quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:02 schreef Adelante het volgende:
Ik dacht dat de Duitsers van het gas waren afgestapt zo'n 60 jaar geleden
Ja het blijft ze toch fascineren hè.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:02 schreef Adelante het volgende:
Nee die moet je van een aantal verdiepingen af droppen, exploderen ze, dan is het gasquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:03 schreef Basp1 het volgende:
En als ze nu glazen flessen kopen? Kun je die zonder koolzuur ook indrukken.![]()
ooit wel eens een glazen fles proberen in te drukken?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:59 schreef MouzurX het volgende:
Wat haat ik die duitsers die vragen welke Spa met bubbels is en welke niet.
Minstens 5 keer per dag is er wel zo een.
Druk gvd gewoon de fles in... lukt het niet dat zit er "gäs" in, lukt het wel dan zit er niks is.
Maarja dat weten ze natuurlijk niet he.![]()
klacht: stomme duitsers die neit weten welke Spa koolzuur bevat.
Nou kom maar op met de kut opmerkingen/reacties
Ik weet niet of deze 'test' wel zo valide is. Je kunt idd te maken hebben met flessen gemaakt van (iets) andere materialen, en meestal staan deze flessen ook goed onder druk. Een meer valide 'test' bestaat uit het associeren van de kleur met de inhoud. Apen kunnen dit ook.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:59 schreef MouzurX het volgende:
Druk gvd gewoon de fles in... lukt het niet dat zit er "gäs" in, lukt het wel dan zit er niks is.
das spa groen, dat gas is tenslotte milieu vriendelijkquote:
mijn bubbels!!!!!!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:16 schreef dyzrz het volgende:
Bubbelsssssssssssssssssssss
Neehoor.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:03 schreef NMGN23 het volgende:
[..]
Laat me raden, jij bet geboren in een dorp...
Bij flessen water meestal wel ja. Rode dop dan he, en rood etiket. Niet dat het water rood is ofzoquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef NMGN23 het volgende:
Want rood betekend koolzuur?
Klopt, in Nederlandquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:32 schreef Noodly het volgende:
[..]
Bij flessen water meestal wel ja. Rode dop dan he, en rood etiket. Niet dat het water rood is ofzo![]()
Robbie Muntz!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:45 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Op de een of andere manier vind ik "Duitsers" en "gas" niet binnen een zin passen.![]()
Dan krijg je dit soort situaties:
http://nl.youtube.com/watch?v=_EBgi-5Gjqg
MIJN KLACHTquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:59 schreef MouzurX het volgende:
klacht: stomme duitsers die neit weten welke Spa koolzuur bevat.
Nou kom maar op met de kut opmerkingen/reacties
In italië was het bij het lokale watermerk weer precies andersom, blauw met prik, rood zonder...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef NMGN23 het volgende:
Want rood betekend koolzuur?
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:20 schreef --- het volgende:
do you have any orange jewsss? Mit gass bitte
Wilde net zeggen..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
In de supermarkt waar ik werkte hebben we zelfs naast het prijskaartje maar een briefje geplakt waarop stond of er koolzuur in zat. Maar dat mocht ook niet baten, ze bleven het vragen.
Hopen dat ze er ook in zijn gepleurd.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:36 schreef mr.marcus het volgende:
bij maat van me zeiden ze dat zelfs in Auschwitz
Ein wasser bitte?
mit oder ohne gas...
lompheid galore
Ach ja, mij boeide het eigenlijk niet. Ik stond meestal toch daar in de buurt (boel bijvullen, bestellen, of rokend in het aangrenzende magazijn). Dus het is niet zo dat ze echt lastig waren.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:37 schreef Bollepluis het volgende:
[..]
Wilde net zeggen..
Hang er een spandoek bij dan!![]()
Ga er maar van uit dat zo'n 90% van de Duitse toeristen die vragen of er koolzuur in zit ook uit Nordrhein-Westfalen komt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:56 schreef Terpentin07 het volgende:
In duitsland word spa ook alleen in nrw verkocht wat aan nederland grenst.Dus je kan niet verwachten dat iedereen weet dat de rode fles met koolzuur is.
Ze zeggen "ist das(s?) mit gas? " best vaak hoor .. toch wel 1/3 van de mensen die dat vragen zegt dat..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:09 schreef Igen het volgende:
Lang niet overal in NRW wordt Spa verkocht.
Overigens, wat betreft de TT, in NRW heb ik nog nooit iemand over 'gas' horen praten in de betekenis van koolzuur, dus als ze dat in Nederland wel doen dan is het vast om een beetje te stangen.
In het Duits heet dat Kohlensäure of Sprudel. Dus óf ze gaan ervan uit dat Nederlanders die woorden niet kennen en zeggen daarom 'gas', óf ze zeggen 'gas' om Hollanders op de kast te jagen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ze zeggen "ist das(s?) mit gas? " best vaak hoor .. toch wel 1/3 van de mensen die dat vragen zegt dat..
Sommige zeggen sprudel ja , een enkele keer kohlensäure.. maar ze zeggen best vaak gas met zon duits accent.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:25 schreef Igen het volgende:
[..]
In het Duits heet dat Kohlensäure of Sprudel. Dus óf ze gaan ervan uit dat Nederlanders die woorden niet kennen en zeggen daarom 'gas', óf ze zeggen 'gas' om Hollanders op de kast te jagen.
nooit iemand ontmoet die over koolzuur spreekt. Alle mogelijke varianten; spuitwater, met broebels, met bubbels, sprankelend water, Spa (als synoniem voor koolzuurhoudend water)...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:22 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik heb zelf nog nooit iemand ontmoet die gas ipv koolzuur zegt.
Onzin.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:25 schreef Igen het volgende:
[..]
In het Duits heet dat Kohlensäure of Sprudel. Dus óf ze gaan ervan uit dat Nederlanders die woorden niet kennen en zeggen daarom 'gas', óf ze zeggen 'gas' om Hollanders op de kast te jagen.
Wow stylo hondje.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:31 schreef Hari-Bo het volgende:
[afbeelding]
Zelfs de Duitse honden hadden een eigen masker![]()
Je bedoelt vast dat ze Duits spreken? Gas is namelijk een heel normaal Duits woord.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Sommige zeggen sprudel ja , een enkele keer kohlensäure.. maar ze zeggen best vaak gas met zon duits accent.
En nu in het nederlands graag.quote:Op maandag 30 juli 2007 13:52 schreef NMGN23 het volgende:
http://maunamea.blogspot.com/2007/02/wasser-mit-gasssss-bdde.html
Hier in Duitsland niet. Ik woon er nu drie jaar en heb het nog nooit iemand horen zeggen. Nu kan dat toeval zijn, maar ik heb het nog eens nagevraagd, en 'Wasser mit Gas' is gewoon geen algemeen beschaafd Duits.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Sommige zeggen sprudel ja , een enkele keer kohlensäure.. maar ze zeggen best vaak gas met zon duits accent.
Neem een beetje lachgas.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Overginds blijkt uit dit topic maar weer eens hoe stompzinnig de meeste Nederlanders zijn, ze lullen over Duitsers als een Nazi over joden.
Ik heb wat beters, een foto van ---quote:
Geil. mag ik die ook hebben?quote:Op maandag 30 juli 2007 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb wat beters, een foto van ---
hehehehehehe... dan moet je dat gewoon gaan antwoordenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:32 schreef hafc het volgende:
vraag: is das mit gas?
antwoord: Jawol mein fuhrer. das is mit gas. special fur dir!
Schop eens niet oeroude topics omhoog.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:01 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
hehehehehehe... dan moet je dat gewoon gaan antwoorden![]()
![]()
![]()
Anderhalve maand oud .... oeroud zegquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:07 schreef BottleKid het volgende:
[..]
Schop eens niet oeroude topics omhoog.![]()
Ja, overginds, tuurlijk.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Overginds
Ik kreeg de drang om te photoshoppen:quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:51 schreef kevin33 het volgende:
Jawehl, hitler inside
quote:Op woensdag 19 september 2007 01:26 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Ik kreeg de drang om te photoshoppen:
[afbeelding]
Loooll ... maare voor alle "nee dat zeggen ze niet"zeikerds .. ik heb toch gewoon oren??? moet ik het opnemen ofzo??quote:Op woensdag 19 september 2007 19:38 schreef vigier het volgende:
Vandaag is het met heel veel gas, ik heb geen idee waardoor het komt, maar ik ruft al 1,5 uur alles van z'n plek wat los en vast zit....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |