abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51890314
Lemond: Tour beter af zonder winnaar

Gepubliceerd op vrijdag 27 juli 2007

Greg Lemond vindt dat de Ronde van Frankrijk dit jaar beter af is zonder winnaar. De Amerikaanse oud-Tour-kampioen zei dit in een reactie op de vele schandalen.

"Het heeft mijn voorkeur om dit jaar geen winnaar uit te roepen. Het zou een symbolisch gebaar zijn als de Tour hiervoor kiest", stelde Lemond.

Meten met twee maten
Lemond heeft weinig begrip voor de beslissing van de Raboploeg om de Deen Raborenner Michael Rasmussen uit de Tour te halen. "Er zijn heel veel renners tegen wie bewijzen zijn omdat ze werken met bepaalde artsen. Maar die andere renners komen er mee weg en Rasmussen niet."

"De naam van Alberto Contador wordt ook genoemd in de dopingaffaire Operation Puerto. Ik wil niet wijzen naar Contador, maar als het gebeurt richting Rasmussen, moet je ook naar de anderen kijken."

'Tour zal altijd overleven'
Lemond heeft wel vertrouwen in het voortbestaan van de Tour. "De Tour zal altijd overleven. Het evenement heeft een glorieus verleden en een geschiedenis. De Tour verdwijnt nooit. Ik ben alleen wel pessimistisch over de geloofwaardigheid van het wielrennen."

"Elke keer als het beter lijkt te gaan, gebeurt er iets en zijn we weer terug bij af. Er moet in ieder geval een beter systeem komen om op doping te controleren, want daar zitten nu te veel gaten in".

Poll: moet de tour een winaar krijgen
  • ja
  • nee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 1% gewijzigd door bakardie op 27-07-2007 16:30:30 ]
  • pi_51890692
    Degene die de kortste tijd nodig had om alle etappe te rijden en niet gepakt is of wordt op doping betrapt heeft de Tour gewonnen.
    pi_51890748
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
    pi_51890793
    deze heeft een poll
    pi_51890978
    waar moeten we nu eigenlijk ja of nee op zeggen?

is de tour beter af zonder winnaar ?
    moet de tour een winnaar krijgen?
    PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
    pi_51891043
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 16:29 schreef petitlapin2 het volgende:
    waar moeten we nu eigenlijk ja of nee op zeggen?

is de tour beter af zonder winnaar ?
    moet de tour een winnaar krijgen?
    thanks scherp gezien
    pi_51891214
    Die van vorig jaar heeft al geen winnaar.
    maar..
    Rabo heeft geen mannetjes en/of ballen dat ze Rasmussen durven te verdedigen tot het bittere eind, dat kan Discovery (gezien de Franse jacht op Lance armstrong) beter dus ze winnen verdiend.
    Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 17:05:37 #8
    862 Arcee
    Look closer
    pi_51892211
    Evans lijkt me een goeie en degelijke winnaar.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_51896002
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 17:05 schreef Arcee het volgende:
    Evans lijkt me een goeie en degelijke winnaar.
    Hij reed anders wel met degelijke mannen als Aldag, Hondo, Kessler,Vinokourov, Botero en Ullrich bij Telekom..
    Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
    pi_51896193
    le mond mag opfokken en ik hoop dat contador vleugels krijgt en iedereen het snot voor de ogen fietst in de tijdrit.

Zonder rasmussen en contador was deze tour geen fuck aan, en of ze nu wel gedrogeerd fiets'ten' of niet. 1 van deze moet winnen! Sinds rasmussen er nicht mehr bei ist, hoop ik dat contador wint.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 19:49:12 #11
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_51896401
    Twee jaar achtereen zonder winnaar lijkt me niet best
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
    pi_51896496
    ?????????????, een winnaar zal er altijd zijn echter een winnaar omdat de nummer 1, zonder dat die doping heeft gebruikt uit de tour is gehaald door zijn eigen baas. Voor mij blijft Rasmussen de winnaar van deze tour wie er zondag ook gehuldigd zal worden. Invloed op deze poll hebben we toch niet dus ik stem niet mee.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')