quote:
Van Geel laakt handelwijze Groningen 30 juli 2007
Ajax-directeur Martin van Geel wil niet reageren op het bod van 6,5 miljoen euro dat zijn club maandag uitbracht op Luis Suárez. "Wij gaan helemaal niet op bedragen in", reageert de technisch directeur op de website Highlow.nl. FC Groningen meldde maandagmiddag op haar website dat Ajax te weinig bood voor de linksbuiten en dat het prijskaartje voor Suárez 9,5 miljoen euro bedroeg.
Martin van Geel: 'Ik vind dit niet netjes' "Dat doe je niet", zegt Van Geel in Wormerveer over de handelwijze van FC Groningen. "Inhoudelijk ga je niet in op bedragen en treed je niet over onderhandelingen naar buiten. Ik vind dat niet netjes." Maandag liepen de onderhandelingen tussen Ajax en Groningen definitief stuk. Van Geel: "Wij doen geen uitspraken over onderhandelingen. We zijn er met FC Groningen niet uitgekomen, dus hij komt niet."
Volgens de beleidsbepaler klopt het niet dat Ajax eerder bij Suárez heeft aangedrongen op een arbitragezaak, die onlangs door de speler werd ingetrokken. "Dat moet altijd van de speler uitgaan, daar zijn wij dus geen partij in. We komen er gewoon met Groningen niet uit en wij gaan niet inhoudelijk in op de onderhandelingen zoals die zijn gevoerd. Ik vind niet dat dat hoort en het is eigenlijk not done in de voetballerij. Daar houden wij ons aan en dan gaan we nu kijken hoe we het verder gaan invullen."
quote:
Ronald de Boer maakt zich zorgen om Ajax 30 juli 2007
Ronald de Boer maakt zich zorgen over de huidige ontwikkelingen bij Ajax. Dat vertelde de oud-Ajacied aan de Amsterdamse tv-zender AT5. "Op dit moment, als ik heel eerlijk ben, heb ik mijn twijfels over hoe Ajax ervoor staat", verklaarde De Boer, die vindt dat zijn oude club nog lang niet op het gewenste niveau zit. "Ik heb ze laatst tegen Rangers zien voetballen daar en dat hield niet echt over. Nu verloren ze ook van Falkirk."
Ronald de Boer: 'Ik zie niet de kwaliteit op dit moment' Voor de vleugelposities trok Ajax deze zomer Dennis Rommedahl en Kennedy Bakircioglu aan. Volgens De Boer missen de buitenspelers van Ajax echter het vereiste niveau. "Ik zie nog niet de buitenspelers van vroeger, zoals Overmars en Finidi, die wél het verschil konden maken. We willen altijd maar dat systeem met buitenspelers spelen. En dan kun je daar wel op blijven hameren of op voortborduren, maar ik zie niet de kwaliteit op dit moment."
Wel hoopt De Boer uiteraard het beste voor Ajax. "Ik hoop dat de jongens laten zien dat ik het totaal verkeerd heb."