Ikzelf zou het wel is willen lezen om zijn kant van z'n leven te lezen, ipv de anti-nazi lectuur die ik tot nu toe gelezen heb, niet dat ik een neo nazi ben ofzo maar puur uit nieuwsgierigheid wat er in het hoofd van die vent omging..
et tu?
Is het enige boek dat ik niet wil lezen. De gedachte dat ik naar het geestewerk van A. Hitler zit te kijken is al genoeg reden om het boek meteen weg te gooien
waarom nie..
Alsof ik ineens een Nazi zou worden door het lezen van dat boek (ziedaar de onzin van het verbod op dit boek).
Het schijnt alleen een heel saai en langdraderig boek te zijn, erg onsamenhangend ook.
Nu kan dat natuurlijk ook alleen propagande zijn van de overwinnaars (de geallieerden)..
Al met al een goede reden om het eens te lezen dus!
Neej geintje, ik lees niet omdat ik er niks aan vind. Ik vind wel dat iedereen dat boek zou moeten kunnen lezen zonder meteen kritiek te krijgen. Ik geloof in eigen keuzes en dus ook eigen meningen. Ieder boek wat verboden is, is er 1 te veel.
[Dit bericht is gewijzigd door Ricochet op 13-02-2002 09:48]
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 09:44 schreef Ricochet het volgende: Ieder boek wat verboden is, is er 1 te veel.
tja... wat valt er verder nog te zeggen over dit?
quote:Het is een verboden boek... denk je dat hij echt veel te vinden zou zijn ?
Op woensdag 13 februari 2002 09:46 schreef Mr_Opel het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een idee of de Nederlandse versie van dat boek te koop is? en waar?
En trouwens ik denk dat een vertaling de lading niet draagt. Sommige boeken met je de vertaling niet van lezen
Lijkt me wel interessant om zijn inzichten te lezen, bovendien negeren is geen oplossing voor het verleden, heden of toekomst. Juist kennis over het verleden kan ons helpen om niet dezelfde fouten te maken in de toekomst.
(nee, ik ga echt geen cursus Duits doen voor dat boek hoor)
De eerste zoekopdracht op google was al raak... maar ofdat stormfront nu de liefste schatjes zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 13-02-2002 09:56]
Mijn idee is: Als je het niet kent kan je er ook niet over oordelen.
Je mist er overigens weinig aan, het is een matig geschreven, wat onsamenhangend boek.
[Dit bericht is gewijzigd door Dante_A op 13-02-2002 09:58]
quote:Wat staat er in je usericon voor teken
Op woensdag 13 februari 2002 09:55 schreef Elegy het volgende:
Ik heb het gedownload in html formaat. Is wel saai, maar toch interessant. Ik ben nu ongeveer op één derde. Natuurlijk wel in het duits.Mijn idee is: Als je het niet kent kan je er ook niet over oordelen.
quote:Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ken niets van de koran, maar zet de bijbel daadwerkelijk aan tot volkerenmoord en haat? Is het niet zo dat het de intepreatie is die veel mensen eraan geven en dingen volledig uit de context te rukken, zodoende hun daden goed te kunnen praten?
Op woensdag 13 februari 2002 09:48 schreef Profesor het volgende:
want in dit straatje zou men ook de Bijbel en Koran moeten verbieden omdat deze boeken ook aanzetten tot haat en volkenmoord!
Blut und Ehre........ ja ja....... duidelijk!
quote:Je kan 'm binnen 5 min in het engels, duits of frans downloaden.
Op woensdag 13 februari 2002 09:50 schreef Knut het volgende:[..]
Het is een verboden boek... denk je dat hij echt veel te vinden zou zijn ?
En trouwens ik denk dat een vertaling de lading niet draagt. Sommige boeken met je de vertaling niet van lezen
Dat verbod heeft dus weinig nut meer in het digitale tijdperk gelukkig!
Waren het trouwens niet de Nazi's die aan boekverbrandig deden?
Zegt iets over het type mens dat boeken wil uitbannen lijkt me....
quote:Juist en dat geld ook voor Mein Kamf
Op woensdag 13 februari 2002 09:59 schreef Elegy het volgende:[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ken niets van de koran, maar zet de bijbel daadwerkelijk aan tot volkerenmoord en haat? Is het niet zo dat het de intepreatie is die veel mensen eraan geven en dingen volledig uit de context te rukken, zodoende hun daden goed te kunnen praten?
quote:De huidige interpretatie van de bijbel zorgt ervoor dat mensen niet meer moordend door het leven gaan, de bijbel roept er wel toe op. Niet alleen volkerenmoord overigens, ook gewoon het vermoorden van buren of familieleden voor het plegen van zonden.
Op woensdag 13 februari 2002 09:59 schreef Elegy het volgende:[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ken niets van de koran, maar zet de bijbel daadwerkelijk aan tot volkerenmoord en haat? Is het niet zo dat het de intepreatie is die veel mensen eraan geven en dingen volledig uit de context te rukken, zodoende hun daden goed te kunnen praten?
Boeken staan nooit op zichzelf, ze bestaan altijd in een context.
Stel nu dat dat boek echt zo is geschreven dat iemand met een beetje weinig intelligentie door het lezen van het boek ook antisemitische gevoelens krijgt. Dan is het toch goed dat wij tegen onzelf in bescherming genomen worden?
Ik weet van mezelf dat ik er ook niet in zou trappen (zeg ik nu), maar wie weet is dat niet zo het geval met de buurman.
Ook vind ik het een mooi statement tegen de holocaust en het antisemitisme in het algemeen.
Ik het boek trouwens in de kast staan, maar heb het nog niet gelezen. Ik lees meestal in de trein en om nou in het openbaar Mein Kampf te gaan lezen lijkt mij een beetje provocerend.
Ooit zal ik het wel een keertje gaan lezen denk ik, hoewel ik van verschillende mensen heb gehoord dat het een matig boek is van een nog matigere schrijver.
quote:Dit gaat dus over zelfbeschikkingsrecht.
Op woensdag 13 februari 2002 10:15 schreef schwa78 het volgende:
Iedereen zit hier nu wel te verkondigen dat ie vind dat boeken niet verboden moeten worden en dat iedereen zelf wel kan beslissen of ie het eens is met de dingen die in dat boek staan, maar is dat wel zo.Stel nu dat dat boek echt zo is geschreven dat iemand met een beetje weinig intelligentie door het lezen van het boek ook antisemitische gevoelens krijgt. Dan is het toch goed dat wij tegen onzelf in bescherming genomen worden?
Ik weet van mezelf dat ik er ook niet in zou trappen (zeg ik nu), maar wie weet is dat niet zo het geval met de buurman.
Ook vind ik het een mooi statement tegen de holocaust en het antisemitisme in het algemeen.
Ik het boek trouwens in de kast staan, maar heb het nog niet gelezen. Ik lees meestal in de trein en om nou in het openbaar Mein Kampf te gaan lezen lijkt mij een beetje provocerend.
Ooit zal ik het wel een keertje gaan lezen denk ik, hoewel ik van verschillende mensen heb gehoord dat het een matig boek is van een nog matigere schrijver.
Mag iemand zelf de verantwoording dragen om een boek te lezen?
Hoe staat dit in verhouding met kinderen krijgen is mijn tegenvraag?
Zolang als iedereen zelf mag beslissen over het verwekken van kinderen, is de vraag over boeken lezen nog helemaal niet aan de orde lijkt me!!
quote:Ik denk dat mensen die dat boek thuis hebben staan eerder reageren in dit topic...
Op woensdag 13 februari 2002 10:20 schreef Heerlijkheid het volgende:
Het valt me op dat er al een paar mensen zijn die gewoon Mein Kampf thuis hebben staan.
Wie een ander omstreden boek wil lezen kan ik 'Collaboratie en Verzet' aanraden - schrijven is me even ontgaan. Over dit boek is ook nogal wat te doen geweest.. mn door de zgn 'verzetstrijders' in W.O. II. Blijkt ook niet 100% fris te zijn geweest.
Ik wist trouwens niet dat Mein Kampf verboden literatuur was?? Zelf heb ik het nog niet gelezen, als ik een exemplaar kon inzien, zou ik het wel doen, denk ik. En nee, ik ben geen extreem rechts figuur!
quote:Ik heb hem niet in huis...
Op woensdag 13 februari 2002 10:28 schreef schwa78 het volgende:[..]
Ik denk dat mensen die dat boek thuis hebben staan eerder reageren in dit topic...
quote:Ik heb dit boek dus niet thuisstaan of ooit gedownload van Inet... geen behoefte aan gehad.
Op woensdag 13 februari 2002 10:28 schreef schwa78 het volgende:[..]
Ik denk dat mensen die dat boek thuis hebben staan eerder reageren in dit topic...
Persoonlijk denk ik niet dat er iets in MK staat wat mijn gedachten kan prikkelen of zelfs maar kan aanzetten tot een andere mening.
Desalniettemin is het je reinste onderdrukking om dit boek te verbieden!
Vlak na de 2e WO misschien een begrijpelijke reactie, maar we zijn nu 60 jaar verder!
Dat is toch raar dat een ander beslist wat we wel of niet mogen lezen! (wie is beter dan jou dat ie dat mag beslissen?)
[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 13-02-2002 10:32]
quote:Ik vind het een beetje appels met peren vergelijken wat je nu doet.
Op woensdag 13 februari 2002 10:17 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Dit gaat dus over zelfbeschikkingsrecht.
Mag iemand zelf de verantwoording dragen om een boek te lezen?
Hoe staat dit in verhouding met kinderen krijgen is mijn tegenvraag?
Zolang als iedereen zelf mag beslissen over het verwekken van kinderen, is de vraag over boeken lezen nog helemaal niet aan de orde lijkt me!!
Zelfbeschikkingsrecht lijkt me goed voor een deel van de bevolking, maar er is dus ook een groot deel dat op sommige gebieden dusdanig makkelijk te beinvloeden is, dat een verbod op sommige boeken me op zijn plaats lijkt.
Om zelf met een appel-peer vergelijking te komen. Het is ook verboden om biologische wapens te maken, terwijl je ook zou kunnen redeneren dat je alleen wilt weten hoe het eruit ziet.
Natuurlijk gaat deze vergelijking voor geen meter op, maar ik wil alleen duidelijk maken dat sommige dingen voor het algemeen belang het beste verboden kunnen blijven.
Ik ben trouwens niet per se voor het verbod op het boek. Ik wil alleen duidelijk maken dat het wel heel makkelijk is om even te zeggen dat dat boek niet verboden moet zijn.
quote:Okay... iedereen die 18 jaar of ouder is mag stemmen!
Op woensdag 13 februari 2002 10:32 schreef schwa78 het volgende:[..]
Ik vind het een beetje appels met peren vergelijken wat je nu doet.
[knipje]
Ik ben trouwens niet per se voor het verbod op het boek. Ik wil alleen duidelijk maken dat het wel heel makkelijk is om even te zeggen dat dat boek niet verboden moet zijn.
Waarom mag die dan niet beslissen welke boeken hij of zij wil lezen?
(lijkt me geen appels en peren...)
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 10:32 schreef schwa78 het volgende:[..]
Ik wil alleen duidelijk maken dat het wel heel makkelijk is om even te zeggen dat dat boek niet verboden moet zijn.
Ik geloof dat er toch redelijk goed doordachte reden zijn gegeven.
quote:De enige reden die ik gelezen heb is "We bepalen toch lekker zelf wat we lezen...."
Op woensdag 13 februari 2002 10:35 schreef Profesor het volgende:[..]
Ik wil alleen maar aankaarten dat die redenering niet in alle gevallen op gaat.
Stel nu dat er wel een boek is waardoor je na het lezen ervan sympatie krijgt voor het nazisme. We laten MK nu even buiten beschouwing. Stel dat dat onomstotelijk bewezen is, dat je door het lezen van dat specifieke boek echt het gevoel krijgt dat Joden slecht zijn enzo. Zou dat boek toegestaan moeten zijn? Ik weet van mezelf dat ik niet zo snel te beinvloeden ben en jullie zullen het ook wel van jezelf denken, maar denk eens aan dat buurjongetje dat niet zo sterk in zijn schoenen staat of die jongeren die nu al neigingen hebben naar extreem-rechts.
Waarom zou je zo'n boek dan niet gewoon verbieden? Je mist er toch niks aan, want het is volgens degene die het gelezen hebben een kutboek.
Alleen om het feit dat je zelf die beslissing wil kunnen maken vind ik niet reden genoeg om het boek dan maar toe te staan.
quote:Dit is nou complete nonsens, omdat het een en ander zich in europa heeft afgespeeld mag je het niet lezen.
Op woensdag 13 februari 2002 10:35 schreef Profesor het volgende:[..]
Naar mijn mening een een dergelijk boek (of elk boek/gedachtengoed) verbieden precies hetzelfde als de gedachte in dat boek zelf, onderdrukking van andersdenkenden.
Overigens is mein kampf hier op vrijwel elke hoek van de straat te koop, en dan spreek ik over Australie. En ik geloof dat het (neo)nazisme in europa toch duidelijker aanwezig is dan hier.
Michael
quote:linkje?
Op woensdag 13 februari 2002 09:52 schreef Superann het volgende:
In Belgie is het gewoon te koop, meen ik.
quote:Het heeft geen zin om op de VVD of de PvdA te stemmen, ik heb het partijprogramma doorgelezen en het is gewoon een een kutprogramma.
Op woensdag 13 februari 2002 10:44 schreef schwa78 het volgende:Waarom zou je zo'n boek dan niet gewoon verbieden? Je mist er toch niks aan, want het is volgens degene die het gelezen hebben een kutboek.
Alleen om het feit dat je zelf die beslissing wil kunnen maken vind ik niet reden genoeg om het boek dan maar toe te staan.
Zal ik maar voor jou gaan stemmen?
quote:Ik dacht dat ik woordblind was, maar lezen is kennelijk ook niet jouw sterkste kant, lees even dit topic door, dan weet je hoe ik hier over denk.
Op woensdag 13 februari 2002 10:45 schreef michaelf het volgende:[..]
Dit is nou complete nonsens, omdat het een en ander zich in europa heeft afgespeeld mag je het niet lezen.
Naar mijn mening een een dergelijk boek (of elk boek/gedachtengoed) verbieden precies hetzelfde als de gedachte in dat boek zelf, onderdrukking van andersdenkenden.
Overigens is mein kampf hier op vrijwel elke hoek van de straat te koop, en dan spreek ik over Australie. En ik geloof dat het (neo)nazisme in europa toch duidelijker aanwezig is dan hier.
Michael
tegen domheden strijden zelfs goden tevergeefs... leuke sig huh!
(Niet dat 'Mein Kampf' daar erg veel aan bijdraagt overigens.)
quote:Ik kwam hem vorige week tegen bij "De Slegte" in Antwerpen, kostte iets van ¤150. Vond ik iets teveel van het goeie. Was wel een Duitse versie.
Op woensdag 13 februari 2002 10:47 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
linkje?
quote:150 euroballen??
Op woensdag 13 februari 2002 10:56 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Ik kwam hem vorige week tegen bij "De Slegte" in Antwerpen, kostte iets van ¤150. Vond ik iets teveel van het goeie. Was wel een Duitse versie.
ziekelijk!!! en dan nog niet eens nederlands!
quote:Dat is een hardnekkig misverstand, de eerste Duitse Autobahn werd in 1921 aangelegd, toen kwam Hitler net uit de WO-I (als soldaat) en ik meen zelfs dat hij op dat moment in de gevangenis zat. Er was iets met een desertie-aanklacht dacht ik.
Op woensdag 13 februari 2002 10:31 schreef KidPaddle het volgende:
zonder hem hadden de duitsers niet die mooie Autobahn gehad..
Er zijn wel een aantal andere dingen die we zonder hem mogelijk niet hadden gehad. Dingen als zomer/wintertijd, moederdag, vakantiespreiding, één tijd in heel Europa, goedkope auto's, de vrije zaterdag (en wat andere sociale wetgeving) en concentratiekampen .
[Dit bericht is gewijzigd door Dante_A op 13-02-2002 11:35]
quote:Vlak voordat Hitler zelfmoord pleegde zou hij gezegd hebben:
Op woensdag 13 februari 2002 11:30 schreef Dante_A het volgende:[..]
Dat is een hardnekkig misverstand, de eerste Duitse Autobahn werd in 1921 aangelegd, toen kwam Hitler net uit de WO-I (als soldaat) en ik meen zelfs dat hij op dat moment in de gevangenis zat. Er was iets met een desertie-aanklacht dacht ik.
Er zijn wel een aantal andere dingen die we zonder hem waarschijnlijk niet hadden gehad. Dingen als zomer/wintertijd, moederdag, vakantiespreiding, één tijd in heel Europa, goedkope auto's, de vrije zaterdag (en wat andere sociale wetgeving) en concentratiekampen.
Heeft hij toch een beetje gelijk gehad nah?
Zonder het Nazi spiritualisme van voornamelijk Himmler had hij het in 1942 waarschijnlijk op een accoordje kunnen gooien met Churchill. (Ey.. de Wolff onderzeeërs halveerden zowat iedere vloot vanuit de VS)
Waarom hebben de gallieerden niet één keer de rails aanvoerroutes naar de concentratiekampen gebombardeerd, terwijl ze er van begin af aan van op de hoogte waren?
Tis off topic, maar alleen om misschien voor een enkeling aan te tonen dat we onder constante 'propaganda' staan.
Sinds 1990 zijn de sovjet troepen tenminsten uit het oosten teruggetrokken, wij (het westen) zijn min of meer nog steeds bezet door de amerikanen. (wie dacht je anders dat die bases sinds 1945 bemanden??)
Weer 'on topic'
Wie laat zich nu voorschrijven op basis van welke info hij zijn mening mag vormen?
retorische vraag imho
[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 13-02-2002 11:44]
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 11:41 schreef NorthernStar het volgende:[..]
een hoop dingen waar je je niet druk meer om moet maken, want achter de waarheid kom je niet meer...
Ik vind het eerlijk gezegd teveel eer voor dat boek, 4 topics Kijk alsjeblieft de volgende keer eens of er niet al een topic over bestaat. Heb de neiging dit topic op slot te gooien, maar er staan al zoveel reacties.
quote:mijn idee. daarbij lijkt het me wel informatief om te zien met wat voor drogredeneringen AH zich bediende. ik kijk op boekenmarkten ook altijd uit naar een exemplaar, maar heb het tot op de dag van vandaag nog niet gevonden.
Op woensdag 13 februari 2002 10:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Natuurlijk wel lezen.
"know thy enemy" blijft een belangrijke zaak. Elke informatie die je kunt krijgen om inzicht te krijgen in de achterliggende oorzaken van extreem-rechts gedachtengoed helpt mee met de bestrijding er van.
quote:Er is vorig jaar nog een tweedehandsboekenhandelaar veroordeeld voor verkoop van Mein Kampf dus ik acht de kans zeer klein.
Op woensdag 13 februari 2002 11:50 schreef don_quichot het volgende:[..]
mijn idee. daarbij lijkt het me wel informatief om te zien met wat voor drogredeneringen AH zich bediende. ik kijk op boekenmarkten ook altijd uit naar een exemplaar, maar heb het tot op de dag van vandaag nog niet gevonden.
Als je het persé wilt lezen zou ik gewoon even op internet zoeken, er is genoeg te vinden. Zijn meestal niet de meest frisse sites, dat wel.
Als je hem echt in je handen wilt hebben zul je het het beste in België kunnen proberen of via de bibliotheek. Voor dat laatste zul je wel wat bewijzen moeten tonen dat je het nodig hebt en het zijn altijd inkijkexemplaren, je krijgt hem niet mee.
[Dit bericht is gewijzigd door Dante_A op 13-02-2002 12:09]
quote:uhm, heb je het boek gelezen?
Op woensdag 13 februari 2002 11:45 schreef Isabeau het volgende:
Verboden boeken
Hitler's Mein Kampf te koop
Mein Kampf - Mijn KampIk vind het eerlijk gezegd teveel eer voor dat boek, 4 topics
Kijk alsjeblieft de volgende keer eens of er niet al een topic over bestaat. Heb de neiging dit topic op slot te gooien, maar er staan al zoveel reacties.
quote:Tis verboden in Nederland
Op woensdag 13 februari 2002 12:08 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
uhm, heb je het boek gelezen?
quote:dat weet ik en ik vroeg het niet aan jou..
Op woensdag 13 februari 2002 12:09 schreef Tijn het volgende:[..]
Tis verboden in Nederland
Isabeau, heb jij het boek gelezen?
quote:Kijk... en nu was ik het wel mee eens geweest!
Op woensdag 13 februari 2002 11:45 schreef Isabeau het volgende:Heb de neiging dit topic op slot te gooien.
Damn! zou ik nu echt bezwijken...
quote:Ik heb het boek voor een deel gelezen, ja. Er zijn nog wel genoeg onfrisse websites waar je het hele boek kan vinden. (lees de andere topics ook eens door...staan zelfs links naar die websites geloof ik}
Op woensdag 13 februari 2002 12:10 schreef Mr_Opel het volgende:Isabeau, heb jij het boek gelezen?
quote:Toen ik nog jong was heb ik het gewoon in de bieb kunnen lezen,
Op woensdag 13 februari 2002 12:08 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
uhm, heb je het boek gelezen?
Het is uitermate slecht geschreven, mensen zijn ook niet na het lezen van dit boek dhr AH gaan volgen, er speelde meer en dat is belangrijker dan zo'n boek.
Persoonlijke mening is dat boeken niet verboden mogen worden, iedereen moet kennis kunnen nemen van het geschrevene,
ook al is dat verwerperlijk.
Lieve topic opener,
er zijn nu zat topics over Mein Kampf,
het gaat er nu niet meer om of we het boek wel of niet gelezen hebben,
er zijn gewoon zat topics over geopend,
verdere dubbele topics zullen dus ook gesloten worden.
quote:mkay
Op woensdag 13 februari 2002 12:37 schreef yvonne het volgende:[..]
Toen ik nog jong was heb ik het gewoon in de bieb kunnen lezen,
stond in een apart magazijn, mocht de bieb niet uit,
ik mocht het onder begeleiding lezen.Het is uitermate slecht geschreven, mensen zijn ook niet na het lezen van dit boek dhr AH gaan volgen, er speelde meer en dat is belangrijker dan zo'n boek.
Persoonlijke mening is dat boeken niet verboden mogen worden, iedereen moet kennis kunnen nemen van het geschrevene,
Lieve topic opener,
quote:Ey Vonneke!
Op woensdag 13 februari 2002 12:37 schreef yvonne het volgende:[..]
Toen ik nog jong was heb ik het gewoon in de bieb kunnen lezen,
stond in een apart magazijn, mocht de bieb niet uit,
ik mocht het onder begeleiding lezen.Het is uitermate slecht geschreven, mensen zijn ook niet na het lezen van dit boek dhr AH gaan volgen, er speelde meer en dat is belangrijker dan zo'n boek.
Lieve topic opener,
Klopt, je kunt het tegenwoordig nog via de bibliotheek lezen... moet je het wel bestellen (wachtlijst... Pim doe dr wat aan!!)
Als het om Mein Kampf gaat kan ie idd wel op slot!
Als het verder gaat over bemoeienis van de overheid... nah.. misschien nog een interessante mening..
Je moet je als mens een eigen mening kunnen vormen zonder overheidsbemoeienis.
quote:Waarom is het dan nog steeds verboden dit boek uit te geven?
Op woensdag 13 februari 2002 12:48 schreef Koerok het volgende:
Ach, dat hele boek stelt geen fuck voor (vooroordeel). Zoals eerder gezegd is het slecht geschreven en bevat het debiele ideeën van ene Adolf Hitler. So what?
Ik zou zeggen, geef het uit als rainbow-pocket, en ik koop het direct. De angst dat bepaalde groeperingen er mee aan de haal gaan is denk ik overdreven, want als men wil, dan is er toch wel aan te komen. Nu kleeft er iets occults aan, terwijl het, zoals gezegd, geen hol voorstelt. Gewoon open kaart spelen met die rommel.
Weet nog dat een paar jaar geleden een boekhandel in Dokkum (of all places ) een boete heeft gekregen voor het verkopen van MK...
Nogmaals, vlak na de 2e WO kan ik het me best voorstellen dat men dit boek heeft verboden, maar we zitten nu in het internet tijdperk for christ sake!
Loopt de politiek niet een decenia achter op de gewone bevolking inmiddels?
Verliest de wetgevende generatie niet totaal het contact met de huidige generatie? (Kok wist bijv. echt niet wat een muis was!!!!! )
Ik heb allang het anarchistisch kookboek op mn HD staan... de wetgeving en de hoge raad heeft nog lang niet uitgemaakt of dit 'boek' mag worden uitgegeven!
Inmiddels schiet men met sinaasappel-projectielen hier de ramen eruit ( ) , maar er is nog steeds geen jurispendentie of 'the anarchist cookbook' een legaal boek is of niet.
De politiek loopt niet 10 jaar achter, maar wel 20 jaar!
quote:Omdat het nog steeds heel gevoelig ligt en dus veel weerstand zal oproepen. Misschien ook het idee dat iemand geld zal gaan verdienen met het gedachtegoed van Adolf Hitler. Misschien wil men wachten tot er geen mensen meer zijn die de oorlog hebben meegemaakt.
Op woensdag 13 februari 2002 13:03 schreef NorthernStar het volgende:
Waarom is het dan nog steeds verboden dit boek uit te geven?
quote:hear hear
Op woensdag 13 februari 2002 12:45 schreef yvonne het volgende:
Overheid moet zich niet met het geschrevene bemoeien,
ook zeer verwerpelijke zaken moet gelezen kunnen worden.Je moet je als mens een eigen mening kunnen vormen zonder overheidsbemoeienis.
Ik ben het absoluut niet eens met de inhoud, maar ik vind wel dat je het toch minimaal eens gezien en doorgebladerd moet hebben voor je erover kunt oordelen.
quote:Lezen is niet verboden. Alleen verkopen wel.
Op woensdag 13 februari 2002 12:09 schreef Tijn het volgende:[..]
Tis verboden in Nederland
quote:zet ff online
Op zondag 17 februari 2002 16:59 schreef Predjeee het volgende:
ik heb hem gelezen, en heb hem thuis liggen (lang leven vaders die psycholoog zijn:))en op me pc als PDF document, voor de echte geschiedenis fanaten is het een "mooi" boek
quote:waar ??
Op zondag 17 februari 2002 17:08 schreef inquestos het volgende:[..]
zet ff online
Ik kan mij dus echt wel heel goed voorstellen dat veel mensen zich er beledigd of geattaqueerd door voelen. Maar dan zouden films als American History X ook niet toegestaan moeten worden.
Ik zou het absoluut niet op kunnen brengen om zo'n boek te lezen. Maar Mein Kampf zou aan de andere kant heel veel inzicht kunnen verschaffen in de gedachtengang van Adolf Hitler, en ook wel nazi's en neonazi's in het algemeen. Zulke boeken kunnen van groot wetenschappelijk belang zijn. Ik zie het zelf ook absoluut niet als Nazi- propaganda. Eerder als documentaire.
Maar Mein Kampf zou bv heel erg kunnen helpen in de studie naar het ontstaan van het antisemitisme en het racisme in het algemeen. Mits dit op een verantwoorde wijze gebeurd.
quote:Er zijn al verschillende onderzoeken naar gedaan. Het antisemetisme bestaat al heel lang, en tot aan het begin van de 20ste eeuw was het nog de gewoonste zaak van de wereld en het kwam overal, ik herhaal overal, voor, dus ook in Nederland.
Op woensdag 13 maart 2002 17:05 schreef Leatherface het volgende:
Natuurlijk zijn er best veel mensen die er in de negatieve zin des woord door beinvloed zullen worden. Maar zelf zou ik puur objectief en analyserend zo'n boek lezen, zonder politieke standpunten. Maar nu ben ik niet geinteresseert in de gedachtengang van AH.Maar Mein Kampf zou bv heel erg kunnen helpen in de studie naar het ontstaan van het antisemitisme en het racisme in het algemeen. Mits dit op een verantwoorde wijze gebeurd.
Eén van de voornaamste grondredenen dat de NSDAP aan de macht kwam was de hang naar het occultisme van het eind van de 19e eeuw, samen met de misère die de Eerste Wereldoorlog Duitsland bracht. Zoek maar eens met de zoekmachines op de volgende begrippen: Ostara, von List, Madam Helena Petrova Blavatsky (zeer belangrijk geweest), de swastika, occulte geschiedenis van het Derde Rijk
Ik heb er ook een dvd van: The occult history of the Third Reich. Erg informatief en interessant. Bestaat compleet uit archiefbeelden.
Wel belachelijk dat het verboden is trouwens. Boeken verbieden...
/edit: mosterd na de maaltijd. Nevermind
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |