het is inderdaad zoquote:Op maandag 30 juli 2007 18:24 schreef Toeps het volgende:
Ach, hoe vaak je vroeger niet "die Turken en Marokkanen" hoorde, alsof het één en dezelfde groep was... Tegenwoordig hoor je dat niet meer trouwens, nu is alles wat vervelend is gewoon Marokkaan. Wel zo makkelijk.![]()
Haha, kijk dat klopt al dus niet. Arabieren zijn zelft etnisch anders. Iraniers hebben blankere huid, zijn gemiddeld langer, hebben meestal sluik haar. Maar waar het mij meer om gaat is dat het af en toe wel bedroevend is met de kennis over het Midden-Oosten.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:25 schreef ELdudeness het volgende:
Ik wist wel dat ze in Iran Perzisch spreken maar ze zien eruit als arabieren dus ja dan krijg je als snel dat ze over 1 kam geschoren worden.
Jawelquote:Op maandag 30 juli 2007 18:22 schreef Paramnesia het volgende:
Zo ook bestaat er niet: de Islamieten, of de Arabieren.![]()
Ja soms, maar eigenlijk nog best zeldzaam bij perziers. Ik edit het ffquote:Op maandag 30 juli 2007 19:02 schreef koffiegast het volgende:
ik moet nog uberhaupt een arabier/iranier/turk/etc tegenkomen met blauwe ogen !
marokkaanse meisjes met blonde krullen en blauwe ogenquote:Op maandag 30 juli 2007 19:02 schreef koffiegast het volgende:
+ behaarde armen en benenquote:Op maandag 30 juli 2007 19:06 schreef SlimShady het volgende:
[..]
marokkaanse meisjes met blonde krullen en blauwe ogen.
lang leve de integratie
quote:De allochtoon bestaat niet
Mm ook blondjes hebben behaarde benen armen en een snor schatquote:Op maandag 30 juli 2007 19:09 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
+ behaarde armen en benen
O ja, ook nog een snor.
Echt lekker man.
NIET!quote:Op maandag 30 juli 2007 19:16 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Mm ook blondjes hebben behaarde benen armen en een snor schat
Misschien eens naar dames boven de 10 kijkenquote:
Typisch dat mensen met rechtse denkbeelden altijd op één hoop worden gegooid met racisten. Ik durf zelfs te stellen dat de meeste multiculknuffelaars nog nooit bevriend zijn geweest met allochtonen. Dan leer je namelijk dat er behalve knuffel en normale allochtonen OOK gewoon kutallochtonen zijn. Net zoals de 'tegenpartij' (Nazi's in dorpen etc.) ook nog nooit van hun leven een allochtoon hebben gezien.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:06 schreef Platina het volgende:
wat boeit mij de kennis van het oosten nou, hun passen zich maar aan ons aan. [/rechtsmodus]
Ik weet niet hoe jij dat allemaal weet, maar dat is dus echt geen algemen kennis. Ga ergens anders maar opscheppen over je kennis van het midden-oosten (of is die term ook al fout?).
Ik heb ooit eens een Iraanse actrice ontmoet, met héééle mooie groene ogen. En geen kleurlenzen dus. Je ziet het wel vaker hoor.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:02 schreef koffiegast het volgende:
Hij brengt het ook alsof Indonesiërs 1 volk zijn, dus ach.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:31 schreef Flashwin het volgende:
Je brengt het alsof alle Iraniers zuiver "Arier" zijn.Elke Iranier heeft wel een % Arabisch bloed door zich stromen.
Haha allebei gelijk. Iraniers zijn niet puur Arisch en Indonesiers zijn vele volkeren. Maar 1 ding, als ik een mening zou willen hebben, of een opmerking zou willen maken over een situatie in Indonesie zou ik het toch van mijzelf verlangen dat ik een beetje onderzoek deed. Al is het maar even Wikipedia erop na slaan.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hij brengt het ook alsof Indonesiërs 1 volk zijn, dus ach.
Hey Surinamer.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:22 schreef Paramnesia het volgende:
Hoe vaak hoor je niet als het over Iran gaat (bijv. op de Frontpage): 'Laat die Arabieren doodvallen' of 'Straks praten we allemaal Arabisch'. Nu is mijn klacht niet over die uitspraken maar over het feit dat Iraniers als Arabieren worden gezien.
Nee!. Niet iedere moslim is Arabier. Heel veel zelfs niet, Er zijn Indonesiers, Turken, Koerden, Berbers, Indiers, enz enz.
Iraniers zijn Perziers, ze stammen af van de Ariers (de echte Ariers) uit midden Azie. Hun voorouders waren onderdanen van het Perzische Rijk. Ze spreken geen Arabisch maar Farsi. Ze waren eerst geen moslim maar zijn dat geworden na de inval door Arabieren in het land in 633.
Wat is mijn kern van dit betoog, waarom wordt er bij de mening over een volk niet wat beter achtergrondonderzoek gedaan. De allochtoon bestaat niet, er zijn 200 verschillende volkeren in Nederland. Zo ook bestaat er niet: de Islamieten, of de Arabieren.![]()
Als ik als 19 jarige Atheist deze simpele informatie ken, waarom kent de oudere/wijzere (gaan we maar van uit) user op de Frontpage of het Forum het dan niet. Ik haal dit voorbeeld aan omdat het zo een wijdverspreid misverstand is en als goed voorbeeld kan dienen.
Dank voor de aandacht.![]()
Hehe, ok.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:37 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Haha allebei gelijk. Iraniers zijn niet puur Arisch en Indonesiers zijn vele volkeren. Maar 1 ding, als ik een mening zou willen hebben, of een opmerking zou willen maken over een situatie in Indonesie zou ik het toch van mijzelf verlangen dat ik een beetje onderzoek deed. Al is het maar even Wikipedia erop na slaan.. But you are both right.
je wou zeggen dat als je christelijk bent dat je dan niet allochtoon hoeft te zijn ofzo?quote:Op maandag 30 juli 2007 19:44 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hehe, ok.
Maar "zelfs" de Arabieren zijn geen homogene groep, er zijn zelfs christelijke stammen, hoewel die misschien al ver uitgedund zijn sinds WOI.
Men generaliseert nogal snel idd, net zoals "Allochtoon" nu steeds meer "moslim" begint te betekenen, wat raar is want heel veel "allochtonen" die hierheen komen zijn christelijk op de een of andere manier.
quote:Op maandag 30 juli 2007 18:24 schreef Toeps het volgende:
Ach, hoe vaak je vroeger niet "die Turken en Marokkanen" hoorde, alsof het één en dezelfde groep was...
Nee, ik bedoel dat men tegenwoordig doet alsof alle allochtonen moslim zijnquote:Op maandag 30 juli 2007 20:36 schreef koffiegast het volgende:
[..]
je wou zeggen dat als je christelijk bent dat je dan niet allochtoon hoeft te zijn ofzo?
Ik ben autochtoon en alle bekende autochtonen uit mijn omgeving zijn niet christelijk btw.
Een allochtoon is gewoonweg iemand die niet autochtoon is. Dat er tegenwoordig qua moslims en dergelijk allochtoon wordt gesproken is meer omdat deze 'groepering' recent veel in opspraak is en meer 'anders te lijken zijn' en daardoor ook zichzelf lekker aanvoedt.
Nee. Een allochtoon van de 1e generatie is geboren buiten Nederland. Een allochtoon van de 2e generatie heeft tenminste 1 van de 2 ouders die geboren is buiten Nederland.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:23 schreef Zyggie het volgende:
Dé allochtoon wordt dan ook gedefinieerd aan de hand van het niet-Nederlanderschap.
Zie de reacties hier in deze topic als bevestiging.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:59 schreef rashudo het volgende:
Ik denk dat je je verwachtingen van de gemiddelde mens moet bijstellen.
Dat is dus wel degelijk algemene kennis. Als je dit niet weet ben je gewoon een domme, onontwikkelde BOER.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:06 schreef Platina het volgende:
wat boeit mij de kennis van het oosten nou, hun passen zich maar aan ons aan. [/rechtsmodus]
Ik weet niet hoe jij dat allemaal weet, maar dat is dus echt geen algemen kennis. Ga ergens anders maar opscheppen over je kennis van het midden-oosten (of is die term ook al fout?).
Onzin... Das geen algemene kennisquote:Op maandag 30 juli 2007 22:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is dus wel degelijk algemene kennis. Als je dit niet weet ben je gewoon een domme, onontwikkelde BOER.
Perzie moet de meeste mensen toch wel iets zeggen? of denken ze dan alleen maar aan het computerspelletjequote:Op maandag 30 juli 2007 19:06 schreef Platina het volgende:
Nee, maar dat is dus juist de misconceptie.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:51 schreef Ulreazj het volgende:
omdat het gewoon het Midden Oosten samenvat.
Mijn schoonzusje komt uit Iran, heeft blauwe ogen en net zo witte huid als ik.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:02 schreef koffiegast het volgende:
niks misconceptiequote:Op maandag 30 juli 2007 22:53 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, maar dat is dus juist de misconceptie.
Ja dat weet ik, maar het wordt gewoon als term gebruikt. Niet discriminerend und so.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:53 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, maar dat is dus juist de misconceptie.
startrekquote:Op maandag 30 juli 2007 18:22 schreef Paramnesia het volgende:
Zo ook bestaat er niet: de Islamieten, of de Arabieren.![]()
Je hebt dit zinnetje gewoon van iemand overgenomen, zooo obvious.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:35 schreef MetalSonic het volgende:
moeten sowiso wat bommen op Iran, schijt land en dan heb je ook al weinig discussie meer. Ja welke autos je er parkeert
Ik ken anders een hoop Turken met blauwe ogen...quote:Op maandag 30 juli 2007 19:02 schreef koffiegast het volgende:
Jeetje, jij bent echt stoer!quote:Op maandag 30 juli 2007 22:35 schreef MetalSonic het volgende:
moeten sowiso wat bommen op Iran, schijt land en dan heb je ook al weinig discussie meer. Ja welke autos je er parkeert
Wat is het verband dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:52 schreef newsman het volgende:
Vraag het Alexander de grote, die vond de Perzen, barbaren, terwijl die Alexander zelf een flikker was.
Alexander was Bi/homo en zei dat de Perzen Barbaren waren, hij viel hun land binnen, met veel verwoesting, zo zou Alexander Babylon hebben vernietigd, alleen we hebben er niks van terug gevonden, daarom zeggen veel mensen, dat Babylon niet bestaan heeft.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat is het verband dan?
Homoseksuelen zijn barbaren ?
Ja, maar daar ging het niet om.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:57 schreef newsman het volgende:
[..]
Alexander was Bi/homo en zei dat de Perzen Barbaren waren, hij viel hun land binnen, met veel verwoesting, zo zou Alexander Babylon hebben vernietigd, alleen we hebben er niks van terug gevonden, daarom zeggen veel mensen, dat Babylon niet bestaan heeft.
Alexander, heeft de wereld genaait, dat bedoel ik, Perzen dronken wijn en bier, ze waren helemaal geen barbaren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja, maar daar ging het niet om.
JIj zegt, Alexander vond de Perzen barbaren, maar hij was zelf een flikker.
Maar ik zag het verband niet zeg maar. Het maakt het niet erger of beter.
Barbaar betekende toen niet-Griek. En Perzen waren zeker niet Grieks.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 02:03 schreef newsman het volgende:
[..]
Alexander, heeft de wereld genaait, dat bedoel ik, ]Perzen dronken wijn en bier, ze waren helemaal geen barbaren.
Ik kan tijden niet veranderen, al doe ik het graag.
en behaarde tietenquote:Op maandag 30 juli 2007 19:09 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
+ behaarde armen en benen
O ja, ook nog een snor.
Echt lekker man.
Waarom niet, hun ouders waren toch 100% marokkaans turks in hun eigen land en zijn ook weggegaanquote:Op maandag 30 juli 2007 21:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee. Een allochtoon van de 1e generatie is geboren buiten Nederland. Een allochtoon van de 2e generatie heeft tenminste 1 van de 2 ouders die geboren is buiten Nederland.
Of ze onderweg ooit eens een keer Nederlander zijn geworden, of zoals de meeste Marokkaanse straatschoffies gewoon als Nederlander zijn geboren omdat 1 van de ouders al genaturaliseerd zijn, dat maakt ze volgens de definitie nog steeds allochtoon. 99% van de Surinamers en Antillianen dragen de Nederlandse nationaliteit, en zo'n 70% van de Turken en Marokkanen dragen de Nederlandse nationaliteit. Onder de jongere generatie is dat meer dan 95%, alleen veel oudere Turken en Marokkanen zijn nog vaak geen Nederlander geworden.
Om die reden alleen al kan "uitzetten" al zeker 15, 20 jaar niet meer, ze zijn immers volgens de wet 100% Nederlander en vallen dus onder de bescherming van de Nederlandse grondwet.
Je zult er versteld van staan dat als je alle niet-Nederlanders wil gaan uitzetten, dat je voornamelijk met Duitsers en Belgen te maken krijgt, want die hebben geen reden (binnen de EU) om Nederlander te worden.
ik geloof dat iemand stevig op zijn plaats is gewezenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:49 schreef JayceWarrior het volgende:
[..]
Waarom niet, hun ouders waren toch 100% marokkaans turks in hun eigen land en zijn ook weggegaan
net zoals jij nu in Amerika woont en blaat hoe wij aan de andere kant van de oceaan moeten levenje bent een echte Amerikaan geworden jongen, beetje blaten hoe mensen in andere landen moeten leven en doen
![]()
Je hebt wel gelijk, maar volgens mij doe je net hetzelfde als je zegt "Iraniërs zijn Perzen". Uiteindelijk spreekt slechts ongeveer 51% van de Iraniërs Perzisch. Er wonen ook Balochi's, Koerden, Arabieren, Azeri's, Turkmenen,.....quote:Op maandag 30 juli 2007 18:22 schreef Paramnesia het volgende:
Hoe vaak hoor je niet als het over Iran gaat (bijv. op de Frontpage): 'Laat die Arabieren doodvallen' of 'Straks praten we allemaal Arabisch'. Nu is mijn klacht niet over die uitspraken maar over het feit dat Iraniers als Arabieren worden gezien.
Nee!. Niet iedere moslim is Arabier. Heel veel zelfs niet, Er zijn Indonesiers, Turken, Koerden, Berbers, Indiers, enz enz.
Iraniers zijn Perziers, ze stammen af van de Ariers (de echte Ariers) uit midden Azie. Hun voorouders waren onderdanen van het Perzische Rijk. Ze spreken geen Arabisch maar Farsi. Ze waren eerst geen moslim maar zijn dat geworden na de inval door Arabieren in het land in 633.
Wat is mijn kern van dit betoog, waarom wordt er bij de mening over een volk niet wat beter achtergrondonderzoek gedaan. De allochtoon bestaat niet, er zijn 200 verschillende volkeren in Nederland. Zo ook bestaat er niet: de Islamieten, of de Arabieren.![]()
Als ik als 19 jarige Atheist deze simpele informatie ken, waarom kent de oudere/wijzere (gaan we maar van uit) user op de Frontpage of het Forum het dan niet. Ik haal dit voorbeeld aan omdat het zo een wijdverspreid misverstand is en als goed voorbeeld kan dienen.
Net zoals Ieren, Vlamingen, Spanjaarden en Polen en ... hetzelfde zijn want ze zijn toch allemaal "katholiek"?quote:
Ik denk dat dat overdreven wordt in het westen voor politieke doeleinden, feit is dat er in die regio landen zijn waar de geletterdheid veel lager is, die veel minder democratisch zijn en waar vrouwen veel minder mogen.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Iran is gewoon een achterlijk land, laten we het daar op houden.
Jij gaat echt veel bereiken in je leven.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:35 schreef MetalSonic het volgende:
ik maak me geen zorgen, vorig jaar mijn P gehaald , ik kom er wel, moeten we van jou nog zien. Blijf lekker naïf enzoquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:35 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Jij gaat echt veel bereiken in je leven.![]()
Knap hoor, je eerste jaar halen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:36 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
ik maak me geen zorgen, vorig jaar mijn P gehaald , ik kom er wel, moeten we van jou nog zien. Blijf lekker naïf enzosteek je kop maar weer in 't zand
![]()
ah iranees zie ik nu pas., lekker gehersenspoelt enzo je zal ook wel denken dat de USA het kwaad is enzo .quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:53 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Knap hoor, je eerste jaar halen.
Jij komt helemaal nergens zonder hulp van buitenaf, en met buitenaf bedoel ik dus ook allochtonen. Sowieso maakt Iran eerder één grote parkeerplaats van Nederland dan andersom.![]()
Ach ja, naïef gevalletje dat je bent. Ik zou eerder verwachten dat jij gehersenspoelt bent door de media in Nederland. Ken je bronnen, wat je dus niet doet.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:56 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
ah iranees zie ik nu pas., lekker gehersenspoelt enzo je zal ook wel denken dat de USA het kwaad is enzo .
Oh en ik heb geen hulp nodig van jouw , maar ik kom er wel met hulp van Chinezen/ Japanners/ Amerikanen/ Australiérs/ Europeanen/ Turken ( werkte met een paar samen in de project groep ) kortom met alle hulp behalve die van iranezen/ palestijnen
Sukkel, jouw land staat achter zelfmoord aanslagen wtf doe je hier eigenlijk moet je zelf niet je eigen opblazen ofzo![]()
Hmm dat doet mij dan goed om te lezenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:13 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ach ja, naïef gevalletje dat je bent. Ik zou eerder verwachten dat jij gehersenspoelt bent door de media in Nederland. Ken je bronnen, wat je dus niet doet.
Vergeet niet dat mede dankzij de Perzen we in een beschaving zoals nu leven. Oh ja, wist je dat in de tijd dat de mensen in West-Europa nog helemaal niks waren, er in Perzië al vrouwelijke staatshoofden waren? En wist je dat Iran voor de revolutie sterk gesteund werd door het Westen en de Verenigde Staten?
Het enige beeld dat jij van Iran hebt is het beeld wat de media brengt. Een klein percentage van Iran gedraagt zich zo. De rest wil terug naar de tijd voor de revolutie.
Ik ben geen Iranees, maar Iran/Perzie was ooit het grootste rijk op de aardbodem. Die cijfers waarmee je nu schrijft komen uit Iran, zo ook de windmolens. De zin: 'wtf doe jij hier moet je je zelf niet opblazen' is een van de meest bekrompen, meest niet-intelligente zinnen die je kan uiten.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:56 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
ah iranees zie ik nu pas., lekker gehersenspoelt enzo je zal ook wel denken dat de USA het kwaad is enzo .
Oh en ik heb geen hulp nodig van jouw , maar ik kom er wel met hulp van Chinezen/ Japanners/ Amerikanen/ Australiérs/ Europeanen/ Turken ( werkte met een paar samen in de project groep ) kortom met alle hulp behalve die van iranezen/ palestijnen
Sukkel, jouw land staat achter zelfmoord aanslagen wtf doe je hier eigenlijk moet je zelf niet je eigen opblazen ofzo![]()
Zal ik zeker doen want ik wil met veel plezier beide kanten van het verhaal lezen, CNN vertelt vooral de gevaren maar zoals ik hierboven al zeg denk ik dat er ook goede dingen aan Iran zijn, maar dat lees je dan blijkbaar weer niet. Hoezo zwart-witquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:21 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Ik ben geen Iranees, maar Iran/Perzie was ooit het grootste rijk op de aardbodem. Die cijfers waarmee je nu schrijft komen uit Iran, zo ook de windmolens. De zin: 'wtf doe jij hier moet je je zelf niet opblazen' is een van de meest bekrompen, meest niet-intelligente zinnen die je kan uiten.
Jongeman (ik noem je maar zo, want iemand die met het bereiken van zijn P al denkt dat hij het ver gaat schoppen bevat vast geen levenswijsheid) Iran is een groots land, je hebt hun hulp niet nodig maar hebt hem in het dagelijks leven al allang aangenomen. Lees je eens in over Iran voor de Islamitische Revoltie, over de Shah, over het land, en over het vroegere rijk. Dan mag je van mij je oppervlakkig en domme onzin spuien.
Tot dan waneer de grote mensen praten mogen de kinderen hun mond houden.![]()
Wat een poeslief verhaaltje opeens na een uitspraak als deze:quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:24 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
Zal ik zeker doen want ik wil met veel plezier beide kanten van het verhaal lezen, CNN vertelt vooral de gevaren maar zoals ik hierboven al zeg denk ik dat er ook goede dingen aan Iran zijn, maar dat lees je dan blijkbaar weer niet. Hoezo zwart-wit![]()
Ben je altijd zo snel beinvloedbaar?quote:Sukkel, jouw land staat achter zelfmoord aanslagen wtf doe je hier eigenlijk moet je zelf niet je eigen opblazen ofzo
Poesliefquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat een poeslief verhaaltje opeens na een uitspraak als deze:
[..]
Ben je altijd zo snel beinvloedbaar?
Ik vrees dat het rijk van Genghis Khan groter was.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:21 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Ik ben geen Iranees, maar Iran/Perzie was ooit het grootste rijk op de aardbodem.
Welke regio dan?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:33 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik vrees dat het rijk van Genghis Khan groter was.![]()
[quote ^]Die cijfers waarmee je nu schrijft komen uit Iran,
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:56 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
Maak je altijd zulke slimme uitspraken om ze daarna eens "goed te praten"? Eerst denken voordat je wat zegt/schrijft. En dan vooral zeggen dat je in een hokje wordt gestopt?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:31 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
PoesliefJe probeert me gewoon in een hokje te stoppen , het is netzoals dat ik denk dat het aanvallen van het midden oosten ook weer een averechts effect heeft namelijk dat je dan weer terrorisme kweekt, aan de andere kant moet je ook voor jezelf opkomen.
Dingen zijn vaak gecompliceerder dan ze lijkenEn me eerste opmerking was gewoon plagerig
![]()
Nog zo'n geweldige quote van een 10 jarige keutel met een chromosoom teveel.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Iran is gewoon een achterlijk land, laten we het daar op houden.
Ah ok dat kan natuurlijk welquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:38 schreef Paramnesia het volgende:
Ja ik bedoel in zijn tijdsspanne, die van de Romeinen is ooit ook eens de grootste geweest. Als je het hebt over het grootste rijk dat ooit bestaan heeft dan is Kahn het. Maar ik bedoel in die tijd dat zij het grootste waren, waren ze ook het grootste van de wereld.![]()
Nou ja de cijfers komen uit India (waar mijn voorouders vandaan komen) en zijn via Perzie naar Europa enz gekomen (please correct me if I am wrong, hier is ook mijn kennis een beetje stoffig). Een paar leuke youtube links zijn:quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:48 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ah ok dat kan natuurlijk wel, maar over welke tijdspanne spreken we dan?
Hoe zit dat met die cijfers, mij is altijd verteld dat ze Arabische cijfers heten maar eigenlijk uit Indië komen.Het kan natuurlijk dat de regio toen onder Perzisch bestuur viel, maar maakt dat het wel een Perzische prestatie?
![]()
Het is in elk geval zo dat er in het Midden-Oosten heel wat fraais gepresteerd is , op het gebied van astronomie, wiskunde... en dat terwijl wij hier in Europa in de Middeleeuwen sukkelden met die Romeinse cijfers.
Er zijn wiskundige stellingen uit de tijd van de Grieken die afgewerkt zijn na de Middeleeuwen pas. Er zijn eigenschappen die men heel de middeleeuwen lang voor waar heeft aangenomen terwijl men bij de eerste 10,000 getallen al tegenvoorbeelden had kunnen vinden. Beschamend eigenlijk![]()
Dat is natuurlijk propaganda van eigen bodemquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:48 schreef Paramnesia het volgende:
En om het af te maken, filmpje over het Iraanse leger op dit moment (Home-made propaganda):
http://www.youtube.com/watch?v=VbiygasRFUU
Hopelijk heb ik alle kanten een beetje belicht![]()
Hot news?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
De mensen hier die inhakken op de Iraniërs snappen het niet. Dit volk stamt uit hele oude beschavingen in tegenstelling tot de Arabieren. Dat ze momenteel onderdrukt worden door een stel mongolen zegt niets over de intelligentie van de burgers.
Er is daar olie, dat is genoeg om te weten.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:32 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Haha, kijk dat klopt al dus niet. Arabieren zijn zelft etnisch anders. Iraniers hebben blankere huid, zijn gemiddeld langer, hebben meestal sluik haar. Maar waar het mij meer om gaat is dat het af en toe wel bedroevend is met de kennis over het Midden-Oosten.
De Koran is nou eenmaal in het Arabisch geschreven. Perzie had vroeger geen Islamitische geloof. De inhoud van de Koran veranderen is verboden, dus vertalen nou eenmaal ook. Er staat zelfs de doodstraf op.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:13 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
In welke mate duwen de Perzen binnen Iran hun eigen taal er eigenlijk door, ik las onlangs een interview met een Azeri uit Iran die vrij goed geïntegreerd was in Vlaanderen, en die zei dat hij de Koran niet moest/mocht leren in het Turks/Azeri, en ook niet in het Perzisch, maar in het Arabisch.![]()
Nog zo'n idioot. Lees het topic eens door en dan kom je erachter dat je niet zo'n luxe leven zoals nu zou hebben zonder de oude beschavingen uit het Midden Oosten.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Er is daar olie, dat is genoeg om te weten.
En ohja, het zijn nagenoeg allemaal terroristen daar.
Waarom heb jij een streep door de foto heen ? Je bent het niet eens met het bestuur ? En zoja wat zou er dan verbeterd moeten worden. Ik zag net een army clip en dat was wel indrukwekkend, Amerika zal hier niet zo makkelijk over heen kunnen lopenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:38 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nog zo'n idioot. Lees het topic eens door en dan kom je erachter dat je niet zo'n luxe leven zoals nu zou hebben zonder de oude beschavingen uit het Midden Oosten.
Wat heeft olie en terrorisme met een oude beschaving te maken?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:38 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nog zo'n idioot. Lees het topic eens door en dan kom je erachter dat je niet zo'n luxe leven zoals nu zou hebben zonder de oude beschavingen uit het Midden Oosten.
Ging dit topic over olie en terrorisme?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:41 schreef Juup© het volgende:
[..]
Wat heeft olie en terrorisme met een oude beschaving te maken?
Die Rap-muziekquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:48 schreef Paramnesia het volgende:
En om het af te maken, filmpje over het Iraanse leger op dit moment (Home-made propaganda):
http://www.youtube.com/watch?v=VbiygasRFUU
Vooruitgang is altijd mogelijk. En ja ik denk dat soms de situatie onder de Shah mooier gemaakt wordt dan dat die was. Maar ik denk dat die situatie toen beter was dan nu en dat dat mede een drijfveer is.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:13 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk propaganda van eigen bodemmaar ik denk dat het wel waar is dat Iran met zijn leger niet zo snel op de knieën zal vallen als Irak.
Ik denk toch dat er nog steeds veel vooruitgang mogelijk en vooral nodig is (ik hoor dat 20% van de mensen niet kan lezen/schrijven?). Ik weet niet of jij daar zicht op hebt, maar is die ontwikkeling vertraagd of juist verbeterd met het verdrijven van de Shah?
Jij schreef eerder dat de mensen (dan vooral de jeugd) nu verlangt naar de tijd van de Shah, maar hebben die niet ook een te positief beeld daarvan gecreëerd voor zichzelf? (er werden toch ook mensen onderdrukt, onrechtmatig gevangen gezet,... onder de Shah)
In welke mate duwen de Perzen binnen Iran hun eigen taal er eigenlijk door, ik las onlangs een interview met een Azeri uit Iran die vrij goed geïntegreerd was in Vlaanderen, en die zei dat hij de Koran niet moest/mocht leren in het Turks/Azeri, en ook niet in het Perzisch, maar in het Arabisch.![]()
Zijn antwoord lokte mijn vraag uitquote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ging dit topic over olie en terrorisme?
De reacties hier zijn echt wel weer fenomenaal.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:17 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Vooruitgang is altijd mogelijk. En ja ik denk dat soms de situatie onder de Shah mooier gemaakt wordt dan dat die was. Maar ik denk dat die situatie toen beter was dan nu en dat dat mede een drijfveer is.
De situatie nu is zeker geen vooruitgang. De radicale Islamitische leiders zijn imo niet bevordelijk voor de richting van het land. Ideaal gesproken zouden de Iraniers hun Islamitische veren van hun kunnen afschudden (die ze van origine niet hebben en zijn toegedwongen door de Arabieren) maar ik denk dat dat misschien teveel gevraagd is.
Volgens mij heb je nog nooit in je leven een "allochtoon", laat staan een Iranier gezien dus blijf maar lekker in Kudelstaart en laat het discussieren aan de intelligente mensen (IQ 30+) over.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:40 schreef Sensation89 het volgende:
Tja geen wonder dat wij ze allemaal over een kam scheren, ze zien er hetzelfde uit en doen allemaal even belachelijk.
De Shah was ook niet de fijnste man, maar in ieder geval was de situatie vele keren beter dan de middeleeuwen waar Iran nu in is beland. Iran was onder zijn leiding net zo of zelfs moderner dan het westen. Door een aantal domme beslissingen te nemen ging het de verkeerde kant op voor hem. Teveel vriendjespolitiek en ook kwam hij met de maatregelen (een beetje onder invloed van toenmalige President Kennedy), bijv. dat alle burgers die grote stukken land, dorpen etc bezaten (er waren vroeger rijke families die hele dorpen hadden) dat moesten afstaan aan de regering. The rest is history.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:13 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik denk toch dat er nog steeds veel vooruitgang mogelijk en vooral nodig is (ik hoor dat 20% van de mensen niet kan lezen/schrijven?). Ik weet niet of jij daar zicht op hebt, maar is die ontwikkeling vertraagd of juist verbeterd met het verdrijven van de Shah?
Jij schreef eerder dat de mensen (dan vooral de jeugd) nu verlangt naar de tijd van de Shah, maar hebben die niet ook een te positief beeld daarvan gecreëerd voor zichzelf? (er werden toch ook mensen onderdrukt, onrechtmatig gevangen gezet,... onder de Shah)
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:32 schreef MuKe het volgende:
Zoroastrianism is dat wel, mocht je je erin willen verdiepen: http://en.wikipedia.org/wiki/Zoroastrianism
Dat meen je toch niet? Is er iemand in Iran die daarvoor te vinden is? Volgens mij is hun land nog altijd het belangrijkste. Iran is ook het enige land ter wereld dat zowel aan Irak als aan Afghanistan grenst; en uit beide richtingen krijgen ze vluchtelingen binnen en ze zien dagelijks welk hopeloos boeltje het in beide landen is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:32 schreef MuKe het volgende:
In ieder geval geen lekkere situatie daar. Als je het mij vraagt hoop ik dat de US zo snel mogelijk binnenvalt, het maakt niet uit wat de situatie dan zal worden, veel erger dan dit zal het niet zijn. De kans dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren is minimaal: De US heeft hier gewoonweg geen budget meer voor en na de blunder in Irak gaat Iran al helemaal niet meer door. De sancties van de UN etc. zullen ook voor geen meter helpen dus dat is al helemaal verspilde moeite.
Inderdaad, er wonen zelfs nog steeds joden in Iran (de meesten zullen al richting Israel getrokken zijn) en diegenen die ik op televisie zag leken het toch vrij goed te hebben (met joods parlementslid inclusief)quote:En btw, Islam is zoals velen hier al zeiden niet het originele geloof in Iran (en de meeste Iraniers zijn ook geen moslims). Zoroastrianism is dat wel, mocht je je erin willen verdiepen: http://en.wikipedia.org/wiki/Zoroastrianism
Prachtigquote:
Het leger van Iran is inderdaad indrukwekkend. Maar dat komt meer door de bevolking dan door de regering. Perzen zijn van nature trots op hun land en zijn bereid ervoor te vechten. Daarnaast moet iedereen op z'n 18e in dienstplicht.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:40 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
Waarom heb jij een streep door de foto heen ? Je bent het niet eens met het bestuur ? En zoja wat zou er dan verbeterd moeten worden. Ik zag net een army clip en dat was wel indrukwekkend, Amerika zal hier niet zo makkelijk over heen kunnen lopen
Iraniers integreren in tegenstelling tot de Arabieren, en andere volkeren in Nederland het best. Zie hier:quote:De wetenschap werd geleid door de Perzische geleerden, terwijl de Arabieren aan het concurreren waren over de macht.
Iraniërs integreren goed, Somaliërs minderquote:Iraniërs integreren goed, Somaliërs minder
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 2 oktober 2006 @ 12:12
Onder de grootste groepen vluchtelingen blijken vooral Iraniërs goed in Nederland te integreren. In iets mindere mate geldt dit ook voor Afghanen. Voor Somaliërs is het beeld minder gunstig.
Dit blijkt uit de zogenoemde Integratiekaart 2006 van het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum (WODC) van justitie en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Zij schetsen in de Integratiekaart de maatschappelijke ontwikkeling van allochtonen.
Indiaquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:21 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Die cijfers waarmee je nu schrijft komen uit Iran, zo ook de windmolens.
Eens ze hebben het verbetertquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:01 schreef Crazykill het volgende:
[..]
India![]()
Net als veel woordjes die uit het Sanskrit komen.![]()
Wat zielig trouwens dat mensen van geloof veranderenquote:Op maandag 30 juli 2007 18:22 schreef Paramnesia het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |