abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:52:45 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_51870497
quote:
de theorie klopt niet. Natuurlijk zit er een zekere mate van waarheid in
Typisch Roozendaal, een theorie de grond instampen via absurde argumentatie, maar ook gebalanceerd proberen over te komen, waarschijnlijk om zich in te dekken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_51872128
JVC komt er bij mij nu dus helemaal niet in
quote:
JVC blij met stilleggen wegenbouw
AMSTERDAM - JVC is verheugd dat de snelweg A4 voor de deur van hun hoofdkwartier bij Leiden niet mag worden verbreed. Het bedrijf vindt schonere lucht voor de eigen werknemers belangrijker dan het oplossen van één van de grootste files van Nederland.

JVC had tot de hoogste instantie geprocedeerd om de verbreding vlak voor het kantoor te dwarsbomen. De Raad van State gaf het bedrijf deze week groot gelijk en liet de verbreding van twee naar drie rijstroken stilleggen. JVC zit nu tachtig meter van de A4 en na verbreding 40. Het bedrijf wilde onder meer een extra geluidscherm.

Ook milieudefensie die aan de hand van electronicabedrijf JVC meestreed, is opgelucht dat de A4-plannen zijn geschrapt.

Werkgeversorganisatie VNO-NCW is 'ongelooflijk teleurgesteld' over de uitspraak. "We hebben het hier over de slagader van de Randstad. Je zult daar maar elke dag in de file staan. Dat de voorbereidende werkzaamheden nu ook zijn stilgelegd, is onaanvaardbaar", aldus een woordvoerster.

De verladersorganisatie EVO vindt de argumentatie dat verbreding van de A4 slecht zou zijn voor de luchtkwaliteit 'onbegrijpelijk'. "We hebben het hier over de grootste flessenhals in Nederland. Dagelijks staan hier tientallen kilometers file, daardoor buigt de verkeersstroom af naar de A44 en de provinciale weg N207 naar Alphen aan den Rijn. Het gevolg is dat daar ook alles vast staat met rokende uitlaten. Dat is pas milieuschade", aldus de woordvoerder.

Volgens Milieudefensie is de aanleg van wegen 'niet meer van deze tijd'. JVC is blij met de schonere lucht, alleen de omwonenden van de A4 zullen daar andfers over denken. De snelweg die hun dorp doorsnijdt zou deels onder de grond komen en het dorp van veel stank verlossen.

De gemeente spreekt van een ramp, nu dat plan ook van tafel moet.
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:52:17 #53
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_51872630
Whehe ik ga altijd met de fiets naar mijn werk, dan ben ik er sneller dan met de auto.

Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:24:25 #54
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_51873667
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:52 schreef Asics het volgende:
Whehe ik ga altijd met de fiets naar mijn werk, dan ben ik er sneller dan met de auto.

So do i

pi_51877783
quote:
Volgens Milieudefensie is de aanleg van wegen 'niet meer van deze tijd'.
Laten we dan met z'n allen grote 4x4's kopen en dwars door de weilanden en bossen gaan raggen om ergens te komen
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_51880905
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:38 schreef athlonkmf het volgende:
JVC komt er bij mij nu dus helemaal niet in
[..]
Dus grote comemrciele bedrijven horen tegenwoordig ook al bij de milieumaffia
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:17:20 #57
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_51881114
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:51 schreef Pool het volgende:
Van mij had die weg ook wel gelegd mogen worden hoor. Tussen Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht moeten gewoon goede, brede snelwegen liggen die door middel van rekening rijden flink belast worden. Dat geld kan dan gebruikt worden voor onderzoek en innovatie van schoner vervoer en schonere energie. Per saldo denk ik dat je dan meer winst hebt voor zowel economie als milieu, dan wanneer je die noodzakelijke wegen niet aanlegt.
Dat zeg je nu. Maar als jij straks na je studie ook elke dag in de file staat dan piep je wel anders.

Daarnaast wil heel Almere ook graag nog een paar baantjes extra naar Amsterdan en zo zijn er nog wel een paar steden die wat meer wegen willen.

En wat heeft rekeningrijden nu voor invloed. Werknemers hebben niet te kiezen om later op hun werk te komen en als de werkgever van je verlangt dat je op een bepaalde tijd aanwezig bent dan vergoed hij het rekeningrijden ook maar.. (En de belastingdienst zal het toestaan dat de reiskosten aftrekbaar zijn van de belasting voor de werkgever). Dus het verminderen van de files zal niet lukken met rekeningrijden.
pi_51881771
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:51 schreef Pool het volgende:

Maar die elsevier-columns zijn weer als vanouds debiel..

Maar die weg had er moeten komen natuurlijk, al vraag ik mij af hoe hard de vvd krokodillentranen aan het huilen is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51881799
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar die weg had er moeten komen natuurlijk, al vraag ik mij af hoe hard de vvd krokodillentranen aan het huilen is
Erg hard natuurlijk. De VVD heeft er net 13 jaar regeringsdeelname opzitten en nu is het sontaan allemaal zo verschrikkelijk
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:47:39 #60
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_51881939
Onzin, ik rijdt nogl veel de laatste jaren, en de dagelijkse files vallen best mee, zeker als je niet zonodg om 6 uur aan je balletje gehakt moet zitten. Waar het misgaat is bij ongelukken. En die voorkom je niet door veel asfalt neer te leggen. Ondanks het vakanteverkeer stond ik gewoon weer vast bij lunetten vanmorgen Meer vrachtverkeer over water en spoor, of aparte vrachtwagenbanen ipv spitsstroken Als je 7 banen neerlegt sta je gewoon in 7 banen in de file.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:54:05 #61
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51883881
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:07 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee toch! Wat een volstrekt onbelangrijk punt!! .

.

VVD. .
Het is niet onbelangrijk maar wel totaal belachelijk. Daar is namelijk met geen zinnig woord wat over te zeggen.

Vind dat de VVD helemaal gelijk heeft hierin. de CDA en PVDA hebben dit compleet aan zichzelf te danken door de konten te likken van de milieu en EU maffia.

Linksstemmers die in de file staan, alsjeblieft. Hier heb je op gestemd
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:55:38 #62
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51883940
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad de automobiliteit flink terugdringen. En er voor zorgen dat mensen dichter bij huis gaan werken of dichter bij hun werk gaan wonen. Het is een totaal ongewenst maar verdomd effectieve maatregel.
Als je dan ook half nederland verbouwt kan dat inderdaad. Hoeveel vinexwijken en industrieterreinen zijn er wel niet in Nederland? En wie heeft dat bedacht? precies. Dezelfde overheid die nu ook alle wegenbouw tegenhoudt..
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_51883958
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:54 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het is niet onbelangrijk maar wel totaal belachelijk. Daar is namelijk met geen zinnig woord wat over te zeggen.

Vind dat de VVD helemaal gelijk heeft hierin. de CDA en PVDA hebben dit compleet aan zichzelf te danken door de konten te likken van de milieu en EU maffia.

Linksstemmers die in de file staan, alsjeblieft. Hier heb je op gestemd
ook rechts heeft de afgelopen jaren geen ruk aan het wegennet gedaan hoor . Hoeveel is er precies gedaan in de tijd dat de VVD in de regering zat?
pi_51883992
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:55 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je dan ook half nederland verbouwt kan dat inderdaad. Hoeveel vinexwijken en industrieterreinen zijn er wel niet in Nederland? En wie heeft dat bedacht? precies. Dezelfde overheid die nu ook alle wegenbouw tegenhoudt..
De overheid houdt de wegenbouw niet tegen. RWS onderbouwt z'n vergunningaanvragen onvoldoende. Dat is heel wat anders.

Maar ik gaf al aan dat het onmogelijk en ongewenst is.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:04:03 #65
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51884133
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

ook rechts heeft de afgelopen jaren geen ruk aan het wegennet gedaan hoor . Hoeveel is er precies gedaan in de tijd dat de VVD in de regering zat?
Ook rechts heeft inderdaad geen reet gedaan. Maar die hadden in elk geval de plannen ervoor nog. Dat die nou steeds tegengehouden werden door milieugroeperingen, gemeentes en provincies. tja...

Mooi voorbeeld was de A4, eindeijk was het hek van de dam, het zou er komen hoor. Toen begonnen gvd de gemeentes ineens weet te kloten want, dan zou de weg langs de huizen komen ! goh debielen, je had ook gewoon die huizen daar niet neer kunnen zetten aangezien al ongeveer 50 jaar bekend is dat die weg daar gaat komen.
En alle mensen die daar wonen weten dat OOK al al die tijd. Dus ik vind dat echt non argumenten.

Nederland is echt zo'n land van gemiddeldes en praten, pappen en nathouden. Wanneer komt er gewoon eens een regering die daadkrachtig optreedt. Die niet telkens loopt te zaniken ,vergaderen, nog meer zaniken, kamervragen stellen, hippies om de tafel zet, boomknuffelaars op de thee neemt, nog meer vergaderen en ga zo maar door.

Nee, gewoon een regering die zegt: DAAR komt een snelweg (ja maar gemeente dit dat, niks geen gezeik, de plannen liggen er al jaren). KLAAR.

Daar moeten huizen gebouwd worden (EU? flikker op, we lappen gewoon net als elk ander EU land de regels maar even aan onze laars en eigen bevoling eerst..) , daar komt natuur , we gaan investeren in alternatieve energie, we bouwen een windmolenpark, we plaatsen op alle huizen zonnepanelen (wat zeg je, is dat slecht voor de energiemaatschappijen? jammer dan toch, die waren geprivatiseerd) etc etc.

ACTIE willen we zien, genoeg met dat eeuwige gezever over van alles en nog wat.

vrijdag 27 juli 2007 @ 13:04:31 #66
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51884147
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:17 schreef HarryP het volgende:

[..]

Dat zeg je nu. Maar als jij straks na je studie ook elke dag in de file staat dan piep je wel anders.

Daarnaast wil heel Almere ook graag nog een paar baantjes extra naar Amsterdan en zo zijn er nog wel een paar steden die wat meer wegen willen.

En wat heeft rekeningrijden nu voor invloed. Werknemers hebben niet te kiezen om later op hun werk te komen en als de werkgever van je verlangt dat je op een bepaalde tijd aanwezig bent dan vergoed hij het rekeningrijden ook maar.. (En de belastingdienst zal het toestaan dat de reiskosten aftrekbaar zijn van de belasting voor de werkgever). Dus het verminderen van de files zal niet lukken met rekeningrijden.

Ik zeg toch juist dat we die wegen wél moeten aanleggen? En vervolgens moeten we het autorijden zwaar belasten ja. Misschien gaan werkgevers die anders reiskostenvergoeding moeten betalen dan wel subsidie geven voor dichtbij wonen. En zelfs als het geen direct effect heeft op de files, dan kan het geld gebruikt worden om het milieu anderszins schoner te maken.
pi_51884276
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:04 schreef Metro2005 het volgende:
(EU? flikker op, we lappen gewoon net als elk ander EU land de regels maar even aan onze laars en eigen bevoling eerst..)
Ho ho ho regels zijn regels hoor ik balkenende en de rechtse partijen nog steeds roepen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:12:12 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51884347
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ho ho ho regels zijn regels hoor ik balkenende en de rechtse partijen nog steeds roepen.
Ik beschreef ook mijn idealistische wereldbeeld
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:17:06 #69
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51884491
quote:
En vervolgens moeten we het autorijden zwaar belasten ja.
Want, dat is nu niet het geval?
pi_51884811
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ook rechts heeft inderdaad geen reet gedaan. Maar die hadden in elk geval de plannen ervoor nog. Dat die nou steeds tegengehouden werden door milieugroeperingen, gemeentes en provincies. tja...
Op basis van regels waar rechts ook mee heeft ingestemd.
quote:
Mooi voorbeeld was de A4, eindeijk was het hek van de dam, het zou er komen hoor. Toen begonnen gvd de gemeentes ineens weet te kloten want, dan zou de weg langs de huizen komen ! goh debielen, je had ook gewoon die huizen daar niet neer kunnen zetten aangezien al ongeveer 50 jaar bekend is dat die weg daar gaat komen.
En alle mensen die daar wonen weten dat OOK al al die tijd. Dus ik vind dat echt non argumenten.
De impact die een snelweg heeft op een gebied en hoe daarover gedacht wordt is ook veranderd in die tijd. 50 jaar terug wou men alle grachten in Amsterdam nog dempen of overkluizen ten behoeve van het autoverkeer. Het was een andere tijd.
quote:
Nederland is echt zo'n land van gemiddeldes en praten, pappen en nathouden. Wanneer komt er gewoon eens een regering die daadkrachtig optreedt. Die niet telkens loopt te zaniken ,vergaderen, nog meer zaniken, kamervragen stellen, hippies om de tafel zet, boomknuffelaars op de thee neemt, nog meer vergaderen en ga zo maar door.

Nee, gewoon een regering die zegt: DAAR komt een snelweg (ja maar gemeente dit dat, niks geen gezeik, de plannen liggen er al jaren). KLAAR.
Die mogelijkheden heeft de regering al lang en breed maar ze kiezen er niet voor om op die manier te werken. Kost ze stemmen .
quote:
Daar moeten huizen gebouwd worden (EU? flikker op, we lappen gewoon net als elk ander EU land de regels maar even aan onze laars en eigen bevoling eerst..) , daar komt natuur , we gaan investeren in alternatieve energie, we bouwen een windmolenpark, we plaatsen op alle huizen zonnepanelen (wat zeg je, is dat slecht voor de energiemaatschappijen? jammer dan toch, die waren geprivatiseerd) etc etc.

ACTIE willen we zien, genoeg met dat eeuwige gezever over van alles en nog wat.

Dat heet het poldermodel en werkt over het algemeen heel aardig .
pi_51884850
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Want, dat is nu niet het geval?
Zolang iedere pauper op zaterdag nog met de auto naar de supermarkt of het voetbal gaat kan het nog wel wat zwaarder belast worden inderdaad .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:30:47 #72
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51884857
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op basis van regels waar rechts ook mee heeft ingestemd.
[..]

De impact die een snelweg heeft op een gebied en hoe daarover gedacht wordt is ook veranderd in die tijd. 50 jaar terug wou men alle grachten in Amsterdam nog dempen of overkluizen ten behoeve van het autoverkeer. Het was een andere tijd.
[..]

Die mogelijkheden heeft de regering al lang en breed maar ze kiezen er niet voor om op die manier te werken. Kost ze stemmen .
[..]

Dat heet het poldermodel en werkt over het algemeen heel aardig .
Ik heb het idee dat ons 'beroemde' poldermodel tegenwoordig wel erg de vooruitgang en belangrijke beslissingen in de weg staat. Niet over alles moet je eeuwig doorzeiken. Sommige dingen zijn gewoon NU nodig en niet over 50 jaar pas
pi_51884994
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ons 'beroemde' poldermodel tegenwoordig wel erg de vooruitgang en belangrijke beslissingen in de weg staat. Niet over alles moet je eeuwig doorzeiken. Sommige dingen zijn gewoon NU nodig en niet over 50 jaar pas
Och ik heb het idee dat dit nog wel meevalt.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:58:10 #74
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51885573
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zolang iedere pauper op zaterdag nog met de auto naar de supermarkt of het voetbal gaat kan het nog wel wat zwaarder belast worden inderdaad .
Wat een redenatie.
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2007 @ 14:00:02 #75
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51885632
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef du_ke het volgende:
Ja, want een week aan boodschappen voor een heel gezin is ook zo lekker makkelijk vervoeren op een fiets.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')