vi voor mensen met te veel tijd ? Het grote voordeel van VI/VIM is juist dat het zo ontzettend snel werkt (als je eenmaal weet hoe VI werkt, en dat is gewoon kennis die bij je opvoeding hoort)quote:Op zondag 29 juli 2007 14:42 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
VI is nog altijd voor nerds met veel te veel tijd, nano valt nog wel mee.
Dan hebben de gene die ik er mee heb zien werken het niet goed geleerd . Zij waren de helft van de tijd aan het kutten de juiste combinatie toetsen in de drukken. Maar goed dat is gewoon persoonlijke ervaringquote:Op zondag 29 juli 2007 21:09 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
vi voor mensen met te veel tijd ? Het grote voordeel van VI/VIM is juist dat het zo ontzettend snel werkt (als je eenmaal weet hoe VI werkt, en dat is gewoon kennis die bij je opvoeding hoort)
Dan heb je er nog nooit iemand mee zien werken die 't al goed onder de knie heeft.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:17 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dan hebben de gene die ik er mee heb zien werken het niet goed geleerd . Zij waren de helft van de tijd aan het kutten de juiste combinatie toetsen in de drukken.
Dan zal het ook absoluut snel zijn, maar dan moet je het wel kunnenquote:Op zondag 29 juli 2007 21:35 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dan heb je er nog nooit iemand mee zien werken die 't al goed onder de knie heeft.
Ik ken genoeg mensen die er zo godsgruwelijk snel mee weten te werken en er alles mee doen, daar word je niet goed van. Ik heb het een aantal keer geprobeerd (ook omdat die mensen er zo lyrisch over waren) maar ik ben elke keer gestrand. Ik hou niet van teksteditors waar ik een cheat sheet voor nodig heb om mee te kunnen werken. Wat dat betreft ben ik echt van de windows generatie. Je hebt ook wel GUI's voor vim met menuutjes enzo maar dan heb ik net zo lief een echte GUI editor.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:17 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dan hebben de gene die ik er mee heb zien werken het niet goed geleerd . Zij waren de helft van de tijd aan het kutten de juiste combinatie toetsen in de drukken. Maar goed dat is gewoon persoonlijke ervaring. Moet de eerste persoon die er goed mee kan werken nog tegen komen
.
EDIT: Was niet als rant tegen VI bedoelt ofzo meer van ik hoor er zo veel over en zie er zoweinig van terug bij de mensen die er mee werken.
Dan moet ik eens daar langs gaan denk ikquote:Op zondag 29 juli 2007 21:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die er zo godsgruwelijk snel mee weten te werken en er alles mee doen, daar word je niet goed van. Ik heb het een aantal keer geprobeerd (ook omdat die mensen er zo lyrisch over waren) maar ik ben elke keer gestrand. Ik hou niet van teksteditors waar ik een cheat sheet voor nodig heb om mee te kunnen werken. Wat dat betreft ben ik echt van de windows generatie. Je hebt ook wel GUI's voor vim met menuutjes enzo maar dan heb ik net zo lief een echte GUI editor.
* WyriHaximus is het daar helemaal mee eensquote:
Vanzelfsprekend, het was ook een compliment uiteraard.quote:
Gebruik ik ook, ben er wel tevreden overquote:Op zondag 29 juli 2007 08:07 schreef dennistd het volgende:
crimson editor vind ik heel fijn werken
Inderdaad, en draait onder bijna elk platform (windows/linux/mac).quote:Op zondag 29 juli 2007 02:12 schreef Aaargh! het volgende:
vim, simpel. Er is geen editor die ook maar in de buurt komt.
Homesite klinkt bekend. Volgens mij heb ik daar nog een keer de key van 'gekraakt' (lees gegokt)quote:Op maandag 30 juli 2007 16:51 schreef Xcalibur het volgende:
Homesite... dat is zeg maar de code-view van Dreamweaver, en wordt jammer genoeg niet meer doorontwikkeld. Vind het wel een erg prettig pakket
Daar staan geen lijnnummers voor en de code heeft geen kleurtje waardoor het minder overzichterlijk is. Dus nee, liever geen Notepad.quote:
notepad wordt alleen gebruikt door mensen die php net ontdekt hebben en h et heel stoer vinden om notepad te roepenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:31 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Daar staan geen lijnnummers voor en de code heeft geen kleurtje waardoor het minder overzichterlijk is. Dus nee, liever geen Notepad.
Emacsquote:Op zondag 29 juli 2007 02:12 schreef Aaargh! het volgende:
vim, simpel. Er is geen editor die ook maar in de buurt komt.
De nieuwste versie van PHPdesigner is helaas niet meer gratis. PHPdesigner 2006 was volgens mij de laatste gratis versie.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
PHPdesigner en zend.
2007 heeft toch nog steeds een home en pro versie?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:50 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
De nieuwste versie van PHPdesigner is helaas niet meer gratis. PHPdesigner 2006 was volgens mij de laatste gratis versie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |