abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52190347
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:01 schreef du_ke het volgende:
Dat zou kunnen maar het is de vraag welke meerwaarde dat heeft. En of de markt er voor zorgt dat de efficientie groter wordt of alleen de behoefte aan een groter hoofdkantoor.
Daarnaast zijn niet alle producten erg geschikt voor de vrije markt .
Privatisering heeft niet als doel een 'beter' systeem te leveren. Privatiseren heeft tot doel efficiënter een bepaalde dienst te leveren. Je moet daarbij goed bedenken wat de gevolgen zijn van een inhalig bedrijf en wat je eigen doelen zijn. En daar faalt de overheid zo vaak. Dat is denk ik alleen maar een kwestie van tijd hoor, Brabant zal niet snel weer zo stom het OV aanbesteden, die gaan kijken naar b.v. Twente.
Of iets wel efficiënter kan, zul je goed na moeten gaan. Met name als het gaat om voorzieningen als de brandweer zie ik b.v. niet hoe dat op z'n HenriO's aanbesteed kan worden op een manier die goedkoper is EN waarbij de gewenste dienst geleverd wordt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:34:36 #177
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52190920
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

De drinkwatervoorziening in Bolivia en de spoorwegen
Je moest helemaal naar Bolivia? Geen NL of EU voorbeeld?
quote:
de spoorwegen in G-B waren b.v. geen groot succes.
Wat is er mis met de Spoorwegen in GB? Dat daar wel eens een ongeluk gebeurde? Ben je Eschede vergeten? Of Zoufftgen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_52190998
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er mis met de Spoorwegen in GB? Dat daar wel eens een ongeluk gebeurde? Ben je Eschede vergeten? Of Zoufftgen?
Het grote verschil was dat er in GB sprake was van een grote achterstand in onderhoud, dat was bekend en toch werd er niets aan gedaan, omdat de vervoerders druk waren met de concurrent van het spoor drukken. Maar inmiddels gaat het in het VK beter dan in de afgelopen 100 jaar met het spoor.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:43:30 #179
45206 Pietverdriet
pi_52191114
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:38 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Het grote verschil was dat er in GB sprake was van een grote achterstand in onderhoud, dat was bekend en toch werd er niets aan gedaan, omdat de vervoerders druk waren met de concurrent van het spoor drukken. Maar inmiddels gaat het in het VK beter dan in de afgelopen 100 jaar met het spoor.
Tja, dat er achterstand was in onderhoud is bekend, maar dat kan je de privatisering niet verwijten, dat is de schuld van het staatsbedrijf dat het ervoor was.
pi_52191647
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, dat er achterstand was in onderhoud is bekend, maar dat kan je de privatisering niet verwijten, dat is de schuld van het staatsbedrijf dat het ervoor was.
Dat klopt -het laat juist weer het falen van de overheid zien- maar hierdoor kwamen problemen met het privatiseren extra pijnlijk aan het licht. Het laat zien dat je meestal niet zonder regels kan privatiseren. Net zo goed als je land niet zonder regels kan.
Ook hierbij moet de overheid de regels opstellen en controleren: men moet de scheidsrechter zijn, niet zelf meevoetballen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:13:24 #181
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52199071
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:31 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee, jij mag eens proberen een privatisering die is doorgevoerd aangeven die mislukt is. Jullie willen graag dat privatiseren niet werkt en blijven dat dan ook jaren schreeuwen, zonder ook maar een voorbeeld te kunnen geven.
Het gaat mij er om dat je van privatiseringen niet kunt zeggen dat ze beter zijn, dat kun je ook niet van overheidsinstellingen zeggen. Dat kun je pas zeggen als je met dezelfde randvoorwaarden de "overheidsvariant" laat uitvoeren. Je moet bij een dergelijke conclusie dus eigenlijk een controlegroep hebben, en die is er niet. Daarom is botweg de conclusie: het gaat nu fanatstisch door de privatisering flauwekul.

Daarnaast moet je privatisering alleen doorvoeren als je het niveau kunt waarborgen. Dat willen marktpartijen niet altijd.

Wat steeds weer frappant is, is dat de aanname dat de markt efficiënt werkt nodig is om de efficiëntie van de markt aan te tonen.
Wasserwunderland
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:16:38 #182
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52199159
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Natuurlijk joh, ontken lekker de economische vooruitgang in UK...
O ja ik was vergeten dat de VK nu het idool van de marktadepten is. Elke 10 jaar weer een nieuw troeteldier.
quote:
Leuk trouwens dat je het afremmen van economische groei en daarmee minder stijging van je belastinginkomsten gewoon naast je neer legt.
De uitgaven worden ook minder.
Wasserwunderland
pi_52199258
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:13 schreef Tup het volgende:
Het gaat mij er om dat je van privatiseringen niet kunt zeggen dat ze beter zijn, dat kun je ook niet van overheidsinstellingen zeggen. Dat kun je pas zeggen als je met dezelfde randvoorwaarden de "overheidsvariant" laat uitvoeren. Je moet bij een dergelijke conclusie dus eigenlijk een controlegroep hebben, en die is er niet. Daarom is botweg de conclusie: het gaat nu fanatstisch door de privatisering flauwekul.
Waarom heb je altijd een controlegroep nodig? Waarom kostte het de provincie Groningen 20 miljoen gulden per jaar om de NS een paar treintjes te laten rijden, terwijl dat nu voor de helft gaat? De NS heeft 25 jaar de tijd gehad om de boel rendabeler te maken en dat is nooit gelukt. Nu ineens wel. Rara, hoe kan dat?
quote:
Daarnaast moet je privatisering alleen doorvoeren als je het niveau kunt waarborgen. Dat willen marktpartijen niet altijd.
Nee, je moet je (eindelijk) eens afvragen wat iets je waard is. Leuk die bus in een weiland, maar moet dat zoveel kosten terwijl er maar 3 mensen op een dag gebruik van maken? Dat was geen vraag en nu wel. De overheid kan nu eisen stellen (b.v het openhouden van een lijn)en het bedrijf dat dat het goedkoopst kan, mag het gaan doen.
quote:
Wat steeds weer frappant is, is dat de aanname dat de markt efficiënt werkt nodig is om de efficiëntie van de markt aan te tonen.
?? Waar dan? Het is gewoon een kwestie van optellen en aftrekken.
pi_52199275
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:16 schreef Tup het volgende:
Nee, helaas.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:29:57 #185
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52199499
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:20 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee, helaas.
Ik heb geen zin om er meer te zoeken, maar ik denk dat de hypotheekrenteaftrek minder wordt.
Wasserwunderland
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:34:19 #186
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52199614
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:19 schreef en_door_slecht het volgende:
Waarom heb je altijd een controlegroep nodig? Waarom kostte het de provincie Groningen 20 miljoen gulden per jaar om de NS een paar treintjes te laten rijden, terwijl dat nu voor de helft gaat? De NS heeft 25 jaar de tijd gehad om de boel rendabeler te maken en dat is nooit gelukt. Nu ineens wel. Rara, hoe kan dat?
Ik ken niet het specifieke geval Groningen maar: minder treinen, minder stations, hogere prijzen, slechtere arbeidspositie van werknemers , er zijn talloze manieren om kosten te drukken en inkomsten te verhogen. Dat kunnen bedrijven inderdaad goed, en dat is meteen het probleem.
quote:
Nee, je moet je (eindelijk) eens afvragen wat iets je waard is. Leuk die bus in een weiland, maar moet dat zoveel kosten terwijl er maar 3 mensen op een dag gebruik van maken? Dat was geen vraag en nu wel. De overheid kan nu eisen stellen (b.v het openhouden van een lijn)en het bedrijf dat dat het goedkoopst kan, mag het gaan doen.
Je kunt geen prijskaartje aan mobiliteit hangen. Ik denk ook niet dat overheid zich los kan maken van de efficiency mythe.
quote:
?? Waar dan? Het is gewoon een kwestie van optellen en aftrekken.
Nee, want als het slecht gaat is het de schuld van de overheid. Gaat het goed, dan is de privatisering.
Wasserwunderland
  woensdag 8 augustus 2007 @ 17:36:05 #187
45206 Pietverdriet
pi_52202971
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:16 schreef Tup het volgende:

[..]

O ja ik was vergeten dat de VK nu het idool van de marktadepten is. Elke 10 jaar weer een nieuw troeteldier.
jaja ga vooral niet op kritiek in
quote:
Oh? Door zielugu mensen meer te geven en meer welzijnswerkers in te zetten worden je uitgaven minder?
Als de groei in de economie afneemt wordt je werkeloosheid ook hoger met de daar aan verbonden kosten.
Maar hier zal je, net als bij mijn eerdere posts niet inhoudelijk op in willen gaan.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 17:59:11 #188
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52203557
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
jaja ga vooral niet op kritiek in
[..]

Oh? Door zielugu mensen meer te geven en meer welzijnswerkers in te zetten worden je uitgaven minder?
Als de groei in de economie afneemt wordt je werkeloosheid ook hoger met de daar aan verbonden kosten.
Maar hier zal je, net als bij mijn eerdere posts niet inhoudelijk op in willen gaan.
Zielige mensen geven ook meer uit, koopkracht van die groepen wordt verbeterd, minder rijkdomkwaaltjes, minder schuldhulpverlening, minder bijzondere bijstand. Ik ben er van overtuigd dat de door jou genoemde effecten behoorlijk zullen meevallen. You win some you lose some.
Tja, ik ga er wel op in, je bent het er niet mee eens, jezelf rondwentelend in de welbekende mythe van één of ander hoger inzicht in een arbitraire en volkomen subjectieve wetenschap genaamd economie.
Wasserwunderland
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:08:54 #189
45206 Pietverdriet
pi_52203750
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 17:59 schreef Tup het volgende:

[..]

Zielige mensen geven ook meer uit, koopkracht van die groepen wordt verbeterd, minder rijkdomkwaaltjes, minder schuldhulpverlening, minder bijzondere bijstand. Ik ben er van overtuigd dat de door jou genoemde effecten behoorlijk zullen meevallen. You win some you lose some.
Tja, ik ga er wel op in, je bent het er niet mee eens, jezelf rondwentelend in de welbekende mythe van één of ander hoger inzicht in een arbitraire en volkomen subjectieve wetenschap genaamd economie.
niet meer dan jou mening dus, zonder onderbouwing, gewoon, dat vind jij. Sterk, tup, heeel sterk argument.
pi_52203832
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:34 schreef Tup het volgende:
Ik ken niet het specifieke geval Groningen maar: minder treinen, minder stations, hogere prijzen, slechtere arbeidspositie van werknemers , er zijn talloze manieren om kosten te drukken en inkomsten te verhogen. Dat kunnen bedrijven inderdaad goed, en dat is meteen het probleem.
De dienstregeling is verbeterd, net zoveel stations, prijsverhogingen nauwelijks boven de inflatie (wat zeer respectabel is vanwege de component energie in de exploitatie), personeel dat prima omstandigheden kent.
Wat jij wil is mensen op hun plek houden zonder dat je mag kijken of je wellicht ook zonder die persoon kan. Je weigert de productiviteit te verhogen. En juist daar zit h'm de kneep. Jij denkt alleen in rampscenario's. Dat deden de vakbewegingen ook toen er ontslagen vielen in de spinnerijen. Toch hebben we nu een lagere werkloosheid dan ooit te voren. Hoe kan dat? Niet door mensen in die spinnerijen te houden, zoals jij voorstaat.
quote:
Je kunt geen prijskaartje aan mobiliteit hangen. Ik denk ook niet dat overheid zich los kan maken van de efficiency mythe.
Dat kun je wel. Bedenk maar eens wanneer het jou hoeveel waard is om met de taxi naar het station te gaan. Op dezelfde manier kun je dit voor de rest van de maatschappij uitrekenen. Het probleem hierbij is dat wanneer het niet jou geld is om die taxi te lappen, maar het van een grote berg komt, jij ineens veel meer over hebt voor die taxi.
quote:
Nee, want als het slecht gaat is het de schuld van de overheid. Gaat het goed, dan is de privatisering.
Vaak wel. Face the facts.
pi_52203871
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 17:59 schreef Tup het volgende:
Zielige mensen geven ook meer uit.
Wel als het aan de SP ligt. Geld van andere mensen. Want iemand moet dat geld verdienen, domweg de geldpers aanzetten werkt niet. Geld krijgen != geld verdienen.
En omdat jij geen reet snapt van economie maakt het niet tot een subjectief iets.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:14:44 #192
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52203876
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
niet meer dan jou mening dus, zonder onderbouwing, gewoon, dat vind jij. Sterk, tup, heeel sterk argument.
Wil je ontkennen dat er geen enkele besparing is van uitgaven als de economie krimpt?
Wat "mijn mening" is is dat ik geen kwantiatieve gegevens heb die duidelijk maken dat het "verlies" wel meevalt. Die heb ik jou ook niet zien geven tav. de grandioze afname van de economie. Dat bedoel ik ook steeds met een schermen van arbitraire "textbook" rijtjes.
Wasserwunderland
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:31:52 #193
45206 Pietverdriet
pi_52204277
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:14 schreef Tup het volgende:

[..]

Wil je ontkennen dat er geen enkele besparing is van uitgaven als de economie krimpt?
Sure zijn een paar besparingen, maar die staan niet in verhouding tot de kosten die een overheid die jij voorstaat meer krijgt, en de daling in de inkomsten die men krijgt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:58:19 #194
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52210814
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:14 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wel als het aan de SP ligt. Geld van andere mensen. Want iemand moet dat geld verdienen, domweg de geldpers aanzetten werkt niet. Geld krijgen != geld verdienen.
En omdat jij geen reet snapt van economie maakt het niet tot een subjectief iets.
De SP rooft gewoon het geld van hardwerkende mensen en geven dat door aan sukkels en luie donders, e.d. De SP noemt dat 'rechtvaardige verdeling'.

Verder heeft de SP totaal geen verstand van economie, vernieuwing en innovatie. Lekker alles bij het oude laten is daar het devies.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:23:40 #195
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52226098
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Sure zijn een paar besparingen, maar die staan niet in verhouding tot de kosten die een overheid die jij voorstaat meer krijgt, en de daling in de inkomsten die men krijgt.
Waar baseer je het vetgedrukte op?
Wasserwunderland
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:12:39 #196
45206 Pietverdriet
pi_52231382
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:23 schreef Tup het volgende:

[..]

Waar baseer je het vetgedrukte op?
Staatshuishouding van de laatste pak hem beet 20-30 jaar?
Kijk maar eens naar overheids budgetten van deze periode, vergeleken met conjunctuur.
pi_52393519
Kennelijk ben ik de enige die het interessant vindt, want ik zie er nergens berichten over op POL, maar Yildirim wil een eigen partij beginnen als hij uit de SP wordt gezet. Ik geef hem groot gelijk. De SP behandelt hem schandalig. Hij moet mooi 4 jaar die zetel bezet houden.

Ik snap trouwens WEL weer dat de SP van hem af wil. Ze willen de commotie zo snel mogelijk sussen. Hoe langer Yildirim kan doorpraten over gebrek aan democratie binnen de partij, des te groter de imagoschade die de SP oploopt.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:33:26 #198
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_52395980
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1056227/4/50#52393519] Ik snap trouwens WEL weer dat de SP van hem af wil. Ze willen de commotie zo snel mogelijk sussen. Hoe langer Yildirim kan doorpraten over gebrek aan democratie binnen de partij, des te groter de imagoschade die de SP oploopt.
De SP had het minst verloren als ze hem stilletjes feliciteerden en niet moeilijk gedaan hadden.
Als dit poker is, er is pas net ingezet, de uiteindelijke uitkomst is pas nu op gang aan het komen als de deadlines voorbij zijn en er _concrete_ uitkomsten zijn.
Ik denk dat het de SP veel meer leden gekost heeft dan men toe durft te geven, en kwa zetels kan het ze er wel 5 a 10 schelen. Die 25 evenaren ze niet meer, zelfs JM is niet meer populairder dan zijn collegae en als die weg valt na dit gedoe.....
Inmiddels lees ik op diverse blogs en fora ook dat de provinciale verkiezingen ZELF intern een farce zijn.
Een commissie van 3 oud SP gedienden bepaalt gewoon welke 'sollicitanten' het worden.
Dan is de afdrachtregeling weer helemaal hot sinds de SP haar eigen raadslid luijendijk onder de armoede grens liet pleuren etc.
Nee, het is pas begonnen, de echte match komt nog... Alleen snap ik de tactiek er achter niet, WIL de SP klein blijven en NIET regeren!?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:05:14 #199
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52584211
quote:
SP zondigt tegen eigen principes met wachtgeld

Tegen de eigen partijprincipes in blijken veel SP'ers wachtgeld te krijgen. Een gedeelte daarvan belandt uiteindelijke zelfs in de partijkas van de SP.

Wachtgeld
SP-penningmeester Marga van Broekhoven erkent in de krant dat bijvoorbeeld ex-Kamerlid Fenna Vergeer (nu met de VUT) ruwweg de helft van haar wachtgeld (dus 2300 euro per maand) aan de partij afdraagt. Ook Kamerleden Remi Poppe en Henk van Gerven hebben na hun functie als wethouder wachtgeld aangevraagd.

'Het aanvragen van wachtgeld is een individuele verantwoordelijkheid,' zegt Van Broekhoven. Volgens haar weten SP-politici dat ze een deel van hun salaris en eventuele wachtgeld moeten afdragen aan de partij. 'Natuurlijk is het overheidsgeld, maar andere politici steken het in hun eigen zakken.'

Volgens de Groningse hoogleraar staatsrecht Douwe Elzinga is de regeling daar niet voor bedoeld. 'Wachtgeld is een tijdelijke inkomensregeling.'

Sollicitatieplicht
De SP fulmineert al jaren tegen de wachtgeldregeling.

De partij vindt dat politici minder en korter wachtgeld moeten krijgen en dat dat gepaard moet gaan met een sollicitatieplicht. Vorige week baarde het Gelderse SP-Statenlid Toine van Bergen opzien door het wachtgeld van politici van andere partijen openbaar te maken.
Bron

Als het om geld gaat zijn bepaalde principes binnen de SP toch ook niet meer zo heilig....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52587702
quote:
'Tweede Kamerlid Van Bommel valt vrouw lastig in Jordanië'
Uitgegeven: 22 augustus 2007 12:49
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2007 13:02

DEN HAAG - Een lokale medewerkster van de Nederlandse ambassade in Amman (Jordanië) heeft een klacht ingediend tegen het SP-Tweede Kamerlid Harry van Bommel. Die zou haar op 12 juli tijdens een rondreis van de vaste Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken door het Midden-Oosten hebben lastig gevallen.

Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) is door de Nederlandse ambassadeur in Amman op de hoogte gesteld van het voorval. Verhagen heeft de klacht doorgegeven aan CDA-Kamerlid Henk Jan Ormel, de voorzitter van de vaste Kamercommissie.

Ormel heeft een bericht in het weekblad Elsevier hierover woensdag bevestigd. Hij heeft woensdagmiddag een gesprek met Van Bommel over de kwestie. Ormel heeft ook Kamervoorzitter Gerdi Verbeet op de hoogte gesteld.

Van Bommel zegt in een reactie dat hij tegen de ambassademedewerkster alleen heeft gezegd dat ze er geweldig goed uitzag. Hij noemt het niettemin terecht dat hij daarover is aangesproken. Hij heeft de vrouw zijn excuses aangeboden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')