abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51952627
quote:
Op maandag 30 juli 2007 08:33 schreef DiRadical het volgende:

Dit feest doet afbreuk aan een mooie katholieke traditie die over de hele wereld gevierd wordt.
Het gewoon uit z'n context gerukt.
Buuuh! Die mooie, uiters vrome katholieke traditie, die voor velen bestaat uit bier, kotsen en rondneuken.
  maandag 30 juli 2007 @ 13:16:42 #82
117098 Hathor
Effe niet
pi_51957838
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:16 schreef Yildiz het volgende:
Zag jij compleet Braziliaans uitgedostte mensen tijdens het 4-daagse-zuipfestijn in Brabant dan?
Das in Februarie, weet je wel hoe koud het dan is?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 30 juli 2007 @ 13:55:31 #83
3542 Gia
User under construction
pi_51958871
quote:
Op maandag 30 juli 2007 09:46 schreef Toeps het volgende:

[..]

Buuuh! Die mooie, uiters vrome katholieke traditie, die voor velen bestaat uit bier, kotsen en rondneuken.
Hoe vaak ben jij er al bij geweest?
  maandag 30 juli 2007 @ 13:56:41 #84
3542 Gia
User under construction
pi_51958901
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:16 schreef Yildiz het volgende:
Zag jij compleet Braziliaans uitgedostte mensen tijdens het 4-daagse-zuipfestijn in Brabant dan?
Ja! Hier in de optocht wel. Ze hebben dan wel huidkleurige onderkleding aan, maar het effect blijft hetzelfde.
pi_51959225
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja! Hier in de optocht wel. Ze hebben dan wel huidkleurige onderkleding aan, maar het effect blijft hetzelfde.
nou nee, dat vind ik nou niet, een met olie ingesmeerd lijf dat glanst in de zon is toch iets totaal anders dan zo'n glans-legging hartje winter .. dat is gevoelsmatig net zoiets als een verlichte kerstboom in de tropen, het effect (tijdens de donkere dagen je huis opsieren met verlichting) gaat grotendeels verloren
pleased to meet you
  maandag 30 juli 2007 @ 14:15:23 #86
3542 Gia
User under construction
pi_51959382
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:09 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nee, dat vind ik nou niet, een met olie ingesmeerd lijf dat glanst in de zon is toch iets totaal anders dan zo'n glans-legging hartje winter .. dat is gevoelsmatig net zoiets als een verlichte kerstboom in de tropen, het effect (tijdens de donkere dagen je huis opsieren met verlichting) gaat grotendeels verloren
Ach, er lopen hier echt ook wel van die domme dozen rond met echt een half bloot lijf, waarbij ik dan denk, daar loopt weer een toekomstig griepgeval. En soms is het ook weleens best wel lekker weer met carnaval. Het is niet altijd in februari.

Heb nu geen tijd, maar ik verwacht dat er best wel foto's van dat soort domme meisjes te vinden zijn.

Punt is, dat er niemand boos wordt als hier een brassbandje, carribisch bandje of exotisch geklede dames meelopen.

Op het moment is hier een kindervakantieweek aan de gang. Zij hebben donderdag ook een 'carnavalsoptocht'. Zelfs de fanfare haalt zijn carnavalskleding uit de kast om mee te lopen.

Ik snap gewoon niet waarom hier zo'n ophef over moet zijn! Als mensen graag meedoen met dat carnaval als Hollandse carnavalsvierders, laat ze dan toch. Het ging toch om multi-culti, nou laat onze cultuur dan ook meedoen!
  maandag 30 juli 2007 @ 14:19:31 #87
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_51959493
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:43 schreef Farenji het volgende:
Die hollandse boeren hebben een paar maanden geleden al carnaval gevierd (lees: lallend en kotsend over straat gezwalkt) en bovendien zit er bij het zomercarnaval niemand te wachten op wat lompe proleten in boerenkiel en een lelijke praalwagen gemaakt van koeienstront. Het is al erg genoeg dat die waanzin 1 keer in het jaar is, laat ze niet ook het zomercarnaval ermee verpesten.

Volkomen terecht dus dat ze niet welkom zijn.
Toch altijd weer mooi om te zien hoe mensen een carnaval in Rotterdam wel leuk kan zijn en in het zuiden niet. Het principe is het zelfde, alleen in het zuiden is het gemoedelijker en is iedereen welkom.

oh nee, in Brabant/Limburg wonen alleen boeren

Maar goed, als die 'Hollandse carnavalsverenigingen' zich uitdosten op z'n salsa is er toch geen probleem.
Accept you're dead and start living
  maandag 30 juli 2007 @ 14:21:55 #88
3542 Gia
User under construction
pi_51959558
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:19 schreef bramos-elvis het volgende:

Maar goed, als die 'Hollandse carnavalsverenigingen' zich uitdosten op z'n salsa is er toch geen probleem.
Zou ik op zich ook doen, hoor, als ik daar zou wonen en mee zou willen doen. Hoort wel een beetje bij de zomer. Maar om het te verplichten!!
  maandag 30 juli 2007 @ 14:24:47 #89
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_51959632
quote:
Op maandag 30 juli 2007 08:33 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Het feest in Brazilië heeft dezelfde achtergrond als het feest in Europa, het is er naar toe geëxporteerd.
Het wordt ook op hetzelfde tijdstip gevierd.
Carnaval is, in oorsprong, de laatste uitspatting voor het begin van de vasten.
Dat is in Nederland niet anders dan in Brazilië.

Dit feest doet afbreuk aan een mooie katholieke traditie die over de hele wereld gevierd wordt.
Bullshit
Carnaval is een vruchtbaarheidsfeest dat gevierd wordt aan het begin van het voorjaar. De kerk heeft dit heidense feest niet kunnen bannen en daarom aan de godsdienst toegevoegd.
Accept you're dead and start living
  maandag 30 juli 2007 @ 15:43:18 #90
111528 Viajero
Who dares wins
pi_51961716
Ik wil ook echt geen lompe Hollandse boeren zien op het zomercarnaval. Dat zou echt niet passen binnen het zomergevoel, helemaal als ze ook nog een hoempa band meenemen.

Ik kies ervoor om naar het zomercarnaval te gaan, en het Nederlandse carnaval te vermijden. Dus breng me niet ongevraagd dat Nederlandse carnaval als ik daar geen zin in heb.

oh ja, ik ben zelf een blanke, blonde Nederlander. Discrimineer ik nu tegen mijn eigen volk?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_51962945
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach, er lopen hier echt ook wel van die domme dozen rond met echt een half bloot lijf, waarbij ik dan denk, daar loopt weer een toekomstig griepgeval. En soms is het ook weleens best wel lekker weer met carnaval. Het is niet altijd in februari.

Heb nu geen tijd, maar ik verwacht dat er best wel foto's van dat soort domme meisjes te vinden zijn.
ghehe .. vast wel .. ik noem dat soort gekkerds altijd dubbel-blauw, blauw van de kou en blauw van de drank
quote:
Punt is, dat er niemand boos wordt als hier een brassbandje, carribisch bandje of exotisch geklede dames meelopen.

Op het moment is hier een kindervakantieweek aan de gang. Zij hebben donderdag ook een 'carnavalsoptocht'. Zelfs de fanfare haalt zijn carnavalskleding uit de kast om mee te lopen.

Ik snap gewoon niet waarom hier zo'n ophef over moet zijn! Als mensen graag meedoen met dat carnaval als Hollandse carnavalsvierders, laat ze dan toch. Het ging toch om multi-culti, nou laat onze cultuur dan ook meedoen!
maar dat is nou juist het verschil, het gewone carnaval heeft geen vast thema .. het zomer-carnaval wel, en dat is dus carnaval op z'n zuid-amerikaans .. en daar passen boerenkielen en hoempapa-muziek nou toch echt niet bij
pleased to meet you
pi_51962998

kleurrijk Nederland

wat een non issue dit
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 30 juli 2007 @ 17:17:38 #93
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_51964341
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:19 schreef bramos-elvis het volgende:

[..]

oh nee, in Brabant/Limburg wonen alleen boeren
Er wonen in BrabantLimburg ieder geval geen Hollanders (en ook niet in Gelderland, Overijsssel, Drenthe, Groningen en Friesland)
Afgezien van die import Hollanders natuurlijk
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')