Klopt. Als je veilig op die plek kon staan, had je gewoon terug kunnen komen. Zelf ben ik op 44.000 km (820 ritten) een keer weggestuurd. Verder nooit last van de politie gehad. Meestal rijden ze zonder omkijken voorbij.quote:Gisteren alleen de trein gepakt, liften ging niet goed en de politie heeft me ook nog weggejaagd (achteraf had ik gewoon terug op die plek moeten gaan staan, maar dat is achteraf).
Klinkt goed, ben benieuwd naar de verhalen. Veel succesquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:02 schreef piter85 het volgende:
Ik wil samen met een vriend volgende week liftend naar Bern gaan vanwege het EK-voetbal. Ik heb wel wát liftervaring, maar niet ontzettend veel..We willen er sowieso voor maandagmiddag zijn; wat is dan het ultieme moment om te vertrekken vanuit Groningen? En welke route zou je kiezen? Direct in Groningen richting Duitsland, of meer via Nederland om vervolgens af te takken naar Duitsland?
THANKS!!
Heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel een goede plek richting Nederland: tankstation Aire de Courneuve langs de A1. Je kan inderdaad met de metro in de buurt komen. Voor de details moet je even naar www.hitchwiki.org gaan en de pagina Parijs doorlezen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:55 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met liften naar Parijs? Alle tips zijn welkom! Ik denk eerst de stad zoveel mogelijk uit met de metro of bus en dan verder liften.
Dit zegt veel over de manier waarop je naar je medemens kijkt. Ik denk dat het door deze houding komt dat het 'slecht' met de maatschappij gaat ipv dat de maatschappij de houding beïnvloedt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:12 schreef Buzz129 het volgende:
IK zie dit topic voor het eerst, maar dacht dat liften wel een beetje 1970 -1980 was. Ik neem in ieder geval nooit lifters mee! En dat zou ik alle andere automobilisten ook adviseren, neem nooit een lifter mee. Nou OK er is één uizondering, maar als die net als Kim Veenstra praat hoef ik die ook niet in mijn auto.
Afgtelopen weekend, zaterdag Wageningen-Amsterdam en zondag weer terug. Ging beide keren geweldig, niet lang hoeven wachten en (zoals altijd natuurlijk) aardige mensen. Wat is liften toch leukquote:
Het heeft niets met een gevoel van onveiligheid te maken, maar alles met het onvoldoende verzekert zijn bij een aanrijding waarbij de lift(st)er ledselschade oploopt die maar gedeeltelijk door een inzittende verzekering gedekt wordt. Dan staat zo'n lift(st)er wel bij jou op de stoep om voor de rest van zijn of haar leven een financiele genoegdoening te ontvangen. En daar pas ik dus voor.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:47 schreef w8jij17 het volgende:
[..]
Dit zegt veel over de manier waarop je naar je medemens kijkt. Ik denk dat het door deze houding komt dat het 'slecht' met de maatschappij gaat ipv dat de maatschappij de houding beïnvloedt.
Alsof er in iedere persoon een potentiële moordenaar schuilt. Er zijn zat mensen met goede bedoelingen.
Waarom precies heb je medelijden met lifters? Wat is er volgens jou onjuist aan wat ze doen?quote:En hoe ik tegen lifters aankijk: Beetje zielige figuren die verder willen reizen dan hun budget.
Grote jongen hoor. Lekker show off dat jij nou toevallig knaken hebt.quote:En hoe ik tegen lifters aankijk: Beetje zielige figuren die verder willen reizen dan hun budget.
Ik neem ook nooit lifters mee, je weet nooit wat je in de auto haalt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:35 schreef Frank__NL het volgende:
[..]
Grote jongen hoor. Lekker show off dat jij nou toevallig knaken hebt.En lekker genuanceerde mening heb je. Bedankt voor het spuwen op dit onderwerp. En nou oprotten jochie. Blijf jij maar lekker in je eentje in de file staan, de rest van je leven. Oftewel, chauffeurs die geen lift geven: beetje zielige figuren die te goed zijn voor de wereld
![]()
Waarom zo generaliseren, en dit onderwerp over liften zo bevuilen.quote:Ik neem ook nooit lifters mee, je weet nooit wat je in de auto haalt.
moet ik wel even vermelden dat het soort mensen mij ook nooit aanstaat jeweet
9 berichten per dag zijn snel geplaatst hoor eindbaas.quote:Op zaterdag 22 november 2008 08:21 schreef Frank__NL het volgende:
[..]
Waarom zo generaliseren, en dit onderwerp over liften zo bevuilen.
Je hoeft mij niet te vertellen dat het ad-hoc carpoolen geen al te best imago heeft.
Hier praten we juist over leuke ervaringen met liften.
Jouw uitspraken raken namelijk wel mensen die lfitend reizen, en dit met veel plezier doen.
Soms uit principiele overwegingen. Soms uit sociale redenen. Liften brengt namelijk reizigers bij elkaar, en ik kan het zeggen en weten, want ik weet dat van al die duizend chauffeurs die ik heb gehad, er vele blij waren me mee te nemen, wat aanspraak te hebben en van gedachten te wisselen. Liften geeft daar namelijk een unieke mogelijkheid toe.
Als je na een avondje stappen iemand mee naar huis neemt, weet je ook niet wat je over de vloer haalt...
"je weet nooit wat je in de auto haalt", maar ik zie wel dat jij een Fok JUNK bent. Gemiddeld 9 berichten per dag, en dat 6000 berichten lang... blijf jij lekker aan je beeldscherm plakken
Om me dan maar even aan jouw hokjesgedachten-menaliteit aan te passen:quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:08 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
9 berichten per dag zijn snel geplaatst hoor eindbaas.
hippie.
Tuurlijk. Maar denk ook eens na voor je een bericht plaatst.quote:9 berichten per dag zijn snel geplaatst hoor eindbaas.
Een mooi, romantisch beeld, maar ik word toch echt altijd binnen 10min meegenomenquote:En dan helpt het de lifters wanneer ze weer eens half verzopen of bevroren met een beverig opgestoken duimpje of trillend stukje onleesbaar karton in de verkleumde hand zich afvragen waarom er toch niemand voor ze stopt.
Liften is cool staat onder de header travel. Voor sommige mensen is liften een prettige manier van reizen. Daarom vind ik dat we het onderwerp op een respectvolle manier dienen te bejegenen. Ik ben niet zo erg te spreken over sommige manieren van reizen, maar daar hak ik niet op!quote:Het gaat toch over meningen dacht ik zo.
Dus? Vroeger was alles beter?quote:Maar dat was in de jaren tachtig!
Statistiek. Het regent in Nederland 4% van de tijd, waarvan hoogstens de helft harde regen. Op 50.000 lift-kms ben ik persoonlijk misschien een keer echt nat geworden. Op de fiets veel en veel vaker.quote:half verzopen
Kwestie van gezonde voeding, en niet naar Siberie liften.quote:bevroren
Afgunst en welvaart? Individualisering?quote:zomaar lifters bespotten terwijl ze je helemaal niks hebben aangedaan, daar moet iets achter zitten lijkt me
Zorg dat je genoeg kartonnen bordjes en stiften bij je hebt, en dat je van tevoren de route goed weet (of, beter, een wegenkaart bij je hebt). En dan een oprit vlakbij vinden waar je de snelweg op kunt. In principe hoef je daarna niet meer veel te lopen, omdat je kunt zorgen dat je steeds bij een afrit wordt afgezet, en bij diezelfde afrit weer bij de oprit kunt gaan staan. Opritten zijn eigenlijk altijd perfect geschikt om te liften, omdat er zo'n mooie vluchtstrook langs ligt waar je kunt gaan staan. Zou een mooie route moeten zijn om te lfiten, zo langs de A2quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:24 schreef JohnDDD het volgende:
Wat kan ik het beste doen? Maak ik enige kans met mijn grote koffer? Ik zie hier op een hitchwiki dat er een plek is vlakbij het vliegveld op de kruising van de A2 en de Anthony Fokkerweg?
Niet op de snelweg!! Officieel mag je daar ook niet komen, en bestuurders mogen daar ook niet stoppen (doe je ook niet snel als je 120 rijdt ). Bij de gemiddelde oprit/afrit heb je een viaduct met stoplichten. Je staat dan langs de weg die de snelweg op gaat, de oprit dus, maar vóór de snelweg zelf begint. Daar kan het verkeer dat voor het stoplicht staat te wachten jou zien, en hebben ze nog een lage snelheid wanneer ze langskomen. Langs die oprit staat ook een blauw snelwegbordje, daar achter begint officieel de snelweg. Meestal kun je net vóór dat bordje goed staan liften. Soms is de situatie natuurlijk anders, maar dan vind je ook altijd wel een geschikt plekje om te staan.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:42 schreef JohnDDD het volgende:
maar sta je dan op de snelweg, of vlak voor de snelweg in feite?? ik heb nog nooit gelift maar dit leek me een mooie eerste gelegenheid.
Hey Frank, hoor jij ook een lama schijten?quote:Op donderdag 25 december 2008 14:49 schreef Elwood1802 het volgende:
O my god, alles uitrekenen en trots vertellen hoeveel eppo's je hebt bespaard. Alleen al je reisduur al bekijkt met een eigen auto hoeft het van mij niet
Emissies boeien mij niet, alleen tijdsduur. Als ik met een auto (4.8 v6) sneller ben neem ik die.quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:09 schreef Frank__NL het volgende:
Yep, als ik alleen al kijk naar de emissies die ik niet veroorzaak door liftend te reizen, en de vrijheid die ik ervaar ten opzichte van het minder milieuonbewust OV, en de frustraties die ik zelf achter een stuur oploop...
Ik vertel alleen dat ik liever in een auto rij met die tijdsduur. Je reactie heeft dan ook niets inhoudelijks. Ga lekker in KLB een topic openen over mensen die een andere mening is toebedeeld dan de jouwe.quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:03 schreef w8jij17 het volgende:
[..]
Hey Frank, hoor jij ook een lama schijten?
Horen we daar weer lama's schijten, dacht het wel. Er wordt minder liftend gereisd als in de 60's, 70's en 80's, maar wat heb ik aan die boodschap? Ik leef nu, maak nu mijn keuzes. En inmiddels ben ik zo wijs dat ik toch (vrij) zeker denk te weten dat de tijden niet veranderd zijn.quote:Liften is gewoon niet COOL meer! Lifters worden door 99,9% van de automobilisten bestempeld als "ach gut, hij wil ook zo nodig reizen maar de sloeber heeft er het geld niet voor. En het is ook geen student want die heeft toch een OV. Zal dus wel een halve zwerver zijn, niet meenemen dus."
Hier moet ik nu echt om lachen. Zoveel domheid in 1 reactie is echt een prestatie!quote:Op maandag 29 december 2008 14:31 schreef Buzz129 het volgende:
Ik heb slechts een klopboor van een onbekend merk en geen Hilti boorhamer. Dus is het onbegonnen werk om door die dikke plaat die voor jouw kop zit heen te komen.
Maar als ik die liftersstek bij Maastricht passeer zal ik aan je denken. En aan iedere lifter die vraagt of hij mee mag rijden zal ik in het vervolg vragen of tie Frank heet en nog steeds niet door heeft dat hij de laatste de mohanikanen is!
Eens lach ik je midden in je bek vierkant uit, en ik hoop dat het dan hard regent!
Dus omdat jij vindt dat het niet cool is, is het dat dus niet. Leuk hey, zo'n tunnelvisie. Ik ben van plan binnenkort weer eens te gaan liften, ook al heb ik een OV. Ik heb één keer een dag lang gelift en dat was de tofste reis die ik heb gemaakt (qua reizen zelf dan, niet qua bestemming), maar hier zal ik een volgende keer wat meer over posten.quote:Op maandag 29 december 2008 19:12 schreef Buzz129 het volgende:
...![]()
Zeg knulletjes, ik probeer alleen maar aan te geven dat liften helemaal niet zo COOL is. Jullie mogen het dan wel COOL vinden maar dat betekent niet dat het ook zo is.
quote:Beste meerijder, De redactie van het televisieprogramma Kassa de Verlenging is bezig met een serie bespaartips. Elke week willen ze een filmpje maken met een kijkerstip. Om de serie op te starten zoeken ze als redactie eerst zelf wat goede tips. Zo zijn ze al bij iemand langs geweest die het internet afspeurt naar gratis producten en bij mensen die goedkoop op vakantie gaan door van huis te ruilen (www.switchhouses.eu). Deze onderwerpen zijn reeds uitgezonden. Mogelijk kunt u ze nog nazien op de site van Kassa. Hun oog is ook gevallen op meerijden. In onderling overleg hebben we besloten u met onderstaande tekst te benaderen. Bent u iemand die frequent van meerijden gebruik maakt voor werk, vakantie of een willekeurige rit, reageer dan per omgaande en wij geven uw emailadres door aan Kassa de Verlenging. Zij zullen dan contact met u opnemen en zo mogelijk met u meerijden om uw ervaringen te vernemen en een en ander met de camera vast te leggen. Met vriendelijke groetwebmaster meerijden.
nico@meerijden.nu
quote:Naar het zuiden vind ik Luik wel een obstakel, reden, voor Maastricht lukt het vaak niet iemand te vinden die naar Luxemburg rijdt en op het tankstation tussen Maastricht en Luik duurt dat ook lang, reden: minder klanten vanwege Nederlandse "dure" benzine.
En op de de kade in Barcelona ook je duim op blijven steken of het laatste stukje zwemmen natuurlijk.quote:Ik ga misschien vrijdag voor 9 dagen naar Mallorca, en wil dat dan liftend doen, met mijn vriendin. Nu zijn we wel vrij ervaren lifters in Nederland, maar we hebben nog maar één grotere reis ondernomen, deze zomer, naar de Pyrenneeën.
Haha, jij zekerquote:En op de de kade in Barcelona ook je duim op blijven steken of het laatste stukje zwemmen natuurlijk.
Denk het niet, hoop het niet...quote:Op zondag 8 februari 2009 18:51 schreef JohnDDD het volgende:
ZOETERMEER - Twee mannen hebben zaterdag in Zoetermeer een 26-jarige lifter ernstig mishandeld en beroofd van zijn portemonnee, meldde de politie zondag.
Het slachtoffer, dat onder meer een gebroken oogkas opliep, had de mannen om een lift gevraagd. Die kreeg hij.
Na een tijdje werd hij de auto uitgegooid, geschopt en geslagen en beroofd. De daders zijn voortvluchtig.
Is onze arme Frank dan eindelijk gepakt door die hater hier in dit topic?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |