het is inderdaad zoquote:Op maandag 30 juli 2007 18:24 schreef Toeps het volgende:
Ach, hoe vaak je vroeger niet "die Turken en Marokkanen" hoorde, alsof het één en dezelfde groep was... Tegenwoordig hoor je dat niet meer trouwens, nu is alles wat vervelend is gewoon Marokkaan. Wel zo makkelijk.![]()
Haha, kijk dat klopt al dus niet. Arabieren zijn zelft etnisch anders. Iraniers hebben blankere huid, zijn gemiddeld langer, hebben meestal sluik haar. Maar waar het mij meer om gaat is dat het af en toe wel bedroevend is met de kennis over het Midden-Oosten.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:25 schreef ELdudeness het volgende:
Ik wist wel dat ze in Iran Perzisch spreken maar ze zien eruit als arabieren dus ja dan krijg je als snel dat ze over 1 kam geschoren worden.
Jawelquote:Op maandag 30 juli 2007 18:22 schreef Paramnesia het volgende:
Zo ook bestaat er niet: de Islamieten, of de Arabieren.![]()
Ja soms, maar eigenlijk nog best zeldzaam bij perziers. Ik edit het ffquote:Op maandag 30 juli 2007 19:02 schreef koffiegast het volgende:
ik moet nog uberhaupt een arabier/iranier/turk/etc tegenkomen met blauwe ogen !
marokkaanse meisjes met blonde krullen en blauwe ogenquote:Op maandag 30 juli 2007 19:02 schreef koffiegast het volgende:
+ behaarde armen en benenquote:Op maandag 30 juli 2007 19:06 schreef SlimShady het volgende:
[..]
marokkaanse meisjes met blonde krullen en blauwe ogen.
lang leve de integratie
quote:De allochtoon bestaat niet
Mm ook blondjes hebben behaarde benen armen en een snor schatquote:Op maandag 30 juli 2007 19:09 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
+ behaarde armen en benen
O ja, ook nog een snor.
Echt lekker man.
NIET!quote:Op maandag 30 juli 2007 19:16 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Mm ook blondjes hebben behaarde benen armen en een snor schat
Misschien eens naar dames boven de 10 kijkenquote:
Typisch dat mensen met rechtse denkbeelden altijd op één hoop worden gegooid met racisten. Ik durf zelfs te stellen dat de meeste multiculknuffelaars nog nooit bevriend zijn geweest met allochtonen. Dan leer je namelijk dat er behalve knuffel en normale allochtonen OOK gewoon kutallochtonen zijn. Net zoals de 'tegenpartij' (Nazi's in dorpen etc.) ook nog nooit van hun leven een allochtoon hebben gezien.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:06 schreef Platina het volgende:
wat boeit mij de kennis van het oosten nou, hun passen zich maar aan ons aan. [/rechtsmodus]
Ik weet niet hoe jij dat allemaal weet, maar dat is dus echt geen algemen kennis. Ga ergens anders maar opscheppen over je kennis van het midden-oosten (of is die term ook al fout?).
Ik heb ooit eens een Iraanse actrice ontmoet, met héééle mooie groene ogen. En geen kleurlenzen dus. Je ziet het wel vaker hoor.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:02 schreef koffiegast het volgende:
Hij brengt het ook alsof Indonesiërs 1 volk zijn, dus ach.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:31 schreef Flashwin het volgende:
Je brengt het alsof alle Iraniers zuiver "Arier" zijn.Elke Iranier heeft wel een % Arabisch bloed door zich stromen.
Haha allebei gelijk. Iraniers zijn niet puur Arisch en Indonesiers zijn vele volkeren. Maar 1 ding, als ik een mening zou willen hebben, of een opmerking zou willen maken over een situatie in Indonesie zou ik het toch van mijzelf verlangen dat ik een beetje onderzoek deed. Al is het maar even Wikipedia erop na slaan.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hij brengt het ook alsof Indonesiërs 1 volk zijn, dus ach.
Hey Surinamer.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:22 schreef Paramnesia het volgende:
Hoe vaak hoor je niet als het over Iran gaat (bijv. op de Frontpage): 'Laat die Arabieren doodvallen' of 'Straks praten we allemaal Arabisch'. Nu is mijn klacht niet over die uitspraken maar over het feit dat Iraniers als Arabieren worden gezien.
Nee!. Niet iedere moslim is Arabier. Heel veel zelfs niet, Er zijn Indonesiers, Turken, Koerden, Berbers, Indiers, enz enz.
Iraniers zijn Perziers, ze stammen af van de Ariers (de echte Ariers) uit midden Azie. Hun voorouders waren onderdanen van het Perzische Rijk. Ze spreken geen Arabisch maar Farsi. Ze waren eerst geen moslim maar zijn dat geworden na de inval door Arabieren in het land in 633.
Wat is mijn kern van dit betoog, waarom wordt er bij de mening over een volk niet wat beter achtergrondonderzoek gedaan. De allochtoon bestaat niet, er zijn 200 verschillende volkeren in Nederland. Zo ook bestaat er niet: de Islamieten, of de Arabieren.![]()
Als ik als 19 jarige Atheist deze simpele informatie ken, waarom kent de oudere/wijzere (gaan we maar van uit) user op de Frontpage of het Forum het dan niet. Ik haal dit voorbeeld aan omdat het zo een wijdverspreid misverstand is en als goed voorbeeld kan dienen.
Dank voor de aandacht.![]()
Hehe, ok.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:37 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Haha allebei gelijk. Iraniers zijn niet puur Arisch en Indonesiers zijn vele volkeren. Maar 1 ding, als ik een mening zou willen hebben, of een opmerking zou willen maken over een situatie in Indonesie zou ik het toch van mijzelf verlangen dat ik een beetje onderzoek deed. Al is het maar even Wikipedia erop na slaan.. But you are both right.
je wou zeggen dat als je christelijk bent dat je dan niet allochtoon hoeft te zijn ofzo?quote:Op maandag 30 juli 2007 19:44 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hehe, ok.
Maar "zelfs" de Arabieren zijn geen homogene groep, er zijn zelfs christelijke stammen, hoewel die misschien al ver uitgedund zijn sinds WOI.
Men generaliseert nogal snel idd, net zoals "Allochtoon" nu steeds meer "moslim" begint te betekenen, wat raar is want heel veel "allochtonen" die hierheen komen zijn christelijk op de een of andere manier.
quote:Op maandag 30 juli 2007 18:24 schreef Toeps het volgende:
Ach, hoe vaak je vroeger niet "die Turken en Marokkanen" hoorde, alsof het één en dezelfde groep was...
Nee, ik bedoel dat men tegenwoordig doet alsof alle allochtonen moslim zijnquote:Op maandag 30 juli 2007 20:36 schreef koffiegast het volgende:
[..]
je wou zeggen dat als je christelijk bent dat je dan niet allochtoon hoeft te zijn ofzo?
Ik ben autochtoon en alle bekende autochtonen uit mijn omgeving zijn niet christelijk btw.
Een allochtoon is gewoonweg iemand die niet autochtoon is. Dat er tegenwoordig qua moslims en dergelijk allochtoon wordt gesproken is meer omdat deze 'groepering' recent veel in opspraak is en meer 'anders te lijken zijn' en daardoor ook zichzelf lekker aanvoedt.
Nee. Een allochtoon van de 1e generatie is geboren buiten Nederland. Een allochtoon van de 2e generatie heeft tenminste 1 van de 2 ouders die geboren is buiten Nederland.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:23 schreef Zyggie het volgende:
Dé allochtoon wordt dan ook gedefinieerd aan de hand van het niet-Nederlanderschap.
Zie de reacties hier in deze topic als bevestiging.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:59 schreef rashudo het volgende:
Ik denk dat je je verwachtingen van de gemiddelde mens moet bijstellen.
Dat is dus wel degelijk algemene kennis. Als je dit niet weet ben je gewoon een domme, onontwikkelde BOER.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:06 schreef Platina het volgende:
wat boeit mij de kennis van het oosten nou, hun passen zich maar aan ons aan. [/rechtsmodus]
Ik weet niet hoe jij dat allemaal weet, maar dat is dus echt geen algemen kennis. Ga ergens anders maar opscheppen over je kennis van het midden-oosten (of is die term ook al fout?).
Onzin... Das geen algemene kennisquote:Op maandag 30 juli 2007 22:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is dus wel degelijk algemene kennis. Als je dit niet weet ben je gewoon een domme, onontwikkelde BOER.
Perzie moet de meeste mensen toch wel iets zeggen? of denken ze dan alleen maar aan het computerspelletjequote:Op maandag 30 juli 2007 19:06 schreef Platina het volgende:
Nee, maar dat is dus juist de misconceptie.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:51 schreef Ulreazj het volgende:
omdat het gewoon het Midden Oosten samenvat.
Mijn schoonzusje komt uit Iran, heeft blauwe ogen en net zo witte huid als ik.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:02 schreef koffiegast het volgende:
niks misconceptiequote:Op maandag 30 juli 2007 22:53 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, maar dat is dus juist de misconceptie.
Ja dat weet ik, maar het wordt gewoon als term gebruikt. Niet discriminerend und so.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:53 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, maar dat is dus juist de misconceptie.
startrekquote:Op maandag 30 juli 2007 18:22 schreef Paramnesia het volgende:
Zo ook bestaat er niet: de Islamieten, of de Arabieren.![]()
Je hebt dit zinnetje gewoon van iemand overgenomen, zooo obvious.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:35 schreef MetalSonic het volgende:
moeten sowiso wat bommen op Iran, schijt land en dan heb je ook al weinig discussie meer. Ja welke autos je er parkeert
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |