Flikker toch op, wat heeft dat er mee te maken?quote:Op maandag 30 juli 2007 10:33 schreef eBasz het volgende:
Wel een naaistreek overigens, die palen. "strijden met open vizier" noemen ze dat dan![]()
Alles. Verkondigen dat je 'strijd met open vizier' en vervolgens je flitspalen met een groen verfje camoufleren is niet tegenstrijdig? Daarnaast het feit dat die dingen niet meer herkenbaar zijn als flitspaal aan de achterkant... (niet dat ik hardrijden goedkeur)quote:Op maandag 30 juli 2007 10:48 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Flikker toch op, wat heeft dat er mee te maken?
Nee man..... die dingen in de bossen verstoppen is tegenstrijdig.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:02 schreef eBasz het volgende:
[..]
Alles. Verkondigen dat je 'strijd met open vizier' en vervolgens je flitspalen met een groen verfje camoufleren is niet tegenstrijdig?
Serieus? Lijkt op de foto's anders namelijk. Maar jij hebt ze live gezien, begrijp ik?quote:Op maandag 30 juli 2007 11:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee man..... die dingen in de bossen verstoppen is tegenstrijdig.
DIe apparaten zijn nog steeds overduidelijk zichtbaar![]()
Ja... en ineens staat er een grote groene paal....quote:Op maandag 30 juli 2007 11:08 schreef eBasz het volgende:
[..]
Serieus? Lijkt op de foto's anders namelijk. Maar jij hebt ze live gezien, begrijp ik?
Eensch, maar dat is dus als je er bekend bent en kon weten dat daar ´vorige week nog geen groene paal stond´. Voor de rest van nederland geldt nog dan nog steeds dat je moet herkennen op vorm, kleur, etc... en dat wordt zo steeds moeilijker lijkt me.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:11 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja... en ineens staat er een grote groene paal....
Het eerste wat ik dan doe is mijn snelheidsmeter checken
quote:Op maandag 30 juli 2007 11:17 schreef eBasz het volgende:
[..]
Eensch, maar dat is dus als je er bekend bent en kon weten dat daar ´vorige week nog geen groene paal stond´. Voor de rest van nederland geldt nog dan nog steeds dat je moet herkennen op vorm, kleur, etc... en dat wordt zo steeds moeilijker lijkt me.
Meerdere malen aangekaart bij de gemeente, politie whatever noem het maar op.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:46 schreef Slarioux het volgende:
Uitzonderingen betekenen niet dat de regel niet klopt, maar waarom klop je niet aan bij de pliesie als je er zo'n last van hebt? Of hebben jullie ook zo'n WO2 trauma dat je dan een NSB'er bent? Ik zie liever kinderen doodgereden worden dan dat ik de politie vraag of ze een paar keer komen bekeuren, en als ik het zo lees zijn jullie het roerend met me eens
Hmm, ik rijd best veel, maar ik heb ze nog nooit zien staan in een 30-zone. Het enige wat ik wel eens heb gezien zijn die lauwe 'U rijdt te snel' bordjes, of die 'U RIJDT <getal>' palen.quote:
Pfff.. dat zijn ook naaistreken hoor!quote:Op maandag 30 juli 2007 11:18 schreef Marurk het volgende:
Dit al eens gezien dan?
Flitser in groene GFT-bak:
[afbeelding]
Dus als je een groene afvalbak langs de weg ziet staan (ook BINNEN de bebouwde kom) is het verstandig ff op je snelheidsmeter te kijken.
Miniflitser verstopt achter hectometerpaaltje:
[afbeelding]
Leg uit?quote:Op maandag 30 juli 2007 11:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Pfff.. dat zijn ook naaistreken hoor!
De nuance zit ´m in "...steeds moeilijker...".quote:Op maandag 30 juli 2007 11:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]Tuurlijk niet... anders zou ik toch geflitst zijn de eerste keer?
En aangezien ik in Groningen en Drenthe toer ben ik ze vaker tegen gekomen op nieuwe plaatsten.
Heeft dat nog uitleg nodig dan?quote:
Ja maar waarom is dat een naaistreek van de KLPD?quote:Op maandag 30 juli 2007 11:28 schreef Bastard het volgende:
[..]
Heeft dat nog uitleg nodig dan?![]()
Die dingen zie je gewoon niet staan, of je moet para achter je stuur zitten te kijken op de vangrail ipv de weg!
Akkoord, maar wat wil je dan een aanwijsbord?quote:Op maandag 30 juli 2007 11:25 schreef eBasz het volgende:
[..]
De nuance zit ´m in "...steeds moeilijker...".
Dat je dus altijd word geflitst als je te hard rijdt he.. je kan niet ff iets harder ergens of hop je staat er op en je kon er niks tegen doen!quote:Op maandag 30 juli 2007 11:30 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja maar waarom is dat een naaistreek van de KLPD?
quote:Op maandag 30 juli 2007 11:31 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Akkoord, maar wat wil je dan een aanwijsbord?
quote:Op maandag 30 juli 2007 11:37 schreef eBasz het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind het allemaal prima wat ze doen, al verstoppen ze die dingen in een boom. Ik rij toch nooit te hard.![]()
![]()
Je kon er prima iets aan doen....quote:Op maandag 30 juli 2007 11:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat je dus altijd word geflitst als je te hard rijdt he.. je kan niet ff iets harder ergens of hop je staat er op en je kon er niks tegen doen!
Dat dus. Stelletje verkapte mietjes.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:35 schreef Rekkie het volgende:
Of je rijdt gewoon niet te hard, of je accepteert te boete als een man.
Stelletje zeikerds
Ik moet nog altijd eens een kamer behangen met al het cjib-briefpapier wat ik hier heb..quote:Op maandag 30 juli 2007 11:39 schreef Rekkie het volgende:
[..]
![]()
Ik rij wel eens te hard, maar dat is mijn verantwoording en mijn eigen schuld als ik gesnapt wordt.
Ja duh, maar iedereen rijdt wel eens 10 km te hard.. of harder.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:41 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je kon er prima iets aan doen....het gas niet te ver in trappen cruise control aanschaffen je aan de snelheid houden niet te hard rijden ![]()
![]()
Dan moet je de bekeuring nemen zoals hij op je matje verschijnt en niet gaan miepen dat je de flitser niet zagquote:Op maandag 30 juli 2007 11:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja duh, maar iedereen rijdt wel eens 10 km te hard.. of harder.
-Omdat de weg zich daarvoor leent
-Omdat je mee rijdt met het overige verkeer
-Omdat je op de weg kijkt ipv je snelheidsmeter
Ja, en toch vind ik het naaierij als ik op zo'n manier word geflitstquote:Op maandag 30 juli 2007 11:53 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dan moet je de bekeuring nemen zoals hij op je matje verschijnt en niet gaan miepen dat je de flitser niet zag
If you do the crime pay the fine. Niet miepen, je mag nergens te hard rijden. Doe je het toch, eigen schuld dikke bult.quote:Op maandag 30 juli 2007 12:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja, en toch vind ik het naaierij als ik op zo'n manier word geflitst
Ga dan bij een school staan flitsen zeg ik maar.
Toch ontgaat ook jou de reden van het flitsen nogal, of niet?quote:Op maandag 30 juli 2007 12:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
If you do the crime pay the fine. Niet miepen, je mag nergens te hard rijden. Doe je het toch, eigen schuld dikke bult.
Mij ontgaat eerder de reden om harder te rijden dan de toegestande maximum snelheidquote:Op maandag 30 juli 2007 13:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Toch ontgaat ook jou de reden van het flitsen nogal, of niet?
Ik heb er wel een paar gezien maar het is meer uitzondering dan regel inderdaad.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:22 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Hmm, ik rijd best veel, maar ik heb ze nog nooit zien staan in een 30-zone. Het enige wat ik wel eens heb gezien zijn die lauwe 'U rijdt te snel' bordjes, of die 'U RIJDT <getal>' palen.
Trouwens: Hoi(avatar)
Mij ontgaat dan weer de reden voor sommige veel te lage maximum snelheden, zoals de niet functionerende 80KM zonequote:Op maandag 30 juli 2007 13:34 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Mij ontgaat eerder de reden om harder te rijden dan de toegestande maximum snelheid
Ik rijd wel te hard maar als ik een boete krijg is dat vette pech en dok ik gewoon. Ik kies er vrij bewust voor om me niet altijd evenveel van de max snelheid aan te trekken.quote:Op maandag 30 juli 2007 13:44 schreef Bastard het volgende:
Wat een hypocriete figuren heb je hier zitten he
Zelf doen ze noooooit wat fout, rijden niet te hard.. en als ze onverhoopt toch een boete krijgen om iets "tsja stom mijn fout, ga ik meteen betalen"
Hypocriet?quote:Op maandag 30 juli 2007 13:44 schreef Bastard het volgende:
Zelf doen ze noooooit wat fout, rijden niet te hard.. en als ze onverhoopt toch een boete krijgen om iets "tsja stom mijn fout, ga ik meteen betalen"
Ja blijf aan je uitleggen, moet iedereen alles voorkauwen bij jouquote:
Mij ook!quote:Op maandag 30 juli 2007 13:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Mij ontgaat dan weer de reden voor sommige veel te lage maximum snelheden, zoals de niet functionerende 80KM zone![]()
Dit ontgaat mij totaal en kan ook niet op mij slaan.quote:Best als mensen zoals jij als schaapjes behandeld willen worden door onze overheid
Dat komt omdat de overheid een andere overtuiging heeft dan jij.quote:, maar de overheid moet dan ook maar eens met een goede reden komen waarom iets niet mag. Ergens simpelweg een bord met 80 neerpleuren, zeggen dat het om het milieu te doen is wat later blijkt totaal geen nut te hebben, maar wel de zone zo laten als ie is en tevens de trajectcontrole aan te laten staan roept bij mij toch echt vraagtekens op waarvoor er nu eigenlijk geflitst wordt. Het is gewoon de staatskas vullen, meer niet. En zo zijn er wel meer situaties, zoals op de A15 waar ze af en toe een paar bordjes met 90 neerzetten zonder tekst en uitleg of uberhaupt een goede reden want wegwerkzaamheden zijn er niet. Ondertussen pleuren ze er wel een flitser neer.
Ik heb het begrip verkeersveiligheid nimmer gehanteerdquote:Ook als er alleen maar op plaatsen geflitst wordt zoals op snel- en provinciale wegen en niet op echt gevaarlijke punten, maak je mij niet wijs dat het ze te doen is om de verkeersveiligheid. Als er nu eens serieuzer gecontroleerd zou worden, en dan niet alleen op snelheid, maar nee het is ze alleen te doen om het geld.
Een goede reden om je aan de snelheid te houden is, dat dit door mensen is opgelegd die wij zelf kiezen.quote:Kun je wel makkelijk meelullen door te zeggen: hou je gewoon aan de snelheid. Klopt, maar geef mij dan een goede reden om me aan de snelheid te houden. Uiteraard zul je mij niet horen als ik een bekeuring krijg als ik te hard door een woonwijk rijdt, maar een bekeuring die op een tactische plaats is ontstaan slaat gewoon nergens op en heeft totaal niks te maken met verkeersveiligheid.
Tja verkeersovertredingen en criminimaliteit staat volgens mij los van elkaar.quote:Ik wil overigens het hard rijden niet goed praten, ik ben het er gewoon niet mee eens hoe Nederland met zijn burgers omgaat terwijl de echte criminelen vrij rondlopen en aangifte doen van diefstal of vernieling totaal geen zin heeft omdat ze er niks aan doen.
Sorry hoor, maar je legt nu niet uit waarom mensen hier op Fok! hypocriet zijn en daar doelde ik eigenlijk op.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja blijf aan je uitleggen, moet iedereen alles voorkauwen bij jou![]()
Tuurlijk, hard rijden geeft je de kans op een boete, en als je die krijgt moet betalen want je was fout bezig. Maar niet crimineel ofzo, en ik vind op een 80 weg gaan flitsen op zo'n manier als getoond op die foto's ordinaire naaierij. Ze weten dat de pakkans groot is, lees makkelijk de kas kunnen spekken.
Laat ze die energie liever steken in flitsen op plaatsen waar het wel nodig is, gewoon bij jou in de straat!
Precies dus waarom wel op fok de moraalridder uithangen?quote:Op maandag 30 juli 2007 14:07 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je legt nu niet uit waarom mensen hier op Fok! hypocriet zijn en daar doelde ik eigenlijk op.
Bij mij in de straat wordt nauwelijks te hard gereden, sterker nog daar wordt niet te hard gereden.
Overigens zeg ik nergens dat ik het met de flitsers eens ben..... ik zeg alleen dat het ten alle tijden je eigen verantwoordlijkheid blijft en deze moet je niet gaan afschuiven omdat je een flitspaat of mobiele flitser niet hebt gezien.
En ook ik loop te vloeken en te tieren als ik merk dat ik zonet ben geflitst
Dat doe ik niet, niet anders dan mijn eigen gedrag.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies dus waarom wel op fok de moraalridder uithangen?![]()
Ik denk dat niemand echt vloekt op dienstdoenders, die doen gewoon hun werk, wat ze wordt opgedragen. Je kan beter wijzen naar mensen zoals Koos Spee die zich blind staren op regeltjes in theorieboekjes maar totaal niet naar de praktijk kijken omdat ze waarschijnlijk toch rondgereden worden op onze kosten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:53 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, niet anders dan mijn eigen gedrag.
Ik vloek immers niet op dienstdoenders, maar op het feit dat mijn 1,25 minuten winst weer gepaard moest gaan met een bekeuring van 39 euro of meer
Zo zou het toch ook moeten zijn? Ik heb al jaren mijn rijbewijs, rij nooit te hard en heb ook nog nooit een boete gehad. Mocht ik er wel 1 krijgen dan is het mijn eigen schuld en kan ik wel gaan schelden, maar betalen zal ik toch moeten.quote:Op maandag 30 juli 2007 13:44 schreef Bastard het volgende:
Echt achterbaks, zo'n apparaat installeren.quote:Het nieuwste wonder van verkeershandhavende technologie, de digitale flitspaal is zelfs buiten onze landsgrenzen bekend aan het worden.
De high-tech incassopaal is voorzien van rook- en trillingssensoren die een aanval kunnen detecteren. Als iemand een vinger naar het apparaat uitsteekt gaan bellen rinkelen in het dichtsbijzijnde politiebureau en alle foto's worden direct gedownload naar de centrale opslagsystemen zodat geen druppel bewijs verloren gaat.
Het groene monster, dat 45.000 à 75.000 euro kost, kan vier rijbanen in de gaten houden. Foto's kunnen van voren en van achteren worden genomen en beide kanten van de weg kunnen tegelijkertijd worden gecontroleerd.
De fabrikant wil het apparaat ook slijten in het Verenigd Koninkrijk. The Daily Mail wijdde er een artikeltje aan (zie bron)
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:43 schreef Isdatzo het volgende:
't onding wordt gemaakt door een Nederlands bedrijf en ze zijn ook van plan om 'm in Engeland aan te smeren..
Foto waar je goed op kan zien hoe groot zo'n onding is:
[afbeelding]
Van http://www.motormeuk.nl/b(...)en-and-it-sucks.html
[..]
Echt achterbaks, zo'n apparaat installeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |