simpel toch...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:38 schreef fransbreda het volgende:
Mijn baas is een paar weken op vakantie, heel fijn voor die man.
Ik had alleen afgelopen vrijdag mijn fooike gestort moeten krijgen en dat is dus (alweer) eens niet gebeurd.
Klacht: bazen die op vakantie gaan en hun werknemers zonder geld achter latenGRrr
Heeft hij zijn vrouw meegenomen? Zo niet dan weet je wat je moet doenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:38 schreef fransbreda het volgende:
Mijn baas is een paar weken op vakantie, heel fijn voor die man.
Ik had alleen afgelopen vrijdag mijn fooike gestort moeten krijgen en dat is dus (alweer) eens niet gebeurd.
Klacht: bazen die op vakantie gaan en hun werknemers zonder geld achter latenGRrr
Wat moet ik dan in de kroeg doen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:39 schreef BereNDD het volgende:
[..]
simpel toch...
lekker naar de kroeg.. geen geld.. geen werk doen..
iesse simpel hé
glazen ophalen, glazen spoelen, bier tappen voor mensen die wél geld hebben..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:44 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Wat moet ik dan in de kroeg doen?betalen met viltjes?
![]()
Ja beetje dom van jezelf he, had je moeten sparen voor noodgevallen als deze. dat je de kroeg niet meer kan betalen enzo!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:44 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Wat moet ik dan in de kroeg doen?betalen met viltjes?
![]()
hahahaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:43 schreef Nawien het volgende:
Whehhe
[afbeelding]
Die duim is je baas zeg maar en jij dat platgedrukte kereltje![]()
En het dan nog uitleggen ookquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:43 schreef Nawien het volgende:
Whehhe
[afbeelding]
Die duim is je baas zeg maar en jij dat platgedrukte kereltje![]()
Ik moest me onderscheiden van de massa. Iedereen post pwnd dingen. Ik moest:quote:
Hij heeft een verleden met slecht betalen, en zijn alleens meerdere collega's achteraan gegaan maar nooit geen wettelijk termijn kunnen achterhalen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:50 schreef Petre het volgende:
Als ie lang wacht kun je wettelijke rente vragen
Onderscheidingsdrangquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:50 schreef Nawien het volgende:
[..]
Ik moest me onderscheiden van de massa. Iedereen post pwnd dingen. Ik moest:
1. een plaatje hebben wat niet bekend was hier
2. een leuke anekdote erbij neertypen
De werkgever mag maximaal drie werkdagen te laat zijn met het betalen van het loon. Daarna heeft de werknemer op grond van de wet (artikel 7:625 BW) aanspraak op een verhoging van zijn loon.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:53 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Hij heeft een verleden met slecht betalen, en zijn alleens meerdere collega's achteraan gegaan maar nooit geen wettelijk termijn kunnen achterhalen.
Hoe zit dat dan?
/FAIL in beide pogingen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:50 schreef Nawien het volgende:
[..]
Ik moest me onderscheiden van de massa. Iedereen post pwnd dingen. Ik moest:
1. een plaatje hebben wat niet bekend was hier
2. een leuke anekdote erbij neertypen
Google eens de eerste zin en je vind je linksquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:02 schreef renkie het volgende:
Arid, bron?
Let echter wel dat de werkgever gerechtigd is te betalen na een termijn gelijk over die waarover het salaris betaald wordt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:55 schreef Arid het volgende:
De werkgever mag maximaal drie werkdagen te laat zijn met het betalen van het loon. Daarna heeft de werknemer op grond van de wet (artikel 7:625 BW) aanspraak op een verhoging van zijn loon.
Deze verhoging bedraagt voor de vierde tot en met de achtste werkdag 5 procent en voor elke volgende werkdag 1 procent. De verhoging kan dus behoorlijk oplopen. Er is wel een maximum aan verbonden, namelijk 50 procent van het loon.
Stel dus dat uw werkgever 10 dagen te laat betaalt, dan heeft u recht op 7 x 5 procent, dus 35 procent van uw loon, bovenop uw normale loon. De kantonrechter kan echter wel de verhoging matigen en op een lager percentage vaststellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |