Prutserquote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:21 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
Nja ik reed gisteravond 11 uur naar huis met zo een irritante bumperklever achter me. Op ongeveer 3 meter voor stopplicht slaat het oranje. Te laat dus om te zacht te remmen en kon sowieso niet vanwege zo een bumperklever achter me. Ik moest dus door met als gevolg dat de lekkere flitspaal begon te flitsen :|:|:| .
Je kan schriftelijk in beroep gaan wanneer je de boete hebt gekregen. Leuk verhaaltje maken en dan weer 3 maanden wachten op een reactie.quote:Ik heb klachten en vragen hierover: de klachten zijn uiteraard:
- FLITSPALEN
- IRRITANTE BUMPERKLEVERS
de vragen zijn:
- Hoe groot zal de boete zijn?
- Kan ik als ik het rustig uitleg op het bureau ofzo de boete kwijtgescholden krijgen?
Dan wordt het een paar dagen brommen. Denk nou niet dat het een eitje is. Een week kan grote invloed hebben op jouw levensjarenquote:- Wat gebeurt er als ik het vertik te betalen(ik zit nog liever een week in de bak dan voor zo eenf lauwekul te betalen, ik bedoel ik moest wel..)
Nee, bumperklevers mogen mijn NL sticker van nóg dichterbij bekijken. Waar ik rij is voor mij bekend terrein dus ik weet waar de flitspalen staan.quote:- Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik weet nu hoe irritant het is. Ik zat nonstop te vloeken.
Shalla!quote:Bedankt en gegroet
Hoogte van de boete is afhankelijk van welk soort flitspaal het was. Eentje die alleen op rood flitst? In dat geval ben je door Oranje gereden. De regel is volgens mij dat er pas geflitst mag worden vanaf het moment dat het stoplicht 2 seconden op rood staat. Die boete is geloof ik 90 euro ofzo.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:21 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
Nja ik reed gisteravond 11 uur naar huis met zo een irritante bumperklever achter me. Op ongeveer 3 meter voor stopplicht slaat het oranje. Te laat dus om te zacht te remmen en kon sowieso niet vanwege zo een bumperklever achter me. Ik moest dus door met als gevolg dat de lekkere flitspaal begon te flitsen :|:|:| .
Ik heb klachten en vragen hierover: de klachten zijn uiteraard:
- FLITSPALEN
de vragen zijn:
- Kan ik als ik het rustig uitleg op het bureau ofzo de boete kwijtgescholden krijgen?
- Wat gebeurt er als ik het vertik te betalen(ik zit nog liever een week in de bak dan voor zo eenf lauwekul te betalen, ik bedoel ik moest wel..)
- Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik weet nu hoe irritant het is. Ik zat nonstop te vloeken.
Bedankt en gegroet
ben het wel met je eens hoor. Het is alleen zo irritantquote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoogte van de boete is afhankelijk van welk soort flitspaal het was. Eentje die alleen op rood flitst? In dat geval ben je door Oranje gereden. De regel is volgens mij dat er pas geflitst mag worden vanaf het moment dat het stoplicht 2 seconden op rood staat. Die boete is geloof ik 90 euro ofzo.
Hoe ze het doen als 't ding ook op snelheid flitste en jij reed te hard weet ik niet. Afhankelijk van je snelheid en de snelheid die je ter plaatse mag. Ik weet ook niet of ze die bedragen dan optellen of wat dan ook.
Ten tweede; als die auto echt op je bumper zat moet ie te zien zijn op de foto indien die daadwerkelijk gemaakt is. Persoonlijk denk ik dat het wel mee valt met dat die bumperklever de oorzaak is. Als jij dermate dichtbij het stoplicht bent dat je niet meer kunt remmen op een normale manier dan rij je dus door, daar is het hele oranje licht voor, en dan is er niets aan de hand.
Als je nog verder weg was, dus dat je wel nog makkelijk had kunnen stoppen, dan maakt die klever niets uit, want het is niet zo dat ie door je heen rijdt. Persoonlijk denk ik dat een klever als reden opgeven niet geaccepteerd wordt. Als jij een normale remactie doet dan remt je klever ook wel. Het is niet zo dat jij ineens op de rem vliegt. Als je dat doet ben je zo dicht bij het stoplicht dat je beter kunt doorrijden.
Daarnaast, jij bent degene die niet geanticipeerd heeft. Je komt op dat stoplicht af, je ziet de flitspaal, je weet dat er een klever achter je zit, dan kun je al enigzins gas terugnemen of je rem aanraken, zodat je klever op begint te letten. Het kan er bij mij niet in dat jij daar in gedachten gezonken reed, het licht oranje zag worden en toen dacht van "heeeej ik kan niet remmen want klever!".
Dan moet je niet zitten te zeikenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:34 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
toen t oranje werd stond ik 3 m ervoor. IK weet niet of je het remweg principe kent maar dat haalde ik niet.
Jij hoort dus helemaal geen rijbewijs te hebben in eerste instantie. U bent de zwakste schakel. Dag drol.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:27 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
Nee kijk. Ik ben een beetje chaotisch dus ik paniekte wel beetje toen ik oranje zag. KOn sowieso niet hard of goed remmen dus remde voorzichtig. Toen ik weer optrok op kruispunt zei ie FLITS.
Hoe hoog zal de boete zijn?
Bumperklevers zijn makkerlijk op te lossen. Gewoon een keer vol in de ankers, of je rem een beetje intrappen dat je lampen branden maar je nog niet echt remt. Schrikken de meesten wel van.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:21 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
Ik heb klachten en vragen hierover: de klachten zijn uiteraard:
- FLITSPALEN
de vragen zijn:
- Wat gebeurt er als ik het vertik te betalen(ik zit nog liever een week in de bak dan voor zo eenf lauwekul te betalen, ik bedoel ik moest wel..)
- Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik weet nu hoe irritant het is. Ik zat nonstop te vloeken.
Bedankt en gegroet
Doe ik ook, maar dan zonder te remmen. Even de mistlampen aan, geeft hetzelfde effect zonder dat het tenkoste gaat van je eigen snelheidquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:03 schreef McKillem het volgende:
[..]
Bumperklevers zijn makkerlijk op te lossen. Gewoon een keer vol in de ankers, of je rem een beetje intrappen dat je lampen branden maar je nog niet echt remt. Schrikken de meesten wel van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |