Heden ten dage schijnt het maatschappelijk vertwoord ondernemen te zijn (en goedkoop bovendien) om studerende jongens en meisjes zo regelmatig eens een stageplek te gunnen. Want wie wat leert, die weet wat, he? Nou, dus anyway, we hebben dus een stagiar op de afdeling, zo'n MBO 4 student ofzo. Vraag me niet waarom die gast geen vakantie heeft, het kan best dat hij aansluitend aan zijn stage vakantiewerk loopt te doen hier.
De stagiar, we noemen deze persoon Hendrik, loopt verschillende afdelingen door en vandaag zit hij op de servicedesk. Ik vernam volgend verhaal van de incident coördinator.
Hendrik zit vandaag dus op de servicedesk en neemt als zodanig telefoontjes op en lost storingen op indien mogelijk. Nu belde heden ochtend een hoge pief op met een vrij complexe storing, waarvan Hendrik niet veel begreep. Het verhaal ging ongeveer als volgt:
"Helpdesk met Hendrik"
"Ja dag, met hoge pief. Ik wil even doorgeven dat de batch van Creato is gestopt vannacht wegens een foutmelding 'error 112 in line 13 - ora 200', kan je dat met spoed aan ontwikkeling doorgeven?"
Hendrik heeft echter een zware nacht gehad en denkt dat hij in de maling genomen wordt. Dus hij antwoordt als volgt:
"o ja, ora 200, daar heb ik de cd's van. Goede band"
"Pardon?"
"Ja dat zeg ik toch, goede band! Vooral het nummer 'hoge pief is een graflul', ken je dat?"
"PARDON???"
"Yeah, paarden. De groeten!"
En Hendrik hing op. Het overige personeel, de incident coördinator incluis, keken hem vol ongeloof aan. "Wie had je zojuist aan de lijn?" vraagt de ic. "O, een of andere graflul die zich hoge pief noemde" - "WTF!??"
![]()
De ic gelijk terugbellen naar hoge pief en vragen wat er aan de hand is
![]()
De stagiar staat nu bij het hoofd ICT uit te leggen welke cd's hij allemaal heeft