quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:25 schreef Tijn het volgende:[..]
Het is allemaal Mac software, maar misschien heeft iemand er toch wat aan.
Ik gebruik voornamelijk
TextMate. Ik ben nog geen andere editor tegengekomen waar ik het zo goed mee kan vinden.
[
afbeelding ]
Ik heb ook wel eens gespeeld met
Coda. Het concept is erg vet, maar de editor is nog niet zo krachtig als die van TextMate. Als ze dat verbeteren in komende versies, dan switch ik misschien nog wel eens permanent, want de workflow van Coda is echt geniaal.
[
afbeelding ]
Ik ben een beetje aan het uitzoeken hoe we op ons (webdesign)bedrijf de workflow een beetje kunnen verbeteren, en Coda heb ik een weekje terug geprobeerd... Het ziet er erg goed uit, alleen zijn er twee dingen die een beetje een 'showstopper' voor ons zijn:
- Ik kan op geen enkele manier de Sites exporteren/delen met m'n collega's, het is als een soort encrypted data field opgeslagen in een .plist bestand in m'n eigen Preferences, en nergens een export optie o.i.d. We werken aan een hoop verschillende sites, en een aantal mensen moeten bij iedere site even snel iets kunnen regelen. Een automatisch gedeelde Sites lijst via Bonjour o.i.d. (of desnoods in een SQL database) zou helemaal prachtig zijn daarvoor.
- Geen integratie met versiebeheer zoals Subversion. Ik probeer mensen hier een beetje 'version control-aware' te maken, het is nu meer iets veranderen en als het kapot gaat ergens een backup vandaan zien te rakelen en hopen dat ie up to date is, laat staan dat je feilloos kan zien wie wat wanneer heeft gemold, zodat je weet wie moet trakteren

En dan het liefst met een zodanige interface, dat je eigenlijk niet doorhebt dat je met Subversion bezig bent... een soort van Time Machine opzet (ga terug naar die versie, automatisch committen als je je nieuwe bestanden 'publiceert', etc.).
Op dit moment gebruik ik TextMate overigens, prachtige editor. Maar het concept van Coda om alles rond een site te concentreren is wel goed voor de manier waarop we hier werken. Als de bovenstaande tekortkomingen aangepakt worden, is het een serieuze kandidaat.