abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56813726
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:17 schreef DaviniaHR het volgende:
ook als je fv geet, kan je toch ook een beetje stuwing afkolven? want dan wordt de productie toch niet te veel gestimuleerd?

(ik weethet niet, heb de eerste 4 mnd bv gegeven en toenwas het vooral aanleggen, aaneggen, aanleggen.)
Mijn kraamhulp zei toen dat ik dat absoluut niet mocht doen. Het geeft dan wel even verlichting maar daarna word het alleen maar erger. Want dan ga je juist weer extra melk aanmaken. Je moet er hoe dan ook toch gewoon even doorheen.
Bij mijn ex-schoonzus had de kraamhulp gezegd dat ze maar wat moest gaan kolven en die heeft heel lang last geahd van die stuwing.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56813800
Hier werd ook gezegd niet kolven omdat het daarna erger zou worden.

Koningin, ik denk dat dat het vooral is.
Ik zou er in ieder geval voor een volgende keer niet tegenop zien. En ik vind het zelf ook niet iets om bang voor te zijn.
pi_56975704
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ja nou ja, ik heb mss wel makkelijk praten omdat het bij mij dus niet verschrikkelijk heftig was, maar zoals appelsap zegt, het haalt het iig niet bij een bevalling.
Ik doe toch liever het natuurlijke bevallingsgedeelte en de keizersnede opnieuw, ipv de stuwing als ik MOET kiezen en dat meen ik echt serieus.

Met pijn kan ik omgaan, maar dat knellende gevoel vond ik echt vreselijk, kwam er natuurlijk ook bij dat ik overal enorme jeuk had dus mss dat dat het e.e.a. verklaard en dat je in het ziekenhuis met je kraamtranen, jeuk, knallende jetters enz nou ook niet echt comfi erbij ligt. Thuis is zoiets beter te handelen denk ik, en krijg je ook ijscompressen als je erom vraagt en hoef je niet n uur of wat te wachten voor er iemand je te hulp schiet.
De combi was gewoon belabberd ben ik bang.

[ Bericht 27% gewijzigd door marlieske op 25-02-2008 23:10:01 ]
Mama van Isa en Ties
pi_57907347
Wij gebruiken Avent flessen maar vaak lekken ze als ik het flesje schud.
Bloedje irritant!!

Heb van alles geprobeerd. Ring niet te vast, ring heel vast, ring wat losser, schudden met vinger op gaatje van de speen, schudden met dop erop enz.
Het is elke keer een verassing of het wel of niet goed gaat.
Is er een bepaalde truuk voor??

Vanmiddag een Digifrax S-fles gekocht omdat ik zo flauw ervan werd maar vind het zonde van die Avent flessen. Krengen zijn al duur genoeg en Maarten vind de Avent wel erg fijn om uit te drinken.
pi_57907447
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 12:05 schreef Ardenlyn het volgende:
Wij gebruiken Avent flessen maar vaak lekken ze als ik het flesje schud.
Bloedje irritant!!

Heb van alles geprobeerd. Ring niet te vast, ring heel vast, ring wat losser, schudden met vinger op gaatje van de speen, schudden met dop erop enz.
Het is elke keer een verassing of het wel of niet goed gaat.
Is er een bepaalde truuk voor??
Gewoon met een lepeltje roeren
Liefde
pi_57907711
*gaat luid loeiend in de tuin staan*

Het leven kan soms zo simpel zijn
Heb tig van die roerstaafjes in huis maar erop komen om het gewoon even te roeren zit er bij mij niet in

Ga het vanmiddag meteen testen Dankjewel!
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:25:57 #97
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57907751
Andere ring er op doen, Ardenlyn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57907835
Ik ben niet echt slim de laatste tijd
Ik dacht van ik heb 3 flesjes dus 3 ringen maar ik vergat dat ik nog meer ringen heb in de kast.
1 ring die lekt sowieso...

blablabla.....ik doe niet eens moeite om verder uit te leggen
ik ga nu eerst testen met andere ringen en dan maar gewoon water in de fles en werkt dat niet dan roeren en als dat niet werkt....dan kom ik wel weer in dit topic
Dankjewel
pi_57907864
gewoon roeren scheelt ook nog qua luchtbijmenging in melk (--> mogelijk meer last van krampjes daardoor)

edit: door roeren dus vaak minder last
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:34:18 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57907888
Bij mij is het maar een heel enkele keer, en wat het dan precies is weet ik eigenlijk niet.
pi_57907918
Goeie tip Marit!
Maarten heeft bijna nooit last van kramp maar toch.

Ik ga dus roeren!
En vreemd genoeg lekt er nu dus geen 1
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:41:53 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_57908034
Hier nog geen lekkage gehad op de keer na dat ik de fles in de luiertas niet goed dicht had zitten

Ik kwispel de flesjes trouwens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57908700
hiihi, kwispelen klinkt lief
pi_57909123
Kwispel?
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:58:34 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57909490
Ik schud of roer niet maar draai het flesje rond zeg maar, ik gok dat Troel dat ook bedoelt. Of zoiets dan zeg maar.
Duim en middelvinger op de ring, wijsvinger op het gaatje van de speen en dan de onderkant rondjes draaien.

Het klinkt nergens naar op deze manier, maar als je het doet is het duidelijker.
pi_57909775
Aha.
Ik snap het
pi_57911886
ardenlyn, wat hier hielp is de ring & de speen vantevoren even spoelen onder de kraan. dan heb je minder kans dat ie niet goed afsluit. en natuurlijk goed recht erop draaien.
pi_57912973
Meestal zijn de ring en speen nog nat van het spoelen.
Ik snap ook echt niet waarom de ene keer de boel wel aan het lekken is en de andere keer weer niet.
Ik ben ook niet de enige want mijn man heeft het ook.

Ben wezen roeren en dat werkte goed
Nu ook hopen dat het blijft werken.
pi_57913590
als 't lekt bij 't schudden lekt 't flesje vaak ook tijdens het drinken is mijn ervaring, dan moet ie toch echt even opnieuw dichtgedraaid worden. dus roeren lijkt mij eerlijk gezegd niet De Oplossing.
pi_57913779
Ik heb ook aventflessen maar die lekker niet hoor! Ik schud wel altijd met de dop erop.
De enige keren wanneer het wel lekte, is als ik de ring en het speentje net ervoor heb afgespoeld, dan is dat gewoon nog een beetje nat.
Zou het bij jou ook niet daar van kunnen komen?
pi_57916151
Dat zou best kunnen want de flessen waren redelijk droog afgelopen 2 voedingen.
Ik zal erop letten en kijken of dat helpt maar roeren blijf ik doen want normaal bleven er soms hele kleine klontjes in en die kreeg ik niet weg.
Nu ik roer zijn er helemaal geen klontjes.

Wat een gedoe ook
De een heeft een tip maak het nat en de ander heeft een tip maak het droog
Ben blij met alle tips! Roeren is bv een tip die ik erg fijn vind
pi_57933204
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 19:15 schreef Ardenlyn het volgende:
!Roeren is bv een tip die ik erg fijn vind
Het kan soms zo simpel zijn
Liefde
pi_58475167
Weet iemand hoe lang een blik Nutrilon 3 Soya open mag zijn?

Heb op de nr 2-blikken van verschillende merken gelezen dat het niet langer dan een maand geopend mag blijven. Op de nr3 blikken vind ik er echter niks van terug (of ik lees erover)

Vanaf maandag werk ik weer voltijds en ik vermoed dat de BV stilaan afgebouwd zal moeten worden.
Momenteel eet ze nog zo'n 7-8 keer en daar zullen dan later 2 of 3 flesjes voor in de plaats komen. Maar met (in het begin) maar 1 of 2 flesjes per dag, zit je op het eind van de maand nog met een half blik... Is opvolgmelk nr 3 langer houdbaar of ook maar een maand?
  zondag 4 mei 2008 @ 18:15:53 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_58475483
ik houd altijd een maand aan iksje
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 mei 2008 @ 18:21:30 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58475562
volgens mij geldt voor elke kunstvoeding 4 weken na opening
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_58477061
Iksje, hebben ze niet iets soortgelijks van Friso? Die hebben 2 folieverpakkingen in een pak zitten. Hoef je minder op te maken in een maand...
Maar voor zover ik weet hebben die geen Soya variant...
Is gewone soyamelk misschien een optie Iksje?
Fake it till you make it...
  zondag 4 mei 2008 @ 19:58:25 #117
156944 kapitein_pannekoek
incl. flensjes
pi_58477424
Misschien toch nog even het vermelden waard...

Ik heb hier vanaf maand 3 (eerst volledig BV gegeven) Kruidvat opvolgmelk gegeven. Het scheelt enorm qua prijs en prima te drinken, aldus de flensjes.

2 zakjes van ieder 400 gram voor 5 euro nog wat.

Wie weet brengt het iemand op een idee om gewoon huismerk te kopen. Tis maar een tip !
  zondag 4 mei 2008 @ 20:33:13 #118
24188 Belana
kloon van belana
pi_58478233
wij hebben idd ook altijd huismerk gekocht KP prima spul hoor en scheelt echt enorm veel geld! Of ik nou 9 zoveel betaal of 5 zoveel, vind ik nogal schelen!
stormy waters...
sailin'
pi_58778399
Ondertussen 3 Kruidvat-filialen bezocht en nergens het huismerk te vinden... volgens mij mogen ze dat niet verkopen in België?
Hier heb ik alleen maar Nutricia (nutrilon etc) en Bambix gevonden. Goedkoopste doos van 800g is 12 euro.
Misschien toch eens tijd voor weer een uitstapje over de grens
pi_58779611
iksje, hebben ze daar niet ook bonbébé ?
is ook stuk goedkoper !

edit: of Nestlé ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')