abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51930624
Ik kom mooi met me boerenkiel godverodmme
pi_51930629
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:56 schreef Paulus-de-Boskabouter het volgende:

[..]

Inderdaad dan is het weer janken en heet het 'razzisme" en worden weer allerlei organisaties op
getrommeld.
Stelletje jank lui..
Ik geloof dat de carnavalsboeren hier de enige jankende huilies zijn, die het nu op razzziizzzme gooien.
pi_51930668
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:08 schreef tonks het volgende:
Ik kom mooi met me boerenkiel godverodmme
  zondag 29 juli 2007 @ 12:12:24 #44
101884 PeRi
Allons-y!
pi_51930689
Bij een feestje met een thema, waar iedereen zich aan houdt, ben jij toch ook de spelbreker als je je er niet aan houdt?
Whatever I want.
pi_51930709
Even kijken hoor, er was iets met een storm en een glas water, maar wat ook alweer...?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_51930776
Nou, dan trek je een boerenkiel aan, opgeleukt met wat veren in de kont, pleur wat hema-glitter in je haar, jat het trommeltje van je neefje, zoek de blokhakken van je nichtje en klaar is je outfit. Moet kunnen...
  zondag 29 juli 2007 @ 12:23:10 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51930920
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:41 schreef mysticim het volgende:
Deze carnaval noemt zichzelf multicultifeest terwijl zij het Nederlandse carnaval uitsloot van deelname omdat een boerenkiel en dergelijke niet paste in hun “Caribisch” plaatje. Op deze wijze wordt nog eens aangetoond dat het begrip multi-culti voor de multiculturele onderons veelal een andere definitie heeft.
Idd daarlijkt het wel op. Ben benieuwd wat er gebeurd als in Brabant of Limburg tijdens Carnaval een Brassband wordt gewijgerd omdat dat niet past binnen het "Carnaval"
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51930936
Maar aan de andere kant he, wordt je echt tegengehouden als je in je boerenkiel naar R'dam afreist? 't Is toch een publiek gebeuren enzo? Al kom je in je eskimo-outfit.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zondag 29 juli 2007 @ 12:32:31 #49
3542 Gia
User under construction
pi_51931097
Bij een gewone carnavalsoptocht lopen ieder jaar weer een aantal in Braziliaanse outfit geklede groepen mee. Overigens, is dan alles toegestaan. Euh, bijna alles. Ik mag niet in boerka meelopen omdat dat beledigend is.
Vraag me overigens wel af wat men hier met carnaval doet als een groep moslima's in boerka mee willen lopen. Of het DAN wel mag.
  zondag 29 juli 2007 @ 12:34:01 #50
3542 Gia
User under construction
pi_51931127
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd daarlijkt het wel op. Ben benieuwd wat er gebeurd als in Brabant of Limburg tijdens Carnaval een Brassband wordt gewijgerd omdat dat niet past binnen het "Carnaval"
Dat gebeurt niet. Hier hebben we graag brassbandjes in de optocht.
  zondag 29 juli 2007 @ 12:53:51 #51
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_51931508
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:13 schreef Jarno het volgende:
Even kijken hoor, er was iets met een stormfront en een glas Hitler, maar wat ook alweer...?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_51931616
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Carnaval
Zomercarnaval

Oprotten gaarne!
Gezelligheid is aan jou niet besteed?
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  zondag 29 juli 2007 @ 13:04:30 #53
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51931674
Moeilijk heh, een thema volgen.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  zondag 29 juli 2007 @ 13:57:33 #54
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51932796
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet. Hier hebben we graag brassbandjes in de optocht.
Ja, alleen andersom schijnbaar niet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51933090
Hét verschil is dat het is opgezet door de Multiculti's zelf:

Wat is het grootste, eendaagse multiculturele festival in Rotterdam?
Het grootste multiculturele festival in Rotterdam is het Zomercarnaval. Het zomercarnaval is het grootste, eendaagse evenement in Nederland. Opmerkelijk is verder het multiculturele karakter van het feest. Niet alleen Antillianen, uitvinders zijn van het zomercarnaval, maar ook Surinamers, Kaapverdianen, Mexicanen en Bolivianen doen tegenwoordig mee aan het feest.

Migranten
Het zomercarnaval dat in 1984 begon als Antilliaans carnaval trekt veel publiek. In 1984 kwamen ongeveer 25.000 toeschouwers kijken en in 2005 was dat gestegen tot ruim 900.000 toeschouwers over een route van zeven en een halve kilometer." Bron

Het 'gewone' carnaval is er voor iedereen, dat ligt iets anders met het zomercarnaval, feest voor groepen zoals boven beschreven met een soortement van dresscode, maar met enige creativiteit valt daar best een mouw aan te passen zoals ik al beschreef.
pi_51933195
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, alleen andersom schijnbaar niet
Nee natuurlijk niet, omdat brassbandjes leuk zijn en kotsende dronken lompe boerenkinkels in een kiel strontvervelend zijn.

Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
  zondag 29 juli 2007 @ 14:20:21 #57
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_51933278
De organisatie van het zomercarnaval heeft gelijk.

Met boerenkielen heeft dit carnaval niets te maken. Het zou hetzelfde zijn als een hele club Goths zou meelopen, dat klopt gewoon niet in het plaatje.

Geen gelul over discriminatie of politiek correct gedoe etc.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_51933436
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

Met boerenkielen heeft dit carnaval niets te maken. Het zou hetzelfde zijn als een hele club Goths zou meelopen, dat klopt gewoon niet in het plaatje.

Daar ben ik het wel mee eens, het was een ander verhaal geweest als ze een Hollands Feestje zich eigen hadden gemaakt en dán pas de voorwaarden hadden opgemaakt. Zij hebben dit ontwikkeld, mag je ook best wat te vertellen hebben hoe het er uit mag zien. Het is maar één keer per jaar, de rest van Nederland kan lallend in het Zuiden terecht, drie (soms vier) dagen lang je helemaal klem zuipen, al of niet in 'klederdracht' streeksgewijs.
  zondag 29 juli 2007 @ 16:47:45 #59
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_51936726
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

Er is maar 1 soort carnaval en dat is carnaval en het wordt gevierd net voor het begin van de vasten.
Dat is in Nederland zo en in Brazilië ook.
Dat het er iets anders aan toegaat is voornamelijk cultureel en klimatologisch bepaald.

Zomercarnaval is niks, het bestaat niet.
Dit is geen carnaval omdat het tijdstip waarop gevierd wordt, niet correct is.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  zondag 29 juli 2007 @ 16:54:21 #60
13903 _van_puffelen
Wil je mijn tieten zien?
pi_51936874
Volgend jaar gewoon met een paar duizend man, in een kiel langs de route gaan staan, en dan zingen"en nou die hendjes de lucht in" eens kijken of ze dat ook willen verbieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')