Dat is natuurlijk onzin. Algemene voorwaarden moeten beschikbaar zijn als je ervoor tekent. Als dit niet zo is dan moet je natuurlijk niet tekenen. Overigens zijn ze strafbaar als ze de algemene voorwaarden niet verstrekken op verzoek.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:48 schreef Lips het volgende:
de verplichte verzekeringen die je erbij af moet sluiten (o.a.)
Het is ook niet voor niks zo dat de algemene voorwaarden nergens te vinden zijn. Het schijnt dat je je aan vanalles vastlegt, omdat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. En die voorwaarden worden pas verstrekt op het moment dat je getekend hebt
Dat is het mooie eraan! De gemiddelde mens leest de algemene voorwaarden niet. Bij het tekenen van het contract teken je ervoor dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen en begrepen, maar 'men' let daar niet op.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:23 schreef dahei het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Algemene voorwaarden moeten beschikbaar zijn als je ervoor tekent. Als dit niet zo is dan moet je natuurlijk niet tekenen. Overigens zijn ze strafbaar als ze de algemene voorwaarden niet verstrekken op verzoek.
Prospectus is niet hetzelfde als algemene voorwaarden toch? Prospectus is toch voor beleggingsproducten?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:32 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Tja, dat van die verplichte verzekeringen had ik ook al eens gehoord, maar ben daar niets over tegengekomen in de prospectus die op de site staat.
Verder zat ik meer te denken dat de 5,7% tarieven start of loktarieven zijn, zoals al een beetje kan worden opgemaakt uit de tarievenvellen......maar zeker weten doe ik het niet.....
Dat zou mooi zijn, als die voorwaarden niet beschikbaar zijn op het moment dat je tekent is de overeenkomst volgens mij vernietigbaar.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:48 schreef Lips het volgende:
de verplichte verzekeringen die je erbij af moet sluiten (o.a.)
Het is ook niet voor niks zo dat de algemene voorwaarden nergens te vinden zijn. Het schijnt dat je je aan vanalles vastlegt, omdat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. En die voorwaarden worden pas verstrekt op het moment dat je getekend hebt
Zoals ik zei; ze zijn wel beschikbaar, maar je moet er om vragen. Op die manier is het wel legaal.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, als die voorwaarden niet beschikbaar zijn op het moment dat je tekent is de overeenkomst volgens mij vernietigbaar.
Prospectussen zijn tegenwoordig verplicht voor alle vormen van financiele producten, dus ook leningenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:35 schreef Lips het volgende:
[..]
Prospectus is niet hetzelfde als algemene voorwaarden toch? Prospectus is toch voor beleggingsproducten?
De tarieven kunnen wel de basistarieven zijn, maar door de verplichte extra's komt het percentage dus uiteindelijk veel hoger uit.
Ik lees niet altijd de algemene voorwaarden, maar als het gaat om bedragen vanaf zo'n 600 á 700 euro doe ik dat wel. Maar je hebt ergens wel gelijk. Mensen die luxe dingen kopen van persoonlijke leningen zijn toch wel vaak iets minder labiel en lezen niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:27 schreef Lips het volgende:
[..]
Dat is het mooie eraan! De gemiddelde mens leest de algemene voorwaarden niet. Bij het tekenen van het contract teken je ervoor dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen en begrepen, maar 'men' let daar niet op.
Als je er om vraagt zul je ze echt wel krijgen! Maar dan moet je er wel om vragen
Die staan ook gewoon op de site.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:38 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
Prospectussen zijn tegenwoordig verplicht voor alle vormen van financiele producten, dus ook leningen
Klopt en daarin staat inderdaad:quote:
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:58 schreef GizartFRL het volgende:
Addertje?
Man daar zit een Anaconda met zijn bek open achter de deur.
Zoiets heb ik ook gehoord inderdaad, dat de rentetarieven in de reclames gebaseerd zijn op een lening "met onderpand". TS, heb je al gebeld om te vragen of ze je de AV op kunnen sturen? In principe kunnen ze dat niet weigeren tochquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:56 schreef frederik het volgende:
Is het addertje vaak ook niet dat er appels met peren vergeleken wordt?
Dat je hypothecaire zekerheid bij lenen.nl biedt, terwijl de percentages voor een normale PL van de grotere banken gebruikt worden?
Des te belangrijker om ze HEEEEEL goed te lezen.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:16 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Tot slot, de AV staan niet op de site.
die koopwoning is dat alleen een punt waar naar gekeken wordt (net als het inkomen en bkr), of doet die verder nog mee in het hele verhaal, in de vorm van hypothecaire zekerheid?quote:Op zondag 29 juli 2007 16:54 schreef RobKel het volgende:
5,7 krijg je bij gezamenlijk of alleen inkomen groter dan 3500 netto maandelijks en een koopwoning
succes
Nou de meeste Nederlanders hebben een BKR-registratie, want veel leningen worden daar geregistreerd. Wat jij bedoeld is dat jij geen negatieve codering hebt. Maar dat is wat anders.quote:(en nee, ik heb geen BKR-registratie, nooit gehad ook)
Als jij bijvoorbeeld een keer een (ernstige) betalingsachterstand hebt gehad in de vorm van 3 termijnen van je hypotheek niet betaald of langer dan 2/3 maanden aaneengesloten rood gestaan, krijg je een codering.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:16 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Wat verstaan jullie overigens onder een codering bij bkr ??
Is niet per definitie waar. Ik heb namelijk een studentenrekening en wel eens een hele lange periode achter elkaar rood gestaan (quote:Op maandag 30 juli 2007 13:34 schreef josvr het volgende:
Als jij rood mag staan op je betaalrekening(=meeste nederlanders) sta jiij geregistreerd bij BKR.
Studentenrekeningen hebben ¤1000 krediet, CC telt idd ook niet mee. Als je meer hebt dan sta je wel geregistreerdquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:48 schreef Locusta het volgende:
Is niet per definitie waar. Ik heb namelijk een studentenrekening en wel eens een hele lange periode achter elkaar rood gestaan () omdat ik toch wel benieuwd was naar wat er allemaal over mij bekend was bij BKR, heb ik die gegevens opgevraagd en daar stond niets vermeld over mijn lange rood staan of uberhaupt dat ik een rekening had met die mogelijkheid, zelfs niet eens de bijbehorende creditcard! Alleen mijn telefoonabonnement stond vermeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |