quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:11 schreef ferrari_rood het volgende:Mijn Zus heeft ook een heilige birmaan en die zijn idd erg lief voor mensen. Helaas niet zo voor andere katten. Daarom heb ik toen ik van mijn ouders een kat mocht uitkiezen voor een maine coon gekozen. Lief/groot en stoer. Mijn vader heeft zelf een burmees en aangezien dat op een siamees lijkt qua karakter zijn die heel erg aanhankelijk en claimend. nadeel ze janken zo. Wanneer ik weer in mijn eigen huis ben. (ben nu nl samen met mijn terroristen bij mijn ouders omdat die op vakantie zijn.) zal ik wat foto's posten van mijn Zorro die dol op water is. Jammer genoeg sterven raskatten vaker eerder dan htk katten. Zowel mijn zus als ik hebben onze 1e kat te vroeg (3&4jr in moeten laten slapen) Hoop dat Zorro en Fire heel wat ouder mogen worden.
dEUS is juist echt een snoesje voor de andere katten, Ernesto en Mimosa hebben vaak ruzie en dan springt hij ertussen, hij weet toch dat Ernesto hem niet zal slaan. Ernesto liet zich nooit graag kammen en hielden we hem daarvoor in de houdgreep dan schreeuwde hij echt moord en brand, daarvan raakte dEUS van streek en probeerde via mijn kleding omhoog te klimmen om Ernesto te ontzetten, als wij Ernesto loslieten ging hij hem uitgebreid wassen, etc.
En Flynn (pleegkitten van dEUS' moeder) is dEUS z'n vriend voor het leven, hier is dEUS vier weken oud en wast de kleine Somali waar z'n eigen moeder (rechts) de eerste week niet naar wilde omkijken.
![]()
Hier zijn de heren inmiddels twee jaar oud:
![]()
Hij is ook de enige kat die tegen Mimosa aan mag liggen, als hij haar benadert krijgt hij altijd eerst een pets voor z'n kop maar daarna mag hij blijven;
![]()
Ik heb wel vaker gehoord dat raskatten minder oud zouden worden dan huiskatten maar toen ik die claim ging onderzoeken kwam ik uit bij het rapport feiten en cijfers van het platform verantwoord huisdierbezit, die hebben het uitgezocht en het blijkt dat raskatten en huiskatten gemiddeld net zo oud worden. Heel erg zonde dat het jullie katten niet gegund geweest is, ik hoop dat je nog heel lang van Zorro en Fire kunt genieten.