abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51961270
Goed, ik zit met het volgende:

Ik woon nu sinds een jaar in een ander gedeelte van het land als waar ik ben opgegroeid. Al mijn vrienden zitten dus op een reisafstand van 1,5 uur of meer...

- Ik studeer in een stad, een half uur reizen van thuis. De vriendinnen die ik daar heb leren kennen, wonen zelf ook weer elders, kortom: wederom een reisafstand van 1,5 uur.
- Ik doe aan dansen, maar in mijn dansgroep zitten alleen maar vrouwen van midden dertig of ouder.
- Ik sport samen met een vriend in een andere stad, maar ook hij moet daarvoor een aardig eindje reizen.
- Ik heb op mijn voormalige werkplek wel een leuke collega leren kennen, maar zijn vriendin stikt al van jaloezie bij de gedachte dat we samen iets ondernemen. Verder werkten daar veelal mannen boven de 35 (ben 23).
- Gedurende deze zomer werk ik bij de thuiszorg, dus ik heb geen collega's en de mensen waar je bij werkt, zijn nogal te oud.

Kortom:
Ik leer hier niemand kennen. Nu heb ik zo ongeveer door het halve land wel vrienden en bekenden zitten waar ik mee afspreek. Maar dat is dan altijd meteen een hele dag, want ja, het is toch weer een eindje reizen. Ik heb doorgaans genoeg te doen en verveel me niet snel. Maar je hebt van die dagen (vandaag bv) dat je gewoon baalt, omdat je niemand in de buurt hebt.

Ik kan niet even op de fiets springen en bij een vriendin langs fietsen om even te kletsen. Ik kan niemand bellen om 15 uur om te vragen of ze nog even mee de stad in gaan om een terrasje te pakken
Op sommige dagen voelt dat behoorlijk eenzaam. Ik mis dat spontane afspreken en trek er niet graag alleen op uit. Alles moet ruim gepland worden, want mensen zitten ver weg, hebben het druk met werk of andere dingen, enz.

Heeft iemand misschien ideeen? Het is dus niet zo dat ik sociaal onvaardig ben maar ik heb even geen idee meer waar ik het nog moet zoeken Verhuizen zou al haast een goed idee zijn, maar is natuurlijk niet reeel Ik ben in elk geval bezig met solliciteren en hoop bij een leuk bedrijf met toffe collega's terecht te komen, maar er moeten toch meer opties zijn...
  maandag 30 juli 2007 @ 15:37:06 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51961532
Waar woon je?
  maandag 30 juli 2007 @ 15:51:53 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_51961953
Euh, verhuis maar. Immers moet je gaan wonen in een stad waar je het meest naar je zin hebt
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_51962091
Ken je geen mensen van je studie?
pi_51962316
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:37 schreef Armageddon het volgende:
Waar woon je?
Meer dan een uur rijden bij jou vandaan Vriend van me woont daar ook. Zaterdag nog geweest. Super dagje, maar twee uurtjes terrasje pikken zomaar zitten er niet in
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:51 schreef Maanvis het volgende:
Euh, verhuis maar. Immers moet je gaan wonen in een stad waar je het meest naar je zin hebt
Zoals ik al zei: geen reeele optie ivm studie, werk van mijn vriend en kosten.
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:56 schreef Remzz het volgende:
Ken je geen mensen van je studie?
Ja, maar zoals ik al schreef: die wonen zelf ook weer elders waardoor de afstand eveneens 1,5 uur betreft. Gedurende het collegejaar is het niet zo'n probleem want dan ga je na college gewoon iets leuks doen. Maar nu in de vakantie is t gewoon ruk
  maandag 30 juli 2007 @ 16:07:35 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_51962374
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:05 schreef No_ID het volgende:
Zoals ik al zei: geen reeele optie ivm studie, werk van mijn vriend en kosten.
Kijk, dan moet je dus gewoon kiezen tussen stront en schimmel, en daar kan niemand je in R&P mee helpen denk ik .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 juli 2007 @ 16:08:45 #7
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51962409
Wie gaat er nou een uur rijden van Den Haag wonen?
pi_51962499
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:08 schreef Armageddon het volgende:
Precies.
Daar wil je toch minstens 2 uur rijden vanaf wonen.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_51962531
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kijk, dan moet je dus gewoon kiezen tussen stront en schimmel, en daar kan niemand je in R&P mee helpen denk ik .
Ook buiten R&P niet wel eens met diverse vrienden over gehad maar niemand weet er iets op tot nu toe Ik ben blij als de colleges weer starten zogezien. Over een jaar gaan we overigens wel verhuizen, maar waarheen hangt wederom af van t werk.
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:08 schreef Armageddon het volgende:
Dat vroeg ik me ook af toen ik op het strand stond
pi_51966214
Ik herken me zó goed in jouw verhaal. Ik zit namelijk in exact hetzelfde schuitje. Ik woon echter alweer 3 jaar in een andere woonplaats, dus iets langer als jou. Ik moet ruim een uur reizen om in mijn oude woonplaats te komen. Ik heb er ook vaak over nagedacht om mijn studie op te geven en terug te verhuizen naar waar ik vandaan kom omdat het soms zo frustrerend is allemaal.

Ik herken het gevoel heel erg van 'niet zomaar even een terrasje kunnen pikken' met een vriend of vriendin..en dat je je juist op dié momenten zo eenzaam voelt. Soms voel ik me zo down. Maar als ik dan heel realistisch kijk naar wat ik in de afgelopen jaren allemaal heb opgebouwd hier...

Ik denk dat de eenzaamheid zit in het 'niet kunnen delen' of 'herkennen' van bijvoorbeeld plekjes waar je een verleden hebt. Een stom voorbeeld is bijvoorbeeld dat ik vroeger vaak een hut bouwde met mijn vriendinnetje, als je er dan 10 jaar later langsloopt heb je een herinnering aan dat plekje en dat geeft je een thuisgevoel. Zo ook met 'oude' bekende gezichten (van de middelbare school bv), die je een 'herkenning' geven en je een thuisgevoel geven, wat ik dus niet heb in mijn 'nieuwe' woonplaats. Dié dingen laten me soms zo eenzaam voelen!!

Als ik kijk naar wat ik heb opgebouwd, is dat toch best veel. Ik ken al zó veel mensen (meer dan 25 gezichten die ik regelmatig spreek) en dat vind ik toch veel..al neemt het niet de leegte weg! Hoeveel mensen je ook leert kennen.. ik geloof er niet in dat het de leegte/ het eenzame gevoel kan wegnemen. Het opbouwen van een vriendschap kost immers tijd en een jaar is naar mijn mening kort. Ik doe dus wel mijn best om me met anderen te vermaken, maar zij zullen nooit het eenzame gevoel bij mij wegnemen.. mijn echte identiteit heb ik immers in mijn oude woonplaats.

Oke, het advies wat ik je kan geven om je toch zoveel mogelijk te kunnen vermaken en om mensen te leren kennen.. is denk ik 'via via'. Ik heb heel veel mensen leren kennen via een ander. Stel je vind iemand van je eigen leeftijd waarmee het klikt, dan zou je kunnen proberen om in contact te komen met mensen die weer met hem/haar in contact staan. Zo kan het naar mijn ervaring heel snel gaan! Probeer je te begeven op plaatsen waarvan je zeker weet dat er leeftijdsgenoten zitten. Bijvoorbeeld door een bijbaantje, of door bij een sportclub te gaan. 'Via' zulke mensen kun je dan weer anderen ontmoeten.

Ook is het denk ik verstandig om andere mensen te laten weten dat je contact zoekt. Vertel gerust dat je meer mensen wilt leren kennen en waaróm. Mijn ervaring is dat mensen hier eigenlijk altijd heel positief op reageren. Vaak vragen ze je dan spontaan mee naar een feestje of willen ze wel iets leuks gaan doen o.i.d. 'Verberg' het dus niet dat je je soms eenzaam voelt en dat je mensen wilt leren kennen!!
pi_51966588
Het klinkt alsof je er echt je best voor doet en hebt gedaan. Zijn er echt geen mensen van je studie, die gedurende de vakantie op kamers zitten? Ik merk hier ook dat ik minder mensen in de stad ken nu het vakantie is.

Moeilijk, heb je nog wel plezier in de dingen die je doet zoals dansen? Als je dat soort dingen ten dele doet om mensen te leren kennen, kan ik me voorstellen dat je er minder plezier van hebt.

Wat mij zelf erg heeft geholpen na mijn verhuizing, is het bijwonen van lezingen over onderwerpen die mij interesseren. Ik ben politiek geinteresseerd en na afloop blijven er altijd wel wat mensen hangen bij een borrel. Je hoeft het niet perse in lezingen te zoeken. Misschien is er ook wel een bepaalde vorm van toneel of dans die jou aanspreekt. Als je dan na afloop blijft hangen is er altijd wat gespreksstof. Dat is toch het begin van ieder contact.
pi_51967181
Ga trouwens ook gewoon wat met die collega samen doen. Tjonge zeg. Stel je toch voor dat mensen naast hun relatie vrienden hebben van het andere geslacht.
pi_51970700
Ik ben ongeveer 260 km verderop gaan wonen en idd dan zijn die kleine dingen juist wat je mist aan je vrienden. Gelukkig behoud ik de oude vriendschappen wel, maargoed dat is idd meestal een hele dag of zelfs met een logeerpartij eens in de zoveel tijd. Ik heb gelukkig niet het idee dat mijn hele identiteit/verleden in 1 plek hoort omdat ik vroeger in de regio ook al 3 keer verhuisd ben.

Vind je geen aansluiting in de vriendengroep van je vriend of vriendinnen van zijn vrienden? Soms kan daar wel iemand tussen zitten waar het gewoon goed mee klikt. Over die jongen, misschien vindt zn vriendin het niet zo bedreigend als jullie met zn 4tjes iets afspreken? Het ligt er verder aan hoe hij er mee omgaat, heeft hij schijt aan haar overdreven gedoe of houdt hij het contact om de lieve vrede thuis maar af.

Uiteindelijk vind je op 1 van de vele plekken waar je mensen ontmoet wel eens iemand waar je meer mee hebt. Ik heb hier nu na een jaar 1 persoon die zo close is dat ik haar idd zomaar even kan bellen om vanavond tv te gaan kijken, ff te shoppen etc, de rest is toch nog meer kennis.

Het heeft idd gewoon een langere tijd nodig. Als je ouder/volwassen wordt maken mensen sowieso minder snel nieuwe 'vaste' vrienden, dat is vaak al een beetje gesettled. Dat wil niet zeggen dat je geen nieuwe echte vrienden meer kan maken, maar daar gaat vaak wel tijd overheen. Aan mensen waarmee je wel een goede klik mee hebt kan je voorstellen om eens iets anders samen te doen, bijv. na het werk of sporten nog wat gaan drinken. Dan merk je snel genoeg of zij er voor open staan om vaker wat te ondernemen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_51973827
Bedankt voor jullie reacties. Het voelt in elk geval fijn dat er mensen zijn die het gevoel kennen. Ergens begin je toch aan jezelf te twijfelen of je alles wel op de juiste manier aanpakt.

@ Starr: Ik ben niet heel erg gehecht aan mijn vorige woonplaats, daarvoor ben ik al iets te vaak verhuisd, dus dat speelt bij mij geen rol. Ik moet het inderdaad van via via hebben en het tijd geven, maar het valt niet mee om dingen tijd te geven, als je het eigenlijk graag NU wilt Baantje met collega's daar ben ik mee bezig. Iets dat aansluit bij mijn eerste opleiding, alleen ligt het werk niet voor het oprapen en is het vaak erg individueel, maar heb goede hoop.

@ Heldopsokken: Ik woon in een wat kleiner dorp, niet in mijn studiestad en de vriendinnen van mijn studie wonen allen ook weer elders. Dansen heb ik wel nog heel veel plezier in, het zijn leuke mensen en de dansvorm spreekt me erg aan. Alleen zijn het geen mensen om echt mee op te trekken, ze zouden soms mijn moeder kunnen zijn Kan misschien wel kijken of ik een activiteit vind die aansluit op mijn hobby's, een of andere club die maandelijks een meeting doet of zo Geen idee of zoiets bestaat

Met die ex-collega ga ik nog afspreken, heb alleen het gevoel dat ie wat afhoudt, dus misschien moet ik wat duidelijker aandringen. Al ben ik dan weer bang dat het averechts werk. Wat Etoile voorstelt, eens met z'n vieren iets gaan doen, had ik ook al eens aan hem voorgesteld en dat vond ie een leuk plan. Alleen is zijn vriendin wat meer van het: wat moet ik met die mensen, ik ken ze toch niet type. Maar ik zal nog eens voorstellen een terrasje te pakken als het mooi weer is, kan ze zien dat ik een bedreiging ben Zou ook tof zijn als het met haar leuk klikt dan, en dan kan je ook verder bouwen... arg maar tot die tijd

@Etoile nog: Mijn vriend zit eigenlijk met hetzelfde. Hij komt ook uit een totaal andere hoek van het land, en is aan het afstuderen in dezelfde stad als waar ik studeer. Daar wel wat toffe collega's en gaan deze week ook buurten bij een van hen. Alleen wonen zij dus ook weer op een drie kwartier reizen Hij sport hier wel en kent daar wat mensen, maar dat is nog in ontwikkeling allemaal.

Mijn ervaring is dat je ook niet te wanhopig vrienden moet willen maken, want dan schrik je mensen ook weer af. Wat je zegt: het kost tijd, zeker naarmate je ouder wordt. Zogezien is dit een kutleeftijd. Je gaat niet meer naar de middelbare school en hangt in het weekend met de hele klas in dezelfde kroeg. Maar je hebt ook nog geen kiddo's. En als je hele leven zich dan ergens anders afspeelt dan in je woonplaats, dan krijg je blijkbaar dit soort frustrerende situaties.

Ik ga in elk geval eens kijken of er hier een leuke cursus te doen is of zo Bedankt, dit lucht iig wel op
pi_51975379
K heb ook editie NL gezien dat er een cursu vrienden maken bestaat!! Misschien een optie voor jou>
pi_51980204
Ik heb in principe geen problemen met vrienden maken. Maar in mijn eigen woonplaats kom ik niet veel mensen tegen om vriendschap mee te sluiten, omdat een groot deel van mijn activiteiten zich buiten mijn woonplaats afspeelt. Dus vrienden die ik maak, wonen allemaal te ver weg om eventjes langs te wippen. Dat is meer mijn probleem
pi_52048090
Hehe je hebt wel gelijk denk ik, dat deze leeftijd gewoon lastig is. Als je eenmaal kinderen hebt is dat wel weer een aanleiding om mensen te ontmoeten bij school, speeltuin e.d. Het is gewoon veel individualistischer nu. Ook als mensen straks gaan afstuderen, de meeste mensen gaan fulltime werken, waardoor er savonds en in het weekend toch minder puf overblijft om nog eens ver te reizen. Dan is het helemaal fijn als je in de buurt ook wat zou kunnen opbouwen.

Lijkt me een goed idee om idd voor te stellen om eens een terrasje te pakken. Wat je al zegt, je wil ook niet achter iemand aanlopen. Als zijn vriendin er totaal niet voor openstaat om zelfs maar wat te gaan drinken, dan kan je je afvragen wat voor kans een vriendschap nog heeft met hem.

Dat is wel jammer dat je vriend ook geen contact in de buurt heeft. Dan is het idd toch wel een goed idee om een cursus, hobby of sport te zoeken in de buurt waar je wat meer 'gelijkgezinden' (qua leeftijd en interesses) treft. Je zou denken dat er ook wel dansgroepen bestaan waar wel gewoon jongere mensen komen. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat te doen. Je kan natuurlijk ook voortaan alle fokmeets afgaan
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_52050583
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:11 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Precies.
Daar wil je toch minstens 2 uur rijden vanaf wonen.
haha Precies!

Verder; dit had mijn verhaal kunnen zijn. Ik heb nog 2 vriendinnen in de stad waar ik woon, maar die werken fulltime. Ook niet tof
Ik zou ook graag wat één of meerdere vriendinnen hier willen hebben om spontaan iets leuks mee te doen. Ik heb nog hoop dat ik later (als ik groot ben ) leuke collega's krijg.. en anders zou ik toch misschien een hobby moeten ontwikkelen of een sport gaan beoefenen.
pi_52059739
Herkenbaar

op voorhand plannen
spontaniteit

Binnenkort verhuis ik naar een andere stad, waar ik maar 1 persoon ken. Ik kijk er nu al tegenop...

Het is niet zielig om mensen op te bellen, of een hobby te zoeken om mensen te leren kennen
Just do it!
pi_52066148
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:48 schreef Ephemera het volgende:

[..]

haha Precies!

Verder; dit had mijn verhaal kunnen zijn. Ik heb nog 2 vriendinnen in de stad waar ik woon, maar die werken fulltime. Ook niet tof
Ik zou ook graag wat één of meerdere vriendinnen hier willen hebben om spontaan iets leuks mee te doen. Ik heb nog hoop dat ik later (als ik groot ben ) leuke collega's krijg.. en anders zou ik toch misschien een hobby moeten ontwikkelen of een sport gaan beoefenen.
Helaas, Groningen zit ik nou ook niet bepaald in de buurt van

Van de week oud collega en vriendin uitgenodigd voor een bakje koffie, maar hij was ziek Zei wel dat ie snel zou langskomen, dus ik wacht maar even af of ie iets laat weten zodra hij beter is.

Zijn nu in elk geval wel aan het rondkijken naar de mogelijkheden om over een jaar meer richting wat vrienden te verhuizen, maar het moet wel te doen blijven qua reisafstand naar werk/ studie. In elk geval een tof weekend geplanned, dat maakt de verveling zo nu en dan door de weeks wel weer goed.

Katerwater succes met je setteling
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:51:12 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_52086829
Ik dacht dat de baby/kleuter eenkenningheidsfase na het 6e levensjaar niet meer voorkwam.
pi_52086917
Ik heb dat ook. Ik mis vooral het even kunnen bellen van "wat doe je? niks? Dan kom ik er aan" heel erg. Sowieso vind ik het lastig vrienden maken na school. Veel mensen die ik nu leer kennen (en helaas zijn dat er sowieso al niet erg veel) hebben toch al een heel sociaal leven net als ik zelf. Dan wordt het echt plannen en gedoe ipv dat spontane wat je op school zo makkelijk had.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_52110930
Je zou je op een datingsite kunnen aanmelden. Daar kun je ook aangeven wat voor soort relatie je wilt. Zo kun je ook "vriendschap" kiezen.
Kijk bijvoorbeeld eens op:
www.lexa.nl
www.relatieplanet.nl
(Dat zijn wel afzettersites trouwens met min. 10 euro per maand bij 6 maanden, maar dan heb je wel serieuze mensen iig).
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_52111169
Het klinkt heel bekend, ik was zo dom om niet op kamers te gaan, waardoor al m'n vriendinnen die ik tijdens m'n studie leerden kennen ruim een half uur reizen van me af woonden. Dus: logeren, laatste trein naar huis, dat soort taferelen. Maar even iemand opbellen om te vragen of we NU een terrasje kunnen pakken, zit er dus niet in. Vooral als de OV een maand niet geldig is En binnenkort ben ik afgestudeerd en ben ik m'n OV kwijt, dan wordt het alleen maar lastiger . Of vooral duurder om alle vriendschappen bij te houden . De vrienden die ik hier thuis heb werken fulltime en/of hebben een relatie.
Tap tap tap
pi_52112027
Beetje lastige situatie als jij bijv. in één van de omstreken woont en de rest in de stad. Je kan proberen lokaal nieuwe vrienden proberen te zoeken, maar dat is natuurlijk een nogal moeizame oplossing. Dat duurt namelijk ook weer tijd en die overige vrienden zijn natuurlijk ook wel wat waard.
quote:
Ook is het denk ik verstandig om andere mensen te laten weten dat je contact zoekt. Vertel gerust dat je meer mensen wilt leren kennen en waaróm. Mijn ervaring is dat mensen hier eigenlijk altijd heel positief op reageren. Vaak vragen ze je dan spontaan mee naar een feestje of willen ze wel iets leuks gaan doen o.i.d. 'Verberg' het dus niet dat je je soms eenzaam voelt en dat je mensen wilt leren kennen!!
Het klinkt gek, maar dit is uiteindelijk heel erg waar. Als je verhuizen woont als 'geldige' (als in: niet wanhopige) reden hebt dat je je wat eenzaam voelt, dan reageren mensen begripvol en vinden ze het zelfs ergens leuk om het te regelen voor je. Mensen vinden het zelf ook over het algemeen leuk om nieuwe mensen te leren kennen, dus ze herkennen zich er ook maar al te goed in.

Wat ikzelf uiteindelijk zou doen weet ik niet precies. Waarschijnlijk zou ik aan te situatie wennen en onbewust nieuwe vrienden zoeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2007 02:57:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')