abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52213500
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:08 schreef Tijn het volgende:
Cool Ik heb nog nooit zoiets gebruikt, misschien helpt het me m'n webapps beter te ontwerpen.
Het werkt goddelijk. Lekker makkelijk met menutjes attributen en methoden toevoegen, en alles is dynamisch. Als je een object uit je eigen UML als attribuut toe wilt voegen is dat geen probleem, hop hop en het zit.

Ik zie net alleen wel dat Java-export (retehandig) enkel op de Pro versie zit. Misschien toch maar eens over aanschaffen denken.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:12:44 #202
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_52213533
Ach, Java Schmava.
pi_52214238
Idd niet tot dit topic gerelateerd. Maar voor de luie programmeurr is het wel handig een UML model naar code om te zetten.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:32:02 #204
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52216321
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:31 schreef Geqxon het volgende:
Idd niet tot dit topic gerelateerd. Maar voor de luie programmeurr is het wel handig een UML model naar code om te zetten.
Hoef je niet lui voor te zijn is gewoon handig .
phluphy for president!
pi_52216571
Netbeans + UML modules. Of gewoon een dotfile schrijven en gaan met die banaan.
pi_52216873
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:40 schreef JeRa het volgende:
Netbeans + UML modules. Of gewoon een dotfile schrijven en gaan met die banaan.
Netbeans is ook leuk, echter zocht ik een utility puur voor UML (onder OS X). Daar is dit zéér geschikt voor, ik kan er vanalles prima mee doen.

Btw:

Al weet ik niet of diagonale lijnen in UML wel mogen...
pi_52217333
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:52 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Al weet ik niet of diagonale lijnen in UML wel mogen...
Dan zou ik me (conventiewijs) eerder zorgen maken over inheritance pijlen die van noord naar zuid wandelen, over diagonale lijnen wordt volgens mij niets gezegd . Over het diagram, welke richting wil je hiermee opgaan? De mate van concreetheid zorgt er denk ik voor dat je bij het gebruik van zo'n systeem aan een enorm groot scala van klassen wordt blootgesteld of veel flexibiliteit verliest vergeleken met plattere template systemen (zoals Smarty of tinyButStrong). Desalniettemin, templating systemen bouwen is gaaf .
pi_52217409
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:19 schreef autocue het volgende:

[..]

Dan zou ik me (conventiewijs) eerder zorgen maken over inheritance pijlen die van noord naar zuid wandelen, over diagonale lijnen wordt volgens mij niets gezegd . Over het diagram, welke richting wil je hiermee opgaan? De mate van concreetheid zorgt er denk ik voor dat je bij het gebruik van zo'n systeem aan een enorm groot scala van klassen wordt blootgesteld of veel flexibiliteit verliest vergeleken met plattere template systemen (zoals Smarty of tinyButStrong). Desalniettemin, templating systemen bouwen is gaaf .
Waar ik heen wil? Een class-based HTML output systeem, waardoor ik een pagina op kan bouwen met verschillende objecten. Ieder object is verantwoordelijk voor het uitspugen van zijn eigen HTML, die overigens met een for-loopje overal opgehaald word. Dit zijn inderdaad vrij concrete classes, maar ik ben wel van plan wat meer algemenere classes te gaan bouwen. Momenteel doe ik dit met functies, en dat vind ik niet handig werken.

Puur voor de fun overigens, het is slechts voor mijn hobbyprojectje.
pi_52224311
nou inmiddels zit ik nog steeds te kutten met een correcte benadering van charsets valt niet mee moet ik zeggen..

ik heb database encoding op UTF8_bin, de charset van de pagina's op utf-8. in principe gaan een hoop dingen goed, ik kom over het algemeen geen ä dingen meer tegen, tenzij het zo in de database staat. Ik moet regelmatig gebruik maken van utf8_encode en utf8_decode om dingen correct op te slaan in de database en ze ook weer correct uit te lezen. dit is de enige manier lijkt wel om ü en é en al die shit correct weer te laten geven.

vroeg me af of jullie dat ook op die manier ervaren, of dat ik een of ander belangrijk onderdeel mis in het mysterie van de charsets, want ik kan me haast niet voorstellen dat je voor een goed geconstrueerde applicatie of website de hele tijd gebruik moet maken van utf8_encode en decode..
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_52227646
@Desdinova

Als je deze dingen goed hebt hoef je geen enkele character set conversie uit te voeren:

1) Je (HTML) pagina's geef je de header 'Content-Type: ...; charset=utf-8' mee
2) In PHP voer je alle stringbewerkingen uit door gebruik te maken van de mb_* (multibyte) functies
3) Je RDBMS moet ondersteuning hebben voor collations waarbij je alle stringvelden van al je tabellen op UTF-8 zet
4) De verbinding tussen PHP en je RDBMS moet ook de goede character set hebben (voor MySQL: SET CHARACTER SET UTF-8, voor PgSQL hoeft dit niet (gaat automagisch)).

pi_52233344
zware poep

gaat dat ook automatisch goed dan i.c.m. javascript?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:48:52 #212
177810 Evenveel
en niet minder
pi_52256489
Classes, Parent classes, child classes.... Extends? :N

Zie deze code die in theorie bestaat en hoe ik zou willen hoe het zou moeten werken...
Ik denk dat ik qua OO wel goed denk, maar PHP ligt mij nog niet helemaal... Is het volgende mogelijk in PHP? En hoe?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
// anti SQL injectie
$id = validate($_POST['id']);

// nieuw afbeelding object aanmaken
$image = new image();

// nieuw afbeelding constructie object aanmaken
// (om afbeelding mee uit de Db te trekken)
$get_image = new $image->get_image();

// veldnaam in Db
// (moet uiteraard een BLOB zijn)
$get_image->want('image_binary_content');

// tabel naam
$get_image->from('images');

// conditie waar record aan moet voldoen
$get_image->where('id', $id);

// importeer de binaire data uit de Db
// van de afbeelding in het afbeelding object
$image->import($get_image);

// resize deze on the fly
$smw = $settings->get('img_max_width');
$smh = $settings->get('img_max_height');
$image->resize($smw, $smh);

// toon geresizede afbeelding in browser
$image->display();
?>

Dus, hoe "$blaat = $blaat->child_blaat();" te implementeren?
En hoe bijvoorbeeld "$blaat->child_blaat->nog_dieper->doe_iets()" te realiseren?

In PHP4...
Doei.
pi_52256652
@Evenveel

Wat lukt je niet? De basis van OO in PHP4 ofzo? Want wat jij wil is niet veel meer dan zoiets:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
class EenOfAndereClass
{
    function 
blaat()
    {
        return 
true;
    }
}
$a = new EenOfAndereClass();
$b $a->blaat();
?>
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:02:01 #214
177810 Evenveel
en niet minder
pi_52256840
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:55 schreef JeRa het volgende:
@Evenveel

Wat lukt je niet? De basis van OO in PHP4 ofzo? Want wat jij wil is niet veel meer dan zoiets:
[ code verwijderd ]
Nee

$a = new A();

is een object (a) vanuit de klasse A. right?

$b = new $a->B(); // hier loop ik vast, want dat doet het (uiteraard) niet, hoe wel...

Is een object (b) vanuit de klasse B uit object A van de klasse A, right?

Hoe kan ik van klasse naar klasse springen in een enkele object (veel children)

$a->b->c->d->e->f->g();

en niet extends, want dan zit je alsnog in een enkele klasse... ik heb alleen maar een duwtje in de juiste richting nodig...

PS. $a->$b->$c->$e->$f->g(); werkt gewoon, maar al die $-jes zijn imo best ranzig
Doei.
pi_52259213
$a->b->c gaat alleen wanneer de variabele b in a een object is. dan kun je c aanspreken.

in jouw geval moet $image->get_image() dus een object terug geven.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:18:41 #216
177810 Evenveel
en niet minder
pi_52259364
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:13 schreef super-muffin het volgende:
$a->b->c gaat alleen wanneer de variabele b in a een object is. dan kun je c aanspreken.
Maar dan zal het dus "$a->$b->c()" worden (hence the $)...
Is dat echt de enige manier?
En wat als ik "$blaat = $a->b()" doe ipv "$blaat = new $a->b() "?
Doei.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:19:36 #217
177810 Evenveel
en niet minder
pi_52259395
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:13 schreef super-muffin het volgende:
in jouw geval moet $image->get_image() dus een object terug geven.
Maar moet dat dan met of zonder de "new" keyword?
Doei.
pi_52259540
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:19 schreef Evenveel het volgende:

[..]

Maar moet dat dan met of zonder de "new" keyword?
klopt.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
class Image {
    function
get_image() {
        return new
Get_Image();
    }
}

class
Get_Image { }

$image = new Image();

$getImage = $image->get_image();

var_dump($getImage);
?>
pi_52259547
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:13 schreef JeRa het volgende:
@Desdinova

Als je deze dingen goed hebt hoef je geen enkele character set conversie uit te voeren:

1) Je (HTML) pagina's geef je de header 'Content-Type: ...; charset=utf-8' mee
2) In PHP voer je alle stringbewerkingen uit door gebruik te maken van de mb_* (multibyte) functies
3) Je RDBMS moet ondersteuning hebben voor collations waarbij je alle stringvelden van al je tabellen op UTF-8 zet
4) De verbinding tussen PHP en je RDBMS moet ook de goede character set hebben (voor MySQL: SET CHARACTER SET UTF-8, voor PgSQL hoeft dit niet (gaat automagisch)).

Dit doe ik ook, alleen gebruik ik de UTF-8 class ipv de mb_ functies.
Werkt ook prima
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:26:51 #220
177810 Evenveel
en niet minder
pi_52259597
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:24 schreef super-muffin het volgende:

[..]

klopt.
[ code verwijderd ]
Oooh wat dom... Meer hoef ik dan denk ik niet te weten... Ik wist dat het iets simpels als dit moest zijn

Dankjewel
Doei.
pi_52259873
quote:
$a->b->c->d->e->f->g();
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<?php
class Db extends Exception{

protected function execute($sql){
        return (bool) 
false;
    }

protected function throwError($msg){

parent::__construct($msg);

throw $this;
    }

}

class 
Query extends Db{    

private $query;

public function select(){
        return 
$this;
    }

public function from(){
        return 
$this;
    }

public function execute(){
        if( 
parent::execute($this->query))
            return (bool) 
true;
        else

$this->throwError("Invalid SQL query");
    }

}

$ins = new Query;

try
{

$ins->select("*")->from("users")->execute();
    echo 
'Ok';
}
catch(Query $e)
{
    echo 
$e->getMessage();
}
?>

(ik heb het niet ge-comment)
Zo gebeurd dat in het Zend Framework vooral. Lijkt me echt kut voor ingewikkelde queries eigenlijk..

[ Bericht 30% gewijzigd door krozz56 op 10-08-2007 16:30:54 (error handling) ]
pi_52303797
Kan iemand me vertellen waar ik een recursive menu script vind?

Het uitlezen van het menu lukt wel. Ik wil een graag een adminpagina maken. Het scriptje moet dus eigenlijk net als bij een filebrowser door alle niveau's kunnen bladeren. En dat krijg ik maar niet voor elkaar!

Weet iemand een tutorial te staan? Een werkend voorbeeld?
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:38:57 #223
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_52304997
Mmm, ben bezig met SQL kwerrie maar die wil niet helemaal...

SELECT * FROM TASK_Taken INNER JOIN TASK_Prioriteiten ON ( TASK_Taken.PrioriteitId = TASK_Prioriteiten.IdPrioriteit ) WHERE TASK_Taken.TaskPublic = '0' AND Closed = '1' ORDER BY TASK_Prioriteiten.IdPrioriteit desc

Dit werkt prima, alleen nu moet er het volgende bijkomen (met operatoren en shit) maar dat lukt me niet..

Oke, nu wil ik het volgende erbij: Hij mag het resultaat ALLEEN selecteren als TASK_Taken.TaskSource een "1" is of TASK_Taken.TaskDestination een "1" is...de huidige query moet gewoon verder intact blijven
pi_52305666
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:37 schreef krozz56 het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Zo gebeurd dat in het Zend Framework vooral. Lijkt me echt kut voor ingewikkelde queries eigenlijk..
Het idee van criteria is best wel handig, mijn ervaring bij het ontwikkelen webapps is dat de uitgevoerde queries over het algemeen klein zijn. Wanneer queries groter worden bieden dergelijk grote frameworks meestal wel voldoende functionaliteit om ook deze goed af te kunnen handelen. Maar... wat is precies het idee van het gooien van een klasse die verantwoordelijkheden bevat? Dat doet Zend toch niet mag ik hopen?
  zondag 12 augustus 2007 @ 15:30:39 #225
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_52305963
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:37 schreef krozz56 het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

hoi jeffrey
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')