abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51922673
Beste mensen,

Al geruime tijd (een jaar of 2 à 3) heb ik het gevoel steeds meer het contact met de realiteit te verliezen. Ik voel mij overwegend diep ongelukkig door dit gevoel van zweven tussen realiteit en illusie. Activiteiten die ik onderneem beleef ik voornamelijk vanuit als het ware de derde persoon; alsof ik boven mijzelf zweef en dus gevoelsmatig feitelijk niet deelneem aan hetgeen ik fysiek onderneem. Vrijwel iedere nacht droom ik heftig en deze dromen onthoud ik altijd en zijn zo realistisch, dat ik ze soms meeneem overdag en de gebeurtenissen van overdag dan onbedoeld ervaar in het licht van die dromen.

Daarbij komt een gevoel van eenzaamheid. Niet een feitelijke eenzaamheid, maar een gevoelsmatige. Sociale interacties zijn niet bevredigend en soms heb ik het gevoel dat men, ook mijn beste vrienden, mij eigenlijk verwerpt.

Doorgaans probeer ik een zelfvezekerde en vrolijke indruk te maken en dat lukt eigenlijk wel, totdat er iets gebeurt of iemand iets zegt dat mij raakt. Dan wil ik zo snel mogelijk mij afzonderen, omdat ik dan zeer emotioneel word.

Ik weet het, het is waarschijnlijk een vaag verhaal, maar ik schrijf gewoon maar mijn gevoel op. Als het niet duidelijk is, dan zal het dat wel worden gedurende dit topic hoop ik.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 21:37:49 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_51922749
succes.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 28 juli 2007 @ 21:38:03 #3
pi_51922755
als je maar geen emo wordt.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_51922769
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 21:38 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
als je maar geen emo wordt.
Wat is een emo?

Edit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Emo_%28subcultuur%29

Ah gevonden . Nee, maak je maar geen zorgen!
pi_51922833
Het lijkt me duidelijk. Je drinkt te weinig alcohol.

Opgelost, slotje.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 21:42:33 #6
81237 releaze
best of both worlds
pi_51922839
Als ik dit zo lees denk ik dat je ff hulp van een professional moet inschakelen. Het proces van 'gronden' duurt vrij lang en is vrij intensief en valt niet ff op een forum uit te leggen, daar is echte interactie voor nodig, een klankbord, reflectie etc. ook over je realteiten etc.. valt moeilijk wat over te zeggen online. er valt prima mee te leven, maar je moet wel zelf de touwtjes in handen hebben anders kan je er diep in verzuipen. maar ook dat.. professionele hulp.
pi_51922850
Als je het mij vraagt ben je eenvoudigweg een gevoelig persoon die leeft met extremen. Dat zie je wel vaker bij dat soort types. Heftige dromen versus momenten van afzondering omdat iets of iemand je raakt.

Heb je het idee dat het doorschiet, dan moet je misschien eens met iemand gaan praten. Dat zou mijn advies zijn.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_51923066
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 21:42 schreef Bananenman het volgende:

Opgelost, slotje.
Nee, dat denk ik niet. Mijn ervaring met alcohol is vooral dat het mijn emoties zeer versterkt en dus ook de negatieve. Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ik in beginsel, na een veelvuldige drankconsumptie, erg opgewekt en vrolijk was, maar dat er maar dit hoefde te gebeuren en ik sloeg om naar pure woede, uitvallen tegen de persoon in kwestie en dan snel weglopen om vervolgens in het toilet niet meer bij te komen van het huilen. Vervolgens dagenlang een enorm en ondragelijk schuldgevoel tegenover de persoon in kwestie.

Ik ken mijn verantwoordelijkheden: geen drank meer voor mij.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:12:09 #9
pi_51923417
straks krijg je nog een psychose
pi_51923472
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:12 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
straks krijg je nog een psychose
Wat zou er dan kunnen gebeuren? Je wordt toch niet zomaar psychotisch?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:00:02 #11
pi_51924406
Wat er zou kunnen gebeuren? Heel veel, jouw verhaal is ernstig ik zou serieus professionele hulp gaan zoeken.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:00:14 #12
pi_51924412
Ook al ben ik 15 dit klinkt niet gezond.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:00:45 #13
pi_51924433
Van wikipedia..

is een psychiatrisch toestandsbeeld (een syndroom), waarbij de patiënt het normale contact met de - door zijn omgeving ervaren - werkelijkheid kwijt is. Bij een psychose kunnen de volgende symptomen voorkomen:

* Wanen - Het koesteren van denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en/of ideeën waarvan de patiënt niet af te brengen is met logisch redeneren. Vaak, maar niet altijd, is er ook sprake van paranoia: achtervolgingswaan, zich inbeelden dat er overal camera's of microfoons verstopt zitten, dat er complotten zijn of dat de persoon in kwestie gezocht wordt door de politie of internationale veiligheidsdiensten.
* Hallucinaties - Het waarnemen van zaken die er niet zijn (zoals stemmen in het hoofd, beelden, geuren, of zelfs aanrakingen)
* Verward denken - Over en weer begrijpen psychotici en hun omgeving elkaar niet doordat het denkproces veranderd is door de psychose (chaotisch, te langzaam, te snel). Het gedrag van de patiënt is door zijn omgeving vaak niet meer te plaatsen (en vice versa). De gedachtenstop (waarbij de patiënt ervaart dat zijn gedachten plotseling volledig stoppen; "Mijn hoofd is leeg") wordt meestal als een ernstige vorm van een denkstoornis gezien, die op een slechte prognose zou duiden.
* Verward spreken en schrijven - Zelfs als de gedachten van de patiënt nog coherent zijn, kan hij problemen hebben deze in taal te uiten. Soms uit zich dit in gehaast spreken, vreemde woordkeuzen of het gebruik van neologismen. Bij grotere verwarring kunnen ook verschijnselen als echolalie, palilalie of glossolalie optreden.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:01:19 #14
pi_51924447
Wie krijgt het?

De symptomen van een psychose (vooral de hallucinaties of de wanen) zijn vooral bekend bij schizofrenie en andere psychiatrische ziektebeelden zoals Bipolaire stoornis type I. Maar in feite kan iedereen een psychose krijgen onder zeer extreme omstandigheden zoals oorlog en mishandeling. Er zijn diverse psychoses, zoals de zwangerschapspsychose of de postnatale psychose, veroorzaakt door grote hormonale schommelingen en slaapgebrek. Ook kan men een psychose krijgen door drugsgebruik. Bij een alcoholvergiftiging kan ook een psychose optreden, meer bekend onder de naam delirium. Soms krijgt een persoon een psychose na een ernstige depressie of burnout. Toch kan men zeggen dat een psychose niet iets is dat je 'normaal' gesproken zomaar kunt krijgen. De meeste mensen krijgen ondanks de meest extreme omstandigheden (vluchtelingen uit een oorlog) geen echte psychose, maar hooguit dissociatie en angstaanvallen. Maar een kleine groep mensen krijgt bij relatief weinig externe factoren (verlies van baan, echtscheiding, verhuizing) toch een psychose. Waarschijnlijk heeft dit met aanleg te maken: een te weinig of teveel voorkomen van stoffen in de hersenen.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:04:27 #15
pi_51924525
Dit heb jij allemaal:

* Wanen - Het koesteren van denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en/of ideeën waarvan de patiënt niet af te brengen is met logisch redeneren.

* Verward denken - Over en weer begrijpen psychotici en hun omgeving elkaar niet doordat het denkproces veranderd is door de psychose (chaotisch, te langzaam, te snel). Het gedrag van de patiënt is door zijn omgeving vaak niet meer te plaatsen (en vice versa). De gedachtenstop (waarbij de patiënt ervaart dat zijn gedachten plotseling volledig stoppen; "Mijn hoofd is leeg") wordt meestal als een ernstige vorm van een denkstoornis gezien, die op een slechte prognose zou duiden.

Soms krijgt een persoon een psychose na een ernstige depressie of burnout.

Ik probeer je geen psychose aan te praten hoor. Maar er is toch iets met je aan de hand..
pi_51925828
Hey Floris, je verhaal laat veel aan interpretatie over, maar ik wil er wel even 1 ding uitpikken, maar je op korte termijn iets aan kunt hebben:
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 21:34 schreef floris.exe het volgende:
Doorgaans probeer ik een zelfvezekerde en vrolijke indruk te maken en dat lukt eigenlijk wel, totdat er iets gebeurt of iemand iets zegt dat mij raakt. Dan wil ik zo snel mogelijk mij afzonderen, omdat ik dan zeer emotioneel word.
Je uit jezelf niet naar hoe je je voelt? Daar lijkt het op. If so, dan is het helemaal niet vreemd dat je jezelf voelt vervreemden van de buitenwereld.

Want als jij je niet vrij uit, maar in plaats daarvan een 'ander persoon' ophoudt naar de buitenwereld dan 'vervreemdt' het contact met jezelf en met anderen (dus eenzaamheid). Wat ik je zou willen meegeven is om te proberen om bij je vrienden (of iemand uitkiezen van je vriendengroep die je het meeste vertrouwt) om te vertellen wat er werkelijk in je omgaat.

En als je ervoor open staat om hulp te vragen aan een deskundige, zou ik je dat idd ook aanraden. Voor nu zou ik in ieder geval even om je heen kijken en je wenden tot de mensen die je kennen. Ookal ben je niet jezelf, zij kunnen je beter inschatten als hier.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_51928399
Schematiseer je leven zodat je niet tegen de lamp loopt en aanvaard je probleem ieder huisje heeft zijn kruisje tenslotte. In tegenstelling tot wat MNR je adviseert raad ik je aan om het probleem niet te delen met je naasten.

Tenzij het probleem primaire activiteiten belemmert zou je beter ook geen professionele hulp vragen de psych is geen wonderdokter die je zal genezen met een wonderdrankje, in het beste geval krijg je een etiket opgekleefd.

Ik kamp namelijk met hetzelfde probleem en ik kan hier helaas over meepraten. Je zal toch niet begrepen worden en in het slechtste geval zullen ze je dieper duwen in een negatieve spiraal door hun onwetendheid, desinteresse of door het probleem erger te maken dan wat het is . Een persoon die levenslang doof is kan je ook niet uitleggen wat geluid is.

Mensen die met dit probleem kampen zijn perfecte kameleons. Gebruik je gave en zorg voor een positieve entourage dan zal het leven je veel mooie opportuniteiten bieden. Een positieve instelling is zeer belangrijk.

I’ve shown you the way now you have to continue the journey on your own.
  zondag 29 juli 2007 @ 03:41:21 #18
187092 TheWings
Laat dat duidelijk zijn
pi_51928448
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 21:42 schreef Bananenman het volgende:

Opgelost, slotje.
ah sorry ik moest lache... oh god..
eh ts ik denk dat je chronisch hyperventileerd
ga je wat aarden trek wat rood ondergoed aan je gaat weer als een banaan
Niemand is rijk genoeg, om zijn of haar Geluk, te kunnen kopen
pi_51929852
Ik denk, beste mensen, dat het inderdaad beter is een psycholoog te bezoeken.
pi_51930026
ik moet zeggen dat jij het redelijk goed verwoord hoe ik een tijd geleefd heb...
ik ben er erg lang mee doorgelopen en heb pas toen de depressie echt de overhand nam mijn verantwoordelijkheid genomen en ben psychische hulp gaan zoeken...
bij mij zeiden ze dat het een persoonlijkheidsstoornis was, wat natuurlijk in jouw geval niet zo hoeft te zijn...
ik zou inderdaad hulp zoeken en misschien kan die je handvatten aanreiken om jezelf beter onder controle te krijgen...
pi_51930166
klinkt een beetje depressief, hoewel nog wel in redelijke mate denk ik. beste is inderdaad om ff naar de psych te gaan, ff checken wat die voorsteld en kiezen of je de raad van de psych opvolgt of nog probeerd om door te gaan..

je kunt in ieder geval checken bij de psych of je extreem denkt en of het gezond zou zijn iets te ondernemen. (denk ik zo)
pi_51930765
quote:
Derealisatie (afgekort als DR) is een bewuste ervaring waarin een persoon zijn vertrouwde omgeving als vreemd, niet vertrouwd of onecht ervaart.
Deze ervaring wordt vaak beschreven als: leven in een film; in een glazen kooi, in een stolp of achter glas zitten; de hele buitenwereld komt raar of onwerkelijk over.

Depersonalisatie en derealisatie komen meestal samen voor en het is niet altijd duidelijk te zeggen waar een ervaring bij ingedeeld moet worden.
"Normale" mensen kunnen depersonalisatie/derealisatie ervaren tengevolge van ernstige vermoeidheid; slaaptekort; extreme spanning of stress; angst; meditatie. Lichamelijke ziekten, alcohol en drugs (bijvoorbeeld cannabis, ecstasy en lsd) veroorzaken ook vaak gevoelens van depersonalisatie/derealisatie.
DP en DR komen echter vaker voor als symptoom bij bijna alle psychiatrische stoornissen, zoals bijvoorbeeld depressie en angststoornissen. Na angst- en stemmingsklachten is het zelfs het derde meest voorkomende symptoom. Ook bij een aantal neurologische condities, zoals migraine en epilepsie, treden deze ervaringen op.
Is dit herkenbaar voor je?
pi_51931001
Ik moest ook gelijk aan derealisatie denken nadat ik de OP gelezen had.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51931143
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:27 schreef Biancavia het volgende:
Ik moest ook gelijk aan derealisatie denken nadat ik de OP gelezen had.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_51931151
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 21:34 schreef floris.exe het volgende:
Al geruime tijd (een jaar of 2 à 3) heb ik het gevoel steeds meer het contact met de realiteit te verliezen.
slapen, leven, werken, naar school gaan...het is allemaal de realiteit. in welke zin verlies je hier het contact mee ?

[quotee]

Daarbij komt een gevoel van eenzaamheid. Niet een feitelijke eenzaamheid, maar een gevoelsmatige. Sociale interacties zijn niet bevredigend en soms heb ik het gevoel dat men, ook mijn beste vrienden, mij eigenlijk verwerpt.

[/quote]

op basis waarvan denk je dat ze je verwerpen ? doe je dit zelf ook bij je vrienden en projecteer je dit nu op hen ?
quote:
wat zeggen ze dan bijvoorbeeld ? en zijn dat je vrienden die zoiets dan zeggen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')