abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:57:14 #51
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_53454220
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:18 schreef JortK het volgende:
Hier ook een tevreden gebruiker van Notepad++... lekker simpel... heerlijk
Sinds kort ben ik ook bezig met Eclipse voor nieuwe projecten, en ik moet zeggen dat ik dit toch ook wel heel fijn vind werken
pi_53454710
Notepad++. Simpel en overzichtelijk. Lijnnummers en wat kleurtjes/syntax highlighting is alles wat ik nodig heb. Zit overigens syntax highlighting voor een flink aantal talen in, handig aangezien ik niet alleen veel met PHP maar ook met ASP/VB.NET en C# werk.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:42:11 #53
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_53455430
quote:
Op zondag 29 juli 2007 02:18 schreef soylent het volgende:
Zend Studio is prachtig met code completion, debuggen en PHPdoc maken.

Zend Studio sucks. PHPdesigner rules! De nieuwe versie heeft hetzelfde niveau autocompletion als Zend, en parsing werkt beter. Templates zijn superhandig, SVN integratie in de cheape versie, een relaxte licentie (je mag op meerdere pc's installeren), relaxte ontwikkelaar die serieus ingaat op feature requests, phpDoc integratie en automatische docblocks generatie, extreem veel manieren om te customizen, NATIVE (geen Java-geredraw dat seconden duurt) etc. etc. etc. Wel helaas alleen voor Windows.

De volgende release gaat ondersteuning voor remote debuggen met xdebug krijgen heb ik vernomen.

PHPDESIGNER 4 LIVE

Iemand een Zend Studio licentie (de pauperversie van 99eur) van me kopen? Nou ja, mss kan ik 'm wel overzetten naar een Maclicentie.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:52:19 #54
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53455750
Syn gebruik ikzelf. eenvoudig en juiste highlighting.
So we just called him Fred
pi_53456498
Heeft dat PHP designer autocompletion voor PHP, als bijvoorbeeld Visual Studio dat met VB/C#.NET doet? Vind ik altijd zo handig als ik met nieuwe dingen aan het experimenteren ben en wat met classes aan het klooien ben.
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:22:31 #56
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_53456540
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:20 schreef Tuvai.net het volgende:
Heeft dat PHP designer autocompletion voor PHP, als bijvoorbeeld Visual Studio dat met VB/C#.NET doet? Vind ik altijd zo handig als ik met nieuwe dingen aan het experimenteren ben en wat met classes aan het klooien ben.
Ik ga het iig ff proberen. Autocompletion zoals in VS is heel erg geil namelijk ! I Ow linkje: http://www.mpsoftware.dk/phpdesigner.php
phluphy for president!
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:23:09 #57
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_53456562
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:20 schreef Tuvai.net het volgende:
Jae.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_53457083
* Tuvai.net PHP Designer downloaden gaat.

Autocompletion is inderdaad gheyl.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2007 @ 12:48:58 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53457209
Heeft phpdesigner ook code folding ondertussen?
Want zend op de mac is super maar zuigt op de pc wegens het afwijkende font.
pi_53457263
http://www.mpsoftware.dk/phpdesigner_screenshots.php genoeg meuk van wat ik zie. 't is eigenlijk net een PHP Visual Studio.

En 39 voor een licentie vind ik niet veel. Mocht dat programma`tje me bevallen dan zal ik die ¤39 er zeker aan spenderen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:54:12 #61
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_53457340
Idd Tuvai.net ziet er erg goed uit. En het is die 40 euro denk ik ook best waard .
phluphy for president!
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:34:35 #62
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_53460015
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Heeft phpdesigner ook code folding ondertussen?
Want zend op de mac is super maar zuigt op de pc wegens het afwijkende font.

Nee, geen code folding Het zit er voorlopig ook niet in gezien deze post...
Eens met de fontrendering, dat is een van mijn grootste turnoffs van Zend (met de traagheid van de GUI en dat ze je financieel uitkleden voor wat features).
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:37:49 #63
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_53460091
Oh ja, remote editen via FTP moet je ook eens proberen in phpDesigner. Superlekker als je even wat files moet bewerken op een ftp-server. Save = FTP put, rechtsonder een browsertje waar je verdere files kunt openen. Net zo gemakkelijk werken als je met SVN of lokaal zou doen. Zalig
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:02:30 #64
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_53460715
Daar ben ik ook altijd nog naar op zoek, een programma waarmee ik makkelijk me gewijzigde bestanden kan uploaden
pi_53462104
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:02 schreef JortK het volgende:
Daar ben ik ook altijd nog naar op zoek, een programma waarmee ik makkelijk me gewijzigde bestanden kan uploaden
SVN of CVS...
pi_53462192
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:37 schreef soylent het volgende:
Oh ja, remote editen via FTP moet je ook eens proberen in phpDesigner. Superlekker als je even wat files moet bewerken op een ftp-server. Save = FTP put, rechtsonder een browsertje waar je verdere files kunt openen. Net zo gemakkelijk werken als je met SVN of lokaal zou doen. Zalig
Dat is reuze handig. 75% van mijn webdev-werkzaamheden hebben betrekking tot uitbreidingen van al bestaande (al dan niet mijn eigen) websites, met tussendoor vaak kleine aanpassinkjes. Zoiets zou me veel tijd besparen.
  woensdag 26 september 2007 @ 22:02:08 #67
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  Lieve Belg woensdag 26 september 2007 @ 22:04:27 #68
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53499909
Ik gebruik nu al de ganse tijd notepad++ en ik ben er zeer tevreden van. Eén zaak hekelde ik echt in het begin, en dat is dat commentaar allemaal in comis sans ms staat, erger kan niet, zelf windings was nog beter geweest.

Dat auto aanvullen gedoe hoeft niet echt voor mij, het gaat zo ook allemaal zeer goed
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_53500084
Ik ben zelf wel enthousiast over EditPlus. Ultraedit vind ik ook goed te doen.
I like my coffee black, just like my metal.
  Lieve Belg woensdag 26 september 2007 @ 23:57:14 #70
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53503827
Ik ga phpedit ook nog eens een go geven morgen. Die heb ik ook altijd prettig gevonden om met te werken.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_53504471
ik gebruikte altijd winsyntax.. maar het is al weer heel lang geleden eigenlijk
The only thing to fear, is running out of beer!
pi_55643178
Goed, even dit topic omhoog kicken. N.a.v. van dit topic eens een nieuwe editor geprobeerd. phpDesigner 2008 eens geinstalleerd om te kijken of het wat was.
Wat een klereprogramma!!!
Loopt dat pokkeding me vast tijdens het opslaan van een bestand via ftp: bestand helemaal foetsie.
FTP venster vastzetten in het menu? Vind ie niet leuk: vastloper!

Back to jEdit
  zondag 30 december 2007 @ 02:15:05 #73
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55643444
FTP support in phpDesigner is inderdaad buggy. Bij mij liep ie laatst ook vast. Gelukkig gebruik ik nog maar zelden FTP.
  zondag 30 december 2007 @ 02:17:52 #74
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55643515
Wie wat nieuws wil proberen moet trouwens eens naar Eclipse PDT kijken. Werkt heel aardig, komt een stuk "professioneler" over dan phpDesigner, en heeft betere parsing en autocomplete (bijv. hij zoekt in het hele project, niet alleen de open files, en hij matcht ook intelligenter). Oh ja, ook code folding, en je hebt toegang tot al de toffe Eclipse plugins. De subversion-integratie van Subclipse is geniaal. Xdebug integratie heeft nog wel wat liefde nodig vind ik (maar die heb ik in phpDesigner nog niet uitgeprobeerd).

[ Bericht 3% gewijzigd door eleusis op 30-12-2007 02:40:07 ]
pi_55643819
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is allemaal Mac software, maar misschien heeft iemand er toch wat aan.

Ik gebruik voornamelijk TextMate. Ik ben nog geen andere editor tegengekomen waar ik het zo goed mee kan vinden.

[ afbeelding ]

Ik heb ook wel eens gespeeld met Coda. Het concept is erg vet, maar de editor is nog niet zo krachtig als die van TextMate. Als ze dat verbeteren in komende versies, dan switch ik misschien nog wel eens permanent, want de workflow van Coda is echt geniaal.

[ afbeelding ]
Ik ben een beetje aan het uitzoeken hoe we op ons (webdesign)bedrijf de workflow een beetje kunnen verbeteren, en Coda heb ik een weekje terug geprobeerd... Het ziet er erg goed uit, alleen zijn er twee dingen die een beetje een 'showstopper' voor ons zijn:

- Ik kan op geen enkele manier de Sites exporteren/delen met m'n collega's, het is als een soort encrypted data field opgeslagen in een .plist bestand in m'n eigen Preferences, en nergens een export optie o.i.d. We werken aan een hoop verschillende sites, en een aantal mensen moeten bij iedere site even snel iets kunnen regelen. Een automatisch gedeelde Sites lijst via Bonjour o.i.d. (of desnoods in een SQL database) zou helemaal prachtig zijn daarvoor.

- Geen integratie met versiebeheer zoals Subversion. Ik probeer mensen hier een beetje 'version control-aware' te maken, het is nu meer iets veranderen en als het kapot gaat ergens een backup vandaan zien te rakelen en hopen dat ie up to date is, laat staan dat je feilloos kan zien wie wat wanneer heeft gemold, zodat je weet wie moet trakteren En dan het liefst met een zodanige interface, dat je eigenlijk niet doorhebt dat je met Subversion bezig bent... een soort van Time Machine opzet (ga terug naar die versie, automatisch committen als je je nieuwe bestanden 'publiceert', etc.).

Op dit moment gebruik ik TextMate overigens, prachtige editor. Maar het concept van Coda om alles rond een site te concentreren is wel goed voor de manier waarop we hier werken. Als de bovenstaande tekortkomingen aangepakt worden, is het een serieuze kandidaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')