Buuuh! Die mooie, uiters vrome katholieke traditie, die voor velen bestaat uit bier, kotsen en rondneuken.quote:Op maandag 30 juli 2007 08:33 schreef DiRadical het volgende:
Dit feest doet afbreuk aan een mooie katholieke traditie die over de hele wereld gevierd wordt.
Het gewoon uit z'n context gerukt.
Das in Februarie, weet je wel hoe koud het dan is?quote:Op zondag 29 juli 2007 22:16 schreef Yildiz het volgende:
Zag jij compleet Braziliaans uitgedostte mensen tijdens het 4-daagse-zuipfestijn in Brabant dan?
Hoe vaak ben jij er al bij geweest?quote:Op maandag 30 juli 2007 09:46 schreef Toeps het volgende:
[..]
Buuuh! Die mooie, uiters vrome katholieke traditie, die voor velen bestaat uit bier, kotsen en rondneuken.
Ja! Hier in de optocht wel. Ze hebben dan wel huidkleurige onderkleding aan, maar het effect blijft hetzelfde.quote:Op zondag 29 juli 2007 22:16 schreef Yildiz het volgende:
Zag jij compleet Braziliaans uitgedostte mensen tijdens het 4-daagse-zuipfestijn in Brabant dan?
nou nee, dat vind ik nou niet, een met olie ingesmeerd lijf dat glanst in de zon is toch iets totaal anders dan zo'n glans-legging hartje winter .. dat is gevoelsmatig net zoiets als een verlichte kerstboom in de tropen, het effect (tijdens de donkere dagen je huis opsieren met verlichting) gaat grotendeels verlorenquote:Op maandag 30 juli 2007 13:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja! Hier in de optocht wel. Ze hebben dan wel huidkleurige onderkleding aan, maar het effect blijft hetzelfde.
Ach, er lopen hier echt ook wel van die domme dozen rond met echt een half bloot lijf, waarbij ik dan denk, daar loopt weer een toekomstig griepgeval. En soms is het ook weleens best wel lekker weer met carnaval. Het is niet altijd in februari.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee, dat vind ik nou niet, een met olie ingesmeerd lijf dat glanst in de zon is toch iets totaal anders dan zo'n glans-legging hartje winter .. dat is gevoelsmatig net zoiets als een verlichte kerstboom in de tropen, het effect (tijdens de donkere dagen je huis opsieren met verlichting) gaat grotendeels verloren
Toch altijd weer mooi om te zien hoe mensen een carnaval in Rotterdam wel leuk kan zijn en in het zuiden niet. Het principe is het zelfde, alleen in het zuiden is het gemoedelijker en is iedereen welkom.quote:Op zondag 29 juli 2007 11:43 schreef Farenji het volgende:
Die hollandse boeren hebben een paar maanden geleden al carnaval gevierd (lees: lallend en kotsend over straat gezwalkt) en bovendien zit er bij het zomercarnaval niemand te wachten op wat lompe proleten in boerenkiel en een lelijke praalwagen gemaakt van koeienstront. Het is al erg genoeg dat die waanzin 1 keer in het jaar is, laat ze niet ook het zomercarnaval ermee verpesten.
Volkomen terecht dus dat ze niet welkom zijn.
Zou ik op zich ook doen, hoor, als ik daar zou wonen en mee zou willen doen. Hoort wel een beetje bij de zomer. Maar om het te verplichten!!quote:Op maandag 30 juli 2007 14:19 schreef bramos-elvis het volgende:
Maar goed, als die 'Hollandse carnavalsverenigingen' zich uitdosten op z'n salsa is er toch geen probleem.
Bullshitquote:Op maandag 30 juli 2007 08:33 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Het feest in Brazilië heeft dezelfde achtergrond als het feest in Europa, het is er naar toe geëxporteerd.
Het wordt ook op hetzelfde tijdstip gevierd.
Carnaval is, in oorsprong, de laatste uitspatting voor het begin van de vasten.
Dat is in Nederland niet anders dan in Brazilië.
Dit feest doet afbreuk aan een mooie katholieke traditie die over de hele wereld gevierd wordt.
ghehe .. vast wel .. ik noem dat soort gekkerds altijd dubbel-blauw, blauw van de kou en blauw van de drankquote:Op maandag 30 juli 2007 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, er lopen hier echt ook wel van die domme dozen rond met echt een half bloot lijf, waarbij ik dan denk, daar loopt weer een toekomstig griepgeval. En soms is het ook weleens best wel lekker weer met carnaval. Het is niet altijd in februari.
Heb nu geen tijd, maar ik verwacht dat er best wel foto's van dat soort domme meisjes te vinden zijn.
maar dat is nou juist het verschil, het gewone carnaval heeft geen vast thema .. het zomer-carnaval wel, en dat is dus carnaval op z'n zuid-amerikaans .. en daar passen boerenkielen en hoempapa-muziek nou toch echt niet bijquote:Punt is, dat er niemand boos wordt als hier een brassbandje, carribisch bandje of exotisch geklede dames meelopen.
Op het moment is hier een kindervakantieweek aan de gang. Zij hebben donderdag ook een 'carnavalsoptocht'. Zelfs de fanfare haalt zijn carnavalskleding uit de kast om mee te lopen.
Ik snap gewoon niet waarom hier zo'n ophef over moet zijn! Als mensen graag meedoen met dat carnaval als Hollandse carnavalsvierders, laat ze dan toch. Het ging toch om multi-culti, nou laat onze cultuur dan ook meedoen!
Er wonen in BrabantLimburg ieder geval geen Hollanders (en ook niet in Gelderland, Overijsssel, Drenthe, Groningen en Friesland)quote:Op maandag 30 juli 2007 14:19 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
oh nee, in Brabant/Limburg wonen alleen boeren
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |