True true, maar als je al zo ver bent kun je de rest toch ook wel even fixen?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:30 schreef JeRa het volgende:
Wat maakt het uit of het werkt of niet, het is een proof of concept. De bugs eruithalen kun je zelf alsnog doen
Ik zal zometeen de v10.3 ultimate deluxe versie uploaden.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:33 schreef Chandler het volgende:
[..]
True true, maar als je al zo ver bent kun je de rest toch ook wel even fixen?
Niet dat ik het nodig ben oid
Je form op een iframe richten en met een AJAX call om de zoveel tijd kijken of het al binnen is en ondertussen een progress bar laten zienquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:17 schreef wobbel het volgende:
Hehe dat was idd m'n bedoeling. Ik merk wel dat je hiervoor een redelijke kennis van JS moet hebben(en die heb ik atm nog niet)
Trouwens, is het ook mogelijk om bijv. een file te uploaden met AJAX (een MP3 bijv.)? Normaal gesproken als je een POST doet met een groot bestand als upload blijft alles wit (pagina blijft voor je gevoel laden).
Je kan dan met AJAX een file uploaden, een mooi laadbalkje weergeven en vervolgens evt. wat gegevens over de upload weergevenen dat ook nog eens zonder de hele pagina te herladen
ja idd, al laat je ze iets fakes zien dan trappen ze er vaak genoeg inquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:28 schreef GVRuud het volgende:
Mijn Safari wordt er inderdaad niet vrolijk van als je m tussentijds wilt afsluiten. Maargoed.. Als je zelf niet de mogelijkheid hebt om bij je provider die maximale upload limiet op te schroeven....
Ps. Ik kan dus wel een mooi voortgangsbalkje laten zien, en daar wachten mensen meestal wel braaf op.
Ja maar ik moet het zelf ook gebruiken dus wil wel weten of ik nog naar de koffiepot kan lopenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:34 schreef WyriHaximus het volgende:
ja idd, al laat je ze iets fakes zien dan trappen ze er vaak genoeg in.
Internal Server Errorquote:
Waarom maak je de call niet op het moment dat enig ander event afgaat? Dus indien de focus van het veld af word gehaald door de gebruiker (al dan niet afsluiten e.d)quote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:31 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dan maak je er 1/4 seconde van. Na het typen en maximaal 5 seconde tussen 2 save acties
. En misschien met indicatortje er bij van of het veilig is om af te sluiten
. De kans dat iemand binnen die 1/4 van een seconde weet af te sluiten is vrij klein
. Sowieso moet je je verbindingen gaan reguleren anders ga je een behoorlijke rotzooi aan nutteloze overhead krijgen aan AJAX calls die eingelijk direct al weer nutteloos worden doordat je direct er na een volgende toets indrukt en de volgende call alweer triggerd
. (Geloof me dat wil je niet
.)
Iets zegt mij dat het goed fout gaat als je een asymetrische functie aanroept op het moment dat je je browser afsluit. Daarnaast is deze manier voor de gebruiker beter, want zodra dat lampje groen word, is het 100% zeker dat het bestand opgeslagen is. (immers, PHP stuurt Javascript hier aan om het lampje groen op te laten lichten, wat hij doet zodra de schrijfactie succesvol is).quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom maak je de call niet op het moment dat enig ander event afgaat? Dus indien de focus van het veld af word gehaald door de gebruiker (al dan niet afsluiten e.d)
Misschien, maar om nou voor elke toetsaanslag een call te doen is ook overkill mijns inzien.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat het goed fout gaat als je een asymetrische functie aanroept op het moment dat je je browser afsluit. Daarnaast is deze manier voor de gebruiker beter, want zodra dat lampje groen word, is het 100% zeker dat het bestand opgeslagen is. (immers, PHP stuurt Javascript hier aan om het lampje groen op te laten lichten, wat hij doet zodra de schrijfactie succesvol is).
Je kunt ook gewoon altijd naar de koffiepot lopen dan weet je zeker dat het klaar is als je terug komtquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:37 schreef GVRuud het volgende:
[..]
Ja maar ik moet het zelf ook gebruiken dus wil wel weten of ik nog naar de koffiepot kan lopen
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom maak je de call niet op het moment dat enig ander event afgaat? Dus indien de focus van het veld af word gehaald door de gebruiker (al dan niet afsluiten e.d)
Wat Geqxon zegt dusquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat het goed fout gaat als je een asymetrische functie aanroept op het moment dat je je browser afsluit. Daarnaast is deze manier voor de gebruiker beter, want zodra dat lampje groen word, is het 100% zeker dat het bestand opgeslagen is. (immers, PHP stuurt Javascript hier aan om het lampje groen op te laten lichten, wat hij doet zodra de schrijfactie succesvol is).
Volgens mij ging daar de hele discussie dus ook over hoe dat het beste aan te pakkenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien, maar om nou voor elke toetsaanslag een call te doen is ook overkill mijns inzien.
Hebben we het eigenlijk nog over hetzelfde![]()
Met als voorbeeld de proof of concept, die om de seconde kijkt of er een toets gedrukt is, en zo ja, de data submit.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:54 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Volgens mij ging daar de hele discussie dus ook over hoe dat het beste aan te pakken.
Moet bekennen dat ik ook wel ietsjes sneller typquote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:07 schreef WyriHaximus het volgende:
rofl hoe snel denkje dat sommige hier kunnen typen? Best wel ff heel wat sneller dat 10 per seconde. Dan is misschien 50 op ze minst een beter idee
.
1 2 3 4 5 | { if (timerSet()) clearTimer(); setTimer(saveChanges, 1000); } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |