Bedankt voor jullie reacties. Het voelt in elk geval fijn dat er mensen zijn die het gevoel kennen. Ergens begin je toch aan jezelf te twijfelen of je alles wel op de juiste manier aanpakt.
@ Starr: Ik ben niet heel erg gehecht aan mijn vorige woonplaats, daarvoor ben ik al iets te vaak verhuisd, dus dat speelt bij mij geen rol. Ik moet het inderdaad van via via hebben en het tijd geven, maar het valt niet mee om dingen tijd te geven, als je het eigenlijk graag NU wilt
![]()
Baantje met collega's daar ben ik mee bezig. Iets dat aansluit bij mijn eerste opleiding, alleen ligt het werk niet voor het oprapen en is het vaak erg individueel, maar heb goede hoop.
@ Heldopsokken: Ik woon in een wat kleiner dorp, niet in mijn studiestad en de vriendinnen van mijn studie wonen allen ook weer elders. Dansen heb ik wel nog heel veel plezier in, het zijn leuke mensen en de dansvorm spreekt me erg aan. Alleen zijn het geen mensen om echt mee op te trekken, ze zouden soms mijn moeder kunnen zijn
![]()
Kan misschien wel kijken of ik een activiteit vind die aansluit op mijn hobby's, een of andere club die maandelijks een meeting doet of zo
![]()
Geen idee of zoiets bestaat
Met die ex-collega ga ik nog afspreken, heb alleen het gevoel dat ie wat afhoudt, dus misschien moet ik wat duidelijker aandringen. Al ben ik dan weer bang dat het averechts werk. Wat Etoile voorstelt, eens met z'n vieren iets gaan doen, had ik ook al eens aan hem voorgesteld en dat vond ie een leuk plan. Alleen is zijn vriendin wat meer van het: wat moet ik met die mensen, ik ken ze toch niet type. Maar ik zal nog eens voorstellen een terrasje te pakken als het mooi weer is, kan ze zien dat ik een bedreiging ben
![]()
Zou ook tof zijn als het met haar leuk klikt dan, en dan kan je ook verder bouwen... arg maar tot die tijd
![]()
@Etoile nog: Mijn vriend zit eigenlijk met hetzelfde. Hij komt ook uit een totaal andere hoek van het land, en is aan het afstuderen in dezelfde stad als waar ik studeer. Daar wel wat toffe collega's en gaan deze week ook buurten bij een van hen. Alleen wonen zij dus ook weer op een drie kwartier reizen
![]()
Hij sport hier wel en kent daar wat mensen, maar dat is nog in ontwikkeling allemaal.
Mijn ervaring is dat je ook niet te wanhopig vrienden moet willen maken, want dan schrik je mensen ook weer af. Wat je zegt: het kost tijd, zeker naarmate je ouder wordt. Zogezien is dit een kutleeftijd. Je gaat niet meer naar de middelbare school en hangt in het weekend met de hele klas in dezelfde kroeg. Maar je hebt ook nog geen kiddo's. En als je hele leven zich dan ergens anders afspeelt dan in je woonplaats, dan krijg je blijkbaar dit soort frustrerende situaties.
Ik ga in elk geval eens kijken of er hier een leuke cursus te doen is of zo
![]()
Bedankt, dit lucht iig wel op