abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 30 juli 2007 @ 15:41:11 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_51961655
Franke: zege Contador grootste zwendel

NEUSS (ANP) - De Duitse dopingexpert Werner Franke heeft de Tour-zege van de Spanjaard Alberto Contador bestempeld als de grootste zwendel in de sportgeschiedenis.

Voor de Duitse televisiezender ZDF heeft hij gezegd in het bezit te zijn van documenten die bewijzen dat Contador verboden middelen heeft gebruikt. De papieren zouden in beslag zijn genomen bij een huiszoeking bij de Spaanse arts Eufemiano Fuentes.
Volgens Franke staat in de documenten dat Contador insulinepreparaten heeft genomen om de aanmaak van testosteron te verhogen en het astmamiddel trigon heeft gebruikt. ,,De bevindingen zijn in mijn aktetas beland, maar de zaak wordt in de hoogste Spaanse kringen goed afgedekt.''
De naam van Contador wordt al tijden genoemd in de zaak rond Fuentes. Zijn naam zou door zijn rol als kroongetuige echter van de lijst zijn geschrapt.

Kom maar op met die documenten zou ik zeggen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 30 juli 2007 @ 15:52:49 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_51961982
Franke nou kom maar op met die papieren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_51962620
Komaan Tong je hoeft toch niet voor elke headline een nieuw topic te openen.
  Trouwste user 2022 maandag 30 juli 2007 @ 16:19:52 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_51962741
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:16 schreef Jeroen_M het volgende:
Komaan Tong je hoeft toch niet voor elke headline een nieuw topic te openen.
Kan mijn laatste topic in sport niet herinneren. Ik vind dit nogal iets. Eén van de bekendste dopingexperts bezit documenten waaruit blijkt dat Contador niet helemaal zuiver is.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 30 juli 2007 @ 16:29:33 #5
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51963035
Eerst zien dan geloven
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_51963486
Heeft hij een tijd terug ook niet iets gezegd over Ullrich en is toen door de rechter in het ongelijk gesteld?

Als hij zegt over documenten te beschikken dan moet hij ze ook op tafel leggen.
  maandag 30 juli 2007 @ 17:06:44 #7
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51964050
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:29 schreef LENUS het volgende:
Eerst zien dan geloven
Eerst bewijzen dat Contador onschuldig is en dan pas geloven dat het niet waar is.

De hele Tour is de grootste sportzwendel ooit!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_51964661
De tour de grootste sportzwendel? Op de Dr Fuentes lijst prijken ook nog meer dan 150 andere sporters die aan allerhande evenementen en competities deelnemen. WAAROM WORDT DIE LIJST NIET OPENBAAR GEMAAKT? Dan kunnen we stemmen!
janneman
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 30 juli 2007 @ 17:33:36 #9
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_51964670
quote:
Op maandag 30 juli 2007 17:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Eerst bewijzen dat Contador onschuldig is en dan pas geloven dat het niet waar is.

De hele Tour is de grootste sportzwendel ooit!
normaal gezien is iemand onschuldig tot anders bewezen!
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_51965667
quote:
Op maandag 30 juli 2007 17:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Nee man, normaal gezien is iemand schuldig bij de kleinste verdenking waartegen hij niet binnen 18 seconden een jurisch steekhoudend verweer heeft.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51966229
quote:
Op maandag 30 juli 2007 17:33 schreef horstjan het volgende:
De tour de grootste sportzwendel? Op de Dr Fuentes lijst prijken ook nog meer dan 150 andere sporters die aan allerhande evenementen en competities deelnemen. WAAROM WORDT DIE LIJST NIET OPENBAAR GEMAAKT? Dan kunnen we stemmen!
Snap ik ook niks van (of eigenlijk wel, wordt de lijst openbaar dan vallen er vele (Spaanse) sporters van hun troon). Contador is misschien een klein radertje van deze zwendel, maar zoals je zegt de echte zwendel is de lijst zelf
  maandag 30 juli 2007 @ 18:49:37 #12
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_51966395
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Als hij zegt over documenten te beschikken dan moet hij ze ook op tafel leggen.
Nee joh, die blijven geheim. Net als de lijst van Fuentes
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_51966629
Zo net lieten ze het document zien tijdens het sportjournaal
pi_51967106
Niks nieuws, een groot gedeelte van het peloton wordt geprepareerd (doping) om aan deze sport deel te nemen...

Een negatieve test betekent niet dat je schoon bent...
Voor de juiste preparatie van renners is het gewoon een kwestie van een structuur opbouwen om een en ander mogelijk te maken...

Wielrennen zal nooit doping vrij worden, de wetenschap is altijd verder dan de opsporing...

En toch zal ik als enorme liefhebber het wielrennen blijven volgen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_51967133
quote:
Op maandag 30 juli 2007 17:33 schreef horstjan het volgende:
Dan is die Franke dus geloofwaardig als hij dit zegt:

,,De bevindingen zijn in mijn aktetas beland, maar de zaak wordt in de hoogste Spaanse kringen goed afgedekt.''

Schijnheilige leugenaarsbende die wielerwereld.
Audaces fortuna juvat
pi_51967240
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:16 schreef David Letterman het volgende:

En toch zal ik als enorme liefhebber het wielrennen blijven volgen...
Dat snap ik nou niet, hoe kun je nou een wielerliefhebber zijn als er regelmatig koersvervalsing is.

Was Moreau ook op achterstand gereden als Astana niet mee had gedaan met de Tour?
Had Boogerd 1 of meer ritten kunnen winnen als Rasmussen thuis was gelaten?
Was Valverde op achterstand gereden als Rasmussen thuis was gebleven?

Ben jij nou een wielerliefhebber of een aanbidder van winnaars?
Audaces fortuna juvat
  Trouwste user 2022 maandag 30 juli 2007 @ 20:00:04 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_51968477
In 1988 schijnen 7 van de 8 lopers tijdens de honderd meter gedoped te zijn geweest. Een stotterende Canadees was de schlemiel. In American Football en Honkbal is dope gewoon toegestaan. De Amerikanen laten geen dopingzoekers van buiten Amerika toe.

pi_51968492
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:20 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dat snap ik nou niet, hoe kun je nou een wielerliefhebber zijn als er regelmatig koersvervalsing is.

Ben jij nou een wielerliefhebber of een aanbidder van winnaars?
Aanbidder van winnaars: nee
Wielerliefhebber: ja

Wielrennen is nooit schoon geweest en zal het nooit worden, en ik accepteer het feit dat renners die nu en toen hebben gekoerst totaal niet schoon waren of zijn...

Als je wielrennen schoon wil krijgen zou je de sport moeten verbieden...

Tot dat moment kijk ik naar de strijd van de renners in de Giro, Tour, Vuelta, klassiekers, etc...en geniet van wat ik zie...en met in het achterhoofd dat de top zo goed "geprepareerd" is, gelijke kansen...het is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven...

PS. andere sport is ook niet dopingvrij, mag ik daar ook niet van genieten?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  Trouwste user 2022 maandag 30 juli 2007 @ 20:02:15 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_51968561
Eric de Bruin werd betrapt op dopibg terwijl ie op het WK in Stutgart gooide. De twe concurrenten waren Duitsers en later pas beptrapt

Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 30 juli 2007 @ 20:18:38 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_51969107
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:17 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dan is die Franke dus geloofwaardig als hij dit zegt:

,,De bevindingen zijn in mijn aktetas beland, maar de zaak wordt in de hoogste Spaanse kringen goed afgedekt.''

Schijnheilige leugenaarsbende die wielerwereld.
met hoogste spaanse kringen wordt ook de overheid bedoeld, heeft dus niks met leugenaars in de wielerwereld te maken. In de wielerwereld zitten ze erom te springen dat dat document eens officieel naar buiten komt en uitgezocht wordt.
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 30 juli 2007 @ 21:15:33 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51971012
quote:
Op maandag 30 juli 2007 17:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

normaal gezien wel, maar je gaat me niet vertellen dat dit hele gedoe ook maar enigzins normaal is of wel?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_51971836
Gelukkig is het toch nog altijd zo dat men met dope van een schillenpaard geen renpaard kan maken!
janneman
pi_51973875
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:41 schreef horstjan het volgende:
Gelukkig is het toch nog altijd zo dat men met dope van een schillenpaard geen renpaard kan maken!
Riis?
pi_51973984
ik zit echt te wachten op positief nieuws omtrent contador
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51974062
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:40 schreef sitting_elfling het volgende:
ik zit echt te wachten op positief nieuws omtrent contador
Positief getest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')