Dus maar geen discussies meer opwekken?quote:Op woensdag 14 november 2007 19:22 schreef Moonah het volgende:
Weet je, juist door dit soort discussies voelen vrouwen (als ik...) zich schuldig/zwak dat ze een ruggenprik nemen. "Het is niet natuurlijk, je doet het niet zelf, iedereen kan toch een kind krijgen". Ik was ka-pot na 11 uur weeën. En ik wist dat ik nog een lange weg (8 cm) te gaan had. Mijn hemel, wat was ik blij toen ik eindelijk tijdelijk van die helse pijnen was verlost. Ik kon tenminste even op adem komen, bijtanken, uitrusten, krachten verzamelen voor wat me nog te wachten stond (2,5 uur persen... ). Ja, een vrouw (ik...) kan meer dan ze denkt, maar er zijn grenzen. Als ik de rustpauze niet had gehad, weet ik niet hoe mijn bevalling verder was verlopen.
Van de zotte toch eigenlijk dat ik me hier zit te verantwoorden? Rationeel weet ik dat het niet hoeft en ben ik het volledig eens met bv. Leah. Maar gevoelsmatig he....
Zo, en nu ga ik het resultaatvan dat trauma naar bed brengen.
Misschien een illusie wegnemen...quote:Op woensdag 14 november 2007 19:21 schreef MeNicole het volgende:
En misschien zal ik ooit bij een 2de wel een ruggeprik willen omdat ik nu weet hoe pijn het doetmaar misschien ook wel niet omdat ik weet dat het ook weer over gaat.
Ik heb moeten persen met een net uitgezette ruggeprik en heb geperst zonder gevoel. Niet fijn en uiteindelijk een kunstverlossing omdat ik gewoon nog te verdoofd was om normaal te bevallen. Was iets te snel gegaan bij het ontsluiting krijgen. Ik heb dus total geen pijn gehad waar ik wel dankbaar voor was maar eigenlijk was het ook geen makkelijke bevalling ,voor mij was het niet zwaar maar voor Merlijn achteraf gezien wel omdat ik/ze hem er niet uitkregen, ze hebben 3 keer moeten trekken.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Misschien een illusie wegnemen...
De ruggeprik heeft bij mij de weeën een tijdje een stuk dragelijker gemaakt, maar ik moest dus wel wachten tot het ding uitgewerkt was tot ik mee mocht/kon gaan persen. En die pijn, die heb ik echt wel gevoeld...
Maar die was niet zo ontzettend naar als die weeën toen ik niet meer wist hoe ik moest zitten/liggen/hangen/staan/... om ze op te vangen.
Oh, discussie is prima, ben het zelfs met je eens.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:02 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dus maar geen discussies meer opwekken?
Hear hear!quote:Op woensdag 14 november 2007 19:29 schreef Leah het volgende:
Maar dat is ook meteen het vervelende, dat de heren doktoren aannemen dat een barende vrouw niet meer toerekeningsvatbaar is.
Ook dat verschilt van vrouw tot vrouw, denk ik.
Het wordt gewoon tijd dat vrouwen meer inspraak krijgen in HUN bevalling, hoe die dan ook gedaan wordt.
Dat verschilt een beetje denk ik. Iedereen is anders.quote:PV, ik was echt niet meer in staat om te bedenken dat ik professionele hulp aan mijn bed wenste!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |