Het is allemaal Mac software, maar misschien heeft iemand er toch wat aan.quote:
quote:Op zondag 29 juli 2007 02:12 schreef Aaargh! het volgende:
vim, simpel. Er is geen editor die ook maar in de buurt komt.
Same here. Wordt op m'n werk ook gebruikt. Erg goed te doen, mede dankzij de grote hoeveelheid plugins.quote:Op zondag 29 juli 2007 09:31 schreef ralfie het volgende:
Ik gebruik jEdit, handing programmatje met flink wat handige plugins voor zo'n beetje elke denkbare taal, en draait onder java dus zo'n beetje overal te gebruiken
quote:
quote:Op zondag 29 juli 2007 03:49 schreef DorentuZ het volgende:
Quanta plus..
quote:Op zondag 29 juli 2007 08:07 schreef dennistd het volgende:
crimson editor vind ik heel fijn werken
VI is nog altijd voor nerds met veel te veel tijd, nano valt nog wel meequote:
vi voor mensen met te veel tijd ? Het grote voordeel van VI/VIM is juist dat het zo ontzettend snel werkt (als je eenmaal weet hoe VI werkt, en dat is gewoon kennis die bij je opvoeding hoort)quote:Op zondag 29 juli 2007 14:42 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
VI is nog altijd voor nerds met veel te veel tijd, nano valt nog wel mee.
Dan hebben de gene die ik er mee heb zien werken het niet goed geleerd . Zij waren de helft van de tijd aan het kutten de juiste combinatie toetsen in de drukken. Maar goed dat is gewoon persoonlijke ervaringquote:Op zondag 29 juli 2007 21:09 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
vi voor mensen met te veel tijd ? Het grote voordeel van VI/VIM is juist dat het zo ontzettend snel werkt (als je eenmaal weet hoe VI werkt, en dat is gewoon kennis die bij je opvoeding hoort)
Dan heb je er nog nooit iemand mee zien werken die 't al goed onder de knie heeft.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:17 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dan hebben de gene die ik er mee heb zien werken het niet goed geleerd . Zij waren de helft van de tijd aan het kutten de juiste combinatie toetsen in de drukken.
Dan zal het ook absoluut snel zijn, maar dan moet je het wel kunnenquote:Op zondag 29 juli 2007 21:35 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dan heb je er nog nooit iemand mee zien werken die 't al goed onder de knie heeft.
Ik ken genoeg mensen die er zo godsgruwelijk snel mee weten te werken en er alles mee doen, daar word je niet goed van. Ik heb het een aantal keer geprobeerd (ook omdat die mensen er zo lyrisch over waren) maar ik ben elke keer gestrand. Ik hou niet van teksteditors waar ik een cheat sheet voor nodig heb om mee te kunnen werken. Wat dat betreft ben ik echt van de windows generatie. Je hebt ook wel GUI's voor vim met menuutjes enzo maar dan heb ik net zo lief een echte GUI editor.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:17 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dan hebben de gene die ik er mee heb zien werken het niet goed geleerd . Zij waren de helft van de tijd aan het kutten de juiste combinatie toetsen in de drukken. Maar goed dat is gewoon persoonlijke ervaring. Moet de eerste persoon die er goed mee kan werken nog tegen komen
.
EDIT: Was niet als rant tegen VI bedoelt ofzo meer van ik hoor er zo veel over en zie er zoweinig van terug bij de mensen die er mee werken.
Dan moet ik eens daar langs gaan denk ikquote:Op zondag 29 juli 2007 21:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die er zo godsgruwelijk snel mee weten te werken en er alles mee doen, daar word je niet goed van. Ik heb het een aantal keer geprobeerd (ook omdat die mensen er zo lyrisch over waren) maar ik ben elke keer gestrand. Ik hou niet van teksteditors waar ik een cheat sheet voor nodig heb om mee te kunnen werken. Wat dat betreft ben ik echt van de windows generatie. Je hebt ook wel GUI's voor vim met menuutjes enzo maar dan heb ik net zo lief een echte GUI editor.
* WyriHaximus is het daar helemaal mee eensquote:
Vanzelfsprekend, het was ook een compliment uiteraard.quote:
Gebruik ik ook, ben er wel tevreden overquote:Op zondag 29 juli 2007 08:07 schreef dennistd het volgende:
crimson editor vind ik heel fijn werken
Inderdaad, en draait onder bijna elk platform (windows/linux/mac).quote:Op zondag 29 juli 2007 02:12 schreef Aaargh! het volgende:
Homesite klinkt bekend. Volgens mij heb ik daar nog een keer de key van 'gekraakt' (lees gegokt)quote:Op maandag 30 juli 2007 16:51 schreef Xcalibur het volgende:
Homesite... dat is zeg maar de code-view van Dreamweaver, en wordt jammer genoeg niet meer doorontwikkeld. Vind het wel een erg prettig pakket
Daar staan geen lijnnummers voor en de code heeft geen kleurtje waardoor het minder overzichterlijk is. Dus nee, liever geen Notepad.quote:
notepad wordt alleen gebruikt door mensen die php net ontdekt hebben en h et heel stoer vinden om notepad te roepenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:31 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Daar staan geen lijnnummers voor en de code heeft geen kleurtje waardoor het minder overzichterlijk is. Dus nee, liever geen Notepad.
Emacsquote:Op zondag 29 juli 2007 02:12 schreef Aaargh! het volgende:
De nieuwste versie van PHPdesigner is helaas niet meer gratis. PHPdesigner 2006 was volgens mij de laatste gratis versie.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
PHPdesigner en zend.
2007 heeft toch nog steeds een home en pro versie?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:50 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
De nieuwste versie van PHPdesigner is helaas niet meer gratis. PHPdesigner 2006 was volgens mij de laatste gratis versie.
Sinds kort ben ik ook bezig met Eclipse voor nieuwe projecten, en ik moet zeggen dat ik dit toch ook wel heel fijn vind werkenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:18 schreef JortK het volgende:
Hier ook een tevreden gebruiker van Notepad++... lekker simpel... heerlijk
quote:Op zondag 29 juli 2007 02:18 schreef soylent het volgende:
Zend Studio is prachtig met code completion, debuggen en PHPdoc maken.
Ik ga het iig ff proberen. Autocompletion zoals in VS is heel erg geil namelijkquote:Op dinsdag 25 september 2007 12:20 schreef Tuvai.net het volgende:
Heeft dat PHP designer autocompletion voor PHP, als bijvoorbeeld Visual Studio dat met VB/C#.NET doet? Vind ik altijd zo handig als ik met nieuwe dingen aan het experimenteren ben en wat met classes aan het klooien ben.
Jae.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:20 schreef Tuvai.net het volgende:
Heeft dat PHP designer autocompletion voor PHP, als bijvoorbeeld Visual Studio dat met VB/C#.NET doet? Vind ik altijd zo handig als ik met nieuwe dingen aan het experimenteren ben en wat met classes aan het klooien ben.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Heeft phpdesigner ook code folding ondertussen?
Want zend op de mac is super maar zuigt op de pc wegens het afwijkende font.
SVN of CVS...quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:02 schreef JortK het volgende:
Daar ben ik ook altijd nog naar op zoek, een programma waarmee ik makkelijk me gewijzigde bestanden kan uploaden
Dat is reuze handig. 75% van mijn webdev-werkzaamheden hebben betrekking tot uitbreidingen van al bestaande (al dan niet mijn eigen) websites, met tussendoor vaak kleine aanpassinkjes. Zoiets zou me veel tijd besparen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:37 schreef soylent het volgende:
Oh ja, remote editen via FTP moet je ook eens proberen in phpDesigner. Superlekker als je even wat files moet bewerken op een ftp-server. Save = FTP put, rechtsonder een browsertje waar je verdere files kunt openen. Net zo gemakkelijk werken als je met SVN of lokaal zou doen. Zalig
Ik ben een beetje aan het uitzoeken hoe we op ons (webdesign)bedrijf de workflow een beetje kunnen verbeteren, en Coda heb ik een weekje terug geprobeerd... Het ziet er erg goed uit, alleen zijn er twee dingen die een beetje een 'showstopper' voor ons zijn:quote:Op zondag 29 juli 2007 01:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is allemaal Mac software, maar misschien heeft iemand er toch wat aan.
Ik gebruik voornamelijk TextMate. Ik ben nog geen andere editor tegengekomen waar ik het zo goed mee kan vinden.
[ afbeelding ]
Ik heb ook wel eens gespeeld met Coda. Het concept is erg vet, maar de editor is nog niet zo krachtig als die van TextMate. Als ze dat verbeteren in komende versies, dan switch ik misschien nog wel eens permanent, want de workflow van Coda is echt geniaal.
[ afbeelding ]
Ik heb met de 2007 versie echt geen problemenquote:Op zondag 30 december 2007 02:03 schreef Mordreth het volgende:
Goed, even dit topic omhoog kicken. N.a.v. van dit topic eens een nieuwe editor geprobeerd. phpDesigner 2008 eens geinstalleerd om te kijken of het wat was.
Wat een klereprogramma!!!
Loopt dat pokkeding me vast tijdens het opslaan van een bestand via ftp: bestand helemaal foetsie.
FTP venster vastzetten in het menu? Vind ie niet leuk: vastloper!
Back to jEdit
Dan zit er een kutbug in de 2008 versiequote:Op zondag 30 december 2007 20:21 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik heb met de 2007 versie echt geen problemen
Lol zolang je er zelf lekker mee kan werken is dat al genoeg lijkt mijquote:Op maandag 31 december 2007 19:45 schreef existenz het volgende:
VS.PHP maar dat is voor veel mensen vloeken in de kerk
Yep. Heerlijke editor.quote:Op maandag 31 december 2007 20:13 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Lol zolang je er zelf lekker mee kan werken is dat al genoeg lijkt mij. (Natuurlijk zal de tools van de wat grotere IDE's natuurlijk best handig en nuttig mits je ze gebruikt
.) Iemand trouwens als met de nieuwe zend studio neon bezig gegaan?
Fijn, maar niet echt uitgebreid. Erg goeie vervanger van de standaard notepad en ik gebruik hem veel voor kleine aanpassingen omdat hij vrij vlot opstart. Voor het 'grotere' werk mis ik ftp-mogelijkheden en database-mogelijkheden, waarvoor ik dan weer webuilder gebruik..quote:Op maandag 31 december 2007 18:58 schreef JortK het volgende:
Wat vinden mensen van Notepad++ ?
of anders crimson editor, doet het zelfde, werkt het zelfde maar is wel gratis.quote:editplus voor windows.
quote:
Hoezo kortzichtig...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:10 schreef Aaargh! het volgende:
Beetje raar dat ie nog open is als het enige juiste antwoord al is gegeven.
Over het algemeen gebruik ik nogsteeds jEdit tijdens het PHP kloppen... Prima ding, draait op alle platformen die ik op de desktop gebruik, en is uit te breiden met allerhande plugins.quote:
Lol, op editor scheme na gebruik ik dezelfde pluginsquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:32 schreef whoops het volgende:
[..]
Hoezo kortzichtig...![]()
[..]
Over het algemeen gebruik ik nogsteeds jEdit tijdens het PHP kloppen... Prima ding, draait op alle platformen die ik op de desktop gebruik, en is uit te breiden met allerhande plugins.
Degene die ik standaard installeer:
- PHP parser, parsed je php code tijdens het saven, handig voor kleine syntax errors
- FTP/SFTP plugin, editten via ssh
- Buffertabs (eerder ook al genoemd)
- JTidy voor het opschonen van HTML
- Editor Scheme voor een donkere achtergrond (desert)
Ik gebruik hem nu al meerdere jaren en voor mij is er geen beter.
Voor de kleinere edits op de server zelf gebruik ik altijd VIM, en dat is ook m'n standaard editor voor config files and the like...
Ik heb hem na het lezen van dit topic geļnstalleerd en kwam er tijdens de installatie al achter dat het inderdaad een erg zwaar monster is om wat te php-en. En het de-installeren viel ook al niet mee. Veel te zwaar en te log dus, en een aanslag op je systeem. Terug naar Webuilder dusquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:37 schreef mschol het volgende:
zend is mooi, maar imho veeels te zwaar voor wat het eigenlijk kan...
gebruik (onder windows dan) zelf dreamweaver:
code coloring, code collapse, code complete (deels dan)
Idd werkt echt heerlijkquote:
Je zou eens een blik op PHPDesigner kunnen werpenquote:Op zondag 20 april 2008 13:45 schreef Flaccid het volgende:
Dreamweaver, vanwege autocompletion.
Welke heeft dat nog meer en is freeware (auto completion van tags etc)?
Eclipse PDT.quote:Op zondag 20 april 2008 13:45 schreef Flaccid het volgende:
ik wil graag naar freeware toe, gebruik het af en toe voor mn """""bedrijfje"""""tussen aanhalingstekens. dus wil eigenlijk geen illegalequote:Op zondag 20 april 2008 13:48 schreef JortK het volgende:
[..]
Je zou eens een blik op PHPDesigner kunnen werpen
Ik snap de connectie niet mer freeware, alsof Dreamweaver dat is
Je zou kunnen kijken naar Notepad++quote:Op zondag 20 april 2008 13:45 schreef Flaccid het volgende:
die heeft toch geen autocompletion?quote:Op zondag 20 april 2008 13:51 schreef magnifor het volgende:
[..]
Je zou kunnen kijken naar Notepad++
Je kunt natuurlijk ook gewoon 40 euro ofzo betalen voor software (UltraEdit, TextMate, etc)quote:Op zondag 20 april 2008 13:51 schreef Flaccid het volgende:
ik wil graag naar freeware toe, gebruik het af en toe voor mn """""bedrijfje"""""tussen aanhalingstekens. dus wil eigenlijk geen illegale
PHPDesigner stond toevallig van de week op FTDquote:Op zondag 20 april 2008 13:48 schreef JortK het volgende:
[..]
Je zou eens een blik op PHPDesigner kunnen werpen
Ik snap de connectie niet mer freeware, alsof Dreamweaver dat is
Ik heb hem er ook eens opgezetquote:Op zondag 20 april 2008 14:01 schreef wobbel het volgende:
[..]
PHPDesigner stond toevallig van de week op FTD
Klinkt meer als auto-completion on demandquote:Op zondag 20 april 2008 14:04 schreef magnifor het volgende:
[..]
http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/auto-completion-HOWTO.php
Welke editor voor PHP?quote:Op zondag 20 april 2008 13:51 schreef Flaccid het volgende:
[..]
ik wil graag naar freeware toe, gebruik het af en toe voor mn """""bedrijfje"""""tussen aanhalingstekens. dus wil eigenlijk geen illegale
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |