abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68925886
Zal wel. Maar mij zul je daar niet zien. Een Audi A4 is prima

Wat wel zeker is, met 25 liftkoppels zijn er vrijdag toch iets meer lifters dan gemiddeld onderweg. Sommigen gaan elkaar onderweg zeker tegen komen.

Je kan trouwens rustig bij de tankstations Bijleveld of De Slagmaat wachten op de lifters (bij Bijleveld je bijl mee nemen, bij De Slagmaat iets om mee te slaan). Ik verwacht ze daar tussen 8 en 10 uur 's morgens en er zullen er zeker zijn die daar over gaan stappen. Ook bij Hoograven, de liftersplaats aan de Waterlinieweg (ri Zwolle) en de aansluiting A28 x Waterlinieweg geef ik een verhoogte kans op lifters die vanuit Rotterdam naar Praag gaan.

Er zijn vele routes mogelijk tussen Rotterdam en Praag, maar die zijn allemaal niet zo veel korter of sneller of langzamer of langer. Zelf zou ik zeker kiezen om over Utrecht-Enschede-BIelefeld-Magdeburg-Dresden te gaan. De winnaars zullen waarschijnlijk deze route volgen. Liften in het Ruhrgebiet schiet totaal niet op. Ik ben tien keer door Duitsland gelift, maar vermijd altijd de kern van het Ruhrgebiet. Voornaamste problemen in het Ruhrgebiet voor lifters zijn het kleine aantal tankstations en een te dunne spoeling (= op de tankstations is het aandeel verkeer dat langs het volgende tankstation langs de E-weg komt niet groot).

Als je vaak op bepaalde plekken lift dan weet je precies hoe het gaat. Op tankstation Het Anker rijdt 80% richting Heerlen, Brunssum, Aken en 20% richting Maastricht of verder.

Waarom ik lift? Dan zeg ik tegen chauffeurs - dan heb ik meer beenruimte als in mijn eigen wagen.

Dan zit ik altijd goed ~ en niet gelogen ook.

Maar er zijn zat redenen voor te bedenken.

Handig toch, die tunnelvisie. Zo kom je nog ergens. Toch alweer een dikke zes jaar actief lifter, ik had het toen niet gedacht, maar denk nu wel dat ik nog even zo voort kan

[ Bericht 21% gewijzigd door Frank__NL op 12-05-2009 00:58:25 ]
pi_69135831
hoi,
even een vraagje voor de ervaren lifters.
Over 2 weken ga ik naar Zweden liften. Nu is mijn vraag wanneer ik dat het best kan doen. Op de maandagmorgen of is het in het weekend makkelijker om een lift te krijgen?
  maandag 18 mei 2009 @ 08:32:35 #229
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_69140695
Maandagmorgen gaan er meestal veel mensen na 't werk toe. Alleen dat is vaak niet een erg lange lift. In het weekend kun je van die 'bezoek' mensen tegen komen die bijvoorbeeld naar de andere kant van Nederland reizen voor een bezoek aan een museum etc.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_69141047
Het liften van Maastricht naar Woerden en terug op zondag was weer intensief. Een beknopt verslagje aan de hand van een tijdbalk.

Heenreis
07.40 voordeur gesloten
07.45 bus 6 tot de Scharnerweg
07.53 te voet naar de Maastrichter liftersplaats
08.03 liftersplaats Maastricht
08.25 lift
09.25 oprit Veldhoven (A2 31)
09.40 lift
10.20 oprit Transferium Utrecht (A12 17)
10.35 lift
10.46 aankomst Woerden, te voet naar station
10.56 mijn oog ziet een ongeopend blik Hertog Jan bier liggen
11.03 bestemming bereikt

Terugreis
19.35 van vrienden huurfiets terug naar station Woerden
19.50 meegereden met vriend tot verzorgingsplaats Bisde (A2 13-14), uitgestapt op OWN
20.20 voetgangersbruggetje over de Nieuwe Graaf, modder afgeklopt
20.25 lift
21.15 Eindhoven Floraplein
21.35 een chauffeur stopt, maar rijdt naar Horst. Ik zeg dat me dit onvoldoende zal helpen, sla het aanbod af. Bedenk me dan dat het helemaal niet zou hebben geholpen.
21.40 inval duisternis
21.50 een auto met Duits kenteken AC (Aken) stopt op het tankstation, navraag leert dat hij nu niet naar Aken rijdt.
22.12 wachten op bus naar station Eindhoven
22.16 bus naar station Eindhoven
22.24 aankomst station
22.32 vertrek intercity naar Maastricht
23.00 blik Hertog Jan bier geconsumeerd
23.32 aankomst Maastricht
23.42 vertrek bus
23.55 uitgestapt
23.58 thuis

Kosten: treinkaartje 9,10 + 7 strippen 3,15 = 12,25
Kosten alles per OV: 23,80 + 6 strippen 2,70 = 26,50
Besparing tov alles met OV: 14,25

Tijd: heenreis 3.23, terugreis 4.23 = 7.46
Tijd alles per OV: heenreis: 3.19, terugreis 3.37 = 6.56
Extra tijd tov alles met OV: 50 minuten
  Moderator dinsdag 19 mei 2009 @ 13:06:50 #231
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_69186369
De liftkrijger had weer succes dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_69198531
Als ik werkelijk succes had gehad, dan had ik het laatste stuk niet met de trein gegaan.

Wat het liften naar Zweden betreft, tsja, inderdaad zo veel maakt het niet uit. Als je kan kiezen uit zaterdag, zondag of maandag zou ik de dag pakken met de prettigste weersverwachting. Door de week is er inderdaad (vooral tussen 7 en 10 en van 16 tot 19) meer woonwerk verkeer. Ook meer werkverkeer.

Belangrijker voor het welslagen van de reis is de aanpak: na vertrek alleen van tankstation naar tankstation liften, en onderweg de juiste chauffeurs opsporen en vervolgens vragen om een goede rit. Mercedessen en Saabs A4 rijden snel, auto's met een Zweeds kenteken rijden gemiddeld vaker naar Zweden dan andere auto's. Dat soort dingen dus.
pi_69199079
Bedankt voor de reacties.

Frank, kan je me iets vertellen over de snelheid waarmee je verwacht dat ik kan liften? Ik ben van plan om 's nachts een hostel op te zoeken, zodat ik 's ochtends weer fris kan beginnen, en verwacht zelf ongeveer 3 dagen onderweg te zijn (1400km). zeg 8 uur p/dag. Maar als het op rolletjes gaat kan ik het natuurlijk ook doortrekken.
Ben benieuwd hoe het zal gaan iig
pi_69201325
Ik kan er wel iets over zeggen, maar of het ook zo uitpakt.. Voor een beginner is 500 km op een dag een aardige afstand. Lijkt mij prima. Het kost relatief veel tijd om een onbekende stad in te gaan, een hostel te zoeken en de volgende dag een plek vinden waar je weer liftend weg komt. De andere oplossing is langs de snelweg kamperen, of Couch Surfen bij iemand die in de buurt van een snelwegtankstation woont...

Ik persoonlijk plan het liefst allemaal een beetje: waar ga ik overnachten en hoe kom ik daar de volgende dag weer weg?

Bij een onbekende route is dat soms wel makkelijker gezegd dan gedaan..

Ik zelf ken deze route niet, maar omdat ik het klappen van de zweep ken zou ik er twee dagen en een overnachting voor uit trekken. Of in een keer door, dan duurt het waarschijnlijk 24 uur. 's Nachts liften heeft zijn bekoringen, zo lang je weet waar je mee bezig bent.

Ach de ene keer ging ik 800 km mee in een vrachtwagen en duurde het 24 uur. De andere keer deed ik die 800 km in 8 uur.. mijn ervaring is ook: hoe minder tijd ik eigenlijk heb, hoe sneller het gaat. En heb ik wat meer tijd, dan neem ik die vaak ook.. 500 km per dag moet te doen zijn lijkt mij zo. Als ik geen fouten maak hou ik het op zo'n 70 kmh gemiddeld inclusief wachten en files. Soms 60 kmh, soms ook 90 kmh.

Wat ik zo een beetje heb gehoord is liften in Zweden minder gebruikelijk dan in NL, Duitsland en Denemarken, en de wachttijden zouden navenant langer kunnen zijn. Maar dat zijn ook maar de geruchten die ik uit tweede of derde hand heb.
pi_69350262
Hee een lift topic!

Ik ben net terug van een weekend in Poznan, Polen. Zat in de organisatie van een liftwedstrijd daar naar toe

Eerdere liftbestemmingen waren Straatsburg en Praag.

Liften
pi_69384446
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:12 schreef Laura 2000 het volgende:
Hee een lift topic!

Ik ben net terug van een weekend in Poznan, Polen. Zat in de organisatie van een liftwedstrijd daar naar toe

Eerdere liftbestemmingen waren Straatsburg en Praag.

Liften
Dan ben je hier op de juiste plaats! Leuk dat je helpt organiseren met die liftwedstrijd.

Ik ga deze zomer een poging wagen om naar Lissabon te liften. Heb er echt heel veel zin in.
pi_69400637
hoihoi.

Even een verslagje van mijn liftavontuur vandaag, op weg naar Zweden.
Vanochtend vroeg opgestaan en bij de carpoolplaats om liften gaan vragen. Het staat wel altijd bomvol, maar niet vol genoeg zodat er mensen op en aan rijden. Daarop heb ik mezelf met een bordje met A28 erop bij de oprit gestationeerd. Eerst maar eens door Utrecht komen met de snelwegen die daarbij liggen. Uiteindelijk na 25 minuten(en een paar honderd autos)later werd ik opgepikt door een bekende. Die zette me af bij De Uithof. Dat lag op mijn route en na de knooppunten bij Utrecht. Na iets van 20 minuten werdt ik opgepikt door een afrikaans echtpaar met een kind van een jaar of 3 of 4 naast mij op de achterbank. Er stond zomerse afrikaanse muziek op en het kindje zat telkens mee te bewegen en tikken op de muziek. Die wordt later echt muzikant! Deze mensen hebben mij iets verder gebracht naar Amersfoort. Een kort stukje, waar ik na 35 minuten wachten werdt opgepikt door een vrouw die ook aardig wat reist en erg enthousiast was over mijn reis. Deze zette me na wederom weer een kort stukje af op de veluwe (A1). Ook een redelijk rustig stukje, waar ik na ongeveer 20 minuten werd opgepikt door een aardige meneer die me bij een tankstation na Apeldoorn af zette. Daar kocht ik een kaart van Duitsland en ging even rondvragen naar een lift. De Nederlandse chauffeur met een Deense oplegger ging eerst naar Amersfoort eer terug te gaan naar Denemarken. Een auto met Duitsers overlegden even maar zeiden toch nee. Een paar minuten later kwam er een andere terug van het tankstation. Blijkbaar hadden ze even overlegd want ik mocht toch mee. Ze gingen naar Hamburg en dat was verder dan ik had durven hopen! Lekker doorgekachelt, maar ook een detour van een uurtje omdat iemand in Bremen moest worden afgezet. Uiteindelijk bij een rustig tankstation langs Hamburg afgezet met veel lokaal verkeer. Hier ging ik maar mensen aanspreken bij de pompen en uiteindelijk mocht ik met een echtpaar mee dat naar Rugen ging. Ik weet niet of het komt door het feit dat het 5 jarig meisje naast me een zoete lolly at, of dat ze uit zichzelf zo energiek was. Wel leuk om te zien. Van de ouders had ik meer het idee dat ze me meenamen uit medelijden, niet uit interesse o.i.d. Dat was wel minder. Hierna bij het treinstation bij het vliegveld in Lubeck afgezet, waar ik er achterkwam dat de trein naar het centum pas weer over een uur ging. Hierop de bus genomen en er achter gekomen dat alle hostels vol zaten. Na veel geloop uiteindelijk een goedkoop eenpersoonskamertje voor 26 euro gevonden. Lekker een pizzaatje gegeten en een veels te lang reisverslag op FOK getypt. Nu maar eens afsluiten en uitgeput gaan slapen.
pi_69407966
Kortere ritjes in Nederland en dan een langere. Waar heb ik dat eerder gelezen?

Voor als je dit nog leest, maar je bent mogelijk al weer op weg:

De boot naar Trelleborg kan je vast gratis op, als je bij of kort voor de haven om een lift vraagt. Op veel veerboten mogen extra passagiers gratis mee, maar dit is niet altijd zo. Dan is het goedkoper dan als voetganger.

In Trelleborg:
http://www.hitchbase.com/orte.php?LANG=ger&l_id=185
Volgens mij is dat hier:
http://maps.hitchwiki.org/?lat=55.375306659498015&lng=13.134841918945312&zoom=15&trip=0&view=3
Links op de kaart, kruising E6/Vastra Ringvagen. Vanaf de veerboot kan je er makkelijk te voet komen over de Travermundeallen en dan de Sandridaregatan.

Natuurlijk kan je ook op de veerboot uit kijken naar mensen die ver in jouw richting rijden.

Malmo:
http://www.hitchbase.com/orte.php?LANG=ger&l_id=185
http://maps.hitchwiki.org/?lat=55.58125566048383&lng=13.056907653808594&zoom=12&trip=0&view=3

Succes, ik ga donderdag naar Berlijn..
pi_69644168
28 mei

Vanuit Maastricht naar Berlijn in vijf ritten in ca. 12 uur, ca 600 km. Totale reisduur van deur tot deur 15 uur.

Lifts:

01 Maastricht (liftersplaats Geusselt) naar Bocholtz (tankstation Tienbaan, A76, ca 30 km)

02 naar tankstation Hemsdorfer Kreuz (A9 x A4) (kruissnelheid 110 kmh, route A4, mogen genieten van het vele landschapsschoon langs deze snelweg door laaggebergte, ca 400 km)

03 naar het eerstvolgende tankstation op de A9 (ca 30 km)

04 naar tankstation Michendorf (A2) (een vrolijke Poolse trucker) (ca 200 km)

05 naar omgeving Berlin Zoölogischer Garten (ca 25 km)

1 juni

Vanuit Berlijn naar Maastricht met onderweg 4 ritten in ca. 7 uur, afstand ca. 500 km. Totale reisduur van deur tot deur 20 uur.

Lifts:

01 van Berlin tankstation Grünewald (A111) naar tankstation Michendorf (A2) (ca 20 km)

02 naar tankstation Auetal (A2) (kruissnelheid 160-170, piek 190 kmh, ca 300 km)

03 naar tankstation Remscheid (A1) (kruissnelheid 170-190, piek 220 kmh, ca 300 km)

04 naar oprit bij Frechen (A4, ca 40 km)

Bij de oprit was het moeilijk weg komen; dit is niet gelukt. We kregen onderdak aangeboden. Dit niet aangenomen. Of eigenlijk wel, maar de aanbieder was niet meer terug te vinden. Daarna per openbaar vervoer via Keulen naar Aken, overnacht bij een reuze aardige kameraad. Dinsdagochtend vroeg de bus naar Maastricht.
pi_69884777
Afgelopen vrijdag naar Traben-Trarbach aan de Moezel. Eerst met de trein naar Aken, afgesproken met een kameraad en toen ging het "los";

01 van Aachen Monschauerstrasse naar Aachen-Lichtenbusch, oprit A4
02 naar Spa, oprit snelweg Verviers-Sankt Vith, Belgique
03 naar Zell aan de Moezel
04 naar Traben-Trarbach aan de Moezel

Vier uurtjes, nog niet eens, nauwelijks een uur langer dan zelf rijden.

Voor het eerst overdag een lift gekregen door op de vluchtstrook te liften zonder file. Want bij Spa reed er geen verkeer over de oprit. Kregen veel gebaren van chauffeurs, dus we werden zeker goed gezien!

Van Zell naar Traben-Trabach zette ik even een PR voor hoogste snelheid op een niet-autosnelweg. Chauffeur trok even door naar 195 kmh, wooh, da's vlot!

Maandag nog 10 km gelift onder werktijd. Kwam toevallig heel handig uit. En dat was volgens mijn lijst mijn 999e rit, dus de volgende is een jubilieumnummer...
pi_69884827
Van de week vond ik toevallig een nieuw Nederlandstalig internetforum dat zich geheel wijdt aan de liftsport:

www.liftpunt.tk

Bezoek maar eens, en als je zelf lift, stel je daar maar eens even voor =)

Vrede.
pi_70194960
quote:
Liften op eigen opstapplek

ZOETERMEER - Lifters kunnen sinds kort gebruik maken van twee heuse 'liftersplekken' in Zoetermeer.
De opstapplaatsen worden elk gemarkeerd met een klein en een groot bord. De liftersplekken aan de Afrikaweg (ter hoogte van de Van Leeuwenhoeklaan) en de Australiėweg (nabij de Van Aalstlaan) zijn een initiatief van de SP.

De gemeente kan nog niet zeggen of er al gebruik wordt gemaakt van de plekken. "Daar gaan we de komende maanden naar kijken. Maar ze staan op plekken waar ze geen kwaad kunnen. De bushaltes zijn op beide locaties hier heel erg lang.''

Voorlopig lijken de borden vooral geliefd onder het dievengilde. Het kleine bordje aan de Australiėweg is verdwenen. "We hebben een nieuw bord besteld. Over twee weken krijgen we het binnen,'' vertelt een woordvoerster van de gemeente. "Het grote bord staat er nog wel.''

De SP hoopt met de plekken mensen er toe aan te zetten samen naar het werk te gaan. Proeven elders in Nederland leverden zowel positieve als negatieve ervaringen op.
http://www.ad.nl/denhaag/(...)igen_opstapplek.html
pi_70242305
De SP moet hun achterban ook tevreden houden he
pi_70715166
quote:
Op maandag 22 juni 2009 02:40 schreef Elwood1802 het volgende:
De SP moet hun achterban ook tevreden houden he
De PVV is in de peilingen erg sterk, maar als die echt zo groot worden zie ik het persoonlijk somber in voor Nederland (en dat heeft dan eens niks met liften te maken).

Mijn lifttrip naar Rock Werchter was geslaagd.

Op de heenreis nam ik eerst bus 6 dwars door Maastricht tot het winkelcentrum Brusselse Poort. Juist achter het verkeersplein Via Regia is mijn plekje waar ik lift richting Bilzen, Hasselt en verder. Van het moment dat ik mijn duim daar uitstak was ik na maar liefst 1 uur al in Werchter, ongeveer 85 kilometer verderop! Had vier ritten, nooit reden meer dan 10 of 20 auto's voorbij, bij de oprit van Lummen aan de E314 juist voorbij het knooppunt Lummen stopte daar de eerste chauffeur die de oprit opdraaide.

Werchter was ook een geslaagd experiment, vrienden wisten een mooi plekje bij mensen in de achtertuin waar we dus mooi verbleven tussen de bieten en het was daar erg vermakelijk met al die mensen, dus volgend jaar weer!!

Terug reed ik eerst een stuk mee met Veroniekske maar de weg terug naar de autostrade was niet zo heel vlot, zij werd omdat ze naar het westen moest pas bij Mechelen weer de autostrade opgevoerd. Dan reed ik mee tot op de ring van Brussel, afrit Grimbergen, waar ik eens eerder heb gestaan, er is goed weg te komen. Dat duurde daar een half uurtje, toen stopte er iemand die naar de Maasvallei ging net voorbij Namen. Niet 100% de richting, wel goed zat, ook omdat oprit 13 van de A4 bij Namen een heel goed plekje is richting Luik. En dat was het ook, een medewerker van de Chaudfontaine bron nam me mee tot Luik, waar ik bovendien op de beste liftstek daar uitstapte, Pont de l'Atlas in Droixhe-Bressoux, het begin van de autostrade, niet aan de oprit maar juist aan het begin, eigenlijk net onder de brug van Atlas (ter plaatse is ooit een schip genaamd Atlas onder de waterspiegel van de Maas verdwenen). Vanuit Luik werd ik weer eens na 10 minuutjes rond 21.30 opgepikt door een jonge man die voor wiet de grens over moest. Terugreis vanaf Grimbergen in 2 uur 30, het afsluitende wandelingetje tot thuis meegeteld.

De teller staat op 1006 lifts.
pi_71257073
Hallo beste lifters,

Samen met een kameraad zijn wij van plan eind september liftend op weg te gaan naar Beieren. Wij willen dit doen in verband met het oktoberfest. Liftend reizen stond bij ons al een tijd op het lijstje 'things to do'.

We willen vertrekken op zaterdag ochtend 3 oktober. Al lekker vroeg vertrekkken zodat we ruimschoots op tijd aankomen en ook genoeg tijd hebben om een lift te vinden. Wij willen dan ook een avond Oktoberfest mee maken en dan ergens overnachten.

Helaas zijn alle hotels al volgeboekt of je moet absurde bedragen gaan betalen, iets wat wij niet willen. Ik zag in de openingspost sites als couchsurfing and hospitalityclub. Nu was mijn vraag of ooit iemand van jullie daar gebruik van heeft gemaakt en wat de ervaringen ermee zijn.

Als verder nog iemand tips heeft ivm. de reis of het Oktoberfest zelf, reageer dan gerust. Ik weet dat ik er vroeg bij ben, maar we willen zeker zijn van een overnachting.

Natuurlijk komt er een verslagje op de site, wanneer de trip is gemaakt.

Gr. Alf
pi_71258968
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 17:38 schreef alf89 het volgende:
Helaas zijn alle hotels al volgeboekt of je moet absurde bedragen gaan betalen, iets wat wij niet willen. Ik zag in de openingspost sites als couchsurfing and hospitalityclub. Nu was mijn vraag of ooit iemand van jullie daar gebruik van heeft gemaakt en wat de ervaringen ermee zijn.
Ik lees in 1 alinea de woorden hotels, en HC / CS. Mijn ervaring hiermee is dat dit geen goede combinatie is. Ik bedoel daarmee dat als je het alleen maar doet als vervanging van een hotel dit niet fijn is voor de gastheer/vrouw. Je kunt het beste alleen gebruik van CS en HC als je de locals wilt leren kennen. Het is nogal onvriendelijk om je spullen te droppen en te zeggen dat je op stap gaat. Al zijn er natuurlijk zeker mensen die geen enkele moeite hebben met deze vorm van zelfstandigheid, maar toch zijn ze in de minderheid.

Succes!
pi_71268037
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:49 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Ik lees in 1 alinea de woorden hotels, en HC / CS. Mijn ervaring hiermee is dat dit geen goede combinatie is. Ik bedoel daarmee dat als je het alleen maar doet als vervanging van een hotel dit niet fijn is voor de gastheer/vrouw. Je kunt het beste alleen gebruik van CS en HC als je de locals wilt leren kennen. Het is nogal onvriendelijk om je spullen te droppen en te zeggen dat je op stap gaat. Al zijn er natuurlijk zeker mensen die geen enkele moeite hebben met deze vorm van zelfstandigheid, maar toch zijn ze in de minderheid.

Succes!
Kan ik me heel goed voorstellen. Ik snap je punt. Het lijkt me zelf ook niet fijn als mensen alleen komen profiteren en daarna vertrekken. Maar ik heb op dit moment geen beter idee dus kan ik het wel proberen. Weet jij iets wat we beter zouden kunnen proberen? Bijvoorbeeld een tentje mee nemen lijkt me ook niet erg handig in de buurt van het Oktoberfest. Er zullen er genoeg mensen daar zijn die dronken zullen zijn en idiote dingen zullen uithalen, lijkt mij.

In iedergeval bedankt voor je reactie.
pi_71268254
Het nadeel van een precieze dag uitkiezen voor een liftreis is dat je er zeiknat mee kan worden, maar het regent toch maar <8% van de tijd.

Bij Couch Surfing ga je zeker een Oktoberfest event tegenkomen in de events list.

Mij niet gezien daar, ik hou het wel op vijf dagen Carnaval in Limburg
pi_71268706
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:19 schreef Frank__NL het volgende:
Het nadeel van een precieze dag uitkiezen voor een liftreis is dat je er zeiknat mee kan worden, maar het regent toch maar <8% van de tijd.

Bij Couch Surfing ga je zeker een Oktoberfest event tegenkomen in de events list.

Mij niet gezien daar, ik hou het wel op vijf dagen Carnaval in Limburg
Achja, dan moeten we maar een paraplu mee nemen, dat is dan niet anders.
Maar hoe bedoel je dat met de eventlist? Ik zie wel een lijst met evenementen die op de lijst staan (overigens staat het Oktoberfest hier nog niet in). Maar betekent dit dat mensen dan samen willen komen, mensen een slaapplaats aanbieden, een slaapplaats vragen etc.? Ik denk het eerste, maar toch even voor de zekerheid.

Heb jij Frank, als liftkoning hemzelf, al eens gebruik gemaakt van deze site dan? En zoja, wat vond je ervan?

Alvast bedankt voor je antwoord.
pi_71297565
Ik ben geen liftkoning, alleen dat maken de media er van. Slaat nergens op.

Ja, ik maak gebruik van Hospitality Club en Couch Surfing. Inderdaad, ik zag nog geen evenement met Oktoberfest. Verraste mij want ik meende me te herinneren dat ze het vorige jaren wel hadden gedaan. Maar kan nog komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')