abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 december 2007 @ 00:34:53 #151
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_55615441
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:48 schreef Dizzee het volgende:
weet iemand welk visum ik moet aanvragen wanneer ik langer dan 3 maanden wil reizen door de states?
Dat gaat best wel moeilijk worden. Weet niet precies welke je moet hebben maar weet dat ze niet heel makkelijk zijn met visums. Heb zelf een studentenvisum gehad en dat was al een behoorlijke "pain in the ass"...

kijk op:
http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_categories.html
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_55620141
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 00:34 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Dat gaat best wel moeilijk worden. Weet niet precies welke je moet hebben maar weet dat ze niet heel makkelijk zijn met visums. Heb zelf een studentenvisum gehad en dat was al een behoorlijke "pain in the ass"...

kijk op:
http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_categories.html
Dank voor je link. Ik heb zelf ook J1 visum gehad, en dat was behoorlijk wat regelwerk. Uit de site blijkt dat ik het B2 visum moet aanvragen. Lijkt mij, op dit moment, niet al te moeilijk.

Iemand ervaring om met het toeristenvisum ( 90 dagen) er heen te gaan, even het land uit, (naar mexico bijv.) en dan weer terug te gaan met een nieuw toeristenvisum?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dizzee op 29-12-2007 11:49:58 ]
pi_55620305
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:23 schreef Dizzee het volgende:
Iemand ervaring om met het toeristenvisum ( 90 dagen) er heen te gaan, even het land uit, (naar mexico bijv.) en dan weer terug te gaan met een nieuw toeristenvisum?
Als je naar Canada gaat, dan blijft je visum gewoon geldig tot aan de datum die je bij binnenkomst hebt gekregen. Je krijgt niet opnieuw een stempel als je de VS binnenkomst vanuit Canada. Dus daar werkt die truc niet
pi_55620519
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:32 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als je naar Canada gaat, dan blijft je visum gewoon geldig tot aan de datum die je bij binnenkomst hebt gekregen. Je krijgt niet opnieuw een stempel als je de VS binnenkomst vanuit Canada. Dus daar werkt die truc niet
Jammer. Canada gaat dus niet werken helaas. Thanks.
pi_55620712
Wij gaan zeer waarschijnlijk in september naar the states( huwelijksreis) en ik ben mij dus druk aan het orienteren wat we allemaal willen gaan doen. De route heb ik nog niet in detail maar weet wel ongeveer wat en waar maar ik heb alleen een vraagje.

We willen een maand gaan reizen maar daarvan willen we een week toeren met de motor, de rest van het traject willen we met de auto. Heeft iemand hier ervaring mee. Het liefst willen we in de Canyon gaan motorrijden.

Alvast bedankt.
Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:45:10 #156
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_55638817
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:32 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als je naar Canada gaat, dan blijft je visum gewoon geldig tot aan de datum die je bij binnenkomst hebt gekregen. Je krijgt niet opnieuw een stempel als je de VS binnenkomst vanuit Canada. Dus daar werkt die truc niet
Mexico volgens mij ook niet. Heb in 2004 zelf de 90 dagen gedaan, puur omdat het gewoon teveel regelwerk is. Denk dat het nog gemakkelijker en voordeliger is om even heen en weer naar NL te vliegen, bijv. off-season.

Hoe lang wil je trouwens wel niet gaan rondreizen als 3 maanden niet genoeg is? Ik ben in 3 maanden van oost naar west gereden en vond dat al wel een behoorlijke vakantie

reisverslag daarvan staat nog steeds online trouwens...
http://www.stars-and-stripes.nl
excuses voor het heeeeeele vervelende muziekje
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_55692153
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:45 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Mexico volgens mij ook niet. Heb in 2004 zelf de 90 dagen gedaan, puur omdat het gewoon teveel regelwerk is. Denk dat het nog gemakkelijker en voordeliger is om even heen en weer naar NL te vliegen, bijv. off-season.

