Een spatie tussen 'slet' en '!'quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:56 schreef Nawien het volgende:
Liggen laat ik wel aan je moeder over, de vuige slet !
Overigens daag ik je uit om mijn taalproblemen op te zoeken. Hopelijk verdwaal je tijdens je missie en zien we je nooit meer terug.
ligtquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:01 schreef Nerzhul het volgende:
jouW taalprobleem licht in het feit dat je allochtoon bent. en mijn moeder hoeft ten minste haar snor niet te scheren zoals de jouWe.
jouW missie is om je eigen van kant te maken doormiddel van ophanging.
en jouW probleem is niet mijn probleem
Hey wat lul je, wij zijn vrienden toch muisjequote:Op donderdag 26 juli 2007 10:02 schreef veldmuis het volgende:
[..]
licht
Hey, ik vind Nawien ook een kneus maar jij bent wel intens debiel zeg!
Jij snapt het!quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Een spatie tussen 'slet' en '!'
Schande!
Groeten,quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:01 schreef Nerzhul het volgende:
Jouw taalprobleem ligt in het feit dat je allochtoon bent. En mijn moeder hoeft tenminste haar snor niet te scheren zoals de jouwe.
Jouw missie is om je zelf van kant te maken door middel van ophanging.
En jouw probleem is niet mijn probleem
Nope het mag om de overzichtelijkheid te waarborgen mijn beste mutsaarsquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Een spatie tussen 'slet' en '!'
Schande!
oke je bent echt zo dom als je avatar eruit ziet....quote:
Prima!quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:08 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
oke je bent echt zo dom als je avatar eruit ziet....
Als hij al dom is, moet jij echt heel heel heeeeeeel erg dom zijn aangezien hij jouw fouten verbeterdequote:Op donderdag 26 juli 2007 10:08 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
oke je bent echt zo dom als je avatar eruit ziet....
het feit dat ik hier nog op moet reageren laat wel zien dat je alles beetje letterlijk opvat....quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:10 schreef Nawien het volgende:
[..]
Als hij al dom is, moet jij echt heel heel heeeeeeel erg dom zijn aangezien hij jouw fouten verbeterde![]()
Eh, nee.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:06 schreef Nawien het volgende:
[..]
Nope het mag om de overzichtelijkheid te waarborgen mijn beste mutsaars
Heuh...serieus of zit je nou gewoon weer voor de zeik te houden?quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:06 schreef Nawien het volgende:
[..]
Nope het mag om de overzichtelijkheid te waarborgen mijn beste mutsaars
wat denk je zelfquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heuh...serieus of zit je nou gewoon weer voor de zeik te houden?
eh, jaquote:
hehe, allebei een beetje. Punt is dat er geen officiele regels voor zijn, maar ik vind het persoonlijk overzichtelijkheid vrij belangrijk en vind het een beetje slordig staan om er geen spatie tussen te doen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heuh...serieus of zit je nou gewoon weer voor de zeik te houden?
Je bent de enige die dat doet. Journalisten, taaladviseurs, ambtenaren, literatoren: ze vinden het blijkbaar allemaal niet nodig om spaties voor hun uitroeptekens te zetten.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:21 schreef Nawien het volgende:
Punt is dat er geen officiele regels voor zijn, maar ik vind het persoonlijk overzichtelijkheid vrij belangrijk en vind het een beetje slordig staan om er geen spatie tussen te doen.
Mja, dat moeten dan wel harde spaties zijn, want anders:quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:47 schreef Iblis het volgende:
In het Nederlands, Engels & Duits, en volgens mij nog veel andere talen is het hoogst ongebruikelijk om spaties rondom leestekens te gebruiken. In het Frans echter, is het zeer gangbaar.
Het betreft hier echter geen hele spatie, maar slechts 1/4-em. Je ziet dit voor :, ;, ?, ! en rond de ganzenvoetjes («, »). Op het internet, zie bijvoorbeeld de de Franse Wikipedia worden echter wel vaak hele spaties gebruikt.
Dat zie ik in de Vlaamse PC Gameplay regelmatig en dat ziet er echt niet uit.quote:het leesteken kan in zijn eentje op de volgende regel terechtkomen
Zo is FOK! hè?quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:49 schreef Nerzhul het volgende:
het ging eigenlijk ergens anders over maar oke
Je vindt het persoonlijk overzichtelijk staan, en slordig zonder spatie. Dat vind ik heel vreemd, omdat je daarmee namelijk afwijkt van de overgrote meerderheid van de gebruikers van de Nederlandse taal. Mensen die jouw teksten onder ogen krijgen, zullen dus juist die onverwachte spaties als slordig ervaren.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:21 schreef Nawien het volgende:
[..]
eh, ja
[..]
hehe, allebei een beetje. Punt is dat er geen officiele regels voor zijn, maar ik vind het persoonlijk overzichtelijkheid vrij belangrijk en vind het een beetje slordig staan om er geen spatie tussen te doen.
Maargoed das ook 1 van de redenen waarom ik alinea's gebruik
Dan gebruiken ze een slecht opmaakprogramma. Het is echter vergelijkbaar met de situatie dat je in het Nederlands in kranten vaak een trema ziet, ook al is het woord afgebroken, dus je ziet zo-<einderegel>ëven in een krant, terwijl het trema vervalt na afbreking, immers, de scheiding der lettergrepen is vanwege de afbreking al duidelijk.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:49 schreef Frollo het volgende:
Dat zie ik in de Vlaamse PC Gameplay regelmatig en dat ziet er echt niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |