quote:
De PVV is in de peilingen erg sterk, maar als die echt zo groot worden zie ik het persoonlijk somber in voor Nederland (en dat heeft dan eens niks met liften te maken).
Mijn lifttrip naar Rock Werchter was geslaagd.
Op de heenreis nam ik eerst bus 6 dwars door Maastricht tot het winkelcentrum Brusselse Poort. Juist achter het verkeersplein Via Regia is mijn plekje waar ik lift richting Bilzen, Hasselt en verder. Van het moment dat ik mijn duim daar uitstak was ik na maar liefst 1 uur al in Werchter, ongeveer 85 kilometer verderop! Had vier ritten, nooit reden meer dan 10 of 20 auto's voorbij, bij de oprit van Lummen aan de E314 juist voorbij het knooppunt Lummen stopte daar de eerste chauffeur die de oprit opdraaide.
Werchter was ook een geslaagd experiment, vrienden wisten een mooi plekje bij mensen in de achtertuin waar we dus mooi verbleven tussen de bieten en het was daar erg vermakelijk met al die mensen, dus volgend jaar weer!!
Terug reed ik eerst een stuk mee met Veroniekske maar de weg terug naar de autostrade was niet zo heel vlot, zij werd omdat ze naar het westen moest pas bij Mechelen weer de autostrade opgevoerd. Dan reed ik mee tot op de ring van Brussel, afrit Grimbergen, waar ik eens eerder heb gestaan, er is goed weg te komen. Dat duurde daar een half uurtje, toen stopte er iemand die naar de Maasvallei ging net voorbij Namen. Niet 100% de richting, wel goed zat, ook omdat oprit 13 van de A4 bij Namen een heel goed plekje is richting Luik. En dat was het ook, een medewerker van de Chaudfontaine bron nam me mee tot Luik, waar ik bovendien op de beste liftstek daar uitstapte, Pont de l'Atlas in Droixhe-Bressoux, het begin van de autostrade, niet aan de oprit maar juist aan het begin, eigenlijk net onder de brug van Atlas (ter plaatse is ooit een schip genaamd Atlas onder de waterspiegel van de Maas verdwenen). Vanuit Luik werd ik weer eens na 10 minuutjes rond 21.30 opgepikt door een jonge man die voor wiet de grens over moest. Terugreis vanaf Grimbergen in 2 uur 30, het afsluitende wandelingetje tot thuis meegeteld.
De teller staat op 1006 lifts.