Dank, Frankquote:Op zondag 30 maart 2008 01:02 schreef Frank__NL het volgende:
Liften is niet gevaarlijk. Een slechte of matige chauffeur reist veiliger door te gaan liften. Als alle slechte en matige chauffeurs zouden gaan liften dan werd de verkeersveiligheid aanmerkelijk groter en was het fileprobleem opgelost. Voor jongens / mannen zijn er weinig risico's. Voor meisjes / vrouwen die alleen liften zijn de risico's wat groter.
Om van NL naar UK te liften kun je het best op tankstation Jabekke langs de snelweg ten westen van Gent een chauffeur zoeken die naar de UK rijdt. In de auto mogen vijf mensen mee voor dezelfde prijs in de tunnel. Vanuit de UK liggen er tussen Londen en Folkestone tankstations Maidstone en nog een waar je een chauffeur moet vinden die naar Gent rijdt of verder richting Nederland. Zeer goed te doen.
Met Eurolines mee zonder reservering is geen enkel probleem als er nog plek vrij is. Het gaat wel geld kosten, het gebruikelijke tarief. Liften is goedkoper.
He, ik misbruik dit topic ff voor een vraag aan je...quote:Op maandag 26 november 2007 23:46 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel man
Check deze site voor inspiratie en tips: http://www.hitchhiketheworld.com/
Dit stel is in 5 jaar tijd letterlijk de wereld over gelift en op de meest bizarre plekken terecht gekomen, gratis met een boot de oceaan overgstoken etc.
Dat laatste durfde ik nou een keer niet, en heb gewoon afgewacht tot er wat neutraler vlees achter het stuur zat, maar meestal durf ik het wel aan. Punt is natuurlijk dat vreemde mannen geen geld kosten, en mooie vrouwen wel...quote:Ik zou het niet doen / durven om bij een wildvreemde in de auto te stappen
(of het moet een onwijs lekkere meid zijn
Ik zag het al en wil ook...quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:54 schreef bloempjuh het volgende:
Lieve liftvrienden. Op 8 Augustus 2008 is er een grootse liftersmeeting/-zuippartij onder de Eiffeltoren in Parijs. Het idee is om liften als vervoermiddel te promoten door van alle uithoeken in Europa naar Parijs te liften.
Ik vertrek vanuit London en kijk er nu al naar uit!
http://en.hitchwiki.org/?title=888_PROJECT
Ik heb dat probleem gelukkig niet, maar het lijkt me wel lastig. Het lijkt me belangrijk om te zorgen dat ze je vertrouwt. Dus maak haar duidelijk dat je weet wat er fout kan gaan, en wat je dan kunt doen, zodat ze weet dat je niet naief bent, en er wel degelijk over hebt nagedacht. Het is goed als ze weet dat jij ook aan de veiligheid denkt. Maar natuurlijk zonder dat je haar nog ongeruster maakt. Misschien zou het haar ook geruster maken als je niet in je eentje maar met een ander zou liften. Maarja, dat moet maar net in je vakantieplannen passen.quote:
Ok, dat is heel duidelijk. Bedankt voor je antwoord. Stond vanmiddag namelijk te liften langs de snelweg, net na oprit maar veilig in de berm. Hoorde opeens politie aankomen met zwaailichten en schrok toch wel een beetje haha Dus maar snel de dijk opgerend tot hij voorbij was.quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:11 schreef Frank__NL het volgende:
Ja. Liften is overal toegestaan, behalve op snelwegen (rechthoekig bord met een viaduct erop) en autowegen (vierkant bord met een auto erop van voren gezien). Op snelwegen en autowegen mag je niet liften - dat wil zeggen: niet op de weg zelf. Bij tankstations en op opritten (als er een vluchtstrook of andere veilige stopplek is) mag wel. Van een oud-politieagent begreep ik dat je op een oprit formeel gezien niet mag liften, maar dat hier de politie hier alleen in onveilige situaties aandacht aan besteed. Op parkeerstroken en bushaltes langs autowegen kun je ook zonder probleem liften.
Op tankstations kun je door de eigenaar worden verboden om mensen aan te spreken. Dit geldt alleen voor het deel van het terrein dat eigendom is van de oliemaatschappij!! Op de rest van het tankstation (het parkeerterrein) mag je alles doen wat je wil. Ik heb overigens nog nooit een onvriendelijke tankstationhouder ontmoet, alleen behulpzame. Ze zijn er wel, maar het hangt ook sterk af van hoe de lifter zich zelf gedraagt
Voor het liften op de vluchtstrook van de snelweg of op een snelwegknooppunt kun je 30 euro boete krijgen, voor de overtreding "als voetganger gebruik maken van de autosnelweg".
Zelf lift ik overigens wel eens op de vluchtstrook bij files. Je hebt dan (vooral als je een bordje hebt) altijd binnen tien minuten een goede lift, en die 30 euro is het waard (na meer dan 40.000 liftkilometers).
Nou, dat is een heel leuk initiatief van je! Doe je goed.quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:18 schreef button4ever het volgende:
[..]
Ok, dat is heel duidelijk. Bedankt voor je antwoord. Stond vanmiddag namelijk te liften langs de snelweg, net na oprit maar veilig in de berm. Hoorde opeens politie aankomen met zwaailichten en schrok toch wel een beetje haha Dus maar snel de dijk opgerend tot hij voorbij was.
Ik heb BTW een echte lift-hyve gemaakt omdat er nog niet echt een serieuze was: http://ilovehitchhiking.hyves.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |