Dat kan allemaal wel zo zijn, maar blijkbaar helpt zo'n dure HBO of WO studie niet tegen een aantal heel vervelende zaken die je vooral ook kunnen hinderen in het leven, zoals daar zijn:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:51 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Universiteit, niet HBO, maar natuurlijk sta je dan automatisch hoger op de ladder, want:
1. Meer geïnvesteerd in je intellectuele vorming
2. Duurdere studie
3. Bewezen meer capaciteit te hebben
4. Het niveaustelsel van het onderwijs weerspiegelt de hiërarchie van het beroepsleven
Dan is begrijpen lezen niet je sterkste punt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:18 schreef SuperRogier het volgende:
Toch weer leuk om te zien, al die MBO´ers die zichzelf ervan beschuldigen door middel van hun praktijkervaring veel slimmer zijn geworden dan menig HBO´er / WO´er
Man, ik ken mensen die begonnen zijn met LTS zwakstroom, maar die nu slimmer zijn dan menig HBO-er.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:18 schreef SuperRogier het volgende:
Toch weer leuk om te zien, al die MBO´ers die zichzelf ervan beschuldigen door middel van hun praktijkervaring veel slimmer zijn geworden dan menig HBO´er / WO´er
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:32 schreef JaZekerZ het volgende:
Ben zelf afstuderend Uni. Maar waar haalt iemand het recht vandaan een opleiding of opleidingsniveau te veroordelen? Zelfs VMBO is niets te min en heeft op bepaalde punten zeker meerwaarde. Bovendien: gelukkig zijn telt, al ben je putjesschepper. Ieder z'n meug dus. Gezeik WO -> MBO is net zo not done als MBO -> WO of welke combinatie dan ook.
Laat mensen in hun waarde.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
Vent, pleur een eind op wil je. Mafketel.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
Hoe verzin je hetquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Echt, ik krijg tranen in mijn ogen als ik zoiets lees. Van MBO naar universiteit, dat is toch te gek voor woorden? Zoals je het ook al zegt: met steun van het bedrijf. Met allerlei hulpmiddelen komen de intellectueel zwakkeren toch aan hun doctorandustitel en staan daarmee op gelijke voet met de van nature intellectueel hoogbegaafden. Erg triestquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:12 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Sarcasme wordt niet altijd begrepen, Swetsenegger deed dat wel.
overigens heb ik zelf ook MBO gedaan, daarna HBO afgerond. Nu aan het werk en volgend jaar begin ik met steun van het bedrijf aan een Academische opleiding.
Maar volgens de TS ken ik dan mijn plaats niet![]()
Lezen lukt me wel, goed Nederlands ook wel en dat jij het anders interpreteerd..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:30 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Dan is begrijpen lezen niet je sterkste punt.
Het punt is dat ze niet minder zijn.
Daar moet ik floris dan wel weer gelijk in geven.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Echt, ik krijg tranen in mijn ogen als ik zoiets lees. Van MBO naar universiteit, dat is toch te gek voor woorden? Zoals je het ook al zegt: met steun van het bedrijf. Met allerlei hulpmiddelen komen de intellectueel zwakkeren toch aan hun doctorandustitel en staan daarmee op gelijke voet met de van nature intellectueel hoogbegaafden. Erg triest.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
vandaar die jarenlange studiequote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:
van nature intellectueel hoogbegaafden. .
je bedoelt die van nature intellectueel hoogbegaafden die parasiteren op de samenleving teneinde jarenlang zo goedkoop mogelijk bier te kunnen zuipen bij de studentenvereniging (quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Echt, ik krijg tranen in mijn ogen als ik zoiets lees. Van MBO naar universiteit, dat is toch te gek voor woorden? Zoals je het ook al zegt: met steun van het bedrijf. Met allerlei hulpmiddelen komen de intellectueel zwakkeren toch aan hun doctorandustitel en staan daarmee op gelijke voet met de van nature intellectueel hoogbegaafden. Erg triest.
Zou hij het misschien over financiële steun hebben?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:
Het gaat mij absoluut niet om het geld. Het salaris is afhankelijk van het mechanisme van vraag en aanbod en dus kan ik mij volledig neerleggen bij de mogelijke situatie dat bijvoorbeeld een stratenmaker (bij veel vraag en weinig aanbod) meer verdient dan bijvoorbeeld een HEAO'er (bij veel aanbod en weinig vraag). Het gaat mij zelf echter puur om het intellectuele vlak. De universiteit is niet enkel een onderwijsinstituut waar je een diploma haalt voor de beroepspraktijk. Het is een way of life, een weerspiegeling van een zekere persoonlijkheid en houding. Wetenschappelijk onderwijs draait om het fundament van onze werkelijkheid en hoe deze is opgebouwd en hoe deze wordt onderzocht. Dat is heel wat anders dan even met hulp van je werkgever een academisch papiertje halen. Daarmee wordt het elan van de ware academicus benadeeld.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Lezen lukt me wel, goed Nederlands ook wel en dat jij het anders interpreteerd..
Verder ben ik het ergens wel eens met de OP, anderzijds ook niet. Bij iedereen is het verschillend dus dit hele topic slaat nergens op. Iedereen kan wel voorbeelden gaan noemen, maar dat is simpelweg belachelijk, kijk eens naar het grote plaatje ipv de uitzonderingen. Leuk dat je met een mbo diploma 4000 euri verdiend, een andere mbo'er krijgt misschien 1500 en een uni gozer 12k.
Wat is daar mis mee? Je moet daarna nog lang genoeg hard werken. Daar mag eerst wel wat ontspanning aan vooraf gaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:40 schreef teamlead het volgende:
[..]
je bedoelt die van nature intellectueel hoogbegaafden die parasiteren op de samenleving teneinde jarenlang zo goedkoop mogelijk bier te kunnen zuipen bij de studentenvereniging ()?
Hopelijk is deze opmerking alleen om te provoceren, want als je dit echt denkt, dan leef je minstens 50 jaar te laat.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Eerst het werk, dan de ontspanning zou een betere levenhouding zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:43 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Je moet daarna nog lang genoeg hard werken. Daar mag eerst wel wat ontspanning aan vooraf gaan.
Ik heb geen air, ik benader deze kwestie op een exacte wijze. Iemand die hoger opgeleid is, is dus hoger opgeleid. Wat heeft het voor zin om hoger opgeleid te zijn, wanneer je ergens onderaan in de hiërarchie hangt? Daar doe je het toch niet voor?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:42 schreef STING het volgende:
misplaatste arrogantie
Kennelijk voelt TS zich superieur tegenover "MBO'ers", dus is het natuurlijk uit den boze dat ze goed over zichzelf denken, of als te goed over zichzelf denken is dat erger, als een WO'ers te goed over zichzelf denkt
Daarnaast beetje kortzichtig, als "MBO'er" kun je dus niet intelligent worden/zijn en op dezelfde manier hogerop komen als een HBO'er/WO'er?
Conclusie: TS heeft zelf air
Ik ben inderdaad reeds afgestudeerd aan de universiteit.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:45 schreef teamlead het volgende:
[..]
Eerst het werk, dan de ontspanning zou een betere levenhouding zijn.
maar goed.. is TS überhaupt al afgestudeerd? En zo ja, uni of hbo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |