?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:31 schreef tonks het volgende:
Sad, hoe is het met die emo trouwens?
Ik zou dan liever dit kopen, dan voor 8 euro je brakke DIY webcam kitje bouwen..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:46 schreef freud het volgende:
Je bedoelt dit soort foto's?
Peleng 8mm, 1/60, ISO100, f16, 90% center cropped.
[afbeelding]
JunkieXL op extrema.
Verschil in een uitgave van zo'n 200 euroquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zou dan liever dit kopen, dan voor 8 euro je brakke DIY webcam kitje bouwen..
Ja ;P maar dan skatefilms mee maken (:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:46 schreef freud het volgende:
Je bedoelt dit soort foto's?
Peleng 8mm, 1/60, ISO100, f16, 90% center cropped.
[afbeelding]
JunkieXL op extrema.
Zeer mooi,quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:30 schreef prupke het volgende:
kan ik ook
[afbeelding]
of
[afbeelding]
met de fisheye nikon 10.5 mm
Mja, de kwaliteit is zo brak dat ik het niet echt als een alternatief zie. Dan kan je ook gewoon een normale foto nemen en het vervormen in PS.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:04 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zeer mooi,
mensen, tuurlijk kan men het beter met hun gekochte lenzen! Maar ik wil laten zien (voor de mensen die dit ook willen) dat er voor de hobbyist ook een goedkope alternatief is
quote:Op kleinbeeldspiegelreflexcamera's worden meestal fish-eye lenzen gebruikt met een brandpuntsafstand van 15 of 16 mm. Deze geven alleen in de diagonaal van het beeld een beeldhoek van ongeveer 180 graden. Nog kortere brandpunten van ongeveer 8 mm geven een cirkelvormige afbeelding met eromheen zwart. Nikon heeft ooit een lens met een brandpunt van 6 mm en een beeldhoek van 220° gehad; het was de kortste brandpuntsafstand ooit voor kleinbeeld, maar het ding woog ruim 5 kilo en had een voorste lens van 220mm diameter. Deze enorme bolle voorlens diende om ook het licht dat enigszins van achteren kwam op te kunnen vangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |