abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43048007
quote:
Famous for his snail porridge and bacon and egg ice cream, the culinary alchemist turns his attention to the nation’s staple dishes.
Dinsdags op BBC 2, 21:00
...weer 'ns wat anders dan een AH-gesponsorde Braakhekke op Talpa
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:12:06 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_43052521
Lijkt mij interessant.
Ga, als ik het niet vergeet te programmeren, zeker even kijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_43052652
Hij presenteert ook Kitchen Chemistry op Discovery Science. Erg interressant programma
Big dick.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:52:19 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_43106396
Video staat voor vanavond geprogrammeerd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:39:34 #6
97745 Thorical
finding a way
pi_43110088
Das nou iets dat ik ga proberen te zien op TV.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:37:51 #7
97745 Thorical
finding a way
pi_43117767
Net gezien en vond het geweldig maar iets te Brits en niet iets waar ik thuis iets kan doen.
En hoe moet ik die Golden Syrup vertalen?
pi_43124933
Video bekeken.
Eindelijk weer een programma dat echt over (een aparte manier van) koken gaat met leuke ingrediėnten.

Oh ja, zoeken op google bij Golden Syrup leverde dit op:
Golden syrup is a thick, amber-colored form of inverted sugar syrup, made in the process of refining sugar cane juice into sugar, or by treatment of a sugar solution with acid. It is used in a variety of baking recipes and desserts. It has an appearance and taste similar to honey, and is often used as a substitute for people who cannot eat honey and those who choose not to (such as vegans). It can also be used as a substitute for corn syrup.

Soort stroop dus.
Poef.....gone! ©golfer
pi_43126451
Ik kan de recepten van het programma nergens vinden.
Normaal staan ze op de site van het programma toch?
Poef.....gone! ©golfer
pi_43129571
quote:
Op woensdag 1 november 2006 01:42 schreef golfer het volgende:
Ik kan de recepten van het programma nergens vinden.
Normaal staan ze op de site van het programma toch?
Vaak niet als er een boek van is http://www.amazon.co.uk/S(...)enthal/dp/0747584095 zoals een aantal recepten van Jamie Oliver die ook niet geplaatst worden en ook niet in het BBCforum geplaats mogen worden.
pi_43131275
Op het laatst maakte hij een trickle tart of zoiets? Wie heeft de vertaling daarvan
Ik kan er maar niet achterkomen wat daarmee bedoeld wordt.
pi_43131409
Bleuzz dat schrijf je als treacle tart, en is iets van strooptaart...

hierbij een plaatje en ene linkje met recept

http://www.bbc.co.uk/food/recipes/database/treacletart_8191.shtml

pi_43133667
Oooh, vandaar dat ik het niet kon vinden
Tnxx
pi_43146502
Hier staan wat recepten van Heston.
Verder heeft hij een boek uitgebracht, welke al genoemd wordt in dit topic.

Hij staat bekend, naast het feit dat zijn restaurant regelmatig als beste van de wereld wordt verkozen, om zijn wetenschappelijke manier van koken. Hij is een fervent voorstander van het koken op lage temperaturen en het op het verkeerde been zetten van de eter, door middel van het presenteren van hartig ijs (wat je verwacht zoet te zijn), of het gebruiken van "aparte" ingredienten.

Al met al een leuke variatie op de standaard Joops en dergelijke..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 1 november 2006 @ 20:31:42 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_43150165
quote:
Op woensdag 1 november 2006 19:02 schreef The_stranger het volgende:
Hier staan wat recepten van Heston.
Verder heeft hij een boek uitgebracht, welke al genoemd wordt in dit topic.
Die recepten had ik al gezien en ik ben bekend met de kookwijze van hem bij de Fat Duck. Het ging mij specifiek om de recepten uit deze TV-serie en die staan jammer genoeg nou juist niet op de BBC-site.
Poef.....gone! ©golfer
pi_43158290
Jaaa de treacle tart
Goed speurwerk nOa!
pi_44169378
Vandaag eens kijken of het programma nog uitgezonden wordt... Ik heb in elk geval het boek "In Search of Perfection" en "Family Food" besteld, zal er wel wat van kunnen bijleren...
pi_45064466
Ik heb het kookboek gekocht (¤17 bij Play. Zeer leesbaar, met iets teveel foto's, en overigens een interessante negatieve kritiek op het boek op de site amazon.com) en een paar gerechten n.a.v. de uitzendingen (al eerder) gemaakt. De gebakken aardappels zijn overheerlijk en ik kan me écht geen betere meer voorstellen( ze hoorden bij de kip met groenten en aardappels).
En aangezien ik toch vrij had heb ik ook zijn interpretatie van SpagBol gemaakt: het maken was in ieder geval vreselijk leuk (duurde twee dagen: de eerste dag ging ik in eerste instantie met mijn vriendin de ingrediėnten halen en de soffrito etc. opzetten. Eigenlijk drie dagen trouwens: aangezien we een dag van te voren nog bezig waren het recept mbv de DVD-recorder uit te schrijven).
Maar het was heerlijk: een diepe, prachtige smaak, die uiteindelijk weinig meer met Bolognese te maken heeft, maar goed.

Wij gaan in mei op vakantie naar Engeland, en ik weet niet of het in de mogelijkheden ligt, maar 'the Fat Duck' staat erg bovenaan mijn lijstje.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoSigar op 06-01-2007 02:47:20 ]
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 02:26:10 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45064885
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 02:09 schreef NoSigar het volgende:

Wij gaan in mei op vakantie naar Engeland, en ik weet niet of het in de mogelijkheden ligt, maar 'the Fat Duck' staat erg bovenaan mijn lijstje.
Ik denk dat je een jaar of 3 geleden had moeten reserveren?
Poef.....gone! ©golfer
pi_45065098
Nee, ze nemen pas 2 maanden voor tijd reserveringen aan. Dus ja, ik heb hoop. Zinloos ik weet het, maar ik laat het weten .
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 02:39:49 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45065242
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 02:34 schreef NoSigar het volgende:
Nee, ze nemen pas 2 maanden voor tijd reserveringen aan. Dus ja, ik heb hoop. Zinloos ik weet het, maar ik laat het weten .
Lijkt me helemaal super als het je lukt en als het zover is wil ik een mooie recensie van je lezen erover.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45065501
Mijn vriendin moet rijden, in dit geval is het dat heen en terug 240km, en dat links rijden schijnt het niet mee te vallen. Dus ik moet realistisch zijn: of het thuis lukt en of het in TFDuck lukt. .
Het vervelende is dat ze al geld vragen voor de reservering:).
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 02:52:51 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45065541
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 02:50 schreef NoSigar het volgende:
Mijn vriendin moet rijden, in dit geval is het dat heen en terug 240km, en dat links rijden schijnt het niet mee te vallen. Dus ik moet realistisch zijn: of het thuis lukt en of het in TFDuck lukt. .
Het vervelende is dat ze al geld vragen voor de reservering:).
Kom op watje. Het gaat je vast lukken.
En anders stuur je je vriendin gewoon door naar mij, dan ga ik met haar wel daarheen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45141687
Even terug komend op de OP, er is een boek te koop van Heston van die serie:

In Search of Perfection by Heston Blumenthal (Hardcover - 2 Nov 2006)

Niet zo leuk misschien als de serie, maar voor 10 pond nog wel te doen als je interesse hebt. (ook voor meer te koop bij bol.com)

-offtopic-

Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt om ernaar toe te gaan, ben zelf er benieuwd naar het "tasting menu" 10 "gangen" menu vol met aparte ideeėn. Beetje duur (kleine 100 pond p.p. , plus optioneel 95 pond wijn p.p.), maar wel uniek. Trouwens het reserveren kost op zich geen geld, het is een borg, welke bij twee man, bij annuleren minder dan 48 uur van te voren, weg is. Dus je kunt prima reserveren, heb je wel een creditcard nodig, maar bij tijdig annuleren kost het dus niets.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')