Op de vraag wat wordt het antwoordde mijn man en ik standaard: Een Baby
De vraag bv of fv heb ik ontelbare keren gekregen het is zowat het eerste wat er werd gevraagd, en nee ze hoeven het niet te weten want als je antwoord fv is, krijg je een blik die boekdelen spreekt.
Vandaar dat ik dat een vraag te ver vind gaan.
Net zoals de vraag/opmerking die ik regelmatig kreeg toen duidelijk was dat Isa in stuit lag was: waarom heb je gekozen voor een ks? ik ken klazien, katrien en beertje en deden het wel vaginaal
En waarom laat je de baby niet draaien, dat hoor ik zo vaak gebeuren blablabla.
Naja dan kan je beginnen met je hele verhaal: de gyn durft het niet aan omdat ons kindje met de voeten eerst komt, draaien kan niet meer te weinig vruchtwater en zo vervolg je nog ff de hele litanie.
Dan heb je dus alles uit de doeken en zegt de persoon: Goh je hoeft je niet zo te verdedigen hoor.... ´t was maar een vraag!
Nou daarom vind ik dat soort vragen ongepast, dan vertel je het netjes en dan word je nog ff in de zeik gezet ook alsof uitleggen jezelf verdedigen is *zucht*
Dooddoener vind ik ook: " je kan toch eerst bv proberen dan stap je er na toch over naar de fles als het niet lukt? "
Nee ik wil niet proberen, ik wil het niet ik wil het niet ik wil het niet.
en daarna komt ik kan het niet vanwege diverse niet nader te noemen redenen.
Wat een ander doet dat moet ie lekker zelf weten, daar vraag ik ook niet naar en daar oordeel ik ook niet over. Als een ander graag 2 jaar live bv wil geven vind ik dat prima daar zal je me niets ver horen zeggen dat is namelijk hun keuze en daar heb ik me niet mee te bemoeien.
Maar waarom wil iedereen toch zo graag weten waarom ik bewust voor de fles kies/koos, wat gaat het je nou eigenlijk aan familie, kennis of vriend en zelfs vreemde aan de kassa bij de AH?
En mooiste vond ik nog mijn schoonmoeder (goed mens hoor) zelf nooit bv gegeven maar ze vond het me toch slecht dat ik dat niet wilde gaan doen.