Wat is een emo?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:38 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
als je maar geen emo wordt.
Nee, dat denk ik niet. Mijn ervaring met alcohol is vooral dat het mijn emoties zeer versterkt en dus ook de negatieve. Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ik in beginsel, na een veelvuldige drankconsumptie, erg opgewekt en vrolijk was, maar dat er maar dit hoefde te gebeuren en ik sloeg om naar pure woede, uitvallen tegen de persoon in kwestie en dan snel weglopen om vervolgens in het toilet niet meer bij te komen van het huilen. Vervolgens dagenlang een enorm en ondragelijk schuldgevoel tegenover de persoon in kwestie.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:42 schreef Bananenman het volgende:
Het lijkt me duidelijk. Je drinkt te weinig alcohol.
Opgelost, slotje.
Wat zou er dan kunnen gebeuren? Je wordt toch niet zomaar psychotisch?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:12 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
straks krijg je nog een psychose
Je uit jezelf niet naar hoe je je voelt? Daar lijkt het op. If so, dan is het helemaal niet vreemd dat je jezelf voelt vervreemden van de buitenwereld.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:34 schreef floris.exe het volgende:
Doorgaans probeer ik een zelfvezekerde en vrolijke indruk te maken en dat lukt eigenlijk wel, totdat er iets gebeurt of iemand iets zegt dat mij raakt. Dan wil ik zo snel mogelijk mij afzonderen, omdat ik dan zeer emotioneel word.
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:42 schreef Bananenman het volgende:
Het lijkt me duidelijk. Je drinkt te weinig alcohol.
Opgelost, slotje.
Is dit herkenbaar voor je?quote:Derealisatie (afgekort als DR) is een bewuste ervaring waarin een persoon zijn vertrouwde omgeving als vreemd, niet vertrouwd of onecht ervaart.
Deze ervaring wordt vaak beschreven als: leven in een film; in een glazen kooi, in een stolp of achter glas zitten; de hele buitenwereld komt raar of onwerkelijk over.
Depersonalisatie en derealisatie komen meestal samen voor en het is niet altijd duidelijk te zeggen waar een ervaring bij ingedeeld moet worden.
"Normale" mensen kunnen depersonalisatie/derealisatie ervaren tengevolge van ernstige vermoeidheid; slaaptekort; extreme spanning of stress; angst; meditatie. Lichamelijke ziekten, alcohol en drugs (bijvoorbeeld cannabis, ecstasy en lsd) veroorzaken ook vaak gevoelens van depersonalisatie/derealisatie.
DP en DR komen echter vaker voor als symptoom bij bijna alle psychiatrische stoornissen, zoals bijvoorbeeld depressie en angststoornissen. Na angst- en stemmingsklachten is het zelfs het derde meest voorkomende symptoom. Ook bij een aantal neurologische condities, zoals migraine en epilepsie, treden deze ervaringen op.
quote:Op zondag 29 juli 2007 12:27 schreef Biancavia het volgende:
Ik moest ook gelijk aan derealisatie denken nadat ik de OP gelezen had.
slapen, leven, werken, naar school gaan...het is allemaal de realiteit. in welke zin verlies je hier het contact mee ?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:34 schreef floris.exe het volgende:
Al geruime tijd (een jaar of 2 à 3) heb ik het gevoel steeds meer het contact met de realiteit te verliezen.
wat zeggen ze dan bijvoorbeeld ? en zijn dat je vrienden die zoiets dan zeggen ?quote:Doorgaans probeer ik een zelfvezekerde en vrolijke indruk te maken en dat lukt eigenlijk wel, totdat er iets gebeurt of iemand iets zegt dat mij raakt. Dan wil ik zo snel mogelijk mij afzonderen, omdat ik dan zeer emotioneel word.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |