abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juli 2007 @ 12:42:06 #26
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_51931298
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:04 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Dit heb jij allemaal:

* Wanen - Het koesteren van denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en/of ideeën waarvan de patiënt niet af te brengen is met logisch redeneren.

* Verward denken - Over en weer begrijpen psychotici en hun omgeving elkaar niet doordat het denkproces veranderd is door de psychose (chaotisch, te langzaam, te snel). Het gedrag van de patiënt is door zijn omgeving vaak niet meer te plaatsen (en vice versa). De gedachtenstop (waarbij de patiënt ervaart dat zijn gedachten plotseling volledig stoppen; "Mijn hoofd is leeg") wordt meestal als een ernstige vorm van een denkstoornis gezien, die op een slechte prognose zou duiden.

Soms krijgt een persoon een psychose na een ernstige depressie of burnout.

Ik probeer je geen psychose aan te praten hoor. Maar er is toch iets met je aan de hand..
5 dubbele post..
There is no rehab for stupidity.
  zondag 29 juli 2007 @ 12:45:05 #27
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_51931353
Hele mooie beschrijving in de openingspost van derealisatie.

Heb me zelf ook een flinke tijd zo gevoeld.
Ik heb toen heel lang en diep zitten nadenken over mezelf, wie ik ben, en wat ik wil in het leven. Ik kwam erachter dat ik graag aan een bepaald beeld wilde voldoen, en dat ik me onbewust altijd daar naar gedroeg. Hierdoor was ik continu onbewust aan het nadenken hoe ik moest reageren op bepaalde prikkelen, in plaats van 100% mezelf te zijn, en te reageren met m'n intuitie en gevoelens.

Misschien ervaar jij dit niet zo, maar het is eigenlijk altijd een goede tip: Probeer 100% jezelf te zijn, gedraag je naar je gevoel, en probeer je eigen zelf niet te verdringen. Als je je kut voelt, ga na waarom, en hoe je dit kan veranderen of voorkomen. Door verdringen van gevoelens ga je automatisch in een 'droomwereld' leven. "Ik voel me niet kut, alles is goed" terwijl het niet zo is, dan hou je je zelf voor de gek.

Misschien helpt het, misschien ook niet. Als je denkt professionele hulp nodig te hebben, doe dat dan ook. Maar ga niet meteen denken dat je aan allerlei persoonlijkheidstoornissen lijdt, dit maakt het alleen maar erger.

[ Bericht 21% gewijzigd door Arthur.Spooner op 29-07-2007 13:39:27 ]
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
pi_51932462
Wat jij beschrijft, gebeurt ook bij piloten die lange afstanden vliegen of mensen die een eentonig beroep uitvoeren.

Volgens mij leef je te monotoon. Probeer eens verandering in je leven te steken: ga eens op een avonturenkamp ofzeau, whatever eig, als je het maar leuk vindt.
  maandag 30 juli 2007 @ 00:07:41 #29
119217 Fluxing
Life as a flux
pi_51948249
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:09 schreef floris.exe het volgende:
Ik denk, beste mensen, dat het inderdaad beter is een psycholoog te bezoeken.
Laat je niet door een paar fokkertjes overhalen tot het consulteren van een psycholoog.
Wat jij doormaakt wordt doorgaans niet geclassificeerd als een psychose, omdat je zelf nog altijd duidelijk inziet wat er met je aan het gebeuren is.
Je bent waarschijnlijk gewoon bewust aan het worden van jezelf en je plaats in je leven en in deze wereld.
Je begint officieel goedgekeurd schaapgedrag van mensen waarschijnlijk te doorzien, en voelt je niet prettig in deze onnatuurlijke sociale omgevingen. De uittingen hiervan in je dromen is een duidelijk proces binnen het grotere bewustwordingsproces, je bent letterlijk en figuurlijk de beperkingen en begrenzingen aan het doorbreken, alleen hang je nu waarschijnlijk vast tussen deze twee "realiteiten".
Natuurlijk is dit beangstigend, er zullen maar heel weinig mensen zijn die deze ervaringen zullen begrijpen, gedrag dat buiten algemeen geaccepteerd sociaal gedrag valt wordt snel als ziek zijn ervaren.
Bijt echter door deze fase heen, probeer te zien dat je waarschijnlijk de kans hebt om verder te reiken dan de meeste mensen. Filosofische en spirituele literatuur kunnen een sterk fundament vormen om je referentiekaders uit te breiden, en dit bewustwordingsproces een positieve wending te geven.

Merk je echter dat dit gevoel wat je voelt totaal niet vanuit je eigen aard ontstaat, dat je het liefste je "oude" normale leven boven dit alles verkiest, en niet ontstaan is uit eigen motivatie of er door gemotiveerd bent om dit proces verder te ontplooien; kortom dit is niet wat je wilt, dan is de mogelijkheid tot het consulteren van een psycholoog of psychiater mogelijk een goede optie.

Veel succes en sterkte gewenst, en doe wat je eigen gevoel je ingeeft!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')