Jup, ook mijn website ligt er op het moment uit. Naja, ze hebben in iedergeval minder downtime als PCextremequote:Op maandag 10 september 2007 20:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
De ervaringen van servage.net worden aan deze kant minder. De laatste weken heb ik regelmatig met downtimen gehad, nu ligt die hele website eruit waardoor mijn weerstation website niet bereikbaar is. Ik vind het erg jammer, als het zo door gaat dan gaat er voor mij geen 2de jaar meer in.
Daar heb ik geen ervaringen mee, maar het lijkt wel steeds meer te worden...ik zie het iig nog even aan, want het komt wel op een verkeerd moment.quote:Op maandag 10 september 2007 20:40 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Jup, ook mijn website ligt er op het moment uit. Naja, ze hebben in iedergeval minder downtime als PCextreme
Bij mij ook, ik was net iets aan het updaten en nu doet de FTP het ook niet meer. Wel irritant, maargoed, afwachten totdat het probleem is verholpen.quote:Op maandag 10 september 2007 20:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Daar heb ik geen ervaringen mee, maar het lijkt wel steeds meer te worden...ik zie het iig nog even aan, want het komt wel op een verkeerd moment.
FTP doet het hier wel weer gelukkig, nog ff snel iets updaten.quote:Op maandag 10 september 2007 20:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanmiddag idd ook al een paar keer. Website lopen veranderen, krijg je dit er tussen door....waardoor heel wat pagina's niet goed worden weergegeven, maar wat maakt het uit, alles ligt eruit, zolang het maar niet te lang duurt
Hmmz het werkt weer
Hmmz raak nog niet in de FTP
Voor zover ik weet zijn clusters onder Linux op de meeste filesystems aanzienlijk kleiner dan onder Windows...quote:Op maandag 10 september 2007 21:57 schreef Sjowhan het volgende:
De ruimte zou opzich wel kunnen kloppen; Joomla neemt vaak meer ruimte in op een linuxserver (qua blocks/ruimte) dan uitgepakt op je eigen pc.
Komt door de indeling van de harde schijven op de linuxserver (clustersize).
Ze hebben meestal wel maar zetten het niet graag zomaar open naar een klank toequote:Op maandag 10 september 2007 22:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn clusters onder Linux op de meeste filesystems aanzienlijk kleiner dan onder Windows...
Ontopic: ik ben op zoek naar een goedkope host die ssh-toegang geeft! Gewoon lekker met vi m'n filetjes bewerken i.p.v. telkens moeten FTPen lijkt me heerlijk!
www.webhosters.nl geeft bij heel veel hosts aan dat ze ssh hebben, maar als ik dan verder zoek, blijkt dat toch niet zo te zijn...
Ik heb zojuist mijn VPS bij strato in gebruik genomenquote:Op dinsdag 11 september 2007 08:20 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ze hebben meestal wel maar zetten het niet graag zomaar open naar een klank toe. Beetje doorvragen geeft een realistiser antwoord op
. Daarnaast kan je ook je eingen VPS nemen bij bijvoorbeeld http://solidhost.com/ maar dan heb je gelijk een compleet virtuele server (net SSH
) en kan best dat dat boven je budget zit.
Load word vernamelijk veroorzaakt door een hoge I/O van de HDD (dus veel bestanden uitlezen, directories scannen maar ook veel met (niet geoptimaliseerde) SQL queries in grote tabellen). Ben zelf erg met dat soort dingen bezig i.v.m. dat mijn site ook de lichste niet meer is ondertussen en kan aan raden om eens te kijken of je je I/O zoveel mogelijk kan verminderenquote:Op maandag 10 september 2007 21:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Weet je ook de reden van je serverload? Tijdje terug ook last van gehad bij Neostrada, meerdere keren geblokt geweest. Werd veroorzaakt door 1 of ander CGI-scriptje. Laatste tijd is het gelukkig weer rustig (klopt af), al zie ik soms nog wel een serverload van 10+ staan...
RC5 op dit momentquote:Op maandag 10 september 2007 21:36 schreef FJD het volgende:
In eerste instantie zijn we het gaan zoeken in PHPBB 3.0, het zit immers nog in beta (of nu in RC) fase, maar na een zoektocht op het internet was de meest voor de hand liggende conclusie dat de server load werd veroorzaakt door een groot topic dat dan ook nog eens veel ge-F5-ed werd. Toevallig hadden wij ook zo'n topic, 150 pagina's ofzo
Dat van het CGI-scriptje is wat Neostrada mij vertelde. Ik kan mijn website prima draaiende houden, maar over servers enzo weet ik wat minder, dus ga ik er van uit dat zij er wat meer verstand van hebben dan ikquote:Op dinsdag 11 september 2007 08:25 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Load word vernamelijk veroorzaakt door een hoge I/O van de HDD (dus veel bestanden uitlezen, directories scannen maar ook veel met (niet geoptimaliseerde) SQL queries in grote tabellen). Ben zelf erg met dat soort dingen bezig i.v.m. dat mijn site ook de lichste niet meer is ondertussen en kan aan raden om eens te kijken of je je I/O zoveel mogelijk kan verminderen.
Cache bijvoorbeeld. Je kunt de uitkomst van bepaalde veel gebruikte queries cachen en in een bestandje zetten (kost minder tijd en uit eindelijk ook load dan het steeds bij de SQL server vandaan te halen). Of de uitkomst van een zware handeling/functie kan je cachen om rekenkracht te sparen (zorgt in veel minderen mate ook voor load)quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:45 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Dat van het CGI-scriptje is wat Neostrada mij vertelde. Ik kan mijn website prima draaiende houden, maar over servers enzo weet ik wat minder, dus ga ik er van uit dat zij er wat meer verstand van hebben dan ik
Ze hadden 't over .PL bestanden, en daar kon ik er 1 van vinden die nooit gebruikt werd. Uiteindelijk alles maar gewist en opnieuw geinstalleerd. Nu doet alles het wel vrij normaal, al is ie soms nog wat traag.
Heb je wat tips om die I/O te verminderen? SQL queries optimaliseren heb ik inmiddels al gedaan!![]()
Ik heb ook mijn pcextreme account opgezegd. Snelheid was daar echt om te janken. Volgens een reverse Ip draaide er op de server 225 websitesquote:Op maandag 10 september 2007 21:36 schreef FJD het volgende:
Als het mij gevraagd wordt dan raad ik Neostrada op dit moment alleen aan voor gewoon hobby-websites. De snelheid is nml. veel hoger dan bij PCExtreme, die ik ondanks de serververhuizing, nog steeds belachelijk traag vind. Voor de grotere websites zou ik ze niet meer aanraden, daarvoor is deze ervaring echt te slecht.
Vier dagen wachten? Ik heb de technische dienst continue gemaildquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:35 schreef Ame_thyst het volgende:
Tot nu toe ben ik erg tevreden bij Neostrada, mailtjes worden binnen 15 minuten beantwoord en je kan ook bellen als het nodig is. (Daarom vraag ik me af waarom jij 4 dagen bleef wachten op een antwoord)
Iedereen zal begrijpen dat je er geen grote sites moet hosten waar je je brood mee verdient, het heet dan ook shared hosting en daar is de prijs ook naar![]()
Dat is inderdaad wel vreemd. Of je website moet automatisch geblokkeerd zijn maar dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:40 schreef FJD het volgende:
Daarnaast blijf ik erbij dat als je op zaterdagnacht 03:00 de tijd hebt een website offline te gooien dat je dan niet tot maandag kunt wachten met een antwoord.
Ach ja. Iedereen zal z'n positieve en negatieve ervaringen hebben![]()
Doen ze goedquote:Op donderdag 20 september 2007 11:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn 1ste pakket is van Hosting2go, ik kreeg hier paar dagen terug een mailtje van.
Data en webspace is verhoogt.
Webspace: 1.5GB >>> 2.5GB
Datalimiet: 10GB >>> 30GB
Kosten blijven het zelfde![]()
30 euro per maand is wat veel.... Ik heb nu 10 euro per jaar accounts, voor het dataverkeer wat ik doe is dat ruim voldoende.quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:20 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ze hebben meestal wel maar zetten het niet graag zomaar open naar een klank toe. Beetje doorvragen geeft een realistiser antwoord op
. Daarnaast kan je ook je eingen VPS nemen bij bijvoorbeeld http://solidhost.com/ maar dan heb je gelijk een compleet virtuele server (net SSH
) en kan best dat dat boven je budget zit.
Linkje?quote:Op donderdag 20 september 2007 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
30 euro per maand is wat veel.... Ik heb nu 10 euro per jaar accounts, voor het dataverkeer wat ik doe is dat ruim voldoende.
Ik zie iig niks op hun websitequote:
http://webreus.nl/wcrXA1/index.php?id=3284quote:Op donderdag 20 september 2007 15:02 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ik zie iig niks op hun website. En ze mogen hem ook wel eens updaten ziet er niet uit
.
Dat zijn accountjes en geen servers als ik het zo ziequote:Op donderdag 20 september 2007 15:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
http://webreus.nl/wcrXA1/index.php?id=3284
Layout is simpel en effectief. Daar houd ik van!
Oops ben een beetje blind vandaag, hopelijk straks niet meer als me vriendin er isquote:Op donderdag 20 september 2007 16:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat zei ik, accountjes
Neemt niet weg dat ik nog steeds op zoek ben naar een host met ssh-access... Bij voorkeur eentje waar ik meerdere domeinen (allemaal een paar MB data & traffic) kwijt kan, in Nederland.
Ten eerste omdat ik gewoon tevreden ben over wat zij mij leveren, dus is het niet meer dan normaal om ervoor te betalen. Ten tweede kan ik nooit bewijzen dat ze de factuur niet gestuurd hebben en vind ik een incassotraject en de bijbehorende kosten onnodig. Ten derde heb ik geen zin dat ze straks de hosting stopzetten aangezien ik niet betaal.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:22 schreef Xcalibur het volgende:
waarom zou je er achteraan gaan om te mogen betalen?
Dat zij hun administratie niet op orde hebben vind ik geen reden om extra moeite te gaan doen, zolang het in mijn voordeel is tenminste
nou, dat vind ik allemaal nogal voorbarige conclusies, je een factuur na een paar weken nog niet gehad hebt....quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:30 schreef snabbi het volgende:
Ten tweede kan ik nooit bewijzen dat ze de factuur niet gestuurd hebben en vind ik een incassotraject en de bijbehorende kosten onnodig. Ten derde heb ik geen zin dat ze straks de hosting stopzetten aangezien ik niet betaal.
Buiten dat is er paar jaar terug een harde schijf crash geweest. Hadden ze geen backup. Dus veel mensen waren hun bestanden kwijt.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:35 schreef Landgraaf het volgende:
een big don't : e-dentify
Ik zit al 4 maanden op het incasso buro van ze tewachten
![]()
terwijl ik al 2 jaar geleden aangetekend , heb op gezegt , goeie administratie daar![]()
Account stopzetten mag niet zomaar, zeker niet zonder waarschuwingquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:29 schreef snabbi het volgende:
uh als iemand na 8 weken niet betaalt dan lijkt me het een gegronde reden om een aanmaning te sturen danwel het account stop te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |