abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:34:01 #251
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52138697
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat vind ik net zo'n gevaarlijke uitspraak als: niemand hoeft te dun te zijn.

Geef die stelling maar eens aan mensen die kampen met een te laag gewicht (zoals ik).
Ik kan je vertellen, dat heeft geen reet te maken met eetpatronen, wel/niet sporten of veel / weinig eten.
Ik KAN niet aankomen, en ik heb dat echt enorm vaak geprobeerd door de godgansche dag door te eten, veel eten kopen met veel calorien erin, veel noten / chocola / chips, 100x per dag naar de mcdonalds.
Eten waar een gemiddeld mens echt binnen een week moddervet van wordt dat kan ik maandenlang flikken en het enige wat er veranderd is dat ik 10x per dag moet schijten.

Dik zijn kan écht net als te dun zijn aanleg zijn al willen sommige mensen daar niet aan.

Ook medicatie kan ervoor zorgen dat je dik wordt (en snel ook.. )

Ik vind het dus erg raar om te zeggen dat dikke mensen allemaal lui / dom / ongedisciplineerd zijn.
Dat kon ik ook... nu moet ik toch wel gaan opletten wat en hoeveel ik eet

stoppen met roken had dat effect op me

maar je hebt een punt, maar ik geloof dat dat ook wel genoeg naar voren is gekomen in dit topic.
Niet iedereen kan er wat aan doen dat hij / zij dik is, MAAR sommige doen er ook verdacht weinig moeite voor om het niet te zijn en verzinnen dan dooddoeners als... "ik ben gezellig want ik ben dik" en meer van dat soort ongein.

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_52138919
quote:

[..]

Geef die stelling maar eens aan mensen die kampen met een te laag gewicht (zoals ik).
Ik kan je vertellen, dat heeft geen reet te maken met eetpatronen, wel/niet sporten of veel / weinig eten.
Ik KAN niet aankomen, en ik heb dat echt enorm vaak geprobeerd door de godgansche dag door te eten, veel eten kopen met veel calorien erin, veel noten / chocola / chips, 100x per dag naar de mcdonalds.
Eten waar een gemiddeld mens echt binnen een week moddervet van wordt dat kan ik maandenlang flikken en het enige wat er veranderd is dat ik 10x per dag moet schijten.

Dik zijn kan écht net als te dun zijn aanleg zijn al willen sommige mensen daar niet aan.

Ik vind het dus erg raar om te zeggen dat dikke mensen allemaal lui / dom / ongedisciplineerd zijn.
Bullshit. Genoeg krachttraining en een GOED EETSCHEMA om aan te komen (goed = dus niet chocola, chips en alle andere dingen die je hierboven noemt) kun je kilo's mee maken.
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:41:59 #253
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_52138933
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:34 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Dat kon ik ook... nu moet ik toch wel gaan opletten wat en hoeveel ik eet

stoppen met roken had dat effect op me

maar je hebt een punt, maar ik geloof dat dat ook wel genoeg naar voren is gekomen in dit topic.
Niet iedereen kan er wat aan doen dat hij / zij dik is, MAAR sommige doen er ook verdacht weinig moeite voor om het niet te zijn en verzinnen dan dooddoeners als... "ik ben gezellig want ik ben dik" en meer van dat soort ongein.

Er zijn er inderdaad bij die het helemaal aan zichzelf te danken hebben. Dat is zeker zo.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:43:36 #254
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52138987
en daar gaan de meeste janktopics over
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_52139034
quote:

[..]

think twice.
quote:

lutser, je beweegt niet, je eet allemaal ongezonde dingen zoals chips, snoep en chocola en natuurlijk de MC.
en dan zeg je dan je daarmee wilt aankomen
ik kan je verzekeren dan als je gezond eet en je wat vaker zou sporten je gewicht gaat toenemen.

als je vriendin zich iets meer zou verdiepen in gezond eten zou die ook nog eens kunnen afvallen.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:49:35 #256
111861 Hayley
Get what you can!!
pi_52139142
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[afbeelding]

Je bekritiseert iemand met zijn/haar uiterlijk, terwijl je zelf op zulke foto's staat.
familie van Ludo Sanders (Erik de Vogel)?
  maandag 6 augustus 2007 @ 14:08:41 #257
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_52139575
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:45 schreef roburt het volgende:

[..]

think twice.
[..]

lutser, je beweegt niet, je eet allemaal ongezonde dingen zoals chips, snoep en chocola en natuurlijk de MC.
en dan zeg je dan je daarmee wilt aankomen
ik kan je verzekeren dan als je gezond eet en je wat vaker zou sporten je gewicht gaat toenemen.

als je vriendin zich iets meer zou verdiepen in gezond eten zou die ook nog eens kunnen afvallen.
Denk je nou serieus dat ik nog nooit geprobeerd heb om te sporten? en gezond eten doe ik uiteraard ook wel.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_52140890
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er zijn er inderdaad bij die het helemaal aan zichzelf te danken hebben. Dat is zeker zo.
Het merendeel heeft het aan zichzelf te danken.

Het lijkt nu net of je het hele verhaal omdraait, alsof diegene die het aan zichzelf hebben te danken de uitzondering zijn.
Just because you can doesn't mean you should
pi_52141182
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 00:33 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Neem een voorbeeld aan deze topicreeks Slank.., een reeks in LIF, als je teruggaat naar topics van een paar jaar geleden, zie je dezelfde mensen reageren.
In plaats van klagen en begrip aan elkaar te tonen hier op internet kunnen ze beter iets aan het probleem doen dan erover janken; trainen dus.
Stel waardeloze, luie nijlpaarden, bah.
Hier moet ik toch even op reageren hoor... Als je naar het lijstje van een flinke tijd geleden kijkt zie je inderdaad precies dezelfde mensen steeds... die steeds precies evenveel zijn afgevallen... het lijstje past zich namelijk aan Er wordt juist heel goed afgevallen in slank de zomer in, waaronder ik 16 kg, zo
Het mooi kotsende meisje.
pi_52141297
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:22 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Hier moet ik toch even op reageren hoor... Als je naar het lijstje van een flinke tijd geleden kijkt zie je inderdaad precies dezelfde mensen steeds... die steeds precies evenveel zijn afgevallen... het lijstje past zich namelijk aan Er wordt juist heel goed afgevallen in slank de zomer in, waaronder ik 16 kg, zo
Wat een labiele amateurs zijn jullie toch ook weer. Doe je daar zo lang over? Wat kan je wel?
pi_52141398
Het is leuk dat vette zeugen altijd de neiging hebben om te vertellen dat ze van de week maar liefst 3 kilo afgevallen zijn (zOMGeins!11), maar d'r niet bij vertellen dat ze daarvoor 5 kilo bij zijn gekomen.
pi_52141445
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:27 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat een labiele amateurs zijn jullie toch ook weer. Doe je daar zo lang over? Wat kan je wel?
Nee jij bent hier degene die niet goed leest. De gegevens die in het lijstje van een topic van een jaar geleden staan, zijn de recente gegevens. Dus het resultaat van toen (en de personen die toen bezig waren) zie je niet. Ik deed er driekwart jaar over, had sneller gekund, maar hoefde niet wat mij betreft.
Het mooi kotsende meisje.
pi_52141547
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:33 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Nee jij bent hier degene die niet goed leest. De gegevens die in het lijstje van een topic van een jaar geleden staan, zijn de recente gegevens. Dus het resultaat van toen (en de personen die toen bezig waren) zie je niet. Ik deed er driekwart jaar over, had sneller gekund, maar hoefde niet wat mij betreft.
Nee natuurlijk niet, jullie zijn immers blij met je huidige omvang.
pi_52149771
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 02:08 schreef newsman het volgende:

[..]

Neem je toch 2 hamburgers
ik lust geen hamburgers, jij wel!
en ik ben niet te dik, maar dan nog bemoei ik me niet met mensen die dat wel zijn omdat het mij geen worst kan schelen wat een ander doet of is
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52149846
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 02:08 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Probeer jij maar eerst het Engels en het Nederlands je eigen te maken, voordat je mensen advies gaat geven.

Nee, alleen bij bepaalde stofwisselingsziekten en andere echte ziekten kan het zo zijn dat je dik wordt, in elk ander geval stel je je aan.
Ga jij maar us trug naar je kloterklas!
je mist wat sociale vaardigheden en je bent nu al een zeikerd, dat wordt nog wat als je groter bent! Hoe ouder hoe erger, geloof me, dus leer eens af je te ergeren aan dingen waar jij :
1-Niets mee te maken hebt
2-Niets aan kunt veranderen
3-Waar jij je nog niet kunt inleven in anderen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52149907
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 02:13 schreef Pietklaaso het volgende:

[..]

Hij zei net best duidelijk dat ie niet aan sport doet
En je engels is echt geweldig
oh my god nog stommer dan stom maar ik had ook werkelijk niets anders verwacht hier..
oh wacht ik moet nu gaan uitleggen dat ik dat met opzet doe?
pi_52150013
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 02:12 schreef newsman het volgende:
zhe-devill is dus Sappige Sandy, google maar op .
Op jouw nonsens gaan we niet in..
pi_52150151
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:44 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ga jij maar us trug naar je kloterklas!
je mist wat sociale vaardigheden en je bent nu al een zeikerd, dat wordt nog wat als je groter bent! Hoe ouder hoe erger, geloof me, dus leer eens af je te ergeren aan dingen waar jij :
1-Niets mee te maken hebt
2-Niets aan kunt veranderen
3-Waar jij je nog niet kunt inleven in anderen
Wanneer het niet algemeen geaccepteerd wordt in de maatschappij wordt het geen vast onderdeel wat we vaker zullen tegenkomen.
Je moet die mensen in bescherming nemen tegen zichzelf en aansporen tot handelen, in dit geval dus sporten. Dat is beter dan medelijden met ze te hebben.

VETZAK!
pi_52150320
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:52 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wanneer het niet algemeen geaccepteerd wordt in de maatschappij wordt het geen vast onderdeel wat we vaker zullen tegenkomen.
Je moet die mensen in bescherming nemen tegen zichzelf en aansporen tot handelen, in dit geval dus sporten. Dat is beter dan medelijden met ze te hebben.

VETZAK!
Jij bent niet goed snik!
Gestoorde malloot, en blijf eens van die drugs af!!!!!! Anders bel ik je moeder hoor
pi_52150550
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:57 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Jij bent niet goed snik!
Gestoorde malloot, en blijf eens van die drugs af!!!!!! Anders bel ik je moeder hoor
Neem nog een doos bonbons.
pi_52150649
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:04 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Neem nog een doos bonbons.
Geef die maar aan je papzak moeder, je achternaam is zeker flodder
pi_52150796
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Geef die maar aan je papzak moeder, je achternaam is zeker flodder
Had jij het net niet over dat je niks te maken hebt met andermans leven en dat gewicht niet uitmaakt?

Hypocriete idioot.
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:18:29 #273
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52150988
Dikke menschen! Ja, mij maakt het wel uit hoe andere menschen eruitzien! Iedereen op deze aardbol moet zich aan mij aanpassen gvd! VAL AF, EN VERZORG UWERZELFSCH!!11111!111!!!exclamation mark
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:23:05 #274
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_52151167
Heul niks mis met een pondje meer
Of minder
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_52152260
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 05:21 schreef BasOne het volgende:

[..]

Heel verschil tussen overgewicht en obesitas.
paar pondjes meer aan een wijfie
Mot niet zo'n dun knekelige gratepakkie in m'n bed.

Ow, ff FYI in 2006 koste het 'de staat' 3,6 miljard aan sportblessures.
Ergo, sporten is ongezond en kost de staat teveel en moet verboden worden.
Nu even opzoeken hoeveel sport de staat oplevert. Hoeveel verdient de staat aan vette lui? Juist.

Stop maar een kroket in je bek en shut the fuck up.

Oh en jij moet niet praten over gratenpakkies in je bed, want de enige chicks die in jouw kamer komen zijn 2D en staan op je scherm.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  maandag 6 augustus 2007 @ 22:19:59 #276
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_52152927
Tjonge Jajong, vind je dit zelf nou niet een béétje te ver gaan?
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_52153078
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:19 schreef Judeljuud het volgende:
Tjonge Jajong, vind je dit zelf nou niet een béétje te ver gaan?
Nee, hoezo?
  maandag 6 augustus 2007 @ 22:27:18 #278
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_52153124
Dikke mensen vind ik alleen vies als het echt van die extreme gevallen zijn. Zoals 300+ kilo vrouwen met zo'n man ("feeder") die ze nóg vetter probeert te mesten omdat 'ie dat sexy vindt.... eeeuuuww!!!

Dikke mensen die zichzelf tenminste nog wel een beetje toonbaar maken

Dikke mensen in foute felroze stretchpakjes die mij proberen te pletten in de bus
  maandag 6 augustus 2007 @ 22:42:55 #279
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_52153564
Jajong is een triest jochie die het internet heeft ontdekt. Laat hem lekker, gewoon negeren dat soort mensen.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_52154094
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:14 schreef Metro2005 het volgende:
Niet alle dikke mensen kunnen wat doen aan het feit dat ze dik zijn.
Mijn vriendin is ook niet 1 vd magerste maar die eet een stuk minder dan ik , snoept niet, fietst en loopt veel, heeft geen auto of OV terwijl ik de hele dag door loop te vreten, alles met heel veel suiker eet, snoep als een gek, ijsjes bij de vleet naar binnen werk, me uitsluitend per auto verplaats en toch ben ik nog nooit boven de 67kg gekomen.

Niet iedereen kan wat doen aan zijn of haar gewicht. Dat is echt een ontzettend DOMME aanname.
Denk je echt zeker te weten wat jouw vriendin op een dag naar binnen werkt? Het zijn juist die mensen die 's avonds minder eten die overdag dus stiekem wel lopen te snoepen. En het is een fabeltje dat je van endjes fietsen en wandelen voldoende beweging krijgt om slank te worden/blijven. Daar moet je gewoon meer inspanning voor leveren om op het punt te komen dat je meer verbrandt dan dat je naar binnen hebt gewerkt. En jijzelf kunt dan toevallig wel slank blijven, maar je zult niet de eerste slanke persoon zijn met dichtgeslibte aders. Dat gebeurt niet alleen bij te dikke mensen. Dus misschien handig om je eigen eetgwoontes en beweging ook wat te verbeteren... Het is maar een tip.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_52154165
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:55 schreef Jajong het volgende:
Stop maar een kroket in je bek en shut the fuck up.
pi_52154839
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:12 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Had jij het net niet over dat je niks te maken hebt met andermans leven en dat gewicht niet uitmaakt?

Hypocriete idioot.
Hij blijft maar doorzemelen dus dan moet je even goed terugmikken in het kruis!(midden)
Zo doe je dat met obstinate pubers!
pi_52154967
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:42 schreef dikkedorus het volgende:
Jajong is een triest jochie die het internet heeft ontdekt. Laat hem lekker, gewoon negeren dat soort mensen.
Sprak de gefrustreerde, dikke, contactgestoorde nerd.
pi_52155046
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:24 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Hij blijft maar doorzemelen dus dan moet je even goed terugmikken in het kruis!(midden)
Zo doe je dat met obstinate pubers!
Terugmikken? Kan je dat wel met je dikke vingertjes die nog steeds plakkerig zijn van de zoetigheden die je seconden ervoor in je handen hebt gehad.
Dikke vieze, plakkerige handjes en zweet tussen je zwembanden.
pi_52155904
En nu weer lief doen tegen elkaar

Bedankt.
pi_52158135
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:32 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Terugmikken? Kan je dat wel met je dikke vingertjes die nog steeds plakkerig zijn van de zoetigheden die je seconden ervoor in je handen hebt gehad.
Dikke vieze, plakkerige handjes en zweet tussen je zwembanden.
Pardon? Heb ik ergens geschreven dat ik dik was?
Nee dat maak jij ervan, dat jij totaal gespeend bent van het feit dat je enig mededogen hebt voor anderen mensen...zegt mij al genoeg!
You are discusting! Maar wacht maar de tijd komt dat je zo vet wordt als een dikke slak en dan denk je nog terug aan dit topic!
Ooit in een later voor jou!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_52158145
zhe-devilll schrijf eens een hele reactie in Engels
pi_52158148
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 02:17 schreef DrDentz het volgende:
zhe-devilll schrijf eens een hele reactie in Engels
jah zo wattuh?
pi_52158154
doe eens, jouw engels is geniaal
pi_52158162
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 02:18 schreef DrDentz het volgende:
doe eens, jouw engels is geniaal
whot doe joe want to knoew?
I kan spiek englies fery goet...
ent joe knoew iet!
Zoow shud op! airusholles
pi_52158164
guutmurningggggggggggg
pi_52158170
NOUHOUHOU
pi_52158174
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 02:20 schreef DrDentz het volgende:
NOUHOUHOU
joer asket vor iet! Joe wantit joerselv zo?
pi_52158177
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 02:15 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nee dat maak jij ervan, dat jij totaal gespeend bent van het feit dat je enig mededogen hebt voor anderen mensen...zegt mij al genoeg!
You are disgcusting! Maar wacht maar de tijd komt dat je zo vet wordt als een dikke slak en dan denk je nog terug aan dit topic!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dikke vetklep
pi_52158190
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 02:21 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Dikke vetklep
ja dat is zo! je hebt gelijk gaapt!
Ik ga naar bed want die mongolen hier zijn niet te houden!
Allemaal zaadfrusties, hoe voelt dat nou? Een volle zak vol zaad wordt je pissy van he!?
Flink rukken josti's! En ooit als die jeugdpuisten weg zijn wie weet nog een fijne date!
Pff Gille de la tourette debielen hier!
*lacht*
pi_52158369
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 02:24 schreef zhe-devilll het volgende:
*lacht*
Idem

Slaap lekker
pi_52158841
IMO erg veel belediging van dikke mensen. Wat is het probleem? Ik heb overgewicht, so what, ik care er niet om. Ik ben alleen zeker niet lui en heb zeker niet altijd honger en kom al helemaal nooit bij een van de fastfoodketens. Ik werk hard... Sommige mensen zonder respect.... Blegh!
pi_52158869
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 04:50 schreef Eyon het volgende:
IMO erg veel belediging van dikke mensen. Wat is het probleem? Ik heb overgewicht, so what, ik care er niet om. Ik ben alleen zeker niet lui en heb zeker niet altijd honger en kom al helemaal nooit bij een van de fastfoodketens. Ik werk hard... Sommige mensen zonder respect.... Blegh!
Respect?? Op FOK!!???

Daarbij durf ik te wedden dat degene die hier de grootste bek hebben in het echt nog geen hoi durven zeggen, laat staan dat ze er zelf fris en fruitig bij lopen.

Bovendien: dit is het moederneukend internet, wat boeit jou het nou wat al die mensen lekker stoer vauit hun toetsenbordje lopen te bashen.

Als je vrienden dat soort onzin uit gaan kramen, dan moet je je zorgen gaan maken.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 05:23:38 #299
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_52158882
Vroeger was dik zijn mooi, als we als neanderthalers op fok konden posten (oh de ironie) zouden we KLB topics maken over dunnen mensen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_52159882
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 02:15 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

You are discusting! Maar wacht maar de tijd komt dat je zo vet wordt als een dikke slak en dan denk je nog terug aan dit topic!
SPOILER
Je bent dik of was het ooit eens, hoe dan ook; je hebt een complex.

Oja, stop maar met Engels in je berichten te posten, dat is duidelijk te hoog gegrepen voor jou, tub of shit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')