Dat je dan nog op zoek gaat naar een zitplaats als je toch maar voor 10 minuten hoeft te reizen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:43 schreef Syd het volgende:
Nu moet ik eerst de halve trein doorzoeken naar een leuk gezellig plaatsje, en ondertussen rijdt de trein al, en heb ik er 1 gevonden kan ik er al weer bijna eruit.
Ik ook niet, ik woon in de normale, coole, wereldse randstad.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:31 schreef JDude het volgende:
Ik heb immer zitplaats, maar woon dan gelukkig ook niet in de Pauperrandstad.
Volgens mij komt dat ook omdat de NS een structureel te kort heeft aan materieel. Dus dat ze waarschijnlijk gewoonweg niet meer 2e klas coupes hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:27 schreef HeatWave het volgende:
Er is plek zat in zo'n trein, als ze gewoon de verhouding 1ste en 2de klas coupes realistisch maken, klaar.
Ik vind het normaal dat je krijgt waarvoor je betaald ja.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo werkt het idd precies. En blijkbaar vind jij dat normaal. Ik vind het gelul over vervoersbewijs en geen plaatsbewijs zo fucking makkelijk.
Er is plek zat in zo'n trein, als ze gewoon de verhouding 1ste en 2de klas coupes realistisch maken, klaar.
Inderdaad.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. En dan wordt er 3 x omgeroepen dat er achterin de trein nog voldoende plek is, maar gewoon blijven zitten hoor.. En ook nog verbaasd schijnheilig toneelspelen als de conducteur er wat van zegt.
Paupers.
En jij denkt dat men dat bij de NS niet kanquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik reis niet vaak met de trein, ik kan gewoon nadenken.
Eeeehmmm, blijkbaar, doen ze ooit wel eens iets goed dan daar?quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:37 schreef Xtreem het volgende:
[..]
En jij denkt dat men dat bij de NS niet kan
Heerlijk, die tomeloze arrogantie...
Jep, ze brengen me (bijna) elke dag op tijd op mijn werk. Mét zitplaats.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:38 schreef HeatWave het volgende:
Eeeehmmm, blijkbaar, doen ze ooit wel eens iets goed dan daar?
Hoe vaak reis je daadwerkelijk met de trein?quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmm, blijkbaar, doen ze ooit wel eens iets goed dan daar?
Link?quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De term ontopic is je onbekend, of dat er misschien meer dan 1 topic op FOK! is, en dat je misschien niet de enige bent die dit vindt?
Ik zit gemiddeld 6 dagen per week in de trein. Ja, ze doen het meestal goed.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmm, blijkbaar, doen ze ooit wel eens iets goed dan daar?
boeie, een 2e klas kaartje dan of abonnement. Je krijgt waarvoor je betaald. Tenzij de NS een zitplaats beloofd maar dat lijkt me niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Beetje beperkt wereldbeeldje? Reizen met het OV is voor jou meteen met een OV studentenkaart? Ze zien me aankomen met mijn 33 jaar.
het gaat mij meer om: waarom 3 a 4 - 1e klassen wagonnen gebruiken als toch maar MAX. 1 wagon gebruikt wordt die dan nog niet eens helemaal vol is, doe dan 1 1e klas wagon en de rest 2e klassequote:Op donderdag 26 juli 2007 17:23 schreef RiDo78 het volgende:
De eerste klas is voor mij een garantie dat ik de 4 uur dat ik per dag in de trein vertoef ook daadwerkelijk zittend door kan brengen. Mijn baas betaalt daar 688 euro per maand voor.
Ik snap best dat sommige mensen het klote vinden dat ze geen plekkie kunnen vinden in de bomvolle 2de klas en dan jaloers naar de lege plekken in de 1ste klas kijken. En toegegeven, ik zou ook staan te balen als ik slechts een 2de klas kaartje zou hebben en nergens zou kunnen zitten. Dat is mij in het begin (toen ik nog een leaseauto had) wel snel duidelijk geworden. Dan had ik een paar keer in de week dat ik gewoon het hele traject staand aflegde om vervolgens thuis dood-op in de bank neer te ploffen. Dan was ik nergens meer toe in staat.
Dus dan heb je echt dagen van: 2 uur reizen, 8 uur werken, 2 uur reizen, 4 uur 'gesloopt' voor de tv hangen en 8 uur slapen. Nu ik eerste klas mag reizen is de situatie dat ik buiten het reizen en werken nog 6 uur wat voor mezelf kan doen en 6 uur kan slapen.
Ik ben niet echt een voorstander van 'klasse-discriminatie'. Dus wat mij betreft doeken ze de hele 1ste klas op. Maar dan moet er wel iets van een 'zitplaats-garantie' komen voor mensen die lange afstanden afleggen of mensen die slecht ter been zijn.
Fout. Je betaalt niet voor een zitplaats.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:59 schreef Syd het volgende:
[..]
Het gaat mij om dat ik betaal voor een zitplaats, ik ga echt niet meer betalen om zachter te kunnen zitten.
1 wagon, 2 wagonsquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:59 schreef Syd het volgende:
het gaat mij meer om: waarom 3 a 4 - 1e klassen wagonnen gebruiken als toch maar MAX. 1 wagon gebruikt wordt die dan nog niet eens helemaal vol is, doe dan 1 1e klas wagon en de rest 2e klasse
En mensen die zeuren dat ik dan een 1e klas kaartje moet kopen, nee waarom zou ik?
Het gaat mij om dat ik betaal voor een zitplaats, ik ga echt niet meer betalen om zachter te kunnen zitten.
NS moet gewoon meer klantgericht gaan werken en inzien dat dit gewoon overbodig is (1e klas wagonnen)
Ik betaal voor een kaartje okay, ik betaal om mij per openbaar vervoer te verplaatsen, ik betaal dus ook om te kunnen zitten tijdens het reizen, anders zouden ze in treinen wel staan plaatsen maken, maar dat zie ik niet in de treinen waarin ik reis.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:40 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Fout. Je betaalt niet voor een zitplaats.
Dus?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:42 schreef JDude het volgende:
[..]
1 wagon, 2 wagons. Of rijtuig(en), nog beter.
Nee, je betaalt voor het feit dat je met een trein van a naar b wordt vervoerd. Er wordt geen enkele, maar dan ook geen enkele afspraak gemaakt over HOE dit dient te gebeuren. (Behalve veilig natuurlijk - maar staan is niet per definitie onveilig). Face it, je hebt nergens recht op,behalve het vervoeren op zich. Kunje wel leuk uitvluchtjes bedenken, maar zo is het gewoon NIET.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:21 schreef Syd het volgende:
[..]
Ik betaal voor een kaartje okay, ik betaal om mij per openbaar vervoer te verplaatsen, ik betaal dus ook om te kunnen zitten tijdens het reizen, anders zouden ze in treinen wel staan plaatsen maken, maar dat zie ik niet in de treinen waarin ik reis.
Nog nooit op het balkon van een trein geweest?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:21 schreef Syd het volgende:
Ik betaal voor een kaartje okay, ik betaal om mij per openbaar vervoer te verplaatsen, ik betaal dus ook om te kunnen zitten tijdens het reizen, anders zouden ze in treinen wel staan plaatsen maken, maar dat zie ik niet in de treinen waarin ik reis.
maar goed, klant is koning, ik betaal en wil er ook wat voor terug, aangezien reizen me NS zeker niet goedkoop is.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, je betaalt voor het feit dat je met een trein van a naar b wordt vervoerd. Er wordt geen enkele, maar dan ook geen enkele afspraak gemaakt over HOE dit dient te gebeuren. (Behalve veilig natuurlijk - maar staan is niet per definitie onveilig). Face it, je hebt nergens recht op,behalve het vervoeren op zich. Kunje wel leuk uitvluchtjes bedenken, maar zo is het gewoon NIET.
dat is dat stuk waar ze in en uit stappen? ik zit/sta er geregeld ja.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Nog nooit op het balkon van een trein geweest?
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:35 schreef cappp het volgende:
Het is echt onzin, net zoiets als achterin de bus zitten als je zwart bent.
Je krijgt er ook wat voor terug, namelijk vervoer. Te duur? Tsja, blame de overheid die concurreren zo goed als onmogelijk maakt. Wil je een grotere kans op een zitplaats? Kan ook, dat noemen we een eerste klas kaartje.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:30 schreef Syd het volgende:
[..]
maar goed, klant is koning, ik betaal en wil er ook wat voor terug, aangezien reizen me NS zeker niet goedkoop is.
Mja. Het is natuurlijk ook wel erg lastig een zodanige verdeling te maken dat het ALTIJD klopt. In dit specifieke geval zou je zeggen dat 4 coupe's teveel is, maar ik maak ook vaak een bijna volle 1e klas mee hoor.quote:En okay ik heb er geen recht op, maar is dit een reden om dan maar 4 coupés 1e klassen in te zetten waar van 1 coupé 1e klasse keer half vol is, en de rest van de 2e klasse bom vol is?
De verdeling is (bijna altijd) 25-75. Dus als er zoveel eersteklas rijtuigen zijn, zijn er ook heel veel 2equote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:39 schreef Jarno het volgende:
Mja. Het is natuurlijk ook wel erg lastig een zodanige verdeling te maken dat het ALTIJD klopt. In dit specifieke geval zou je zeggen dat 4 coupe's teveel is, maar ik maak ook vaak een bijna volle 1e klas mee hoor.
Het principe waar de 1e klas om draait is net dat er zoveel zitplaatsen zijn dat je een keer niét verplicht bent om naast een zwetende dikzak of bellend tuig te zitten.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:30 schreef Syd het volgende:
[..]
maar goed, klant is koning, ik betaal en wil er ook wat voor terug, aangezien reizen me NS zeker niet goedkoop is.
En okay ik heb er geen recht op, maar is dit een reden om dan maar 4 coupés 1e klassen in te zetten waar van 1 coupé 1e klasse keer half vol is, en de rest van de 2e klasse bom vol is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |