abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57605591
FC Dordrecht neemt afscheid van vier spelers

Vier man mogelijk weg. Denk dat ze misschien Breinburg nog willen verlengen, de andere 3? Lijkt me niet. Wat denk jij DRD?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_57605654
Einde profcarriere Biyadat?
pi_57605851
Ik weet niet hoe hij bij Emmen speelt, misschien willen die hem wel hebben.
www.thuisuiteten.nl
pi_57605917
Kooiman is oud en geblesseerd.
Breinburg heeft zich nooit doorontwikkeld na een goed eerste seizoen.
Biyadat vind ik een prima middenvelder. Beter dan een Ramos of Seqeuira. Maar met hem en Kruys klikte het nooit.
Dagher is helemaal uit beeld geraakt. Hij heeft wel minder kwaliteit dan Maachi, Kalisse of Sardar, maar was toch altijd gevaarlijk en wel echt van "ons" voor mijn gevoel.

Vind het jammer. Mijn gevoel zegt dat Kruys sterk achter deze beslissing zit. Dan moet hij ook volgend seizoen blijven en laten zien dat hij gelijk heeft.
pi_57605947
Wel vreemd dat het niet klikte tussen Kruys en Biyadat terwijl ze elkaar toch al lang kennen en hij hem nog heeft laten debuteren bij FC.
pi_57606012
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:30 schreef DRD het volgende:
Kooiman is oud en geblesseerd.
Breinburg heeft zich nooit doorontwikkeld na een goed eerste seizoen.
Biyadat vind ik een prima middenvelder. Beter dan een Ramos of Seqeuira. Maar met hem en Kruys klikte het nooit.
Dagher is helemaal uit beeld geraakt. Hij heeft wel minder kwaliteit dan Maachi, Kalisse of Sardar, maar was toch altijd gevaarlijk en wel echt van "ons" voor mijn gevoel.

Vind het jammer. Mijn gevoel zegt dat Kruys sterk achter deze beslissing zit. Dan moet hij ook volgend seizoen blijven en laten zien dat hij gelijk heeft.
Dagher in beeld bij ASWH en Kozakken Boys. Maar zelf wil ie voorlopig zijn kans als prof blijven wagen, gezien zijn leeftijd begrijpelijk.
www.thuisuiteten.nl
pi_57606139
Biyadat heeft series gehad waarin hij goed speelde. Maar als mensen weer terug waren van blessures of schorsingen, stond hij er weer naast. Dan geeft de trainer gewoon de voorkeur aan anderen. Maar ik zie hem volgend jaar echt nog wel in de Jupiler League spelen.
Dagher ook wel. Sinds november niet meer gespeeld en dat terwijl het toch geen goed draaiend elftal is. In de hoofdklasse kan hij zeker uit de voeten, als hij maar geen vedetteneigingen krijgt.

Vind het ergens vooral jammer dat huurlingen de voorkeur krijgen boven "eigen" spelers. Zo worden we weer het doorgeefluik van spelers wat we jaren terug waren en dat moet je volgens mij niet willen.
pi_58256371
Nou, ze gaan ook niet door met de huurlingen Sieme Zijm en Kevin Rijnvis dus. Die laatste verbaast me niet zo.

Wel willen ze graag Van der Sloot en Maachi weer huren. Van der Sloot kan natuurlijk perfect op de plek van Nick van der Velden spelen, maar is afhankelijk van een eventuele degradatie van De Graafschap meen ik. Maachi kan ook naar Cambuur.

Ramos heeft bijgetekend, ook wel verstandig toch?

Verder zouden ze vooral weer bij tweede elftallen van andere BVO's kijken en hopen op interessante huurlingen. Hoorde de namen Timon van Leeuwen, Jeffrey Raghoebar, Bart van de Beek en Tobias Waisapij vallen in dat verband.
www.thuisuiteten.nl
pi_58256563
Nou vrijdag die vd Sloot gezien, maar die heeft op die vrije trap na ook geen bal goed geraakt. Maachi is wel een aardige.
pi_58267392
Het is een heel teleurstellend seizoen geweest. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en dus vind ik het echt prima dat de bezem erdoor gaat.

Zijm heeft niets laten zien in vier maanden. Logisch dat hij niet verlengd wordt.
Van der Sloot heeft net als Zijm niets laten zien, maar goed, misschien als vervanger van Van der Velden kan het iets worden.
Rijnvis, leuk dat die er was, nog leuker dat die weer weggaat. 6 wedstrijden en minstens 6 blunders.
Maachi wisselt goede wedstrijden af met bijzonder slechte. Het voordeel van de twijfel dan maar.

Van tweede elftal spelers ben ik niet gecharmeerd. De Haan loopt ook nog ergens rond in ons tweede nu, dus zoveel heb je er niet aan.

Verder moet ik zeggen dat Kruys bij mij al z'n krediet heeft verspeeld. Met een jaar lang hetzelfde liedje als excuus aanvoeren kom je bij mij niet weg. Het is vanaf september alleen maar bergafwaarts gegaan, met geen enkele structurele verbetering. Hij is daar gewoon verantwoordelijk voor. En eigenlijk wil ik hem nu weg hebben...........
pi_58285602
Meer mogelijkheden schijnen er niet echt te zijn om echt iets te kunnen doen begreep ik. Nick van der Ploeg mag wel blijven, schuift zelfs door richting de positie van tweede keeper zoals het er nu uitziet.

En er zal wel wat doorkomen uit Jong Dordt, Sander Barragan en Sjors Verhagen maken vooral kans. Heel misschien schuiven ook Dane Brard (nog wel erg jong) en Mo Auassar door in de voorbereiding.

Ben wel erg benieuwd wat ze kunnen halen aan nieuwe spelers hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_58286435
Er is 750.000 aan vd Velden verdiend......het oude spelersbudget was 600.000, mijns inziens moeten we erop vooruit gaan.

De zomer is nog lang. Nog meer dan 3 volledige maanden voordat de competitie begint. Eerst goed opruimen en daarna echter versterkingen halen. Want als we komende jaar geen subtop zijn, dan zijn we niet bezig met structureel groeien, maar hebben we gewoon toevallig 1 geweldig seizoen gehad.
pi_58286488
Is Dane de zoon van Stanley?
pi_58286584
Klopt, jongste van de drie. Oudste is Joshua, via Sparta 2 en TOP Oss nu bij LRC Leerdam beland. Dan krijg je Brian, die speelt in Jong Vitesse, en Dane, die in Dordt A1 zit.

Maar je hebt wel een punt DRD, het geld van Nick vd Velden is er ook nog natuurlijk. Gaan ze dat compleet investeren of zullen ze dat in andere zaken doen?

Begreep dinsdag in elk geval van een Dordtenaar-journalist dat er nog niet heel veel mogelijk lijkt.
www.thuisuiteten.nl
pi_58286747
Geld van VD Velden gaat deels terug naar Riwal begreep ik. Maar de club is behoorlijk gezond, dus het hoeft niet in schuldsanering ofzo te verdwijnen.

Ik heb liever niet dat we afkoopsommen gaan betalen van dat geld, maar volgens mij kan je nu spelers gewoon een normaal eerstedivisie salaris bieden. En daarmee moet het toch lukken om spelers te halen, met de goede naam die de laatste jaren is opgebouwd.
pi_58318385
Gert legt uit, blikt terug en kijkt vooruit in de Dordtenaar:
quote:
FC Dordrecht zoekt geboren leiders

Het verwachtingspatroon was hoog, maar wat restte was teleurstelling. FC Dordrecht bleef dit seizoen verstoken van nacompetitievoetbal en kon vervroegd analyseren waar het deze jaargang fout was gegaan. Een terugblik met trainer Gert Kruys, die ook zijn licht laat schijnen over de naaste toekomst.
ARCO BOMGAARS

DORDRECHT

Hoe verklaar je de teleurstellende prestaties, terwijl de spelersgroep er - in vergelijking met vorig seizoen - sterker op geworden was?

Gert Kruys: ,,In de voorbije week heb ik de tijd gehad om het seizoen rustig de revue te laten passeren en ook geprakkiseerd waarom het mis is gegaan. We zijn op een aantal posities tekort gekomen en met name de as is ons probleem geweest. Vorig seizoen waren Frank Kooiman, Reinhard Breinburg en (de tussentijds vertrokken, AB) Cecilio Lopes belangrijk in de as. Dit seizoen is Kooiman heel het seizoen geblesseerd geweest en Reinhard Breinburg raakte bij de laatste wedstrijd voor het seizoen tegen ASWH geblesseerd. Hij is niet één keer fit aan een wedstrijd begonnen. In de spits zijn Eddy Putter en Ibad Muhamadu kwetsbaar gebleken door bles- sureleed. In de winterstop hebben we met Marcel van der Sloot getracht een kwaliteitsimpuls aan de selectie te geven, maar ook Marcel heeft getobd met blessures. Het is allemaal niet zo gelopen zoals ik wilde. We hebben veel wedstrijden gelijkgespeeld of net verloren, omdat ons rendement te laag was en we beslissende fouten maakten in de slotfase. De eerste helft van het seizoen scoorden Nick van der Velden en Nassir Maachi veel, na de winterstop ging Eddy Putter meer scoren maar stokte het bij de rest. Met Nick is er veel gebeurd dit seizoen. Hij is gegroeid als voetballer en als mens, kwam in de picture en heeft het daar moeilijk mee gehad, waardoor hij te veel voor de ploeg wilde doen.’’

Ben je teleurgesteld over de ontwikkeling van de groep als geheel?

GK: ,,Van sommige spelers had ik verwacht dat zij dit jaar stappen zouden maken en dat is niet gebeurd. Nassir Maachi en Moussa Kalisse zijn intuïtiespelers, de ene week heel goed, de andere week onzichtbaar. Moussa moet beseffen dat je als prof moet denken en handelen en daarbij zijn blikveld verruimen. Wat ik mis in deze groep zijn leiders, persoonlijkheden. Ruud Kras is de pure prof in onze selectie, maar heeft niet het vermogen om een leidersrol op te eisen omdat hij te introvert is.’’

Vind je dat je zelf fouten hebt gemaakt?

GK: ,,Als ik naar mezelf kijk, dan vind ik dat ik in een aantal wedstrijden een te aanvallende strategie heb ontwikkeld. Vorig jaar pakte dat vaak goed uit, dit jaar niet. Als rode draad door het seizoen liep ook de kwetsbaarheid van ons bij vrije trappen en corners. Daar is wel degelijk hard aan gewerkt, waardoor dat in de slotfase van het seizoen beter ging. Ik vind niet dat ik te veel van systeem heb gewisseld, want vaak hebben we met een roterend middenveld en drie spitsen gespeeld. ’’

Er is veel te doen geweest over de keepers in dit seizoen. Sjoerd Rensen kreeg het vertrouwen, Kevin Rijnvis kwam tussentijds en belandde prompt in de basis, maar is inmiddels met stille trom verdwenen.

GK: ,,Sjoerd is een keeper in ontwikkeling, die weet dat hij zich moet verbeteren op kwetsbare punten als hoge ballen en standaardsituaties. Halverwege het seizoen hebben we geëvalueerd en besloten dat we er een keeper bij wilden hebben. Via AZ kwam Kevin Rijnvis, een talentvolle jongen die we de kans hebben gegeven. Maar Kevin kon moeilijk met druk omgaan en was niet dominant genoeg in zijn strafschopgebied. Achteraf kun je dus zeggen dat zijn komst niet gelukkig heeft uitgepakt.’’

Waarom mogen spelers als Johan Versluis en Ibad Muhamadu weg?

GK: ,,Johan is, net als mijn zoon Rick bij FC Utrecht, een jongen van de stad. Vorig jaar heb ik hem veel vertrouwen gegeven in de hoop dat hij dit seizoen stappen zou maken. Hij heeft ook zijn kansen gehad, maar dat niet goed ingevuld in wedstrijden tegen TOP en Cambuur. Voetbal is een vak en dat besef mis ik bij hem. Johan heeft Ruud Kras, Bart van Muyen en Reinhard Breinburg voor zich, dus zit hij in een lastig parket. Wat Ibad betreft, ik sluit niet uit dat hij uiteindelijk toch bij ons blijft. Alleen heb ik begrepen dat hij en Eddy Putter dure jongens zijn voor Dordt-begrippen en dat we zullen moeten kiezen. Al maak ik me wel zorgen om de blessuregevoeligheid van Eddy.’’

Wat zijn voor jou de wijze lessen van dit seizoen?

GK: ,,Ik heb een paar lessen geleerd: de ontwikkeling van deze groep verloopt met horten en stoten, het zal nodig zijn om meer zakelijkheid in te bouwen of soms zelfs anti-voetbal te spelen. Voor mij persoonlijk was het ook een leerzaam jaar. Vorig seizoen was ik één van de beste trainers in de Jupiler League, dit seizoen één van de minste. Dat geeft stof tot nadenken, maar maakt me ook weer gretig voor het volgende seizoen.’’

Wat moet er volgend jaar veranderen wil FC Dordrecht een rol van betekenis spelen?

GK: ,,Het ontbreekt aan hiërarchie in de groep. We missen twee à drie jongens die leiding kunnen geven. Ik ben ervan overtuigd dat er 30 juni een goede selectie staat. Of mijn zoon Rick een optie is? Ik denk dat hij gaat spelen in het buitenland of bij een andere eredivisieclub.’’
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:25:58 #117
17328 methodmich
Nummer 10
pi_58515200
quote:
FC Dordrecht contracteert Fransman Tommy de Jong (21)

FC Dordrecht heeft zich voor volgend seizoen versterkt met de 21-jarige Tommy de Jong.
DORDRECHT

Hoewel zijn naam anders doet vermoeden, is De Jong een Fransman. Hij doorliep heel de jeugdopleiding bij Racing Club Strasbourg. Het afgelopen seizoen was hij actief voor FC Martigues, dat uitkomt op het derde niveau in Frankrijk (Championnat National).

De tweebenige Tommy de Jong, die gehaald is voor het middenveld, tekende bij FC Dordrecht een contract voor drie jaar.
Ben benieuwd.
www.thuisuiteten.nl
pi_58946978
Van ADO Den Haag komen de 22-jarige verdediger Nick Coster (op amateurbasis) en de zeer talentvolle 19-jarige aanvaller John Verhoek. Hij verkoos verrassend een tweejarig contract bij FC Dordrecht boven een aanbieding van ADO Den Haag. Hij had nog meer opties, maar ziet in Dordt een goede opstap.
www.thuisuiteten.nl
pi_58947101
Broertje van Wesley?
pi_58947135
Dat zou zomaar eens kunnen, maar dat weet ik niet. Heb nog geen dingen gehoord of gelezen die dit bevestigen, maar het klinkt uiteraard logisch.
www.thuisuiteten.nl
pi_58947587
Broertje van Wesley Verhoek inderdaad.
pi_58953042
Voorlopig zijn het voor mij allemaal grote vraagtekens. Niet dat dat alles zegt, maar hiermee worden in ieder geval geen extra seizoenskaarten verkocht.

De zomer is gelukkig nog heel lang.
pi_59018730
Je moet het afwachten inderdaad, maar Verhoek stond bij ADO toch wel bekend als een talent. Denk dat Kruys wel iets kan doen met hem.
www.thuisuiteten.nl
pi_59176013
De contouren van het "nieuwe" Dordt worden steeds meer zichtbaar. Van der Sloot blijft dus nog een seizoen.

Van der Sloot blijft in Dordrecht

DRD, dinsdag 29 juli is het weer zover hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_59289887
Gerson Rodrigues naar Jong FC Den Bosch, is het iets?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')