abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:31:05 #101
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_52130748
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:28 schreef TomTancr3do het volgende:
Ik heb geen hekel aan Luyendijk, maar ik vind hem zo.... soft, zo... ongepassioneerd, zo... aangepast. Echt zo'n zogenaamd 'moderne man', maar ik krijg er toch een beetje jeuk van. Het zou me in elk geval niks verbazen als 'ie homo is.

Ik heb meer met figuren als Theo van Gogh die overal overheen walsen, ook al verdraaien die soms de waarheid. Bij Van Gogh was elk interview op het scherp van de snede, zelfs met de dufste doos van NL.
ik vind van gogh vooral gecultiveerd na zijn dood terwijl er heel veel mensen een bloedhekel aan hadden toen hij nog leefde.

Bij veel mensen, en ik bedoel jou niet want ik ken je niet, heb ik het idee dat het een beetje lijkenpikkerij en 'niets dan goeds over de doden' in combi met het meelopen omdat iedereen hem goed vond is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_52130821
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:31 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ik vind van gogh vooral gecultiveerd na zijn dood terwijl er heel veel mensen een bloedhekel aan hadden toen hij nog leefde.
Nee, ik was juist daarvoor al een enorme fan van hem. Juist op het einde, toen hij elke week precies hetzelfde stukje over moslims schreef in de Metro, vond ik er geen zak meer aan.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_52130915
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:20 schreef Toad het volgende:
Interessante avond.

Seraphina, kom je nu nooit meer in het 3FM topic
Sorry . Heb `s avonds bijna nooit meer radio aan. Vond `t er wel heul gezellig hoor . Kom nog wel weer een keertje om de hoek kijken.
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
pi_52131827
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:28 schreef TomTancr3do het volgende:
Ik heb geen hekel aan Luyendijk, maar ik vind hem zo.... soft, zo... ongepassioneerd, zo... aangepast. Echt zo'n zogenaamd 'moderne man', maar ik krijg er toch een beetje jeuk van. Het zou me in elk geval niks verbazen als 'ie homo is.

Ik heb meer met figuren als Theo van Gogh die overal overheen walsen, ook al verdraaien die soms de waarheid. Bij Van Gogh was elk interview op het scherp van de snede, zelfs met de dufste doos van NL.
Als Joris homo is, is hij iig nog niet uit de kast gekomen want hij heeft een vriendin en ik meen zelfs een kind

Wel is hij in zijn boeken en (toen hij nog correspondent was) zijn artikelen veel scherper dan als interviewer. Hij is idd weinig gepassioneerd als interviewer, maar dat ligt natuurlijk ook aan het format - het is het feestje van de gast en niet van hem. Als gast zou hij veel interessanter zijn, dan draait het helemaal om hem en kan hij alles uit de kast trekken om zijn (op zich interessante) standpunten over media en Midden-Oosten uit te dragen.

Zo merkte hij vanavond terloops op dat de Palestijnen mazzel hebben dat ze pas midden 20e eeuw een conflict kregen met een Westerse mogendheid, toen het verdrijven en uitroeien van inheemse volkeren wat minder geaccepteerd was dan daarvoor. Zo'n prikkelende stelling (die hem vanavond ongetwijfeld op veel boze mails is komen te staan) zou hij als gast veel beter kunnen uitwerken.
pi_52132106
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 00:09 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Als Joris homo is, is hij iig nog niet uit de kast gekomen want hij heeft een vriendin en ik meen zelfs een kind
Wel twee zelfs: leuk stukkie over Joris
  maandag 6 augustus 2007 @ 00:35:25 #106
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_52132355
Één van de betere afleveringen met Joris. Prachtige beelden die ik nog niet allemaal gezien had, en ook nog eens stevige discussies met interessante standpunten. Ik heb genoten.
pi_52133329
Zou deze game van Luyendijk productions komen?

http://player.omroep.nl/indexEmbedded.php?aflID=5201397

Linkje: http://www.globalconflicts.eu/

[ Bericht 23% gewijzigd door Toad op 06-08-2007 01:42:32 ]
pi_52135629
Dit was voor mij duidelijk de meest boeiende zomergasten tot nu toe dit jaar. . Een originele man en een aardig gesprek. De beelden stonden niet op zichzelf maar waren onderdeel van zijn verhaal/ ideeën/ standpunten. Dan wordt het wat mij betreft interessant.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  Trouwste user 2022 maandag 6 augustus 2007 @ 16:05:51 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_52142217
Heb ik veel gemist ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52142275
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:05 schreef tong80 het volgende:
Heb ik veel gemist ?

Ja. Hij had een blokje Nederland (Theo & Thea o.a.), blokje wereldproblematiek (terrorisme, Midden-Oosten) en een blokje films die hij mooi vond. (zie ook http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/afleveringen/35170868/)

Ik vond het tot nu toe ook de boeiendste aflevering van dit seizoen.
  Trouwste user 2022 maandag 6 augustus 2007 @ 16:21:56 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_52142627
Zaterdag maar naar de herhaling kijken dan.Golfert haakte na een uur al af en niet iedereen is hier even positief als jij.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52142725
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:21 schreef tong80 het volgende:
Zaterdag maar naar de herhaling kijken dan.Golfert haakte na een uur al af en niet iedereen is hier even positief als jij.

Mooi dat je het dan toch een kans geeft.
pi_52145685
waar kan ik gemiste afleveringen terug kijken?
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:32:54 #114
97745 Thorical
finding a way
pi_52149449
Voor mij was het de 1e aflevering waarbij ik zelf ook nog mocht (moest) denken.
Wie ben je waar en wie ben je wanneer?
Zelfs het leven van een gewone Palestijn(se) is mij duidelijker geworden.
Maar de film daar had ik de energie niet meer voor ik vond het genoeg.
pi_52154510
Wie komen er nog?
  maandag 6 augustus 2007 @ 23:56:00 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52155599
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:13 schreef Stansfield het volgende:
Wie komen er nog?
Christine van Broeckhoven (12 augustus), Alexander Rinnooy Kan (19 augustus) en Linda de Mol (26 augustus).
Op 2 september is er een extra jubileumuitzending van Zomergasten, waarin kijkers te gast zijn bij gastpresentator Paul de Leeuw.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_52162209
Hany Abu-Assad zei op het allerlaatst dat wij in Nederland het inderdaad moeilijk hebben en nog meer zullen krijgen wat betreft allochtonen, dit op een vraag van Joris hoe hij de situatie in Nederland ziet. Jammer dat hij Hany niet liet uitspreken hierover, te pijnlijk Joris? Zaterdag ga ik dat stukje nog eens zien, interessant als een allochtoon daarover iets kritisch meldt. Ik vond Joris vorig jaar wat scherper trouwens, hij 'glijdt' nu een beetje door de gesprekken heen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 07-08-2007 11:46:24 (typo) ]
pi_52162995
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:16 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Je moet het ook wel lezen, want het is de moeite waard. Maar je moet niet alles geloven wat ie schrijft, is ook maar de perceptie van één islamlievende sjoernalist.
Gekocht, en bijna uit. Ik vind het wel een facinerend boek. Ik geloof wel dat wat hij beschrijft waar is, maar dan wel de waarheid zoals hij die heeft meegemaakt. Hij onderschrijft zelf ook wel zo nu en dan de problematiek van 'waarheid' over de kwesties in de Arabische wereld. Ondanks dat hij denkt dat journalistiek in het Midden Oosten eenvoudigweg niet mogelijk is, vind ik het boek toch wel verhelderend in bepaalde opzichten. En dan vooral in de zin van dat je in ieder geval weer wat kritischer naar het nieuws moet kijken, voorzover ik dat niet al deed.

Misschien dat ik na het lezen van dit boek de aflevering van zaterdag nog maar eens moet gaan bekijken, met de zionistische vliegen. Opvallend trouwens dat sommige reacties op de zomergasten daar zo'n punt van maken; die grap. Ik vond het wel een mooie illustrastie van iets wat ook in het boek naar voren komt, namelijk het feit dat er nog steeds plaats is voor moppen in het midden oosten.
pi_52169157
Het mag dan wel niet de bedoeling zijn om een kritisch interview te maken, maar vaak wordt zelfs het begin van een discussie al afgekapt na één zin met "punt gemaakt" of "we moeten naar het volgende fragment". Over die klimaatfilm (is misschien nog niet eens het beste voorbeeld) hadden ze nog wel ff mogen hebben, zeker met een filmmaker die ook van manipuleren weet. Ook dat Hany het klimaatprobleem een geloof noemde, terwijl hij dat andere geloof juist bewust van zich heeft afgeschud vond ik nog wel een puntje waar iets dieper op ingegaan kon worden.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_52187399
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 00:22 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Wel twee zelfs: leuk stukkie over Joris
Wellicht dat er nog 'ns een Joris Luyendijk of een Het zijn net mensen topic geopend moet worden. Maar de kritiek op Joris in dat stuk is wel slecht beargumenteerd. Zeker in het daglicht van onderstaande uitzending van De Leugen Regeert. Hier gaat Luyendijk wel in discussie met Conny Mus. Dan wel over een ander onderwerp, maar toch. Hij gaat kennelijk niet alleen in discussie met hoofdredacteur e.d. Je ziet in de uitzending dat Mus niet weet om te gaan met de kritiek van Luyendijk. Hij roept alleen maar dat het gevaarlijk is in Uruzgan.

http://player.omroep.nl/?aflid=4037761

Ik vind Joris een goede analyticus en daarom een goed journalist. Geen heilige, er mag best kritiek op hem gegeven worden. Maar in dat artikel blijft de kritiek op hem een beetje er boven zweven zonder dat er echt een punt wordt gemaakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Toad op 08-08-2007 03:20:57 ]
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:13:19 #121
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52205296
Ik heb gisteren een half uur geluisterd van voor1nacht van de KRO met Moszkowicz. Daarin zegt hij eigenlijk al meer prive dingen dan in 3 uur zomergasten. En gaat hij ook meer in op details bij die verhalen over z'n vader/concentratiekamp etc.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:42:06 #122
97745 Thorical
finding a way
pi_52206229
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:13 schreef PLAE@ het volgende:

Ik heb gisteren een half uur geluisterd van voor1nacht van de KRO met Moszkowicz. Daarin zegt hij eigenlijk al meer prive dingen dan in 3 uur zomergasten. En gaat hij ook meer in op details bij die verhalen over z'n vader/concentratiekamp etc.
Dat was toch een herhaling?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:56:35 #123
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52206854
Ik luisterde het als 'podcast' dus was oud ja .
pi_52209219
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:13 schreef PLAE@ het volgende:

Dat is sowieso wel een goed programma vind ik. Radio is wat dat betreft toch wat 'puurder'; je kan en hoeft niet 't mooie mannetje uit te hangen en/of bang te zijn hoe je over komt bij de kijker. Ik moest vorige week ook terugdenken aan die radio uitzending en bedacht me eigenlijk hetzelfde, dat ik in één uur radio net zoveel (zoniet meer) te weten was gekomen als in drie uur zomergasten.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 augustus 2007 @ 21:09:50 #125
862 Arcee
Look closer
pi_52209258
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:56 schreef golfer het volgende:
Op 2 september is er een extra jubileumuitzending van Zomergasten, waarin kijkers te gast zijn bij gastpresentator Paul de Leeuw.
Dat lijkt me de meest interessante.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:31:07 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52304833
Vanavond weer:

Tijdens haar ideale televisieavond laat Christine van Broeckhoven beeldfragmenten zien die te maken hebben met de oorzaak en gevolgen van Alzheimer, over fraude bij wetenschappelijk onderzoek op topniveau en over vrouwen in de wetenschap.
Ze laat fragmenten zien uit de Belgische thriller De zaak Alzheimer, uit Alle mensen zijn ongelijk met prof.dr. Hans Galjaard en over twee voor haar belangrijke vrouwelijke voorgangers in de wetenschap: Nobelprijswinnares Rita Levi-Montalcini en de jong overleden Rosalind Franklin.

Haar keuzefilm is Iris (2001) van Richard Eyre. Deze film gaat over het leven van de Britse schrijfster Iris Murdoch (gespeeld door Judi Dench) en is gebaseerd op twee boeken van haar man John Bailey. Murdoch overleed in 1999 aan de gevolgen van de ziekte van Alzheimer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_52305043
Ze zit wel bij de goede partij. Maar ik vrees niet dat ik het een interessante avond ga vinden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 augustus 2007 @ 15:23:03 #128
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_52305842
we will see
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 15:34:54 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_52306026
Heb geen hoge verwachtingen.

pi_52306950
Ik heb `t vrijwel zeker de hele avond aan, alleen de film laat ik schieten. Hersenen zijn heulmaal mijn ding hehe.
  zondag 12 augustus 2007 @ 16:27:47 #131
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_52306952
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:34 schreef tong80 het volgende:
Heb geen hoge verwachtingen.

ik wel een beetje.
De uitzending 2 jaar geleden met Dijkgraaf vond ik ook erg leuk. en dat ondanks Conny..
Soms lijkt een wetenschapper saai, maar met de goede fragmenten en het vermogen om goed te vertellen kan het leuk worden.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:18:06 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52307858
Ik verwacht er best wel wat van. Heb een paar interviews met die vrouw gelezen en lijkt mij een boeiende dame die erg veel weet van Alzheimer en depressies.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 17:21:59 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_52307925
Ok, dat stimuleert me weer om toch te gaan kijken

pi_52310146
Linkjes enzo:

http://weblogs.nrc.nl/weblog/joris/
http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/

Staat op de website van zomergasten ook veel beeldmateriaal voor degene die een uitzending hebben gemist.
pi_52311540
Zo, tis begonnen.
pi_52311571
Klinkt wel interessant wat er vanavond komt. Eens een keer geen politiek gezanik, maar wetenschap.
pi_52311670
Ik vermoed dat zij alles heel netjes en duidelijk kan uitleggen straks, als ik haar nu al zo hoor praten.

`t Wordt deels een avondje vakgebied voor mij . Tijdens m`n stage heb ik regelmatig onder mn neuropsychologisch onderzoek waarschijnlijke diagnose Alzheimer gezet .
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 20:30:58 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_52311742
Rijk de Gooijer is toch ook aan het dementeren ? Net als Reve deed ?
pi_52311771
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:28 schreef Seraphina het volgende:
`t Wordt deels een avondje vakgebied voor mij . Tijdens m`n stage heb ik regelmatig onder mn neuropsychologisch onderzoek waarschijnlijke diagnose Alzheimer gezet .
Nou ik zat toch meer te hopen op echte wetenschap, ipv psychologisch geneuzel. Prionen en genen dus.
pi_52311837
Hm, misschien ga ik de film wel kijken.
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:35:55 #141
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52311861
Prachtige keuzefilm: Iris.
Zeker een aanrader voor degenen die hem nog nooit gezien heeft.
Poef.....gone! ©golfer
pi_52311908
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:32 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Nou ik zat toch meer te hopen op echte wetenschap, ipv psychologisch geneuzel. Prionen en genen dus.
En bedankt. Misschien moet je even googlen op neuropsychologie. Dat gaat namelijk over de hersengebieden en hun (cognitieve) functies, bijv. geheugen. Dit kun je dan weer onderzoeken door tests af te nemen die die specifieke functies beoordelen. Dan krijg je een profiel van cognitieve stoornissen, mede op basis daarvan wordt de diagnose gesteld. De ene dementie is de andere niet en er zijn meerdere vormen, ook al is 80% van de dementieën Alzheimer. In a nutshell. Niets geneuzel dus.
Desondanks waarschijnlijk niet waarop jij zit te wachten, maar dat terzijde.
pi_52311931
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:27 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ik wel een beetje.
De uitzending 2 jaar geleden met Dijkgraaf vond ik ook erg leuk. en dat ondanks Conny..
Soms lijkt een wetenschapper saai, maar met de goede fragmenten en het vermogen om goed te vertellen kan het leuk worden.
Was Dijkgraaf diegene die het over synesthesie had?? Dat vond ik de beste uitzending ooit, omdat ik er toen eindelijk achter kwam dat ik niet helemaal gestoord was als ik aan mensen vroeg: " Is bij jou vrijdag niet oranjerood??" Maar dat heel veel mensen dat hebben!
pi_52311945
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:37 schreef Seraphina het volgende:
En bedankt.
hap hap
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 20:40:11 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_52311971
Ben nu al overwelmd door haar eruditie.

Ze spreekt zo mooi

pi_52311997
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:40 schreef tong80 het volgende:
Ben nu al overwelmd door haar eruditie.

Ze spreekt zo mooi
Vind ik ook.

Tv-fragmenten zijn vanavond niet nodig geloof ik..
pi_52312010
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:39 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

hap hap

Grrrrrr! Mij een beetje op de kast jagen.

Edit: een avondje naar een Vlaming luisteren kan alleen maar goed voor ons Nederlands zijn
pi_52312053
Ik was onder de indruk van die uitzending met Ad Verbrugge. Niet dat ik z'n vakgebied en z'n fragmenten nou zo interessant vond, maar z'n instelling beviel me wel. Iemand die continu het maximale uit zich zelf probeert te halen, zonder in te geven aan de verleidingen van alledag. Als ik ook maar een beetje van de zelfdiscipline had van Ad Verbrugge, oh my, wat zou er dan allemaal mogelijk zijn!

[ Bericht 1% gewijzigd door TomTancr3do op 12-08-2007 22:19:15 ]
pi_52312077
De Zaak Alzheimer & Jan Decleir
pi_52312105
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:41 schreef Seraphina het volgende:

[..]

Grrrrrr! Mij een beetje op de kast jagen.
heheh ja daar ben ik altijd erg goed in...
pi_52312149
Ik moet nu denken aan Memento. Maar die film had zeker niks met Alzheimer te maken?
pi_52312192
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:45 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

heheh ja daar ben ik altijd erg goed in...
En ik ben een makkelijk slachtoffer .

Oh, hij komt in Nederland nog op tv deze film, leuk! *mental note*
pi_52312250
Een onderwerp naar mijn hart. (jaren in vp. huis met dementerenden gewerkt, voor vooral de familie was dat echt horror, de bewoner en alles eromheen )
Fijn mens trouwens, spreekt prettig.
pi_52312350
Nou, toch weer wat geleerd vandaag! Wat een educatief filmpje zeg!
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 20:55:14 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_52312357
Hoe heet ze ook al weer ?
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 20:55:32 #156
7889 tong80
Spleenheup
pi_52312362
Wat was ook al weer haar onderwerp ?
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:55:37 #157
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_52312365
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:38 schreef conleche het volgende:

[..]

Was Dijkgraaf diegene die het over synesthesie had?? Dat vond ik de beste uitzending ooit, omdat ik er toen eindelijk achter kwam dat ik niet helemaal gestoord was als ik aan mensen vroeg: " Is bij jou vrijdag niet oranjerood??" Maar dat heel veel mensen dat hebben!
ja klopt.
Ik heb datzelfde ook. Bepaalde dagen roepen een bepaalde kleur op en een bepaald gevoel waardoor ik woensdagen en vrijdagen bij voorbaat al leuker vond/vind.
Later viel het me op dat de kleuren van de dagen in de tv-gids dezelfde waren als ik qua idee had.
woensdag was donderpaars en dat gaf een bepaald gevoel etc.

ik vond het ook een erg leuke uitzending. Die man weet heel goed en eenvoudig natuurkundige dingen te vertellen.
And that is the news.''
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:55:51 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52312370
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:55 schreef Toad het volgende:
Nou, toch weer wat geleerd vandaag! Wat een educatief filmpje zeg!
Mooi zo. Iemand die nog wat geleerd heeft vandaag.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 20:56:04 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_52312380
kwam ze nou uit Frankrijk ?
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 20:56:36 #160
7889 tong80
Spleenheup
pi_52312393
Was die presentator er al eerder ?
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 20:56:56 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_52312401
NCRV dit toch ?
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:56:57 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52312402
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:55 schreef tong80 het volgende:
Hoe heet ze ook al weer ?

Bij jou is het geen Alzheimer, maar een daarop lijkende ziekte: Korzakov.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 21:01:05 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_52312492
Wat een geweldige vrouw. leert Joris de les en de kijkers ook zonder belerend te zijn. Ik hang aan haar lippen

zondag 12 augustus 2007 @ 21:01:16 #164
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_52312499
Wie is Tong?
And that is the news.''
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:02:35 #165
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_52312535
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:01 schreef tong80 het volgende:
Wat een geweldige vrouw. leert Joris de les en de kijkers ook zonder belerend te zijn. Ik hang aan haar lippen

en dat terwijl je eerst nogal skeptisch was.

Maar misschien kan ik straks linda de mol ook wel waarderen
And that is the news.''
pi_52312561
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:56 schreef golfer het volgende:

Bij jou is het geen Alzheimer, maar een daarop lijkende ziekte: Korzakov.
Wat is het verschil tussen Alzheimer en Korsakov? En hoe stel je dit vast?
quote:
De ziekte van Alzheimer:
De ziekte van Alzheimer is een vorm van ouderdomsdementie die ongeneeslijk is. Deze vorm van dementie is niet alcoholgerelateerd. Bij het ontwikkelen van de ziekte van Alzheimer is leeftijd het grootste risico: de kans op de ziekte neemt toe naarmate men ouder wordt.
Circa 10% van de Alzheimerpatiënten lijdt aan de vroege vorm van Alzheimer die in veel gevallen van generatie op generatie worden doorgegeven. Bij de late vorm (90%) is nog geen patroon van overerving te ontdekken, al denkt men dat er wel degelijk genetische factoren een rol spelen. Statistisch gezien hebben familieleden van patiënten met de late vorm van de ziekte van Alzheimer slechts een gering verhoogde kans op de ziekte.

Het syndroom van Korsakov:

Met name mensen die jarenlang veel alcohol gebruiken, slecht eten en weinig vitamine B2 gebruiken (o.a. in bruin brood) opnemen, lopen risico op het ontwikkelen van Korsakov.
Bij het syndroom van Korsakov zijn de hersenen 10-15 % gekrompen. Dit is door middel van een hersenscan waar te nemen. Korsakov wordt niet van generatie op generatie doorgegeven.
De diagnose Alzheimer of Korsakov wordt door een specialist gesteld.
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:03:34 #167
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52312562
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:56 schreef tong80 het volgende:
NCRV dit toch ?
VPRO toch?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 21:04:36 #168
7889 tong80
Spleenheup
pi_52312587
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

VPRO toch?
Heb ik die vraag gesteld

pi_52312612
Ze zal er geen tijd voor hebben, maar ik denk dat zij de Alzheimer "awareness"-kar heel goed zou kunnen trekken
pi_52312669
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:02 schreef One_of_the_few het volgende:
Maar misschien kan ik straks linda de mol ook wel waarderen
Daar kan ik me eerrlijk gezegd niks bij voorstellen. Zelfs niet als ze bloot gaat.
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 21:09:55 #171
7889 tong80
Spleenheup
pi_52312739
Die lieve man een deuntje fluitend van vroeger

zondag 12 augustus 2007 @ 21:14:01 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52312839
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:05 schreef Seraphina het volgende:
Ze zal er geen tijd voor hebben, maar ik denk dat zij de Alzheimer "awareness"-kar heel goed zou kunnen trekken
Ze kan het in ieder geval op een heel begrijpelijke manier uitleggen, die vreselijke ziekte.
Poef.....gone! ©golfer
pi_52312967
Als wetenschapper zo ge-emotioneerd kunnen raken door een fragment vind ik erg mooi.
pi_52313151
Leuke man
pi_52313278
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ja klopt.
Ik heb datzelfde ook. Bepaalde dagen roepen een bepaalde kleur op en een bepaald gevoel waardoor ik woensdagen en vrijdagen bij voorbaat al leuker vond/vind.
Later viel het me op dat de kleuren van de dagen in de tv-gids dezelfde waren als ik qua idee had.
woensdag was donderpaars en dat gaf een bepaald gevoel etc.

ik vond het ook een erg leuke uitzending. Die man weet heel goed en eenvoudig natuurkundige dingen te vertellen.
Heb ff m'n gids gecheckt en bij mij komt het niet overeen, dat kan ook eigenlijk niet want ik had het als kind nog veel erger en toen las ik nog geen gidsen. Ik heb het ook bij cijfers. En bij sommige klanken en ik vind dingen ook "even" of "oneven" (mijn dagen van de week zijn: maandag-middenblauw, dinsdag-licht maisgeel, woensdag-groen, donderdag-ook blauw , maar dan donkerder dan maandag, vrijdag dus oranjerood, zaterdag geel, maar meer oranje dan dinsdag en zondag is een beetje onduidelijk, ik weet nog dat ik dat vroeger ook groen vond, maar dat zie ik nu niet meer zo. )

Ik zag vroeger ook kleuren in onze zwart/wit tv. Dan zaten m'n vader en ik naar toppop te kijken en dan had ik het over "die vent in dat rood geruite overhemd" Weet niet of dat er ook mee te maken heeft.
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:36:02 #176
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_52313526
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:09 schreef tong80 het volgende:
Die lieve man een deuntje fluitend van vroeger

Ziehier jouw toekomst.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:36:26 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52313538
Joris probeert het af-en-toe wel weer iets te veel te simplificeren, vind ik.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:39:25 #178
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_52313620
zeer interessante uitzending weer. Joris doet het weer goed, hij simplificeert inderdaad af en toe bijna te, maar dat is voor de richting en helderheid in het gesprek juist wel goed.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:42:34 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52313724
Prachtig, die real Rainman.
Poef.....gone! ©golfer
pi_52313747
Ja, ik denk het ook wel, anders zwem je straks als kijker in de informatie. Soms moet je het even samenvatten tot een statement om er op te reageren en het voor de kijker zonder achtergrondinfo volgbaar te houden denk ik.
pi_52313971
TomTancr3do --> muahahaha .
pi_52314867
Hehe, dit fragment is echt geweldig.
pi_52314895
In den poep
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:19:36 #185
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_52314902
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:18 schreef Toad het volgende:
Hehe, dit fragment is echt geweldig.
en iets te veel vertoond..
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:24:44 #186
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_52315106
Kris & Yves
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:28:29 #187
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_52315235
down syndroom patienten mensen met downsyndroom.

"die keukentafel moet weg. daar kunnen we niet meer aan ontbijten met de kinderen"

ik vind deze verluchtiging wel even prettig trouwens.
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:30:19 #188
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_52315307
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:28 schreef KWAKje het volgende:

"die keukentafel moet weg. daar kunnen we niet meer aan ontbijten met de kinderen"
Een herhaling van "In de Gloria" (het programma waaruit dat komt) is trouwens nu bezig op Eén (VRT) ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_52315396
Apart dat ze dit zegt over die hiërarchie! Ik hoor van mensen die in Vlaamse ziekenhuizen stagelopen namelijk juist dat het DAAR zo hiërarchisch is!
pi_52315533
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:33 schreef Seraphina het volgende:
Apart dat ze dit zegt over die hiërarchie! Ik hoor van mensen die in Vlaamse ziekenhuizen stagelopen namelijk juist dat het DAAR zo hiërarchisch is!
Ja, ik was ook verbaast toen ze dat zei.
pi_52315663
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:36 schreef Toad het volgende:

[..]

Ja, ik was ook verbaast toen ze dat zei.
Misschien bedoelde ze het ook deels in de zin van dat hoogopgeleide wetenschappers in Nederland zichzelf heel belangrijk vinden?
En dat dan tegenover het wat "ouderwetse" hiërarchische in België wat bij bedoelen misschien?
Ik speculeer nu natuurlijk
pi_52315771
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:33 schreef Seraphina het volgende:
Da's inderdaad vreemd. Nederlanders zijn immers over de hele wereld juist berucht om hun totale gebrek aan respect voor iedere autoriteit.
pi_52316405
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Een herhaling van "In de Gloria" (het programma waaruit dat komt) is trouwens nu bezig op Eén (VRT) ...
Kan aan mij liggen maar Vlaamse humor werkt nooit op mijn lachspieren. Ze zijn beetje in de jaren '50 blijven steken. Maar moet gezegd, ze heeft wel wat te vertellen en dat doet ze goed, wel zwaar deze avond.
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:09:38 #194
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52316541
Ze is leuk fel daar waar het gaat over de rol van vrouwen in de wetenschap.
Poef.....gone! ©golfer
pi_52316640
Babel, fragment had ik niet verwacht. Ai, en wat een muziek ook in die film! Ik krijg meteen weer kippenvel.
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:20:38 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52316843
Prachtige uitzending vond ik het.
Fascinerende vrouw en mooie fragmenten.
Poef.....gone! ©golfer
pi_52316851
Nou mensen, dat was `m voor mij. "Iris" nog niet gezien en lijkt me prachtig, maar ik huur `m wel een keertje. Ik vond dit de beste uitzending van dit seizoen tot nu toe .
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:21:16 #198
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_52316867
Wat een toffe vrouw is dat, mevrouw Christine van Broeckhoven. Ongelooflijk genoten. Die zomergasten-film kijk ik een andere keer.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_52316868
Wat een mooie aflevering weer!
pi_52316929
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:09 schreef golfer het volgende:
Ze is leuk fel daar waar het gaat over de rol van vrouwen in de wetenschap.
Wat zei ze daarover? Dat vrouwen helaas chronisch verzaken als het erop aankomt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')