abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juli 2007 @ 23:42:29 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51947558
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_51947615
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:36 schreef Mugger het volgende:
Hmz. Ik weet het niet met Bram hoor. Ik zou hem sympathieker vinden als ie gewoon zou toegeven dat hij het voor de poen en de roem doet. Dat gecultiveerde imago is ook zo ontzettend krampachtig. Waarom niet gewoon Scarface als keuzefilm?
waarom iets toegeven, als het eenvoudigweg niet zo is.

kijk die film nu maar voor dat je oordeelt, het is een steengoede film, heeft ook alweer niets met krampachtig gecultiveerd willen doen te maken, die film goedvinden, buiten dat, is het gewoon zijn vakgebied, het onderwerp

slaap lekker voor straks, ik ga kijken .
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 juli 2007 @ 23:45:14 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_51947630
Hany Abu-Assad dus zondag
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_51947645
Hij begon met Rita, een vrouw waar je van houdt of helemaal niet. Dat lijkt met Bram ook het geval op FOK.
  zondag 29 juli 2007 @ 23:46:20 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51947665
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:45 schreef borisz het volgende:
Hany Abu-Assad dus zondag
Iemand die ik totaal niet ken, dus daar kan ik lekker onbevangen en onbevooroordeeld naar gaan kijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 29 juli 2007 @ 23:46:48 #6
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_51947683
Ik vind de rechtszaak van de man met de zakmes belachelijk, zeker toen de officier begon over de 800 euro boete en 1 maand voorwaardelijk gevangenis. Terwijl hij in feite het slachtoffer was, geeft je toch te denken over hoe de rechtsgang onderhevig is aan de stemming van de rechter, eerder dan het bekijken van de feiten en het toepassen van de wetsregels.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_51947694
Lastig om echt tot bram door te dringen blijkt maar weer eens.
Redelijk gesprek maar vond Joris er wel erg mee stoeien zoekende naar dat plekje om binnen te komen.
pi_51947698
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Iemand die ik totaal niet ken, dus daar kan ik lekker onbevangen en onbevooroordeeld naar gaan kijken.
Paradiso Now niet gezien?

http://www.imdb.com/title/tt0445620/
  zondag 29 juli 2007 @ 23:47:17 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51947700
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:44 schreef milagro het volgende:

slaap lekker voor straks, ik ga kijken .
Have fun, milagro.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 29 juli 2007 @ 23:48:07 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51947724
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:47 schreef Toad het volgende:

[..]

Paradiso Now niet gezien?

http://www.imdb.com/title/tt0445620/
Oh, is ie daarvan.
De naam zegt me wel wat, Paradise Now heb ik nooit gezien.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 29 juli 2007 @ 23:51:40 #11
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51947830
Vond 't geen slechte uitzending, maar Joris was bepaald niet top ofzo .
  zondag 29 juli 2007 @ 23:51:45 #12
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51947835
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:46 schreef golfer het volgende:

[..]

da's ook wel eens prettig, nietwaar?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 29 juli 2007 @ 23:53:57 #13
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_51947886
Paar sterke momenten, maar over het geheel geen memorabele aflevering.

Vreemd om te zien dat iemand tot in de kleinste details de rechten van de verdachte verdedigt als het om Nederland gaat, maar tegelijkertijd weinig problemen met de Israelische acties leek te hebben. Had Luijendijk wel wat meer op door mogen gaan.
pi_51948001
Bram Bijzin's fragmenten waren vrij homogeen. Na 10 minuten wist je waar de 3 verdere uren over zouden gaan, al had je stiekum hoop dat dat niet zou gebeuren. Volgende week beter punt ennel.
  maandag 30 juli 2007 @ 01:09:24 #15
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51949642
Als het niet ovr israel of recht gaat is het toch een vrij saaie man.

Vorige week was veel china, maar dat ging ook over de persvrijheid, het werken als journalist als ook hoe een chinees leeft. Wat breder. Dit was een beetje 3 uur over hetzelfde praten vond ik. Behalve het stukje over zijn vader natuurlijk.

Het was dan niet een meest spectaculaire uitzending. Ik vond het wel leuk om te weten wat er gebeurd als je hem 3 uur zijn kans geeft. Je leert toch zo iemand kennen, al is het maar een beetje. Wordt een vooroordeel beveestigd of niet, dat is toch leuk om te weten, vind ik. Het was daarom voor mij een leuke uitzending. Ik had en heb een beeld van die man, en een avond als dit schaaft het een beetje bij.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51950200
Briljante film. Er zit echter een fout in (iig in het Nederlandse recht, of het in het Britse ook is weet ik niet)

geloven dat je een rechtsgeldig huwelijk hebt staat gelijk aan een rechtsgeldig huwelijk hebben en daarom had de vrouw niet mogen getuigen.
pi_51950275
quote:
Op maandag 30 juli 2007 01:33 schreef _The_General_ het volgende:
Briljante film. Er zit echter een fout in (iig in het Nederlandse recht, of het in het Britse ook is weet ik niet)

geloven dat je een rechtsgeldig huwelijk hebt staat gelijk aan een rechtsgeldig huwelijk hebben en daarom had de vrouw niet mogen getuigen.
Vooralsnog idd een briljante film.
pi_51952607
Ik vond Joris niet echt sterk. Had zich duidelijk niet goed ingelezen in de rechtsgang in Nederland. Brammetje begon zich daaraan flink te irriteren had ik de indruk.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_51952642
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Paar sterke momenten, maar over het geheel geen memorabele aflevering.

Vreemd om te zien dat iemand tot in de kleinste details de rechten van de verdachte verdedigt als het om Nederland gaat, maar tegelijkertijd weinig problemen met de Israelische acties leek te hebben. Had Luijendijk wel wat meer op door mogen gaan.
Volgens mij heeft Simon Wiesenthal dat heel goed verwoord waarom de Israelische acties goed waren te praten. Het is wel begin jaren 60 gebeurd he ? Nog geen 15 jaar nadat de oorlog was afgelopen. Ik denk dat anno 2007 Brammetje het niet meer zou goedkeuren.
pi_51952843
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:47 schreef Godlike02 het volgende:
Redelijk gesprek maar vond Joris er wel erg mee stoeien zoekende naar dat plekje om binnen te komen.
Ik vond Joris wel goed, maar hij keek duidelijk tegen Bram op
Soort vader / zoon rolverdeling
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  maandag 30 juli 2007 @ 10:05:46 #21
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51952967
Gisteren weer sinds tijden een aflevering van zomergasten meegepakt. Viel mij op dat Joris fluwelen handschoentjes aan had om bij de bij vlagen agressieve Bram mee aan te pakken. Zodra Joris een gevoelig punt (honorering advocaten en zijn luxe grachtenpand) had aangestipt ging hij vol in de aanval waarna Joris het vrijwel direct op gaf.

Joris: "Je hebt je kantoor gevestigd op één van de duurste locaties van noord-west Europa".
Bram: "Ja maar ik heb ook 25 mensen in dienst, ik maak ook veel kosten".
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_51954026
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:05 schreef LENUS het volgende:
Gisteren weer sinds tijden een aflevering van zomergasten meegepakt. Viel mij op dat Joris fluwelen handschoentjes aan had om bij de bij vlagen agressieve Bram mee aan te pakken. Zodra Joris een gevoelig punt (honorering advocaten en zijn luxe grachtenpand) had aangestipt ging hij vol in de aanval waarna Joris het vrijwel direct op gaf.

Joris: "Je hebt je kantoor gevestigd op één van de duurste locaties van noord-west Europa".
Bram: "Ja maar ik heb ook 25 mensen in dienst, ik maak ook veel kosten".
Is van Bram ook wel een kul argument, maar ik snap de ophef over zijn honorering en zijn auto´s en kantoor niet zo goed. Wat boeit dat eigenlijk ?
  maandag 30 juli 2007 @ 10:55:47 #23
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51954114
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Is van Bram ook wel een kul argument, maar ik snap de ophef over zijn honorering en zijn auto´s en kantoor niet zo goed. Wat boeit dat eigenlijk ?
Mij boeit het niks, hij levert een prestatie die blijkbaar weinig kunnen leveren, dus hoort daar een bepaald salaris bij. Maar bij de PO, wat toch een beetje een links bolwerk is ligt dat wat gevoeliger.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_51954142
ik vond Joris uitermate slecht. Hij vergat om bij de interessante vraagstukken door te vragen. Joris lijkt wel te veel op te kijken tegen zijn huidige gasten en houdt zich vaak erg van de domme. Daarnaast maakte hij wel een behoorlijk fout om de film/poster scarface te verwarren met die van de godfather. Dit laat in ieder geval zien dat hij niet thuis is in film klassiekers.

Hij had in mijn ogen meer moeten doorvragen over munchen en auschwitz, maar deed hij het af met een stomme opmerking dat hij daar dan ook maar eens naar toe moest.

Ik wil Adriaan van Dis terug
*plop*
pi_51954336
Ik heb alleen het laatste stukje gezien
Dus kan eigenlijk geen oordeel geven
Wacht wel op de herhaling
pi_51954416
kleinzusje: uitzendinggemist.nl -> http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/search?serID=2534&md5=5f5437f6afd2347d825280808999887d&sq=zomergasten

tevens staan daar ook alle andere gasten: regisseur Hany Abu Assad, de Vlaamse Alzheimerdeskundige prof. dr. Christine van Broeckhoven, SER-voorzitter dr. Alexander Rinnooy Kan en tot slot presentatrice, actrice en bladenmaker Linda de Mol.
*plop*
pi_51954429
quote:
Op maandag 30 juli 2007 09:58 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Ik vond Joris wel goed, maar hij keek duidelijk tegen Bram op
Soort vader / zoon rolverdeling
Ik weet niet of dat de juiste insteek is als interviewer
Het is in elk geval een insteek.........

Ik vond het ook niet heel erg storend en Bram is te slim om zich onder de tafel te laten praten of om dingen er per ongeluk uit te gooien dus ik verwacht niet dat het veel beter had kunnen worden.
Als Joris bijvoorbeeld was gaan zeuren en drammen op punten ben ik bang dat er een minder prettige sfeer was komen te hangen.
pi_51954843
Wat een goede film zeg.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_51957193
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:47 schreef Godlike02 het volgende:
Ik denk wel dat Joris toch de juiste keuze heeft gemaakt voor de gespreksonderwerpen. Over z'n vader, over juridische zaken, werken als advocaat en zijn joodse achtergrond wilde Bram redelijk vrijuit praten. Althans, voor zover bij hem mogelijk, denk ik. Toen Joris op het eind nog even de gevoelige onderwerpen Holleeder en broer Robert aanstipte bleek Bram inderdaad meteen dicht te slaan en daar vrijwel niets over los te willen laten.
  maandag 30 juli 2007 @ 13:39:31 #30
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_51958510
Wat deed Luyendijk onderdanig
Toch had hij wat vileine opmerkingen. "Ben je een ladies' man, Bram?"
Ook heel goed dat hij nog over broer Robert/Baruch begon. Denk je dat je de 'gevoelige' kant van de heer Moszkowicz hebt gezien, blijkt hij te beroerd om het zwarte schaap van de familie in de armen te sluiten Fantastische afsluiter
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_51958518
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:08 schreef djmarshal het volgende:
kleinzusje: uitzendinggemist.nl -> http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/search?serID=2534&md5=5f5437f6afd2347d825280808999887d&sq=zomergasten

tevens staan daar ook alle andere gasten: regisseur Hany Abu Assad, de Vlaamse Alzheimerdeskundige prof. dr. Christine van Broeckhoven, SER-voorzitter dr. Alexander Rinnooy Kan en tot slot presentatrice, actrice en bladenmaker Linda de Mol.
thx
pi_51958538
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:08 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat de juiste insteek is als interviewer
Het is in elk geval een insteek.........

Ik vond het ook niet heel erg storend en Bram is te slim om zich onder de tafel te laten praten of om dingen er per ongeluk uit te gooien dus ik verwacht niet dat het veel beter had kunnen worden.
Als Joris bijvoorbeeld was gaan zeuren en drammen op punten ben ik bang dat er een minder prettige sfeer was komen te hangen.
Onderdanig zoals WA het noemt is het woord dat ik zocht
  maandag 30 juli 2007 @ 13:46:53 #33
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51958677
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:39 schreef Wickedangel het volgende:
En over het eerste contact met cliënten in de gevangenis: "Zit je dan achter glas?"
pi_51960232
Joris schrijft op de Zomergastenlog dat hij licht in zijn hoofd werd de laatste 10 minuten.
pi_51960638
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:39 schreef Wickedangel het volgende:
Ik vond de mooiste "Jij bent écht slim hè?"
pi_51962647
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:48 schreef Toad het volgende:
Joris schrijft op de Zomergastenlog dat hij licht in zijn hoofd werd de laatste 10 minuten.
volgens mij had hij daar al op het begin van de uitzending last van. Ik vond het echt niks. Stomme, kinderachtige vragen. Had zich slecht laten voorlichten en heeft gewoon een kans laten liggen om bepaalde standpunten van Moszkowicz verder te bespreken. Dit had het geheel een stuk interessanter kunnen maken.
*plop*
  maandag 30 juli 2007 @ 19:45:00 #37
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_51967955
Vond de recente aflevering niet veel soeps, gelukkig maakte de film veel goed. Hany Abu-Assad is degene waar ik het meest naar uitkijkt. Paradise Now was een sterke film, maar vooral zijn documentaire Ford Transit (die voor heel wat opschudding zorgde vanwege de geënsceneerde scenes) maakte veel indruk.

Benieuwd naar wat zijn film zal zijn, is dat al bekend?
  Trouwste user 2022 maandag 30 juli 2007 @ 19:51:28 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_51968184
Bram : 'Daar wil ik het niet over hebben'

Joris 'Ok'

Echt vreselijk slechte uitzending. Het was een monoloog geen discussie.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 30 juli 2007 @ 19:53:44 #39
7889 tong80
Spleenheup
pi_51968251
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vond de mooiste "Jij bent écht slim hè?"
Was ook het enige.

Hij verzweeg zijn 2 andere broers en wilde het er niet over hebben. Joris zo mag ik hem noemen, nam er genoegen mee terwijl ie wel alles mocht vertellen over de band die hij zelf met zijn vader had.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 30 juli 2007 @ 21:03:09 #40
97745 Thorical
finding a way
pi_51970637
Die twee hadden duidelijk al teveel afspraken gemaakt om het interessant te houden.
Abram liet niet echt achter zijn facade van carriere boy kijken. Behalve zijn relatie met zijn vader en zijn joodse roots. Maar dat was bij mij al bekent.
En Joris, die heeft een midden-oosten tic. Hij wil altijd, iedereen in z'n waarde laten.
Ik vind het niet erg maar ik mis hierdoor scherpte.
pi_51971678
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:51 schreef tong80 het volgende:
Bram : 'Daar wil ik het niet over hebben'

Joris 'Ok'

Echt vreselijk slechte uitzending. Het was een monoloog geen discussie.

Tja... maar hoeveel zin zou het gehad hebben om door te vragen op onderwerpen waar hij het niet over wilde hebben, denk je?

Het is jammer, maar eigenlijk weet je dit van tevoren, als je Bram M. uitnodigt.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:52:49 #42
97745 Thorical
finding a way
pi_51994919
Ik weet niet of deze site al genoemd is? http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/
Daar ben ik erachter gekomen welke russische kutzanger er bij Martine kwam.
http://www.vpro.nl/progra(...)0864/items/35554030/
Maar om Vysotsky een kutzanger te noemen moet je zo'n cultuurbarbaar zijn dat je zelfs Puskin een kutschrijver noemt.
pi_52121599
Vanavond:
quote:
Hany Abu-Assad

zondag 5 augustus 2007 20:25 Ned 2
zaterdag 11 augustus 2007 13:10 Ned 2 (Herhaling)

De Palestijns-Nederlandse filmregisseur Hany Abu-Assad maakte onder andere de documentaires Nazareth 2000 en de controversiele Ford Transit en de speelfilms Het veertiende kippetje en Rana's wedding. Zijn speelfilm Paradise Now werd bekroond met een Gouden kalf, een Golden Globe en genomineerd voor een Oscar.

Abu-Assad (1961) werd geboren in Nazareth (Israël). Hij kwam op zijn 18de naar Nederland om vliegtuigbouwkunde in Delft te studeren.

Terug in zijn geboorteland, eind jaren '80, werkte hij als productieassistent mee aan reportages en documentaires voor o.a. de BBC en Channel 4. De drang om zelf speelfilms en documentaires te maken brachten hem vier jaar later weer terug naar Nederland, waar hij hoopte het filmvak verder onder knie te krijgen.

In 1992 maakte hij zijn eerste korte speelfilm, Huis van Papier, over een Palestijnse jongen die ervan droomt het vernielde huis van zijn ouders te herbouwen. De NOS zond de film uit. Zijn volgende korte film De Dertiende draaide in 1996 op het filmfestival in Rotterdam.
Het 14e kippetje (1998) geschreven door Arnon Grunberg, werd Abu-Assads eerste lange speelfilm.
Daarna maakte hij de documentaire Nazareth 2000 over het dagelijks leven in zijn geboortestad, gezien door de ogen van twee pompbedienden. Zijn volgende documentaire, Ford Transit (2002) over een taxichauffeur op de Westelijke Jordaanoever, bracht Abu-Assad in opspraak. Voor deze film ensceneerde hij bepaalde gebeurtenissen, zonder zijn opdrachtgever VPRO daarvan in kennis te stellen. Ook in 2002 ging Abu-Assads tweede speelfilm Rana's Wedding - Jerusalem Another Day in première op het filmfestival van Cannes. De film won prijzen in o.a. Montpellier, Haifa en Keulen. Maar zijn grote doorbraak kwam met de speelfilm Paradise Now (2005), die werd onderscheiden met een Blaue Engel in Berlijn en met een Golden Globe voor beste buitenlandse film in de VS. Paradise Now, over de laatste dagen in het leven van twee Palestijnse jongens die geronseld zijn voor een zelfmoordaanslag, werd ook genomineerd voor een Oscar. De onderdrukking van het Palestijnse volk komt in Abu-Assads werk nadrukkelijk aan de orde.

In 2005 werd hij uitgenodigd is om een film te maken voor Focus Films, een onderdeel van Universal Pictures in Hollywood. Sinds die tijd woont en werkt Abu-Assad in Los Angeles,

De ideale televisieavond van Hany Abu-Assad bevat fragmenten van wulpse Egyptische speelfilms, van Fred Haché en Theo en Thea, en van de Palestijnse dichter Mahmoud Darwish. Ook brengt hij een wereldprimeur: een fragment van de nieuwe eco-documentaire The 11th Hour, geproduceerd, deels geschreven, en van commentaar voorzien door Leonardi DiCaprio, die toestemming heeft gegeven voor het uitzenden van deze beelden. De film gaat dit najaar in première.

Abu-Assads keuzefilm is Khane-ye doust kodjast? (Waar staat het huis van mijn vriend?) (1987) van de beroemde Iraanse filmregisseur Abbas Kiarostami. In deze film gaat de achtjarige Ahmed op zoek naar het huis van zijn vriendje Mohamed om hem zijn schoolschrift met huiswerk te brengen, zodat Mohamed niet van school wordt gestuurd.
Bron: VPRO

Ik ben benieuwd....
  zondag 5 augustus 2007 @ 17:23:05 #44
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_52121651
The 11th Hour, dat is interessant. Kijk er erg naar uit, goede film ook.
pi_52121717
Hhij en Joris zullen het vast vaak met elkaar eens zijn vanavond.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_52121823
lijkt me wel weer leuk worden. zo primeur is ook altijd mooi meegenomen.
Elke gast lijkt me van te voren eigenlijk wel aardig, alleen bij Linda de Mol heb ik zo mijn vooroordelen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:21:07 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52125293
Begonnen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_52125303
En we zijn begonnen!
pi_52125380
Volgens mij wordt het een goede aflevering!
pi_52125424
Joris heeft ook in het zonnetje gezeten.

Wel grappig wat Hany nu beschrijft. Laatst was er bij sportzomer ook een reportage over de eerste bioscoop in de wereld in een klein plaatje in Zuid Frankrijk. Daar hadden mensen ongeveer dezelfde ervaring als Hany (dat hij dacht dat die paarden echt waren).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')