Hoe lang wil je trouwens wel niet gaan rondreizen als 3 maanden niet genoeg is? Ik ben in 3 maanden van oost naar west gereden en vond dat al wel een behoorlijke vakantie

reisverslag daarvan staat nog steeds online trouwens...
http://www.stars-and-stripes.nl
excuses voor het heeeeeele vervelende muziekje
Zo lang mogelijk als het kan. Een half jaar lijkt me mooi. We hebben ook tijd zat, want zijn klaar met studeren.

Mocht iemand ervaringen hiermee hebben, dan lees ik het graag.

Edit:
Ik heb net het begin van je verslag gelezen, dan het is eigenlijk precies wat ik wil doen met een maat. Wat was jullie budget als ik vragen mag? Ikzelf heb 7.000 euro te besteden. Exclusief ticket. Red ik het daar een beetje mee denk je? Auto huren lijkt me duur, dus we willen waarschijnlijk één kopen.
  maandag 31 december 2007 @ 20:54:45 #158
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55692261
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:23 schreef Dizzee het volgende:
Iemand ervaring om met het toeristenvisum ( 90 dagen) er heen te gaan, even het land uit, (naar mexico bijv.) en dan weer terug te gaan met een nieuw toeristenvisum?
Niet doen, dat kan je in problemen brengen als je de volgende keer weer naar de VS wil. Tegenwoordig is het met Canada en Mexico ook praktisch niet echt mogelijk, omdat je met een I-94w geen nieuwe krijgt als je het land weer terug in komt. Terug vliegen naar Europa of ergens in Zuid Amerika, en na een week weer terug gaan kan wel makkelijker....

En eigenlijk is het ook helemaal niet nodig. Je kunt van te voren een 180-dagen toeristen visum regelen middels het Amerikaans consulaat, (kosten zo rond de $100-150 per persoon), dus als je van te voren weet dat je langer dan 90 dagen in de VS gaat blijven, dan doe je dat toch zo? Meestal ook een stuk goedkoper dan tickets moeten kopen voor Canada etc....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 31 december 2007 @ 21:05:55 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55692390
quote:
Op maandag 31 december 2007 20:49 schreef Dizzee het volgende:
Auto huren lijkt me duur, dus we willen waarschijnlijk één kopen.
Jammer, maar dat gaat niet. Je kunt in de VS alleen een auto kopen als je een Amerikaans Social Security Number hebt voor de DMV registratie van de auto, en dat moet je dus invullen bij de aankoop van de auto. Net als je Amerikaanse rijbewijs nummer trouwens.

In Canada kun je wel weer een auto kopen als niet-Canadees, maar je moet dan minstens een maand ofzo in Canada blijven op een adres waar je de Canadese nummerbordplaten kunt ontvangen, want zonder nummerbordplaat kom je de grens niet over. Tevens moet je voor Canada een extended visum regelen waar uit blijkt dat je voor langere tijd (e.g. 180 dagen) welkom bent in Canada, en dus een auto kon kopen.... anders sta je bij de Amerikaanse grens met een Canadese auto en een Nederlands paspoort, en ga je geheid vragen krijgen.

Tevens loop je in zowel Canada als de VS tegen verzekeringsverplichting aan, die je zo tussen de $100 en de $200 per maand kan gaan kosten. In de VS kun je je zonder Amerikaans rijbewijs niet eens verzekeren, in Canada weet ik niet precies hoe het zit.

Je zult dus toch moeten kijken naar autohuur. Je kunt wel budget huren natuurlijk, je hoeft alleen maar van A naar B te geraken, en dat kan ook in een kleine goedkope auto natuurlijk. Je kunt bij voor maatschappijen al voor ong. $150 per week een auto huren, tenzij je uiteraard jonger dan 25 bent..... dan wordt autohuren ook erg ongenaam, want dan betaal je $15 tot $25 per dag, per bestuurder onder de 25 aan risico-toeslag.

Ik raad eigenlijk aan dat ALS je onder de 25 bent, OF eerst flink meer te sparen, OF te wachten tot je 25 bent, want autorijden en/of huren gaan aanzienlijk veel duurder zijn onder de 25. Wachten tot je 25 bent gaat je een hele hoop geld besparen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_55693698
Dag maartena, dank voor je uitgebreide reacties.
quote:
Op maandag 31 december 2007 20:54 schreef maartena het volgende:

[..]


En eigenlijk is het ook helemaal niet nodig. Je kunt van te voren een 180-dagen toeristen visum regelen middels het Amerikaans consulaat, (kosten zo rond de $100-150 per persoon), dus als je van te voren weet dat je langer dan 90 dagen in de VS gaat blijven, dan doe je dat toch zo? Meestal ook een stuk goedkoper dan tickets moeten kopen voor Canada etc....
Het eerder genoemde B2 visum dus. Ik vraag me alleen af wat men verwacht bij 'voldoende sufficient financial resources'. Zo'n 15 tot 20 duizend euro lijkt mij voldoende voor 2 personen.
quote:
Op maandag 31 december 2007 21:05 schreef maartena het volgende:

[..]

Jammer, maar dat gaat niet. Je kunt in de VS alleen een auto kopen als je een Amerikaans Social Security Number hebt voor de DMV registratie van de auto, en dat moet je dus invullen bij de aankoop van de auto. Net als je Amerikaanse rijbewijs nummer trouwens.
Ik heb een Amerikaans SSN. Heb er eerder gewerkt dus dat is geen probleem. Geld die registratie met rijbewijsnummer niet alleen bij de aankoop van nieuwe auto's en niet bij 2e hands?
quote:
Je zult dus toch moeten kijken naar autohuur. Je kunt wel budget huren natuurlijk, je hoeft alleen maar van A naar B te geraken, en dat kan ook in een kleine goedkope auto natuurlijk. Je kunt bij voor maatschappijen al voor ong. $150 per week een auto huren, tenzij je uiteraard jonger dan 25 bent..... dan wordt autohuren ook erg ongenaam, want dan betaal je $15 tot $25 per dag, per bestuurder onder de 25 aan risico-toeslag.

Ik raad eigenlijk aan dat ALS je onder de 25 bent, OF eerst flink meer te sparen, OF te wachten tot je 25 bent, want autorijden en/of huren gaan aanzienlijk veel duurder zijn onder de 25. Wachten tot je 25 bent gaat je een hele hoop geld besparen.
We zijn dan beide onder de 25 helaas. Wachten is eigenlijk geen optie aangezien we dan echt willen gaan en ook klaar zijn met studie e.d.
  maandag 31 december 2007 @ 23:04:41 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55694092
quote:
Op maandag 31 december 2007 22:37 schreef Dizzee het volgende:
Ik heb een Amerikaans SSN. Heb er eerder gewerkt dus dat is geen probleem. Geld die registratie met rijbewijsnummer niet alleen bij de aankoop van nieuwe auto's en niet bij 2e hands?
Nee, elke auto die je koopt, en waarbij de "pink slip" van eigenaar veranderd (het bewijs dat de auto van jou is) dient opnieuw geregistreerd te worden bij de DMV, met een woonadres waar de eigenaar van de auto woont.

Je hebt nog wel steeds het probleem van VERPLICHTE verzekering. Hiervoor is namelijk een Amerikaans rijbewijs nodig, en zonder verzekering mag je niet rijden. Sterker nog, als je eens een keer aangehouden wordt voor een kleine, minuscule verkeersovertreding wat je misschien $40 aan boete kost..... en men komt er achter dat je geen verzekering draagt, dan kun je wel eens flink in de problemen raken.

Mocht je een (klein) auto-ongeluk hebben, eventjes niet opletten en je "tikt" de voorganger per ongeluk aan..... dan heb je ook een flinke hoeveelheid problemen als je geen verzekering hebt. Als dan ook nog eens blijkt dat je een toerist bent zonder verzekering, ben je eigenlijk ook meteen een "vluchtrisico", aangezien je geen plannen hebt om in het land te blijven, laat staan in de STAAT, en afhankelijk van de lokale wet..... kan het heel goed dat naast de boete die je moet betalen (variërend van $100 tot $500, afhankelijk van de staat) dat de auto in beslag wordt genomen en pas weer wordt vrijgegeven als je verzekering hebt aangeschaft.

Er zijn best veel mensen die gewoon zonder verzekering rondrijden, maar het is een reeel risico wat je in de problemen kan laten komen. Zeker als toerist, waar je de weg niet goed kent en een verkeersovertreding een stuk makkelijker gemaakt is omdat je de weg niet kent etc.
quote:
We zijn dan beide onder de 25 helaas. Wachten is eigenlijk geen optie aangezien we dan echt willen gaan en ook klaar zijn met studie e.d.
Zelfs al kun je wel verzekering regelen (door bijvoorbeeld met je SSN examen te doen in een staat, en dus een rijbewijs te hebben), dan ga je onder de 25 vrij veel geld kwijt zijn. Je zit immers in een risico groep.

Tja, je wil graag zo snel mogelijk, dat snap ik. Maar ik zou dan toch rekenen op veel meer kosten dan boven de 25. Verkijk je er niet op.

Ik zou toch kijken of je niet iets kan huren..... dat scheelt namelijk ook een hele hoop tijd, geld en rompslomp mocht er iets technisch mis is met de auto die je zou kopen. Bij een huurauto bel je het verhuurbedrijf op, en je krijgt een nieuwe auto, zelfs al sta je langs de weg met pech.....

Met je eigen auto (en geen AAA lidmaatschap) mag je lopen of liften naar de volgende stad om een tow-truck te huren.... (of 411 bellen en vragen om een tow truck bedrijf in de lokale omgeving..... wat je ook een hoop centen gaat kosten).

Persoonlijk zou ik gaan kijken naar een budget car-rental bedrijf met gunstige voorwaarden voor onder de 25. Eventueel kun je ook delen van de reis per trein afleggen, bijvoorbeeld door de Rockies.... en zo bijv. een week geen auto huren. Kun je allebei van uitzichten genieten, en dat schijnt een ervaring op zichzelf te zijn..... Ik ben in de 6 jaar dat ik hier woon nog nooit met de trein geweest. (wel in Canada trouwens).

Overigens kun je een auto huren onder de 21 HELEMAAL vergeten trouwens, maar ik neem even aan dat die leeftijd al bereikt is.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_55707955
thanks maartena.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:18:03 #163
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_55712614
quote:
Op maandag 31 december 2007 23:04 schreef maartena het volgende:

Je hebt nog wel steeds het probleem van VERPLICHTE verzekering. Hiervoor is namelijk een Amerikaans rijbewijs nodig, en zonder verzekering mag je niet rijden. Sterker nog, als je eens een keer aangehouden wordt voor een kleine, minuscule verkeersovertreding wat je misschien $40 aan boete kost..... en men komt er achter dat je geen verzekering draagt, dan kun je wel eens flink in de problemen raken.

Zelfs al kun je wel verzekering regelen (door bijvoorbeeld met je SSN examen te doen in een staat, en dus een rijbewijs te hebben), dan ga je onder de 25 vrij veel geld kwijt zijn. Je zit immers in een risico groep.

---

Persoonlijk zou ik gaan kijken naar een budget car-rental bedrijf met gunstige voorwaarden voor onder de 25. Eventueel kun je ook delen van de reis per trein afleggen, bijvoorbeeld door de Rockies.... en zo bijv. een week geen auto huren. Kun je allebei van uitzichten genieten, en dat schijnt een ervaring op zichzelf te zijn..... Ik ben in de 6 jaar dat ik hier woon nog nooit met de trein geweest. (wel in Canada trouwens).
Je hoeft geen amerikaans rijbewijs te hebben om je auto te verzekeren. Had ik ook niet en heb hem gewoon kunnen verzekeren. Je moet het alleen even aangeven en dan vervolgens je NL rijbewijs nr. opgeven en een kopie daarvan naartoe sturen. Maar je hebt inderdaad wel een adres en een SSN nodig.

Voor een rondreis zou ik inderdaad ook gaan voor een huurauto. Zoals ik al in voorgaande topics heb beschreven, heeft Alamo een gold underage regeling (meer info bij bijvoorbeeld Tioga Tours) dit scheelt iets in de prijs maar zal altijd nog wat duurder zijn dan boven de 25 jaar.

Kijk ook eens om je auto (als je die hier hebt) over te laten schepen en dan daar mee rond te rijden. Heb op internet wel eens verhalen gelezen van mensen die dat hadden gedaan. Maar weet daarbij verder niet hoe het zit met verzekering enzo.

Zou zelf gaan voor het auto huren, dus of hard sparen of wachten tot je 25 bent.

P.S. Happy 2008 to you all!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_55723063
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:10 schreef Blik het volgende:
Wat volgens mij al gezegd is door anderen, besteed minder tijd aan voornamelijk LA, is echt niks bijzonders. Verder is 2 weken echt heel weinig, ik heb dezelfde route gedaan met een camper en was daarmee 3.5 weken kwijt. Verder vind ik de Nationale Parken (Bryce, Zion, Yosemite, Grand Canyon etc) en Highway 1 (kustweg van LA - SF) een absolute must om te doen

(om heel eerlijk te zijn zou ik wachten totdat je ongeveer 4 weken vrij kan krijgen en het dan doen, waarom in 2 weken een boel geld uitgeven en haast niet genieten omdat je maar 2 weken de tijd hebt.)
Tjah, 4 weken is absoluut geen optie. Op het werk mogen we maar max. 3 weken na elkaar vrij nemen. En ik zie het niet echt zitten om de eerste dag van m'n verlof te vertrekken en de laatste dag van m'n verlof terug te komen. Ik hoef ook niet echt alles te zien he...
  woensdag 2 januari 2008 @ 14:57:35 #165
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_55723539
Mwah, wat Blik zegt idd: ik zou ook liever 3 weken gaan en "alles" zien, dan twee weken en een paar dagen thuis zitten... Als je toch al gaat kan je net zo goed nog iets langer gaan en het "standaard" rondje rijden...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_55725580
Even een detail:

wat je kan meepakken aan Nationale Parken moet je zeker doen: dat is machtig mooi en indrukwekkend!
Verder is de Nationale Parkpas is echter geen 50$ meer, maar in 2007 verhoogd tot 80$ (misschien nog meer in 2008?).
Maargoed, aangezien de dollar ook blijft zakken, valt dat verschil gelukkig verder wel mee.
 FR
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:09:59 #167
62913 Blik
The one and Only!
pi_55726347
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:38 schreef BlackEnWhite het volgende:

[..]

Tjah, 4 weken is absoluut geen optie. Op het werk mogen we maar max. 3 weken na elkaar vrij nemen. En ik zie het niet echt zitten om de eerste dag van m'n verlof te vertrekken en de laatste dag van m'n verlof terug te komen. Ik hoef ook niet echt alles te zien he...
In 3 weken moet het lukken, 2 weken inclusief de vliegreizen is gewoon echt te kort om de hoogtepunten te zien. Dan heb ik het over:

SF (via Highway 1 naar LA)
LA
Yosemite NP
Bryce NP
Zion NP
Grand Canyon NP
Las Vegas

Als je daarnaartoe gaat moet je dit gewoon gezien hebben, het maakt je reis zoveel mooier dan overal doorheen racen, mooie dingen overslaan en vervolgens bijna alleen maar in de auto zitten in grote steden.
pi_55727621
't is een kwestie wat je zelf wil. In een goed restaurant bestel je ook niet de hele menukaart, maar alleen datgene wat je wil

Die parken blijven nog wel even, dus je kan altijd nog een keer terug en dan heb je 2 x 2 = 4 weken
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:30:54 #169
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_55734668
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:09 schreef Blik het volgende:

[..]

In 3 weken moet het lukken, 2 weken inclusief de vliegreizen is gewoon echt te kort om de hoogtepunten te zien. Dan heb ik het over:

SF (via Highway 1 naar LA)
LA
Yosemite NP
Bryce NP
Zion NP
Grand Canyon NP
Las Vegas

Als je daarnaartoe gaat moet je dit gewoon gezien hebben, het maakt je reis zoveel mooier dan overal doorheen racen, mooie dingen overslaan en vervolgens bijna alleen maar in de auto zitten in grote steden.
Ik zou hier Death Valley nog aan toe willen voegen. IMO toch wel een 'must-see'. Bovendien ligt het tussen Yosemite en Las Vegas in, dus behoorlijk op de route zeg maar
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:50:57 #170
62913 Blik
The one and Only!
pi_55735138
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:30 schreef Aikara het volgende:

[..]

Ik zou hier Death Valley nog aan toe willen voegen. IMO toch wel een 'must-see'. Bovendien ligt het tussen Yosemite en Las Vegas in, dus behoorlijk op de route zeg maar
Zou het niet kunnen zeggen, ik heb de route gedaan met een camper. Het is verboden om met een camper door Death Valley te rijden (of anders op eigen risico, dus niet verzekerd)
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:09:13 #171
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_55739138
En vergeet als je 3 weken gaat Arches, Joshua Tree & Monument Valley niet
Haters everywhere but I don't really care.
pi_55756845
Even jullie advies. Ik vlieg half februari voor 10 dagen naar San Francisco voor familie bezoek maar ik ben van plan om 4 a 5 dagen lekker rond te gaan rijden rond de baai (Oakland, San Jose en Santa Cruz) en de rest lekker te shoppen in San Francisco en omstreken.

Ik was eigenlijk van plan om maar gelijk op SFO airport een auto te huren en heb al een beetje zitten zoeken op internet. Dollar.com heeft een mooie city aanbieding in SFO voor 9 dagen een Dodge Caliber voor $260 maar dat is zonder extra verzekeringen. Ik kreeg per mail nog de mogelijk om te kiezen uit:

Loss Damage Waiver $14.99 per day
Personal Protection Plan $5.45 per day or $8.45 per day depending on car class
Uninsured Motorist Protection $5.99 per day
Supplemental Liability $12.99 per day

Was is echt aan te raden? Ik ga niet op een paar dollar besparen maar om nou alles te nemen.

Hebben jullie nog tips om naar toe te gaan in de buurt van San Ramon en omstreken?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:25:42 #173
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_55770133
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:12 schreef dirk_super het volgende:
Even jullie advies. Ik vlieg half februari voor 10 dagen naar San Francisco voor familie bezoek maar ik ben van plan om 4 a 5 dagen lekker rond te gaan rijden rond de baai (Oakland, San Jose en Santa Cruz) en de rest lekker te shoppen in San Francisco en omstreken.

Ik was eigenlijk van plan om maar gelijk op SFO airport een auto te huren en heb al een beetje zitten zoeken op internet. Dollar.com heeft een mooie city aanbieding in SFO voor 9 dagen een Dodge Caliber voor $260 maar dat is zonder extra verzekeringen. Ik kreeg per mail nog de mogelijk om te kiezen uit:

Loss Damage Waiver $14.99 per day
Personal Protection Plan $5.45 per day or $8.45 per day depending on car class
Uninsured Motorist Protection $5.99 per day
Supplemental Liability $12.99 per day

Was is echt aan te raden? Ik ga niet op een paar dollar besparen maar om nou alles te nemen.

Hebben jullie nog tips om naar toe te gaan in de buurt van San Ramon en omstreken?
Zou voor de eerste 2 gaan. De Loss Damage Waiver en de PPP...

Santa Cruz is moooooi
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_56193470
ik zit de 15de tot de 18de Feb in Yosemite, iemand meer?
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 21 januari 2008 @ 11:05:23 #175
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_56194625
don't feed the bears. Schijnt dat die beesten regelmatig langs je tentje lopen als je daar ligt te slapen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')