abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51865614
Hoi, vorig weekend heb ik voor het eerst een waverunner gehuurd, 130pk, en een halfuurtje rondgescheurd. Dit vond ik zo ontzettend cool, dat ik er nu serieus aan zit te denken er zelf eentje aan te schaffen. Echter, ik heb 0,0 verstand van die dingen.

Zijn er hier mensen met ervaring, of kent iemand een website met advies? Waar moet ik op letten? Hoeveel kost het onderhoud? Hoeveel uur gaat zo'n ding mee voordat je wat probleempjes kunt verwachten? Etc etc.
pi_51865726
Ik ben eens in marokko op een jetski gevaren.Was echt supervet.Een van de weinig leuke dingen daar.
Maar eig een verkapt tvp.
pi_51867338
Behalve dat je er (1 of 2 uitzonderingen daargelaten) nergens mee mag varen in Nederland ....
pi_51869020
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:38 schreef jerommeke88 het volgende:
Behalve dat je er (1 of 2 uitzonderingen daargelaten) nergens mee mag varen in Nederland ....
Totale bullshit. Je mag er op zeer veel plekken mee varen. Op veel plaatsen geldt namelijk geen snelheidsbeperking.
Je moet echter wel een vaarbewijs hebben. En het ligt aan het gebied waar je wil gaan varen of je Klein Vaarbewijs I of Klein Vaarbewijs I en II nodig hebt.
Verder heb ik geen verstand van de apparaten zelf...
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:38:09 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_51872121
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:19 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Totale bullshit. Je mag er op zeer veel plekken mee varen. Op veel plaatsen geldt namelijk geen snelheidsbeperking.
Je moet echter wel een vaarbewijs hebben. En het ligt aan het gebied waar je wil gaan varen of je Klein Vaarbewijs I of Klein Vaarbewijs I en II nodig hebt.
Het gaat niet alleen om de snelheidsbeperking. Er zijn genoeg plaatsen waar het gewoon verboden is. Bijvoorbeeld op het Veluwemeer. Heb er daar vaak genoeg van t water geplukt zien worden, ook al vaarden ze maar 15 km/h...
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_51877184
Nederland kutland.
Gelukkig woon ik nu nog in de USA waar alles kan en mag
pi_51884895
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:19 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Zoek maar op in het BPR of het RPR, daar zijn namelijk jet-ski's en waterscooters verboden!
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:03:29 #8
67385 ROG
Go on, say it.
pi_51913094
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoi, vorig weekend heb ik voor het eerst een waverunner gehuurd, 130pk, en een halfuurtje rondgescheurd. Dit vond ik zo ontzettend cool, dat ik er nu serieus aan zit te denken er zelf eentje aan te schaffen. Echter, ik heb 0,0 verstand van die dingen.

Zijn er hier mensen met ervaring, of kent iemand een website met advies? Waar moet ik op letten? Hoeveel kost het onderhoud? Hoeveel uur gaat zo'n ding mee voordat je wat probleempjes kunt verwachten? Etc etc.
Het verschil in model, met jetski bedoelen sommige de staande modellen, met waverunner/waterscooter de zittende modellen. Het zijn jet-motoren met impellor, als je redelijk let op olie, accu e.d. dan moet zo'n apparaat gewoon lang genoeg meegaan lijkt mij, Sea Doo Bombardier, Honda, Yamaha etc. zijn niet de minste merken immers.

Vergeet niet de bijkomende kosten: goede wetsuit, 1 of 2 zwemvesten, handschoenen en als je wenst ook watergympen. Vooral de handschoenen zijn een must, meer grip.

En koop er een trailertje bij, kan je makkelijk thuis stallen en kan je nog eens ergens heen in de States.

edit: mogelijkheden nog meer: Kies je voor een 2 zits, 3 of zelfs 4 zits model, meer sportief, een wakeboard-trekker of meer een recreatie jetski met plek voor een koelbox etc.
pi_51914161
Jetski is veel leuker dan een waverunner, maar ook een stukje vermoeiender, een half uurtje motorcrossen is minder zwaar dan een half uurtje jetskieen.. en vergeet niet je dodemanskoord vast te maken, als zo'n ding doorvaart heb je een probleem..
  zondag 29 juli 2007 @ 15:15:31 #10
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_51934530
Op ebay kun je leuke dingen op de kop tikken...
zoals deze hier.
Maar liefst twee als je een beete mazzel hebt, 2005 model + twin-trailer
zo goed..?
  zondag 29 juli 2007 @ 16:15:03 #11
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_51936019
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 07:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Nederland kutland.
Zelden zo'n bekrompen mensen gezien...

Zeggen dat je je eigen vriendin daar flink neukt haal je al bijna de televisie mee in dat land, poe wat spannend!

OT:

Hou er rekening mee dat de funfaktor hoog is van zo'n ding, alleen vaak maar voor een korte tijd, veel mensen raken er vlug op uitgekeken, en dan staat ie daar te staan...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_51951606
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:15 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Zelden zo'n bekrompen mensen gezien...

Zeggen dat je je eigen vriendin daar flink neukt haal je al bijna de televisie mee in dat land, poe wat spannend!
Hypocriet?
Leg uit waarom je me bekrompen vindt? Ennuh, je lult uit je nek. Op TV heb je hier gewoon sexprogramma's, stripclubs zijn er behoorlijk meer dan in NL etc.
Je hebt gewoon een beetje last van niet kloppende stereotypes.
  maandag 30 juli 2007 @ 09:01:30 #13
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_51952116
quote:
Op maandag 30 juli 2007 06:21 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ennuh, je lult uit je nek.
Wie niet?

als alles echt zo geweldig daar is, wat doe je dan nog hier op een NL's forum
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 30 juli 2007 @ 12:06:07 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51955958
quote:
Op maandag 30 juli 2007 09:01 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Wie niet?

als alles echt zo geweldig daar is, wat doe je dan nog hier op een NL's forum
Omdat ze in Amerika hard moeten lachen om Import-Rednecks?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 30 juli 2007 @ 12:42:23 #15
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_51956901
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:06 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Omdat ze in Amerika hard moeten lachen om Import-Rednecks?

wat dat betreft is er dan geen verschil tussen die 2 landen!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_51962134
Trieste mannetjes hier zeg... Import-Rednecks, ik moest lachen
En vooral die opmerking van herr.flick, wat doe je op een NL forum als het in de USA zo geweldig is, haha, die slaat echt HELEMAAL nergens op. Jij denkt dus dat ik heimwee heb naar NL omdat ik op het fokforum post? Ik weet niet wat er bij jou bonven in je hoofd allemaal omgaat, maar normaal redeneren gaat je niet zo goed af volgens mij.

Anyway, back ontopic.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:09:49 #17
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_51962442
Het is net zo waardeloos als zeggen dat in amerika alles mag!!!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  maandag 30 juli 2007 @ 16:20:23 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51962760
Maar back on-topic:

Ik weet niet wat huren kost, maar ik had het ook snel gezien met die jetski's.
Beter nog een paar keer huren en als je er dan niet genoeg van hebt kan je er eentje kopen.

Ik heb geen verstand van jetski's ed. maar wel van bootjes enzo.
Marine motoren zijn qua storingen en levensduur erg afhankelijk van soort gebruik en onderhoud.
Veel watersporttuig staat lang stil en wordt dan kortdurend ff flink op de staart getrapt en dan weer een winter in de garage gedumpt. De staat van zo'n ding kan je als amateur moeilijk goed inschatten; ik zou iig. zo'n ding met garantie kopen bij een toko waar ze die dingen ook fixen.

Brandstof(kosten) vind ik bij speedboten wel een factor waar je rekening mee moet houden, maar zoveel uren maak je toch niet, dus dat zal wel meevallen. En waverunners zullen ook wel wat minder verbruiken dan een speedboot.
pi_51962787
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:09 schreef KneusTeun het volgende:
Het is net zo waardeloos als zeggen dat in amerika alles mag!!!
In ieder geval mag in de VS heel veel meer dan in Nederland. En alles is goedkoper.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:52:33 #20
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_51963639
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

In ieder geval mag in de VS heel veel meer dan in Nederland.
idd

Succes met varen!

[ Bericht 8% gewijzigd door Herr.Flick op 30-07-2007 17:19:33 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 30 juli 2007 @ 16:58:10 #21
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_51963820
kerel alstjeblieft zeg als je onzin wil lullen dan ga je maar met je moeder lullen.
Tuurlijk is niet alles goedkoper in amerika,das echt het stomste wat ik ooit gehoord heb.
Maar goed ik laat je lekker in die waan ( net als die andere domme rednecks! gelukkig zijn er ook nog wel wat amerikanen met gezond verstand).
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_51964191
Mensen met jetski's die de heletijd bij de trailerhelling gaan hangen Niet doen he ts
pi_51968313
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:58 schreef KneusTeun het volgende:
kerel alstjeblieft zeg als je onzin wil lullen dan ga je maar met je moeder lullen.
Tuurlijk is niet alles goedkoper in amerika,das echt het stomste wat ik ooit gehoord heb.
Maar goed ik laat je lekker in die waan ( net als die andere domme rednecks! gelukkig zijn er ook nog wel wat amerikanen met gezond verstand).
Ik woon al een tijdje in Alabama, en ja, het is hier echt wel goedkoper. Huizen, auto's, brandstof, belastingen, electrische spullen etc etc etc. Véél goedkoper. Maarruh... Jij schijnt het beter te weten, terwijl je zelf niet eens in de VS woont?
pi_51970271
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

In ieder geval mag in de VS heel veel meer dan in Nederland. En alles is goedkoper.
Ik zal eraan denken als ik met kuitkramp in de kruitdamp de jonko uitstamp
pi_51970957
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:55 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik woon al een tijdje in Alabama, en ja, het is hier echt wel goedkoper. Huizen, auto's, brandstof, belastingen, electrische spullen etc etc etc. Véél goedkoper. Maarruh... Jij schijnt het beter te weten, terwijl je zelf niet eens in de VS woont?
goedkoper is niet altijd beter

maar voor de TS
http://www.jetski.com/
http://www.watersportpara(...)averunners_2005.html
http://jetski.info-pagina.com/
pi_51985702
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

pi_51986867
Offtopic:
Al dat geblaat hier dat de VS of NL beter is, kan je gewoon niet (goed) vergelijken elke staat(gebied) etc is anders in de VS. In NL is ook al wereld van verschil of je ergens in dorpje in Friesland/Limburg woont of in de randstad.

Ontopic: Je hebt de kans natuurlijk dat je er op uit ben gekeken na een tijdje op een Jetski/Waverunner.
Alleen heb je aan een Waverunner meer denk ik kan je met ze 2e of 3e op en je kan er ook achter funbanden wakeboarden enz. Dat maakt het natuurlijk veel leuker dat je er zelf kan achter kan hangen of iemand anders.
Met een Jetski kan je ook trucjes leren enz. Maar dat kan je alleen maar in je eentje doen, of maakt je dat niet zo erg uit.
............................
pi_51987510
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

Mongool
pi_51987850
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:15 schreef sander89 het volgende:
Offtopic:
Al dat geblaat hier dat de VS of NL beter is, kan je gewoon niet (goed) vergelijken elke staat(gebied) etc is anders in de VS. In NL is ook al wereld van verschil of je ergens in dorpje in Friesland/Limburg woont of in de randstad.

Ontopic: Je hebt de kans natuurlijk dat je er op uit ben gekeken na een tijdje op een Jetski/Waverunner.
Alleen heb je aan een Waverunner meer denk ik kan je met ze 2e of 3e op en je kan er ook achter funbanden wakeboarden enz. Dat maakt het natuurlijk veel leuker dat je er zelf kan achter kan hangen of iemand anders.
Met een Jetski kan je ook trucjes leren enz. Maar dat kan je alleen maar in je eentje doen, of maakt je dat niet zo erg uit.
dan koop je 2 jetski's
  dinsdag 31 juli 2007 @ 13:49:38 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51987929
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:36 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Mongool
Is 1 on-topic reactie in je eigen topic al teveel moeite voor je?
pi_51987985
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 07:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Nederland kutland.
Haha, om in te lijsten! Zo'n grote tegenspraak heb ik nog nooit in één zin gezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2007 13:51:38 ]
pi_51993138
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:55 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dankzij meneer Bush

pi_51993708
Hou dat USA geneuzel maar lekker in KAA, KLB, POL, maar niet in PTA
pi_51993956
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:41 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Dankzij meneer Bush

Hier bewijs je maar weer eens dat de IQ van de gemiddelde USA-basher equivalent is aan zijn/haar schoenmaat. Totaal geen benul.
En daarom is er ook maar 1 ontopic reactie van mij, omdat ik me kapot erger aan die stomme mensen die de USA lopen te bashen omdat ze er een compleet verkeerd beeld van hebben. Maar ja, ik kan het me ook wel voorstellen, in NL wordt je overal met linkse gedachten geindoctrineerd, en als je dan geen echte eigen mening kunt vormen, dan neem je die linkse onzin al snel over.
pi_51994161
En als de TS doelbewust zn eigen topic blijft verneuken kan hij dus wel dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')