abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52159495
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:40 schreef AcidBurner het volgende:

Goedemorgen! Zou heel goed kunnen dat ze spier aangekweekt heeft, dat zorgt ook voor gewichttoename he tis nie allemaal kommer en kwel
Van meer spieren val je uiteindelijk dan weer meer af doordat je verbranding verhoogt

Ik herinner me trouwens dat ze bij de plus stukjes vis per één verkochten, kga die maar proberen vanavond
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:56:58 #202
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52159670
ik heb het idee dat jullie allemaal een honger-dieet volgen... lijkt me toch niet echt "de oplossing" hoor en inderdaad speldje... meer spier = meer verbranding = meer kcal = meer spier = meer verbranding ... etc etc ..
pi_52159723
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:56 schreef AcidBurner het volgende:
ik heb het idee dat jullie allemaal een honger-dieet volgen... lijkt me toch niet echt "de oplossing" hoor en inderdaad speldje... meer spier = meer verbranding = meer kcal = meer spier = meer verbranding ... etc etc ..
Ligt eraan wat je onder honger dieet verstaat: in het begin heb ik wel keihard gedieet op 1000-1200 per dag, nu zit ik op goede dagen op 1500 ong. op slechte er (ruim ) boven.... Met langzaam kcal opbouwen hoop ik namelijk het jojo-effect te vermijden En zoals gezegd, wanneer ik thuis ben ga ik lekker hardlopen! Alleen met hele dagen werken geen tijd voor
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:05:49 #204
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52159785
1500 is ideaal voor een vrouw... je mag namelijk 2000kcal hebben, dus 500kcal per dag minder *7 = 3500 kcal = 0.5 kg puur vet. Dus je zou toch nog moeten afvallen. tuurlijk als je 's avonds stiekem nog wat bijsnoept..dan kan je het beter laten ... en door de dag wat meer eten...maar 1500 kcal is ideaal!
pi_52159902
0,5 kg puur vet geeft 4500 kcal hoor . Wel wordt er altijd gezegd dat je per 7000 kcal een kg af zou vallen, omdat vet ook vocht vasthoudt.
Ohja wat betreft kaas en de voorgeschreven plakken: er wordt inderdaad altijd van uit gegaan dat een plak 20 gram weegt, maar ik heb laatst ontdekt dat de pakjes die ik koop in 250 gram 10 plakjes heeft, dus dat is dan alweer meer. Ook heb ik wel de pasta met roomsauzen bv. verbannen, want ik ben er zeker van dat je daar een heel vadsige maaltijd van krijgt.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:15:45 #206
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52159939
je bent beter op de hoogte dan ikke bedankt voor de tips... je gaat het niet grag lezen.. ;maar ik kijk nooit hoeveel ik weeg... in het begin deed ik dat wel ... maar het is te frustrerend... nu doe ik dat niet meer... gewoon goed eten goed sporten werkt perfect !
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:15:55 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52159941
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:05 schreef AcidBurner het volgende:
1500 is ideaal voor een vrouw... je mag namelijk 2000kcal hebben, dus 500kcal per dag minder *7 = 3500 kcal = 0.5 kg puur vet. Dus je zou toch nog moeten afvallen. tuurlijk als je 's avonds stiekem nog wat bijsnoept..dan kan je het beter laten ... en door de dag wat meer eten...maar 1500 kcal is ideaal!
Die 2000 is ook maar een gemiddelde, dus om nou te zeggen dat 1500 ideaal is...

Er zijn sites waar je je basismetabolisme kunt uitrekenen op basis van lichaamslengte en gewicht en ook kun je je dagelijkse activiteitenniveau invullen. Dan krijg je een betere indicatie van wat je lichaam op een dag verbruikt. En als je wilt afvallen, ga je daar dus onder zitten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52160005
Uitgaande van de eetmeter moet je ook rond de 1500 kcal gaan zitten wil je zo'n beetje alle voedingsstoffen voldoende binnen krijgen. Maar ook de harris benedict formule gaat natuurlijk uit van gemiddelden, dus die waarde zal ook wat afwijken van je daadwerkelijke gebruik.
pi_52160375
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:20 schreef AcidBurner het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat als je sport (dagelijks of om de twee dagen) dan mag je eten wat je wil... gezond voedsel dan wel, ook kaas, kip, pasta, slaatjes, ... etc etc ... maar geen chocolade (duh) of snacks... want dat is nefast. SPORT IS DE SLEUTEL...zonder ga je wel afvallen maar zal het er ook weer snel bijkomen. OOk verbrand je al je spieren als je jezlf uithongert en dat wou ik echt wel niet. ik ben gisteren gaan zwemmen (1.30u) en het voelde goed ...Maar sport is de shit ! You have been warned
zo zie ik het ook, je moet zorgen dat je meer calorieen verbrandt, ipv minder calorieen binnen krijgen. bovendien moet je goed eten bij veel sporten zodat je lichaam zich goed kan herstellen. en wat is nefast?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:54:17 #210
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52160582
Nefast -> je uithongeren en dan 's avond in de chips - nootjes - snacks etc etc vliegen. het is gewoon zo dat je lichaam voedsel nodig heeft... en als je je dan uithongert ... dan ga je 's avonds munchen he.

wat ook een goede tip is he ... na de sport - wandel je naar huis - heel goed voor vetverbranding ... want dan heb je al je suikers al opgebrand en dan moet je lichaam wel overschakelen op vetverbranding. Na het zwemmen doe ik altijd nog een wandeling (rustig) van 4 km tot thuis. En dan voel je je buikje (in mijn geval) wegsmelten
pi_52160957
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:54 schreef AcidBurner het volgende:
Nefast -> je uithongeren en dan 's avond in de chips - nootjes - snacks etc etc vliegen. het is gewoon zo dat je lichaam voedsel nodig heeft... en als je je dan uithongert ... dan ga je 's avonds munchen he.

wat ook een goede tip is he ... na de sport - wandel je naar huis - heel goed voor vetverbranding ... want dan heb je al je suikers al opgebrand en dan moet je lichaam wel overschakelen op vetverbranding. Na het zwemmen doe ik altijd nog een wandeling (rustig) van 4 km tot thuis. En dan voel je je buikje (in mijn geval) wegsmelten
mag fietsen ook? ik doe alles op de fiets namelijk.
pi_52161008
Ik denk dat byte_me het woord nefast niet kende acid En ik hou ook van lekker lang uitlopen (na hardlopen dan).
'k ging voor de vakantie nog eens op internet zoeken, en het bleek dat we bijna 100 euro konden besparen op het kamperen!! Dan was het nog eens minder ver reizen ook! Gelukkig nog geen aanbetaling gedaan voor de andere
Nu ga ik zo met de trein mee en dan weer lekker sporten. Morgen naar het werk is het ook een uur fietsen (en net zo lang met het OV dus dat schiet niet op) dus om 6:30 fietsen en pas om 22:00 klaar! Ben benieuwd hoe ik dat volhoudt, maar het is gelukkig maar voor 2 dagen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:23:28 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52161154
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Uitgaande van de eetmeter moet je ook rond de 1500 kcal gaan zitten wil je zo'n beetje alle voedingsstoffen voldoende binnen krijgen. Maar ook de harris benedict formule gaat natuurlijk uit van gemiddelden, dus die waarde zal ook wat afwijken van je daadwerkelijke gebruik.
Ja, ok. Er is wel een minimum wat je lichaam echt nodig heeft. Helemaal mee eens. Dat bepaalt de absolute ondergrens.

Maar ik vind het wel belangrijk om rekening te houden met je eigen lengte en gewicht. Want hoe minder je weegt, hoe minder je lichaam nodig heeft. Ik denk zelf dat veel afvallers daar niet zo bij stil staan. Dan denk je na het afvallen weer 'gewoon' te kunnen eten, maar dan is het aantal calorieën waarbij je vroeger op je gewicht bleef inmiddels wél te veel.
pi_52161298
Goeiemorgen allemaal

Ik denk inderdaad ook dat sporten eigenlijk wel heel belangrijk is om af te vallen en het eraf te houden. Als ik een tijdje meer gesport heb, gaat het opeens heel hard en dat blijft er ook af. Daarbij is sporten heerlijk en geeft je een goed gevoel: bij mij voelt normaal eten en veel sporten een stuk beter dan weinig eten en niet sporten (wat ik nu dus moet doen om niet nog meer aan te komen, omdat er geen trainingen meer zijn tot begin schooljaar, en een meisje waarmee ik wilde gaan zwemmen nog op vakantie is) ...

Maar donderdag is er (misschien) training als mn trainer het door laat gaan ... dus misschien kan ik donderdag eindelijk mn energie enzo weer kwijt, en mn ritme een beetje oppakken ... heb er echt ongelooflijk veel zin in (ondertussen ben ik nog steeds misselijk en buikpijn, maar ga zometeen gewoon ontbijten, misschien dat het over gaat als ik weer normaal ga eten)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_52161759
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan denk je na het afvallen weer 'gewoon' te kunnen eten, maar dan is het aantal calorieën waarbij je vroeger op je gewicht bleef inmiddels wél te veel.
'Vroeger' en 'gewoon' eten is denk ik voor een hoop mensen (zeker mij) een moeilijk begrip. Toen ik nog thuis woonde was ik voor het grootste deel natuurlijk nog in de groei en wat ik aankwam, kwam er na de puberteit aan op de vrouwelijkere plekken. Sinds m'n studie (OV kaart en daarna uit huis minder ver fietsen) begon ik langzaam uit te dijen, maar het laatste halfjaar ook erg veel te vreten. Wanneer je niet met lijnen enzo bezig bent, sta je er waarschijnlijk ook niet zo bij stil.
Dus wat echt gewoon eten is, weet ik eigenlijk niet. 'k Probeer me dus aan een strak regime te houden en dan gaat het prima, als ik me 'echt klaar' voel, ga ik proberen constant te blijven (op 1800 kcal ongeveer).
pi_52163801
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 07:50 schreef Miss_S het volgende:
en ik weeg weer 72
ok het is niet mijn oficiele weegdag maar dan nog denk niet dat ik die 70 nog haal deze week
kennelijk heb ik toch heel raar/weinig gegeten op vakantie
maak je niet dik

flauw flauw grapje

ik heb nu al 2 dagen achter elkaar gesport.... vandaag er bij gaat 3 worden
(okee geen uren... maar toch... heb gehoord dat half uurtje ook helpt )
pi_52163939
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
0,5 kg puur vet geeft 4500 kcal hoor . Wel wordt er altijd gezegd dat je per 7000 kcal een kg af zou vallen, omdat vet ook vocht vasthoudt.
Ohja wat betreft kaas en de voorgeschreven plakken: er wordt inderdaad altijd van uit gegaan dat een plak 20 gram weegt, maar ik heb laatst ontdekt dat de pakjes die ik koop in 250 gram 10 plakjes heeft, dus dat is dan alweer meer. Ook heb ik wel de pasta met roomsauzen bv. verbannen, want ik ben er zeker van dat je daar een heel vadsige maaltijd van krijgt.
7000/2= 3500 ?
pi_52164081
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:29 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen allemaal

Ik denk inderdaad ook dat sporten eigenlijk wel heel belangrijk is om af te vallen en het eraf te houden. Als ik een tijdje meer gesport heb, gaat het opeens heel hard en dat blijft er ook af. Daarbij is sporten heerlijk en geeft je een goed gevoel: bij mij voelt normaal eten en veel sporten een stuk beter dan weinig eten en niet sporten (wat ik nu dus moet doen om niet nog meer aan te komen, omdat er geen trainingen meer zijn tot begin schooljaar, en een meisje waarmee ik wilde gaan zwemmen nog op vakantie is) ...

Maar donderdag is er (misschien) training als mn trainer het door laat gaan ... dus misschien kan ik donderdag eindelijk mn energie enzo weer kwijt, en mn ritme een beetje oppakken ... heb er echt ongelooflijk veel zin in (ondertussen ben ik nog steeds misselijk en buikpijn, maar ga zometeen gewoon ontbijten, misschien dat het over gaat als ik weer normaal ga eten)
dan ga je toch gewoon een uurtje rennen in je eentje? er zijn genoeg dingen die je prima of zelfs beter in je eentje kunt doen.
pi_52164235
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:29 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen allemaal

dan ga je toch lekker in je eentje een uurtje hardlopen?
pi_52164242
ik ga mn broertje ff vragen of ie mee wil naar fitness dan is t misschien wel leuk
pi_52164655
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:22 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

dan ga je toch lekker in je eentje een uurtje hardlopen?
Hardlopen kan/mag ik niet meer door een (levenslange) knieblessure: mijn banden zijn uitgerekt en permanent te lang geworden na een heftige valpartij (daarna 6 weken krukken en 3 maanden geen sport) ... en ik heb er de laatste tijd weer last van, omdat ik op mn werk de hele dag moet staan ... maar ik mag de boel dus niet meer zwaar belasten van de fysio, en als ik dat wel doe, ach ik weet dat ik dan weer een paar weken met pijn rondloop.

Ik ga zometeen stukje naar de stad fietsen en ben mn kamer opruimen ... maar dat telt allemaal niet als sport vind ik En niets is heerlijker dan een vechtsporttraining ... al zou ik vanmiddag in de tuin natuurlijk ook mn techniek kunnen oefenen, of de stijlfiguren ... hmmm misschien doe ik dat wel
pi_52164878
1,5% van mijn vetpercentage af *dansje doet*
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:49:13 #223
96705 mirrie1986
all you need is love
pi_52165049
ik ga vanmiddag nisk doen, nadat ik vanmorgen gewerkt heb in de huishoudelijke dienst. Was al om half 11 klaar.. Terwijl ik tot 12 uur moet werken. Maar die huizen zijn ook zo verschrikkelijk schoon gewoon.
jee, ben 70,4! Nog 5 ons en dan ben ik op de 69! (ik weeg me elke dag.. Weet dat het slecht is;) )
En Miss_s die 2 kg komt weer helemaal goed en wel meer!!
Suc6 iedereen vandaag met eten, dingen die jullie gaan doen
Vanvond weer beachvolleyballen! :0
pi_52165057
wat voor vechtsport doe je?
pi_52165388
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:37 schreef Chicolate het volgende:
Ik ga zometeen stukje naar de stad fietsen en ben mn kamer opruimen ... maar dat telt allemaal niet als sport vind ik En niets is heerlijker dan een vechtsporttraining ... al zou ik vanmiddag in de tuin natuurlijk ook mn techniek kunnen oefenen, of de stijlfiguren ... hmmm misschien doe ik dat wel
Ik doe sinds kort aan boksen en ik vind die trainingen ook geweldig . Houdt ook wat variatie in mijn normale fitness/cardioschema .
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:04:13 #226
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52165423
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:14 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

mag fietsen ook? ik doe alles op de fiets namelijk.
Tuurlijk Byte_Me alles is goed ... zolang je na je dagelijkse sport maar een beetje uitloopt, fietst of zo ... je zal zien dat helpt echt langzaam he ... gewoon je lichaam dwingen om dat extra beetje vet eraf te nemen...weet je wat ook heel goed is ! .... maar dat gaan er een paar niet graag horen (is poetsen!!!! ) ik doe dagelijks een kamer en ook daar verbrand je wel iets mee he ;-) (nee ik kom niet op verplaatsing) komen jullie maar is naar Brussel... oops nu heb ik mezelf verklapt ik ben een belg ... oooh niemand gaat em nog serieus nemen nu grapje!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:05:14 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52165453
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:04 schreef AcidBurner het volgende:

[..]

Tuurlijk Byte_Me ales is goed ... zolang je na je dagelijke sport maar een beetje uitloopt, fietst of zo ... je zal zien dat helpt echt weet je wat ook heel goed is ! .... maar dat gaan er een paar niet graga horen (is poetsen!!!! ) ik doe dagelijks een kamer en ook daar verbrand je wel iets mee he ;-) (nee ik kom niet op verplaatsing) komen jullie maar is naar Brussel... oops nu heb ik mezelf verklpat ik ben een belg ... oooh niemand gaat em nog serieus nemen nu grapje!
Nee, dat hadden we nog niet in de gaten dat je een Belg was.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:06:13 #228
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52165483
jij wist het misschien al, want jou naam ken ik nog van vroegah ... maar de anderen (de nieuwe crew hier) zouden die dat geweten hebben .. prolly my accent gave me away
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:07:40 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52165526
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:06 schreef AcidBurner het volgende:
jij wist het misschien al, want jou naam ken ik nog van vroegah ... maar de anderen (de nieuwe crew hier) zouden die dat geweten hebben .. prolly my accent gave me away
Dat nefast deed 't 'm.

Kan het dat ik u ken? Je komt me verder niet bekend voor.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:10:40 #230
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52165621
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

maak je niet dik

flauw flauw grapje

ik heb nu al 2 dagen achter elkaar gesport.... vandaag er bij gaat 3 worden
(okee geen uren... maar toch... heb gehoord dat half uurtje ook helpt )
ik weet niet of je in je leven al veel gesport hebt, dus een echte sportgeschiedenis hebt ..; anders is elke dag sport wel een beetje teveel van het goede... om je een idee te geven ik ga niet meer elke dag maar om de twee dagen (zwemmen) - zwem ik een baantje of 180 (25m) en dat zo om de twee dagen. Dat is genoeg, vergeet niet je lichaam is je fabriekje en af en toe moet je het ook eeens een dag laten rusten ... OVERDAAD schaadt!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:13:12 #231
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52165703
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat nefast deed 't 'm.

Kan het dat ik u ken? Je komt me verder niet bekend voor.
In het echte leven? Nee dat denk ik niet ..; zou altijd kunnen hoor.

Normaal zou jij mij moeten kennen van deze reeks ... ik kwam hier vroeger nogal veel ...
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:14:38 #232
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52165755
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:44 schreef -Trinity- het volgende:
1,5% van mijn vetpercentage af *dansje doet*
Dat is verdomme best veel !! GEFELICITEERD JOH!!! Keep up the good work ...

* AcidBurner dances too
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:14:52 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52165760
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:13 schreef AcidBurner het volgende:

[..]

In het echte leven? Nee dat denk ik niet ..; zou altijd kunnen hoor.

Normaal zou jij mij moeten kennen van deze reeks ... ik kwam hier vroeger nogal veel ...
Oh, ik dacht onder een andere naam. Ik kom hier alleen zo af en toe even binnenwaaien.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:16:48 #234
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52165799
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:02 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik doe sinds kort aan boksen en ik vind die trainingen ook geweldig . Houdt ook wat variatie in mijn normale fitness/cardioschema .
Dat verklaart natuurlijk je massale vertverlies... boksen ... :-)
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:19:23 #235
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52165865
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:37 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Hardlopen kan/mag ik niet meer door een (levenslange) knieblessure: mijn banden zijn uitgerekt en permanent te lang geworden na een heftige valpartij (daarna 6 weken krukken en 3 maanden geen sport) ... en ik heb er de laatste tijd weer last van, omdat ik op mn werk de hele dag moet staan ... maar ik mag de boel dus niet meer zwaar belasten van de fysio, en als ik dat wel doe, ach ik weet dat ik dan weer een paar weken met pijn rondloop.

mijn rechterknie is ook helemaal om zeep... misschien is zwemmen iets voor je? krijg je een practig gespierd lichaam van en niet belastend voor gewrichten... mja niet alle dames houden ervan ... jammer
pi_52166173
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:19 schreef AcidBurner het volgende:

[..]

mijn rechterknie is ook helemaal om zeep... misschien is zwemmen iets voor je? krijg je een practig gespierd lichaam van en niet belastend voor gewrichten... mja niet alle dames houden ervan ... jammer
Ik ben helemaal dol op zwemmen ... heb het als kind zo'n 6 jaar gedaan ofzo, tot ik alle diploma's had. Vond het ook heerlijk dat we in Italie naast een meer stonden: ben zelfs een keer naar de overkant gezwommen, tegen de stroming en echt hoge golven in Dat voelde zo goed (nouja, op dat moment niet, ik was mn medicijnen tegen astma vergeten en voelde me behoorlijk benauwd) ...

Ik zit op taekwondo, en dan vooral de wedstrijdtraining. Dat doe ik normaal 2x per week, en dan per training 1,5 tot 2,5 uur. Ik vind het heerlijk, daarna ben ik helemaal bezweet (drijfnat, shirt is uit te knijpen) en een knalrode kop van de inspanning, maar zo'n heerlijk vermoeid voldaan gevoel. Ik sport voor de kick ... Oh als je niet weet wat het is, dat is vooral heel veel schoppen en trappen, gedraaid, achterwaarts, alles ... ik zal ff filmpje op YouTube opzoeken, heb daar een keer een hele leuke gezien
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:31:22 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52166217
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:19 schreef AcidBurner het volgende:

[..]

Ik ben ook gek op zwemmen. Maar 180 baantjes haal ik niet.
pi_52167301
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:16 schreef AcidBurner het volgende:
Dat verklaart natuurlijk je massale vertverlies... boksen ... :-)
En veel cardio hè. En krachttraining.

Crosstrainer (ipv zwemmen) is ook niet zo belastend voor de gewrichten?
pi_52167337
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:30 schreef Chicolate het volgende:
Ik zit op taekwondo, en dan vooral de wedstrijdtraining. Dat doe ik normaal 2x per week, en dan per training 1,5 tot 2,5 uur. Ik vind het heerlijk, daarna ben ik helemaal bezweet (drijfnat, shirt is uit te knijpen) en een knalrode kop van de inspanning, maar zo'n heerlijk vermoeid voldaan gevoel. Ik sport voor de kick ... Oh als je niet weet wat het is, dat is vooral heel veel schoppen en trappen, gedraaid, achterwaarts, alles ... ik zal ff filmpje op YouTube opzoeken, heb daar een keer een hele leuke gezien
Ik heb één keer een lesje taekwondo gedaan, op zich wel leuk. Alleen je _moest_ schreeuwen bij elke inspanning, en daar ben ik totaal niet van. Gelukkig mag je bij boksen gewoon je mond houden . Schreeuwen doet de instructeur wel voor me .
pi_52167823
ik heb aan wedstrijdzwemmen gedaan maar niet zo lang.....
zwemmen is leuk! vechtsport ook! denk dat ik na de zomer lid ga worden bij vechtsport.. ben er nog niet uit welke
pi_52170011
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:49 schreef mirrie1986 het volgende:
(ik weeg me elke dag.. Weet dat het slecht is;) )
Welnee joh, je moet vooral doen wat je zelf prettig vindt Tussen de gegevens van mensen die succesvol gewicht verloren staat ook dat ze zich dagelijks wegen Zolang je maar beseft dat dagelijkse schommelingen heel normaal zijn en je niet geobsedeerd raakt door de weegschaal.

En veel plezier met beachvolleybal! Da's leuk!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52171087
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:09 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik heb één keer een lesje taekwondo gedaan, op zich wel leuk. Alleen je _moest_ schreeuwen bij elke inspanning, en daar ben ik totaal niet van. Gelukkig mag je bij boksen gewoon je mond houden . Schreeuwen doet de instructeur wel voor me .
Oh gelukkig, dat hoef ik ook niet. Er is maar 1 moment dat we verplicht "kiam" (ofzo) moeten roepen, dat is als het stijlfiguur is afgelopen (meer een soort van, kijk ik ben klaar, maar zelfs daar hou ik mn mond) en bij zelfverdediging, voor je begint, om aan te geven dat je weet hoe je je die keer gaat verdedigen. Maar niet bij elke trap Dat doen de mensen met hogere banden wel, deels om je te laten schrikken, deels omdat ze hun ademhaling anders niet goed kunnen regelen (door te schreeuwen adem je uit, en moet je dus ook weer inademen, kan je niet je adem in gaan halen)

En ik ga nu op zoek naar dat leuke filmpje ... (ik ben vrolijk, ik heb een nieuwe bril!!! Leuk montuur, kwam de opticien opeens mee aanzetten. Heerlijk, dat ook weer opgelost. Om het te vieren lekker een milkshake en wat Engelse drop gekocht )
pi_52171648
Ok dan, leuke taekwondo filmpjes ... (ik wil je niet overhalen hoor Principessa, maar ik ben gewoon helemaal dol op tkd, laat je alleen niet afschrikken door de knockouts, dat doen ze alleen in de A klasse wedstrijden. En je wordt er fucking lenig van )

http://www.youtube.com/watch?v=jvjvugJ2rFM Best Knockouts (hihi dat vind ik zo stoer)

http://www.youtube.com/watch?v=4cDpxhrIvL8 ... die trap kan ik ook

http://www.youtube.com/watch?v=RAhEvJMSlHg een van de beste filmpjes, inclusief stijl (nouja, ik heb nog nooit wat gedaan met plankjes doortrappen)
pi_52172085
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:06 schreef Chicolate het volgende:
Oh gelukkig, dat hoef ik ook niet. Er is maar 1 moment dat we verplicht "kiam" (ofzo) moeten roepen, dat is als het stijlfiguur is afgelopen (meer een soort van, kijk ik ben klaar, maar zelfs daar hou ik mn mond) en bij zelfverdediging, voor je begint, om aan te geven dat je weet hoe je je die keer gaat verdedigen. Maar niet bij elke trap Dat doen de mensen met hogere banden wel, deels om je te laten schrikken, deels omdat ze hun ademhaling anders niet goed kunnen regelen (door te schreeuwen adem je uit, en moet je dus ook weer inademen, kan je niet je adem in gaan halen)

En ik ga nu op zoek naar dat leuke filmpje ... (ik ben vrolijk, ik heb een nieuwe bril!!! Leuk montuur, kwam de opticien opeens mee aanzetten. Heerlijk, dat ook weer opgelost. Om het te vieren lekker een milkshake en wat Engelse drop gekocht )
Haha, mijn trainer maakte wel een paar keer op grappige wijze duidelijk dat je inderdaad beter kunt uitademen als je kracht zet, zowel bij krachttraining op apparaten als bij klappen uitdelen. Als ik bezig was met een oefening kwam 'ie er dan bijstaan, en dan kreeg ik of de opmerking "Blijven ademen helpt!" of hij ging heel flauw doen alsof hij mij was: als ik kracht zette, ademde hij heel overdreven uit .
Bij kickboksen merk ik wel dat veel mensen bij sommige oefeningen doen alsof ze een ballon zijn: bij kracht zetten uitademen door de mond met een leegloopgeluid: tssss. Maar sommigen overdrijven dit een beetje, da's dan wel weer grappig .
pi_52172145
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:25 schreef Chicolate het volgende:
Ok dan, leuke taekwondo filmpjes ... (ik wil je niet overhalen hoor Principessa, maar ik ben gewoon helemaal dol op tkd, laat je alleen niet afschrikken door de knockouts, dat doen ze alleen in de A klasse wedstrijden. En je wordt er fucking lenig van )

http://www.youtube.com/watch?v=jvjvugJ2rFM Best Knockouts (hihi dat vind ik zo stoer)

http://www.youtube.com/watch?v=4cDpxhrIvL8 ... die trap kan ik ook

http://www.youtube.com/watch?v=RAhEvJMSlHg een van de beste filmpjes, inclusief stijl (nouja, ik heb nog nooit wat gedaan met plankjes doortrappen)
ik ben een keer naar een oefen training geweest, erg pittig hoor. na afloop had ik bloedende voeten en kon mn schoenen amper nog aantrekken. vervolgens 3 dagen een wrak geweest omdat ik echt overal pijn had.
pi_52172720
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:41 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik ben een keer naar een oefen training geweest, erg pittig hoor. na afloop had ik bloedende voeten en kon mn schoenen amper nog aantrekken. vervolgens 3 dagen een wrak geweest omdat ik echt overal pijn had.
Wat hebben ze je aangedaan? Ik heb nog nooit ergens bloed gehad ... soms wat blauwe plekken op mn armen en mn schenen, en een keer een gekneusde middelvinger, maar meer echt niet (slechte trainer had je denk ik ... ) Blessures en bloed zijn behoorlijk ongewoon bij ons
pi_52173684
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:27 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Mogge
Heel erg veel gelopen misschien? Dat doe ik altijd wel op vakantie! Gisteren in totaal trouwens ook wel 2 uur gelopen, vandaag ga ik weer hardlopen (eerst naar huis toe). Wat ik vanavond ga eten weet ik niet, want morgen en overmorgen van 7:30-22:00 werken (pfff....) en dan kan ik op het werk mee eten en donderdag ga ik dan weer naar m'n ouders. Kwilde mn vriezertje juist laten ontdooien en ik vind het stom om meer dan een stuk vlees te kopen en er eentje op te eten... Misschien gewoon boterhammen ofzo dan maar... Donderdag ook weer wegen dus!
op vakantie heb ik bijna niet gelopen
7 uur per dag op zo´n bedje bij het zwembad gelegen
dus begrijp niet waarom ik afviel maar goed ik heb ook een raar lichaam
pi_52173721
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:18 schreef AcidBurner het volgende:
geef het wat tijd Miss_S, vermageren is een kwestie van aanpassing van je levensstijl, voeding en beweging. het is zelfs nefast voor je mocht je snel snel snel vermageren. Want dan zit het er ook weer snel snel snel bij... geduld is je leermeester ... btw je komt ook van een eind he? Wat zie ik in de tabellen dat je al bijna 30 kilo kwijt bent ? Dat is toch een opstker waard hoor! Dus gewoon geduld... en niet afgeven
bij mij gaat het altijd langzaam
ben al jaren bezig
en je hebt wel gelijk gewoon geduld hebben en als het er dan af gaat blijft het er ook wel af
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:44:04 #249
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52173730
Dat is voor mij ook een reden om geen gevechtsport te doen, ben redelijk breed en gespierd, maar looks can fool, kan helemaal niet tegen geweld. En als ze mij dan zien komen zie ik die gastjes al denken "ooh die ga ik eens een lesje leren" en dat heb ik er niet voor over. ik haat pijn, van de andere kant zou ik heel graga een gevechtsport leren... gewoon voor de fun.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:44:48 #250
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_52173751
* DakDuuf heeft op pentac silat gezeten, maarja, die schouder he.

Ow, en ik heb vandaag mn nieuwe helicopter binnen gekregen <-- nice to know, not need to know.

Morgen weer trainen, 30 minu fietsen, 30 min croswalk, en 20 minuten hardrennen, daarna kracht training.
OW, en genoeg eten natuurlijk, gistrn een rosebiertje gehad, heeeeel goed te doen:), en de helft zo veel kc als een gewoon biertje *houd ik mijzelf voor*
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')