abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:11:12 #76
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_52177808
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:07 schreef poepje3 het volgende:

[..]

Waarom haar beschermen?
Waarvan? 14 jarige meiden zijn zelf toch wel zo snugger om door te hebben wanneer zijn gebruikt worden.
ik iig wel, toen ik 14 was
Meer nog, het is strafbaar voor die jongen, tenzij haar ouders het goedkeuren.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:13:23 #77
158005 poepje3
Dansende goudbruine krullen
pi_52177878
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:11 schreef Demophon het volgende:

[..]

Meer nog het is strafbaar voor die jongen, tenzij de ouders het goedkeuren.
Het is ook strafbaar als een jongen van 18 met een meisje van 15 gaat.
Terwijl dat nog gewoon kan.

''Wieh wort duh niewuh hallends nekst tap moddel?''
Yfke -briefke- Sturm
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:33:37 #78
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_52178543
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:13 schreef poepje3 het volgende:

[..]

Het is ook strafbaar als een jongen van 18 met een meisje van 15 gaat.
Terwijl dat nog gewoon kan.

He, de mgerben-vergelijing en mijn regel is maar persoonlijk, alhoewel vele daarmee zullen instemmen. Gevoelsmatig klopt het redelijk. Maar een meisje van 14, die met een jongen van 19 gaat, is gewoon te jong en hij is volwassen; dat is gewoon gevoelsmatig zo en de wet denkt daar ook zo over. Betreffende die jongen van 18 en meisje van 15 heb je natuurlijk gelijk, hij is meerderjarig en zij nog steeds onder de 16. Maar naar mij toe betreft dit een grensgeval, een grijs gebied, hij is pas 18 en zij al bijna 16. Kom op zeg, daar zal een rechter echt niet zo moeilijk over doen, vooral als zij bewezen er mee instemt! Deze wet is er om minderjarigen te beschermen, niet te straffen hoor!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_52178716
Laat eens een foto zien van die poes. Of video.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:40:27 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_52180604
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:08 schreef Laton het volgende:
nou wat zijn ze snugger, zie loverboys.
Dat lukt ook met meiden van 20. Dus wat dat betreft is leeftijd geen leidraad.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:39:07 #81
158005 poepje3
pi_52189658
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:33 schreef Demophon het volgende:

[..]

He, de mgerben-vergelijing en mijn regel is maar persoonlijk, alhoewel vele daarmee zullen instemmen. Gevoelsmatig klopt het redelijk. Maar een meisje van 14, die met een jongen van 19 gaat, is gewoon te jong en hij is volwassen; dat is gewoon gevoelsmatig zo en de wet denkt daar ook zo over. Betreffende die jongen van 18 en meisje van 15 heb je natuurlijk gelijk, hij is meerderjarig en zij nog steeds onder de 16. Maar naar mij toe betreft dit een grensgeval, een grijs gebied, hij is pas 18 en zij al bijna 16. Kom op zeg, daar zal een rechter echt niet zo moeilijk over doen, vooral als zij bewezen er mee instemt! Deze wet is er om minderjarigen te beschermen, niet te straffen hoor!
Ja, maar wat maakt het dan zo dat 19-14 niet kan en 18-15 wel.
Ik bedoel, 14 en 15 liggen niet ver van elkaar af. Ik zou het verschil tussen een 2e en een 3e klasser niet zo een twee drie merken hoor.

18 en 19 ook niet. Waarschijnlijk allebei (net) aan het studeren...
Yfke -briefke- Sturm
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:45:16 #82
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_52191151
Ach, verschil in leeftijd is er altijd.
...dass wir fliegen.
pi_52206862
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:39 schreef poepje3 het volgende:

[..]

Ja, maar wat maakt het dan zo dat 19-14 niet kan en 18-15 wel.
Ik bedoel, 14 en 15 liggen niet ver van elkaar af. Ik zou het verschil tussen een 2e en een 3e klasser niet zo een twee drie merken hoor.

18 en 19 ook niet. Waarschijnlijk allebei (net) aan het studeren...
Pff, je bent op de slakken zout aan het leggen. De vraag in de discussie was: wanneer is het leeftijdsverschil in een relatie te groot tussen een man en vrouw? Sommigen zullen zeggen maakt nooit uit, maar er is wel degelijk hierin een algemene maatschappelijke consensus te vinden. Zo zal vrijwel iedereen het er mee eens zijn dat een relatie tussen een man van 60 en een meisje van 11 jaar niet kan en het leeftijdsverschil te groot is. En, als een man 35 is en de vrouw 32, dit weer wel heel makkelijk kan. Dat laatste vinden we allemaal op een bepaalde manier totaal geaccepteerd. Mgerben vroeg zich vervolgens af: maar waarom? En wat is dan het maximale leeftijdsverschil tussen een man en vrouw, zonder dat het koppel met scheve ogen wordt aangegeken, waar het maatschappelijk dus nog aanvaardbaar is? Wanneer kan het dan nog wel en wanneer vervolgens niet meer, maatschappelijk gezien dan? Mgerben was van mening dat er een soort wetmatigheid is, die zelfs in een formule gegoten kan worden. Hij kwam vervolgens met deze formule waarbij je de maximale leeftijd van een de man kan bepalen en de minimale leeftijd van de vrouw, zonder dat deze relatie maatschappelijk met scheve ogen wordt bekeken. En ik denk dat deze redelijk klopt, misschien met lichte aanpassing, een jaartje meer of minder. Maar het klopt gevoelsmatig wel redelijk. Je spreekt hier dus wel over grensgevallen. Met enig geschipper zou ik kunnen zeggen dat 15 jaar en 18 jaar dus nog wel kan maar 14 en 19 jaar aan de andere kant van de lijn valt en 'net' niet meer kan. Ook gevoelsmatig benik van mening dat dit net effe niet meer kan (ik zeg 'net'), tezamen dat dit juridisch gecompliceerd is, een jongen van 19 is te oud - hij is al duidelijk over de volwassengrens - en het meisje is te jong -zij is 14 jaar, minderjarig en bovendien duidelijk beneden de legale leeftijd van 16 jaar. Maar somige mensen zullen zeggen dat 15 en 18 jaar ook niet kan, naast dat dit juridisch ook niet zo maar mag. Maar persoonlijk trek ik de grens te voordele van het laatste. Maar we zitten hier over grensgevallen te praten hoor! Als volgens jou 14 en 19 jaar wel kan, mag 12 jaar en 17 jaar dan ook volgens jou? En waarom dan wel of niet? Waar trek jij de grens?

[ Bericht 1% gewijzigd door Demophon op 08-08-2007 20:22:45 ]
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:23:50 #84
158005 poepje3
pi_52209658
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:56 schreef Demophon het volgende:

[..]

Pff, je bent op de slakken zout aan het leggen. De vraag in de discussie was: wanneer is het leeftijdsverschil in een relatie te groot tussen een man en vrouw? Sommigen zullen zeggen maakt nooit uit, maar er is wel degelijk hierin een algemene maatschappelijke consensus te vinden. Zo zal vrijwel iedereen het er mee eens zijn dat een relatie tussen een man van 60 en een meisje van 11 jaar niet kan en het leeftijdsverschil te groot is. En, als een man 35 is en de vrouw 32, dit weer wel heel makkelijk kan. Dat laatste vinden we allemaal op een bepaalde manier totaal geaccepteerd. Mgerben vroeg zich vervolgens af: maar waarom? En wat is dan het maximale leeftijdsverschil tussen een man en vrouw, zonder dat het koppel met scheve ogen wordt aangegeken, waar het maatschappelijk dus nog aanvaardbaar is? Wanneer kan het dan nog wel en wanneer vervolgens niet meer, maatschappelijk gezien dan? Mgerben was van mening dat er een soort wetmatigheid is, die zelfs in een formule gegoten kan worden. Hij kwam vervolgens met deze formule waarbij je de maximale leeftijd van een de man kan bepalen en de minimale leeftijd van de vrouw, zonder dat deze relatie maatschappelijk met scheve ogen wordt bekeken. En ik denk dat deze redelijk klopt, misschien met lichte aanpassing, een jaartje meer of minder. Maar het klopt gevoelsmatig wel redelijk. Je spreekt hier dus wel over grensgevallen. Met enig geschipper zou ik kunnen zeggen dat 15 jaar en 18 jaar dus nog wel kan maar 14 en 19 jaar aan de andere kant van de lijn valt en 'net' niet meer kan. Ook gevoelsmatig benik van mening dat dit net effe niet meer kan (ik zeg 'net'), tezamen dat dit juridisch gecompliceerd is, een jongen van 19 is te oud - hij is al duidelijk over de volwassengrens - en het meisje is te jong -zij is 14 jaar, minderjarig en bovendien duidelijk beneden de legale leeftijd van 16 jaar. Maar somige mensen zullen zeggen dat 15 en 18 jaar ook niet kan, naast dat dit juridisch ook niet zo maar mag. Maar persoonlijk trek ik de grens te voordele van het laatste. Maar we zitten hier over grensgevallen te praten hoor! Als volgens jou 14 en 19 jaar wel kan, mag 12 jaar en 17 jaar dan ook volgens jou? En waarom dan wel of niet? Waar trek jij de grens?
Ik vind het gewoon onzin om dat soort dingen in een formule te gieten. 12 en 17 is niet te vergelijken met 14 en 19. 14 en 19 vind ik nog kunnen. Ik ken mezelf op 14-jarige leeftijd en op 19-jarige leeftijd. Zie niet waarom een relatie tussen die twee leeftijden niet kan, emotioneel gezien.
Als ze maar happy zijn.
Yfke -briefke- Sturm
pi_52210105
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

jeetje... 2 jaar... ik zou er nog eens over na gaan denken
Does liev, ze is nog noob
Lambo of Rekt
pi_52210244
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:23 schreef poepje3 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon onzin om dat soort dingen in een formule te gieten. 12 en 17 is niet te vergelijken met 14 en 19. 14 en 19 vind ik nog kunnen. Ik ken mezelf op 14-jarige leeftijd en op 19-jarige leeftijd. Zie niet waarom een relatie tussen die twee leeftijden niet kan, emotioneel gezien.
Als ze maar happy zijn.
Inderdaad, 40 en 50 kan MAKKELIJK. maar 19 en 9 daar zet je je vraagtekens toch zwaar bij... geen vergelijking, ookal is het beide 10 jaar.
Lambo of Rekt
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:58:04 #87
158005 poepje3
pi_52210802
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:41 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Inderdaad, 40 en 50 kan MAKKELIJK. maar 19 en 9 daar zet je je vraagtekens toch zwaar bij... geen vergelijking, ookal is het beide 10 jaar.
Ja, dat vind ik ook.
Maar vind 8 en 18 erger
Yfke -briefke- Sturm
pi_52212260
@TS: gewoon doen. Ken zelf een stel van 16 en 24, en schijnt erg goed te gaan.
pi_52212370
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:41 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Juist! En waarom? 40 en 50 is slechts 20 tot 25% leeftijdsverschil, terwijl 19 en 9 ~50% leeftijdsverschil is! Dat is nogal wat!

Maar nogmaal, wat kan dan (maatschappelijk) nog wel?
pi_52212562
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:23 schreef poepje3 het volgende:

[..]

Als ze maar happy zijn.
Jij vind 14 en 19 kunnen, maar waarom 12 en 17 dan niet??? Volgens jou definitie "Als ze maar happy zijn" moet 12 en 17 ook kunnen. Of 14 en 60: "Als ze maar happy zijn". enzovoorts enzovoorts.

De vraag blijft nog steeds staan: waar ligt de grens qua maatschappelijk acceptabel? Hier ging eigenlijk de hele discussie over.
pi_52212806
gaarne een "delete message" knopje aub
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:35:03 #92
158005 poepje3
pi_52222896
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:42 schreef Demophon het volgende:

[..]

Juist! En waarom? 40 en 50 is slechts 20 tot 25% leeftijdsverschil, terwijl 19 en 9 ~50% leeftijdsverschil is! Dat is nogal wat!

Vind dat 14 en 19 nog wel kan. 13 en 19 niet meer....
De maatschappij moet niet gelukkig zijn, maar jij. Dus dat interesseert me ook niet zo....
Als de leeftijd van de jongste oploopt, mag het leeftijdsverschil steeds groter.
Ik heb er ook niet een forumule voor ofzo, hangt meer van de personen af
Yfke -briefke- Sturm
pi_52223334
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:42 schreef Demophon het volgende:

[..]

20 jaar en 60 jaar kan ook, het komt niet veel voor maar dat is 66% verschil.. dat is geen probleem, omdat beide betrokkenen dan volwassen zijn. De een heeft alleen een heel stuk meer levenservaring.

19 en 9 blijft hiermee nog steeds erger, puur door het emotionele verschil in ontwikkeling. Een meisje van 9 speelt met barbies, die gast van 19 wil sex.
Lambo of Rekt
pi_52223658
Ach, die sletten van 9 die willen ook sex.
Als je tegenwoordig 10 bent en je hebt nog geen anale sex gehad hoor je er niet eens meer bij.

En papa en mama maar denken dat je nog met de barbies speelt.......jaja
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:04:22 #95
158005 poepje3
pi_52223797
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:59 schreef vosss het volgende:
Als je tegenwoordig 10 bent en je hebt nog geen anale sex gehad hoor je er niet eens meer bij.

Echt heh
Yfke -briefke- Sturm
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:07:42 #96
158005 poepje3
pi_52223896
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:49 schreef EggsTC het volgende:

[..]

20 jaar en 60 jaar kan ook, het komt niet veel voor maar dat is 66% verschil.. dat is geen probleem, omdat beide betrokkenen dan volwassen zijn. De een heeft alleen een heel stuk meer levenservaring.

19 en 9 blijft hiermee nog steeds erger, puur door het emotionele verschil in ontwikkeling. Een meisje van 9 speelt met barbies, die gast van 19 wil sex.
Ze denk ik er ook over.
Yfke -briefke- Sturm
pi_52225477
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:07 schreef poepje3 het volgende:

[..]

Ze denk ik er ook over.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_52225689
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:49 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Gaat het dan alleen maar om seks? Ik maak me in zo'n geval juist eerder zorgen over 't feit dat een veel oudere jongen al meer van de wereld heeft gezien, zelf ook gebalanceerder is in zijn denkpatroon, en dat jonge meiden daar al snel tegenop kijken en hem als groot voorbeeld gaan zien. Dat lijkt me niet de basis voor een relatie, leren door iemand. Het lijkt me dat je sámen leert, en als iemand al zo'n grote voorsprong heeft (want face it, levenservaring en persoonlijkheidsvorming beginnen eigenlijk pas écht bij je puberteit), dan is het bijna onmogelijk om samen te ontwikkelen. De jongste hobbelt er altijd achteraan.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:12:51 #99
158005 poepje3
pi_52225803
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:08 schreef innovative het volgende:

[..]

Gaat het dan alleen maar om seks? Ik maak me in zo'n geval juist eerder zorgen over 't feit dat een veel oudere jongen al meer van de wereld heeft gezien, zelf ook gebalanceerder is in zijn denkpatroon, en dat jonge meiden daar al snel tegenop kijken en hem als groot voorbeeld gaan zien. Dat lijkt me niet de basis voor een relatie, leren door iemand. Het lijkt me dat je sámen leert, en als iemand al zo'n grote voorsprong heeft (want face it, levenservaring en persoonlijkheidsvorming beginnen eigenlijk pas écht bij je puberteit), dan is het bijna onmogelijk om samen te ontwikkelen. De jongste hobbelt er altijd achteraan.
Niet waar. Ik heb er ervaring mee en het hangt écht voor een groot deel van de personen af.
Had zelf ook iets met een veel ouder iemand en was juist sceptisch tov van zijn meningen en denkwijze ookal had hij al iets meer van de wereld gezien...
Heb ook alles zelf geleerd, door mijn eigenwijsheid.
Yfke -briefke- Sturm
pi_52226240
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:59 schreef vosss het volgende:

Jouw ervaringen kan je achterwege laten vosss

HADDEN WE DAAR OM GEVRAAGD?!! !!!
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')