abonnement Unibet Coolblue
pi_51880332
quote:
Lemond: Tour beter af zonder winnaar

NEW YORK - Greg Lemond vindt dat de Ronde van Frankrijk dit jaar beter af is zonder winnaar. De Amerikaanse oud-Tour-kampioen zei dit in een reactie op de vele schandalen. „Het heeft mijn voorkeur om dit jaar geen winnaar uit te roepen. Het zou een symbolisch gebaar zijn als de Tour hiervoor kiest”, stelde Lemond.

Lemond heeft weinig begrip voor de beslissing van de Raboploeg om de Deen Raborenner Michael Rasmussen uit de Tour te halen. „Er zijn heel veel renners tegen wie bewijzen zijn omdat ze werken met bepaalde artsen. Maar die andere renners komen er mee weg en Rasmussen niet. De naam van Alberto Contador wordt ook genoemd in de dopingaffaire Operation Puerto. Ik wil niet wijzen naar Contador, maar als het gebeurt richting Rasmussen, moet je ook naar de anderen kijken.”

Lemond heeft wel vertrouwen in het voortbestaan van de Tour. "De Tour zal altijd overleven. Het evenement heeft een glorieus verleden en een geschiedenis. De Tour verdwijnt nooit. Ik ben alleen wel pessimistisch over de geloofwaardigheid van het wielrennen. Elke keer als het beter lijkt te gaan, gebeurt er iets en zijn we weer terug bij af. Er moet in ieder geval een beter systeem komen om op doping te controleren, want daar zitten nu te veel gaten in”.
De winnaar van vorig jaar is nog niet eens bekend, ik zou het niet raar vinden als dit jaar ook niemand de gele trui krijgt. Contador was vroeger ook alles behalve zuiver.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_51880512
Hoe kun je de tour nou uitrijden zonder winnaar?
Geen winnaar is natuurlijk kul.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_51880586
Het voorstel van LeMond lijkt me ook niet wenselijk.

Ontzettend unfair ook voor de eerste zuivere en niet in opspraak geraakte renner, die dan dus aanspraak zou maken op de Tourzege.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:03:56 #4
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_51880720
Gewoon een Fransman 2 uur laten pakken in de komende ritten. Kan me niet voorstellen dat je deze Tour op je palmares wilt hebben.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_51880766
goed plan, geen winnaar dit jaar, maar gewoon dezelfde als vorig jaar
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_51881849
wat een bullshit.
Dan hebben de zuivere renners gereden voor niets?
pi_51882057
Zuivere renners
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_51884094
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:48 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Contador was vroeger ook alles behalve zuiver.
Oh ja? Sjongejonge wat een domme uitspraak.

Ik denk trouwens niet dat het opschiet om geen winnaar aan te stellen. Daar gaat de sport echt niet geloofwaardiger van worden. Zo, we hebben ons 3 weken helemaal dood gefietst in Frankrijk, en niemand heeft gewonnen...
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51884771
wat lemond zegt in alinea 2 ben ik het wel deels met hem eens . Niet dat ik het eens ben met zijn onbegrip qua Rasmussen maar wel dat er nog renners rondrijden waar bewijs tegen is maar waar ze niks tegen doen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 17:05:26 #10
862 Arcee
Look closer
pi_51892207
Evans lijkt me een goeie en degelijke winnaar.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:06:55 #11
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_51892258
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:05 schreef Arcee het volgende:
Evans lijkt me een goeie en degelijke winnaar.
Die Evans komt van het mountainbike circuit waar het de normaalste zaak van de wereld is om koeienbloed te gebruiken als performance-enhancer.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')