abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51863866
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:29 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, maar helaas heeft de milieumaffia zoveel in de melk te brokkelen dat dat niet lukt
Ehm zowel rijkswaterstaat als bijvoorbeeld milieudefensie moet zich gewoon aan de wet houden hoor. Als RWS z'n aanvragen goed onderbouwds is er niet zoveel aan de hand hoor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51863975
Wat een amateuristisch artikel. Rozendaal heeft wel gelijk natuurlijk, maar goed...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:04:22 #33
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51864046
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:55 schreef Napalm het volgende:
RvS is al een halve vergaarbak voor uitgerangeerde politici. bleh.
Idd kijk maar eens op Raad van State onder wie en dan de leden....

Ze hebben trouwens allemaal nevenfuncties dus echt onafhankelijk zijn ze ook niet echt.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51864091
eten in de supermarkt leidt ook tot overgewicht. daarom hebben de communisten er destijds ook voor gezorgd dat dat niet aan de orde was
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:07:56 #35
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_51864165
quote:
Er moet zelfs gekeken worden naar de gevolgen voor de luchtkwaliteit in 2020.
Nee toch! Wat een volstrekt onbelangrijk punt!! .

.

VVD. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_51864375
Dus omdat mensen niet de vakantierust gebruiken om massaal naar hun werk te gaan ( ), is het logisch dat de premisse dat structureel hogere doorstroomcapaciteit betekent dat meer mensen die capaciteit zullen benutten verworpen kan worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51864559
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:13 schreef sigme het volgende:
Dus omdat mensen niet de vakantierust gebruiken om massaal naar hun werk te gaan ( ), is het logisch dat de premisse dat structureel hogere doorstroomcapaciteit betekent dat meer mensen die capaciteit zullen benutten verworpen kan worden.
Het gaat over de premisse dat het niet uitmaakt hoeveel asfalt er ligt, omdat de vraag daarnaar evenredig zou stijgen, wat onzin is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:24:01 #38
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51864820
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het gaat over de premisse dat het niet uitmaakt hoeveel asfalt er ligt, omdat de vraag daarnaar evenredig zou stijgen, wat onzin is.
Dat lijkt me inderdaad ook onzin. Anders zouden we net zo goed de wegen kunnen halveren, wat nogal wat aan onderhoud zou schelen.
pi_51864863
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:05 schreef Empedocles het volgende:
eten in de supermarkt leidt ook tot overgewicht. daarom hebben de communisten er destijds ook voor gezorgd dat dat niet aan de orde was
Vandaar dat men hoe verder naar het oosten hoe meer hart en vaatziekten had en heeft.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51864927
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad ook onzin. Anders zouden we net zo goed de wegen kunnen halveren, wat nogal wat aan onderhoud zou schelen.
Dat zou inderdaad de automobiliteit flink terugdringen. En er voor zorgen dat mensen dichter bij huis gaan werken of dichter bij hun werk gaan wonen. Het is een totaal ongewenst maar verdomd effectieve maatregel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51864951
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad ook onzin. Anders zouden we net zo goed de wegen kunnen halveren, wat nogal wat aan onderhoud zou schelen.
Het zal best dat als je 50% meer wegen neerlegt, er 10-20% meer verkeer komt (geen idee), maar dat houdt een keer op. Mensen gaan niet de hele dag rondjes rijden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_51864962
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het gaat over de premisse dat het niet uitmaakt hoeveel asfalt er ligt, omdat de vraag daarnaar evenredig zou stijgen, wat onzin is.
Niet evenredig en de vraag houdt een keer op natuurlijk. Maar die twee gaan inderdaad wel lang hand in hand omhoog.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51865018
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet evenredig en de vraag houdt een keer op natuurlijk. Maar die twee gaan inderdaad wel lang hand in hand omhoog.
Dat komt alleen maar door de onwijze achterstand van het wegennet. Dus het als argument te gebruiken om geen wegen te leggen, drijft je in een vicieuze dirkel. Je zegt dan in feite dat het een verloren zaak is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_51865026
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het zal best dat als je 50% meer wegen neerlegt, er 10-20% meer verkeer komt (geen idee), maar dat houdt een keer op. Mensen gaan niet de hele dag rondjes rijden.
Wat de verhouding precies is weet ik ook niet. Maar mensen gaan dan wel verder weg werken of verhuizen naar een locatie verder van hun werk. Daarnaast zal het verkeer wat verderop vaak vastlopen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51865051
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat komt alleen maar door de onwijze achterstand van het wegennet.
Neuh niet direct en niet alleen maar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51865109
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het gaat over de premisse dat het niet uitmaakt hoeveel asfalt er ligt, omdat de vraag daarnaar evenredig zou stijgen, wat onzin is.
Dat is inderdaad onzin, maar het is nog véél grotere onzin dit af te leiden uit het feit dat vakantierust niet wordt gecompenseerd door vakantiedrukte .

Dat het niet uitmaakt hoeveel asfalt er ligt, omdat de vraag evenredig stijgt (of daalt) is onzin. Maar als er een bepaalde hoeveelheid asfalt wordt toegevoegd kan het heel goed waar zijn dat de vraag ernaar inderdaad evenredig stijgt.

Binnen marges kan het zeker opgaan, de premisse.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51865199
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is inderdaad onzin, maar het is nog véél grotere onzin dit af te leiden uit het feit dat vakantierust niet wordt gecompenseerd door vakantiedrukte .
Het is ook zeker een onlogische redenatie.
quote:
Dat het niet uitmaakt hoeveel asfalt er ligt, omdat de vraag evenredig stijgt (of daalt) is onzin. Maar als er een bepaalde hoeveelheid asfalt wordt toegevoegd kan het heel goed waar zijn dat de vraag ernaar inderdaad evenredig stijgt.

Binnen marges kan het zeker opgaan, de premisse.
Gewoon doorgaan tot er genoeg ligt, simpel zat.

Dat gezever over fijnstoffen word ik sowieso doodmoe van.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_51865391
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het zal best dat als je 50% meer wegen neerlegt, er 10-20% meer verkeer komt (geen idee), maar dat houdt een keer op. Mensen gaan niet de hele dag rondjes rijden.
Het gaat dan ook om het woon-werk verkeer. Buiten de tijden waarop het woon-werk verkeer het aanbod bepaalt is het effect inderdaad anders, en heb je bij méér weg méér leegte.

Mensen zijn (gemiddeld) bereid en geneigd ongeveer een uur gaans van hun werk te wonen. Meer weg leidt daarom tot een groter 'buitengebied' waar gewoond wordt t.o.v waar gewerkt wordt. Als op die weg 100km/u gereden kan worden is de door mensen gewenste reisafstand 100km groot, kan er 50km/uur gereden worden is deze 50 km groot.

Als de weg verandert van een 50km/uur naar een 100km/uur (bijv. doordat de files weg zijn door wegverbreding) komen plotseling de huizen op 50-100 km afstand in de gunst te staan. Net zolang totdat er zoveel mensen vanaf daar naar hun werk gaan dat de weg dichtslibt, hetgeen dan tolerabel blijft tot een gemiddelde snelheid van ongeveer 75km/uur. Zakt het naar 50km/uur worden de huizen weer verkocht, want 'het is zo ver rijden naar alles. Zeker dagelijks naar het werk'.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:51:09 #49
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51865776
Inderdaad. De zomervergelijking is niet alleen dom omdat er in absolute zin minder mensen werken, maar ook omdat het aanpassen aan het grotere wegenaanbod iets van langere termijn is.

Van mij had die weg ook wel gelegd mogen worden hoor. Tussen Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht moeten gewoon goede, brede snelwegen liggen die door middel van rekening rijden flink belast worden. Dat geld kan dan gebruikt worden voor onderzoek en innovatie van schoner vervoer en schonere energie. Per saldo denk ik dat je dan meer winst hebt voor zowel economie als milieu, dan wanneer je die noodzakelijke wegen niet aanlegt.

Maar die elsevier-columns zijn weer als vanouds debiel..

[ Bericht 3% gewijzigd door sigme op 26-07-2007 20:59:19 (Half zinnetje weggehaald. Op de man enzo.) ]
pi_51865784
Dit gaat over dat stuk twee baans bij de oude rijn overgang?? Heerlijk stuk weg dat, aan beide kanten permanent remmen en optrekken. Geweldeloos!
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:52:45 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_51870497
quote:
de theorie klopt niet. Natuurlijk zit er een zekere mate van waarheid in
Typisch Roozendaal, een theorie de grond instampen via absurde argumentatie, maar ook gebalanceerd proberen over te komen, waarschijnlijk om zich in te dekken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_51872128
JVC komt er bij mij nu dus helemaal niet in
quote:
JVC blij met stilleggen wegenbouw
AMSTERDAM - JVC is verheugd dat de snelweg A4 voor de deur van hun hoofdkwartier bij Leiden niet mag worden verbreed. Het bedrijf vindt schonere lucht voor de eigen werknemers belangrijker dan het oplossen van één van de grootste files van Nederland.

JVC had tot de hoogste instantie geprocedeerd om de verbreding vlak voor het kantoor te dwarsbomen. De Raad van State gaf het bedrijf deze week groot gelijk en liet de verbreding van twee naar drie rijstroken stilleggen. JVC zit nu tachtig meter van de A4 en na verbreding 40. Het bedrijf wilde onder meer een extra geluidscherm.

Ook milieudefensie die aan de hand van electronicabedrijf JVC meestreed, is opgelucht dat de A4-plannen zijn geschrapt.

Werkgeversorganisatie VNO-NCW is 'ongelooflijk teleurgesteld' over de uitspraak. "We hebben het hier over de slagader van de Randstad. Je zult daar maar elke dag in de file staan. Dat de voorbereidende werkzaamheden nu ook zijn stilgelegd, is onaanvaardbaar", aldus een woordvoerster.

De verladersorganisatie EVO vindt de argumentatie dat verbreding van de A4 slecht zou zijn voor de luchtkwaliteit 'onbegrijpelijk'. "We hebben het hier over de grootste flessenhals in Nederland. Dagelijks staan hier tientallen kilometers file, daardoor buigt de verkeersstroom af naar de A44 en de provinciale weg N207 naar Alphen aan den Rijn. Het gevolg is dat daar ook alles vast staat met rokende uitlaten. Dat is pas milieuschade", aldus de woordvoerder.

Volgens Milieudefensie is de aanleg van wegen 'niet meer van deze tijd'. JVC is blij met de schonere lucht, alleen de omwonenden van de A4 zullen daar andfers over denken. De snelweg die hun dorp doorsnijdt zou deels onder de grond komen en het dorp van veel stank verlossen.

De gemeente spreekt van een ramp, nu dat plan ook van tafel moet.
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:52:17 #53
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_51872630
Whehe ik ga altijd met de fiets naar mijn werk, dan ben ik er sneller dan met de auto.

Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:24:25 #54
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_51873667
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:52 schreef Asics het volgende:
Whehe ik ga altijd met de fiets naar mijn werk, dan ben ik er sneller dan met de auto.

So do i

pi_51877783
quote:
Volgens Milieudefensie is de aanleg van wegen 'niet meer van deze tijd'.
Laten we dan met z'n allen grote 4x4's kopen en dwars door de weilanden en bossen gaan raggen om ergens te komen
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_51880905
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:38 schreef athlonkmf het volgende:
JVC komt er bij mij nu dus helemaal niet in
[..]
Dus grote comemrciele bedrijven horen tegenwoordig ook al bij de milieumaffia
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:17:20 #57
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_51881114
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:51 schreef Pool het volgende:
Van mij had die weg ook wel gelegd mogen worden hoor. Tussen Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht moeten gewoon goede, brede snelwegen liggen die door middel van rekening rijden flink belast worden. Dat geld kan dan gebruikt worden voor onderzoek en innovatie van schoner vervoer en schonere energie. Per saldo denk ik dat je dan meer winst hebt voor zowel economie als milieu, dan wanneer je die noodzakelijke wegen niet aanlegt.
Dat zeg je nu. Maar als jij straks na je studie ook elke dag in de file staat dan piep je wel anders.

Daarnaast wil heel Almere ook graag nog een paar baantjes extra naar Amsterdan en zo zijn er nog wel een paar steden die wat meer wegen willen.

En wat heeft rekeningrijden nu voor invloed. Werknemers hebben niet te kiezen om later op hun werk te komen en als de werkgever van je verlangt dat je op een bepaalde tijd aanwezig bent dan vergoed hij het rekeningrijden ook maar.. (En de belastingdienst zal het toestaan dat de reiskosten aftrekbaar zijn van de belasting voor de werkgever). Dus het verminderen van de files zal niet lukken met rekeningrijden.
pi_51881771
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:51 schreef Pool het volgende:


Maar die elsevier-columns zijn weer als vanouds debiel..


Maar die weg had er moeten komen natuurlijk, al vraag ik mij af hoe hard de vvd krokodillentranen aan het huilen is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51881799
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]



Maar die weg had er moeten komen natuurlijk, al vraag ik mij af hoe hard de vvd krokodillentranen aan het huilen is
Erg hard natuurlijk. De VVD heeft er net 13 jaar regeringsdeelname opzitten en nu is het sontaan allemaal zo verschrikkelijk
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:47:39 #60
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_51881939
Onzin, ik rijdt nogl veel de laatste jaren, en de dagelijkse files vallen best mee, zeker als je niet zonodg om 6 uur aan je balletje gehakt moet zitten. Waar het misgaat is bij ongelukken. En die voorkom je niet door veel asfalt neer te leggen. Ondanks het vakanteverkeer stond ik gewoon weer vast bij lunetten vanmorgen Meer vrachtverkeer over water en spoor, of aparte vrachtwagenbanen ipv spitsstroken Als je 7 banen neerlegt sta je gewoon in 7 banen in de file.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')