simpel toch...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:38 schreef fransbreda het volgende:
Mijn baas is een paar weken op vakantie, heel fijn voor die man.
Ik had alleen afgelopen vrijdag mijn fooike gestort moeten krijgen en dat is dus (alweer) eens niet gebeurd.
Klacht: bazen die op vakantie gaan en hun werknemers zonder geld achter latenGRrr
Heeft hij zijn vrouw meegenomen? Zo niet dan weet je wat je moet doenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:38 schreef fransbreda het volgende:
Mijn baas is een paar weken op vakantie, heel fijn voor die man.
Ik had alleen afgelopen vrijdag mijn fooike gestort moeten krijgen en dat is dus (alweer) eens niet gebeurd.
Klacht: bazen die op vakantie gaan en hun werknemers zonder geld achter latenGRrr
Wat moet ik dan in de kroeg doen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:39 schreef BereNDD het volgende:
[..]
simpel toch...
lekker naar de kroeg.. geen geld.. geen werk doen..
iesse simpel hé
glazen ophalen, glazen spoelen, bier tappen voor mensen die wél geld hebben..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:44 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Wat moet ik dan in de kroeg doen?betalen met viltjes?
![]()
Ja beetje dom van jezelf he, had je moeten sparen voor noodgevallen als deze. dat je de kroeg niet meer kan betalen enzo!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:44 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Wat moet ik dan in de kroeg doen?betalen met viltjes?
![]()
hahahaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:43 schreef Nawien het volgende:
Whehhe
[afbeelding]
Die duim is je baas zeg maar en jij dat platgedrukte kereltje![]()
En het dan nog uitleggen ookquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:43 schreef Nawien het volgende:
Whehhe
[afbeelding]
Die duim is je baas zeg maar en jij dat platgedrukte kereltje![]()
Ik moest me onderscheiden van de massa. Iedereen post pwnd dingen. Ik moest:quote:
Hij heeft een verleden met slecht betalen, en zijn alleens meerdere collega's achteraan gegaan maar nooit geen wettelijk termijn kunnen achterhalen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:50 schreef Petre het volgende:
Als ie lang wacht kun je wettelijke rente vragen
Onderscheidingsdrangquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:50 schreef Nawien het volgende:
[..]
Ik moest me onderscheiden van de massa. Iedereen post pwnd dingen. Ik moest:
1. een plaatje hebben wat niet bekend was hier
2. een leuke anekdote erbij neertypen
De werkgever mag maximaal drie werkdagen te laat zijn met het betalen van het loon. Daarna heeft de werknemer op grond van de wet (artikel 7:625 BW) aanspraak op een verhoging van zijn loon.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:53 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Hij heeft een verleden met slecht betalen, en zijn alleens meerdere collega's achteraan gegaan maar nooit geen wettelijk termijn kunnen achterhalen.
Hoe zit dat dan?
/FAIL in beide pogingen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:50 schreef Nawien het volgende:
[..]
Ik moest me onderscheiden van de massa. Iedereen post pwnd dingen. Ik moest:
1. een plaatje hebben wat niet bekend was hier
2. een leuke anekdote erbij neertypen
Google eens de eerste zin en je vind je linksquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:02 schreef renkie het volgende:
Arid, bron?
Let echter wel dat de werkgever gerechtigd is te betalen na een termijn gelijk over die waarover het salaris betaald wordt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:55 schreef Arid het volgende:
De werkgever mag maximaal drie werkdagen te laat zijn met het betalen van het loon. Daarna heeft de werknemer op grond van de wet (artikel 7:625 BW) aanspraak op een verhoging van zijn loon.
Deze verhoging bedraagt voor de vierde tot en met de achtste werkdag 5 procent en voor elke volgende werkdag 1 procent. De verhoging kan dus behoorlijk oplopen. Er is wel een maximum aan verbonden, namelijk 50 procent van het loon.
Stel dus dat uw werkgever 10 dagen te laat betaalt, dan heeft u recht op 7 x 5 procent, dus 35 procent van uw loon, bovenop uw normale loon. De kantonrechter kan echter wel de verhoging matigen en op een lager percentage vaststellen.
Bedankt voor het adviesquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:05 schreef Croga het volgende:
[..]
Let echter wel dat de werkgever gerechtigd is te betalen na een termijn gelijk over die waarover het salaris betaald wordt.
Over het algemeen wordt in Nederland het salaris betaald aan het einde van de maand waarin het werk gedaan is (je ontvangt salaris over Maart aan het einde van de maan Maart). De werkgever is echter gerechtigd pas een maand later te betalen (salaris over Maart mag eind April betaald worden).
Ofwel: Het salaris over July kun je pas rente over vangen als het op 3 September nog steeds niet op je rekening staat (let op! Dag van betaling is niet van belang! Datum van ontvangst ofwel rentedatum is het enige wat telt!)
en aan het einde vh jaar als je contract ten einde is lig je buiten. Daar ben je vet mee geweest. alsof 1 maand loon te laat krijgen nu zo erg is, gewoon ff van je opzijgezet geld doordoen en volgende maand terug aanvullen met je dubbele loon...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:50 schreef Petre het volgende:
Als ie lang wacht kun je wettelijke rente vragen
Schrijf een boze brief aan je baas met dit artikel, dan weet je baas wie hij er het eerste uit moet gooien.quote:
Een baas kan me veel flikken.. maar zelf op vakantie gaan zonder m'n salaris te betalen is echt een brug te ver hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:11 schreef Athmozz het volgende:
[..]
en aan het einde vh jaar als je contract ten einde is lig je buiten. Daar ben je vet mee geweest. alsof 1 maand loon te laat krijgen nu zo erg is, gewoon ff van je opzijgezet geld doordoen en volgende maand terug aanvullen met je dubbele loon...
Je hebt de topic titel niet gezien?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:29 schreef colourAgga het volgende:
Hallo bonnies, het gaat hier om de fooi die hij nog moet krijgen niet om zijn salaris/loon
Ik begrijp het ook wel best dat je dat irritant zou vinden (ik ook, daar niet van), maar als je direct dreigend afkomt van "volgens BW... heb ik recht op..." dan ben je gewoon de eerste die buiten ligt bij personeelsherschikkingen. Dat je van die baas af zou willen kan ik begrijpen, maar blijf daar gewoon neutraal tot je iets nieuws gevonden hebt, en dien dan zelf je ontslag in ipv ontslagen te worden.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:24 schreef teamlead het volgende:
Een baas kan me veel flikken.. maar zelf op vakantie gaan zonder m'n salaris te betalen is echt een brug te ver hoor.
Tja... ik ben daar vrij rechtlijnig in eik. Ik werk me de pestpokke voor m'n baas en doe dat met veel plezier. 12-13 uur per dag? geen punt. Weekendje doortrekken? tuurlijk joh. Ik vind m'n werk erg leuk om te doen, dus waarom niet? Maar die commitment moet wél van 2 kanten komen. Het minste dat ik verwacht is dat mijn baas dus beseft dat ik niet van de lucht kan leven en er voor zorgt dat ik m'n centen krijg. Als hij er niet tegenkan dat ik me meld als dat mis gaat... tsja.. da's dan toch echt zijn probleem. Voor hem 10 anderen hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:32 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook wel best dat je dat irritant zou vinden (ik ook, daar niet van), maar als je direct dreigend afkomt van "volgens BW... heb ik recht op..." dan ben je gewoon de eerste die buiten ligt bij personeelsherschikkingen. Dat je van die baas af zou willen kan ik begrijpen, maar blijf daar gewoon neutraal tot je iets nieuws gevonden hebt, en dien dan zelf je ontslag in ipv ontslagen te worden.
dan heeft ie het toch wel heel erg slecht geregeld hoorquote:Heeft de TS trouwens al eens met zijn baas gebeld / gesms't / gemaild om te vragen of er een mogelijkheid bestaat dat die het van ginder overmaakt? Ik kan me best voorstellen dat ik het zou vergeten als ik op reis ga met de mooie blonde secretaresse vrouwlief & de kindjes. Misschien is hij zich gewoon van geen kwaad bewust en vindt hij het zelf ook best vervelend.
Je loopt naar zijn kamer en neemt zijn scherm mee. Betaling in natura noemen we datquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:53 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Hij heeft een verleden met slecht betalen, en zijn alleens meerdere collega's achteraan gegaan maar nooit geen wettelijk termijn kunnen achterhalen.
Hoe zit dat dan?
Niet werken en wel geld krijgen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:46 schreef Nawien het volgende:
[..]
Werken terwijl je er geen geld voor krijgt![]()
[afbeelding]
Ik doelde meer op uitkerings trekkers.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:57 schreef Nawien het volgende:
Dat kan jij wel doen lekkerwijf. Gewoon naakt op je rug liggen, kost geen moeite, brengt wel centjes in het laatje![]()
Weet ik. Mijn oorspronkelijke reactie was: "dat heb je met een uitkering"quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:02 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Ik doelde meer op uitkerings trekkers.![]()
Nouja als je er een film van maakt zijn er zat mensen die gaan trekken van hun uitkering!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:02 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Ik doelde meer op uitkerings trekkers.![]()
Denk je nu ook al na over je antwoorden?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:05 schreef Nawien het volgende:
[..]
Weet ik. Mijn oorspronkelijke reactie was: "dat heb je met een uitkering"
maar die vond ik niet leuk
Nee, zoek maar eens op google naar saving private henkquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:07 schreef Nawien het volgende:
Kijkend naar je ondertitel; ook een collega van TS?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |