Heb jij gegoogeld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:30 schreef LXIV het volgende:
Siegfried, Mulisch
Jij bent niet aan de beurt!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
Welke roman begint als volgt:
De regen had zichzelf aangekondigd. Windvlagen waren door de pijnbomen op de heuvels gestoven, in de straten van Rome waren kranten de lucht ingeblazen, een enkele vroege wandelaar had de druppels van een fontein op zijn gezicht gevoeld, en daarna had de regen niet lang meer op zich laten wachten.
Proust. Ik stel alvast een nieuwe.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:44 schreef LXIV het volgende:
Welke bekende, contemporaire schrijver werd op jonge leeftijd door zijn ouders in de steek gelaten en door zijn grootmoeder opgevoed, een thema dat vervolgens vaak terugkwam in zijn boeken?
Ik had, meen ik, de voorvoorvoor-vorige vraag goed. Kan het dan niet alsnogquote:
Michail Lermontov misschien?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:47 schreef LXIV het volgende:
Niet goed, maar wel in de richting.
Hoe verzin je het, Tong.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:14 schreef tong80 het volgende:
Ik gok maar want straks denk uik dat had ik willen posten
Sla me maar tegen de grond, maar ik zou hem zo snel niet weten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:02 schreef LXIV het volgende:
Nee, zoals ik al zei: de richting was goed.
Niet echt contemporair dacht ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:34 schreef Lienekien het volgende:
Gustave Flaubert?
L. is heel conservatief.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:38 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Niet echt contemporair dacht ik.
Fout gespeld, maar het antwoord is goed!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:56 schreef No-P het volgende:
ahh, de hint zit al in de vraag (leuk!!) , een hedendaagse bekende franse schrijver,
dan zeg ik houellebeck
het is al weer een poosje geleden dat ik hem heb gelezen. Wist wel dat de 2 broers niet door de ouders waren opgevoed, daarom dacht ik ook houellebecq.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:10 schreef LXIV het volgende:
Ook platform is de moeite waard.
En als je Elementaire deeltjes gelezen hebt, is het thema van de jongen die door zijn ouders (moeder) in de steek gelaten wordt, en vervolgens door zijn grootmoeder opgevoed, je ook niet onbekend.
Eigentijds.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:28 schreef Viking84 het volgende:
Wat betekent het woord 'contemporair' in godsnaam?.
Gelijktijdig.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:28 schreef Viking84 het volgende:
Wat betekent het woord 'contemporair' in godsnaam?.
Er ontbrak inderdaad een punt van referentie in de tijd.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:37 schreef Viking84 het volgende:
Ja, iemand wees al op de spellingsfout.
Ik ken 'contemporain' eigenlijk alleen in de betekenis van 'uit diezelfde tijd'. Dus 'contemporain' kan dus ook op een schrijver uit de 18e eeuw slaan als je aangeeft dat dit de context van jouw uitspraak is.
Zoals LXIV het gebruikt is het een holle frase.
Dat moet wel, aangezien Houellebecq van 1958 isquote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er ontbrak inderdaad een punt van referentie in de tijd.
L. bedoelde hedendaags, volgens mij.
Ik ben het uitsluitend in de door mij geschetste betekenis tegengekomen. De Van Dale is hier ook dubbelzinnig in. En aangezien dit best een verwarrende dubbelzinnigheid is, pleit ik ervoor om in dit soort gevallen gewoon normale Nederlandse woorden te verkiezen boven dure woordenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:41 schreef Iblis het volgende:
Als je 't over contemporaine schrijvers hebt, bedoel je volgens mij gewoon 'hedendaagse' schrijvers.
Een hachelijke uitspraak, omdat je dan rekent buiten de context.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:41 schreef Iblis het volgende:
Als je 't over contemporaine schrijvers hebt, bedoel je volgens mij gewoon 'hedendaagse' schrijvers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |