Waarom dubbel dan? Ik zie maar één ding waar je trots op kan zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:12 schreef nVincible het volgende:
Ik heb ook een eigen bedrijf. Maar ik heb HBO, dus ik mag terecht dubbel-arrogant zijn.
En onbewust onbekwamen zouden dat niet doenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:21 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Bij elkaar wonen en twee uitkeringen opstrijken
Uitkering ontvangen en zwartwerken.
Neen, het is een feit dat depressiviteit vaker voorkomt bij iets minder slimme mensen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Niet iedereen die laag op de ladder staat is onbewust onbekwaam.
Er zijn een hoop mensen (meer dan het aantal uniek geregistreerde Fok! users) die onder aan de ladder staan die wel degelijk bewust zijn van hun situatie. En dat veroorzaakt nog al eens wat spanningen bij de socialedienst of het zorgloket bij je gemeente
Despressiviteit komt ook voort uit het hulpeloos voelen en geen controle hebben over de aspecten in je leven.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch vreemd dat depressiviteit dan vaker voorkomt onder mensen die maatschappelijk lager op de ladder staan.
Dus gaat deze quote niet opquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:08 schreef STING het volgende:
[..]
Despressiviteit komt ook voort uit het hulpeloos voelen en geen controle hebben over de aspecten in je leven.
Dommere mensen hebben over het algemeen minder controle, doordat ze minder problemen zelf kunnen oplossen.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:53 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Dat klopt. Mensen zonder of met heel weinig zelfkennis hebben weinig remming, kunnen vaak niet tegen kritiek en lijden aan een soort vorm van Megalomanie. (Overgens hier hebben sommige hoogopgeleiden ook last van)
Dus zo'n persoon zal zich erg gelukkig voelen ten opzichte van iemand met veel zelf kennis die weet waar zijn grenzen liggen.
Nee nee, ik ben slechts MBO'er zoals eerder in dit topic gemeldquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:10 schreef Het_Biertje het volgende:
gut gut gut, de psychologen zijn opgestaan
Deze HBO-er beaamt dat volledig!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:12 schreef teamlead het volgende:
sinds het HBO van een dermate triest niveau is dat de gemiddelde MBO'er inderdaad meer weet als ie z'n diploma heeft mag dat
en daardoor zegt deze mede MBO-er dat jij er ook geen snars van (manische) depressies af weetquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee nee, ik ben slechts MBO'er zoals eerder in dit topic gemeld
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:16 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
en daardoor zegt deze mede MBO-er dat jij er ook geen snars van (manische) depressies af weet![]()
Waarom zou het een het ander uitsluiten dan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus gaat deze quote niet op
[..]
Nee, maar wel van statistieken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:16 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
en daardoor zegt deze mede MBO-er dat jij er ook geen snars van (manische) depressies af weet![]()
We hebben het over 2 verschillende dingen. Von dingus riep dat domme mensen per definitie gelukkiger zijn wegens nonsens redenen. Waarop ik zeg dat het dan toch vreemd is dat depressiviteit meer voorkomt onder bevolkingsgroepen die in de regel wat minder geestelijke bagage hebben.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:22 schreef STING het volgende:
[..]
Waarom zou het een het ander uitsluiten dan?
Iemand kan depressief zijn, maar toch zichzelf niet goed kennen. Zelfkennis en depressie hoeft m.i. niet met elkaar verbonden te zijn.
Ik denk wel dat een tekort aan zelfkennis een persoon kan verhinderen om zichzelf te verbeteren, op welk vlak dan ook.
Dus het zou een depressief persoon kunnen verhinderen om bewust te worden van bepaalde eigen karaktereigenschappen, die weleens belemmerend zouden kunnen zijn om uit de depressie te komen.
Heb je ook een bron van dit "feit"?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neen, het is een feit dat depressiviteit vaker voorkomt bij iets minder slimme mensen.
We hadden het trouwens over een geluks gevoel, niet over vermeend associaal gedrag bij sociale dienst (mind de spatie) en zorgloket.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:40 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Heb je ook een bron van dit "feit"?
Volgens mij is dat namelijk hlemaal niet zo![]()
Nu kan je twisten over de reden waarom mensen minder hoog zijn opgeleid, maar ik denk dat het een vrij veilige veronderstelling is dat dit in de regel iets met intellect te maken heeft.quote:Naarmate mensen hoger zijn opgeleid, zijn ze minder vaak roker en kampen ze minder vaak met depressiviteit.
bron
In je CBS bron zie ik meer de relatie tussen roken en depressiviteit. En dat was me bekend, dat rokers meer kans op cq hun depressiviteit langer in stand houden door het roken. Gaat het ook op als je roken uitsluit?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Nu kan je twisten over de reden waarom mensen minder hoog zijn opgeleid, maar ik denk dat het een vrij veilige veronderstelling is dat dit in de regel iets met intellect te maken heeft.
Gefundeerd...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:06 schreef Rejected het volgende:
Heb alleen de OP gelezen en ben het helemaal met je eens.
Maar nog erger is: Mensen die MBO niet eens hebben afgemaakt en alles beter weten.
Ik denk dat je eerst ff de rest van het topic moet lezen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:06 schreef Rejected het volgende:
Heb alleen de OP gelezen en ben het helemaal met je eens.
Maar nog erger is: Mensen die MBO niet eens hebben afgemaakt en alles beter weten.
Ja zover mij bekend zijn er meerdere statistische onderzoeken die dat aantonen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:03 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
In je CBS bron zie ik meer de relatie tussen roken en depressiviteit. En dat was me bekend, dat rokers meer kans op cq hun depressiviteit langer in stand houden door het roken. Gaat het ook op als je roken uitsluit?
Het betekent natuurlijk sowieso niet dat mensen met een hoger intellect NOOIT depressief zijn of mensen met een lager IQ ALTIJD depressief zijn.quote:Anyway, in mijn omgeving zie ik vooral hoger opgeleiden die met depressieve klachten kampen, maar dat kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik eigenlijk niet zoveel laagopgeleiden ken.
Ik vind dat een diploma an sich zowiezo geen flikker zegt. Je kan feitelijk met een diploma nog geen flikker. Ze willen namelijk veel te breed opleiden, omdat iedereen zonodig All-Round moet zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:38 schreef floris.exe het volgende:
Laat ik even duidelijk maken dat ik niets tegen het MBO heb. Natuurlijk heb ik daar niets tegen. Het is toch mooi dat er voor ieder wat wils is. Echter, er zijn ook na het onderwijs rangen en standen en je moet je plaats wel kennen, vind ik. Een beetje denken dat je als MBO'er wel even een academisch geschoolde individu kunt overstijgen is gewoonweg not done.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |